ورود | ثبت نام
021-91003139
سبد خرید
0
سبد خرید
تعداد
عنوان محصول
ثبت سفارش
محصولی در سبد خرید شما نیست !
برای اضافه کردن محصول یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید
دسته بندی محصولات
  • 514
  • سعید مصباحی
  • 18 مرتبه
بررسی ویدئو پروژکتور لیزری جی وی سی JVC DLA-NZ7 D-ILA

بررسی ویدئو پروژکتور لیزری جی وی سی JVC DLA-NZ7 D-ILA

1404/03/13

JVC DLA-NZ7 یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی HDR است که وضوح تصویر 4K واقعی (4096x 2160) را ارائه می‌دهد. DLA-NZ7 با قیمت خرده فروشی 10999 دلار، ارزان‌ترین ویدئو پروژکتور 4K DILA JVC مجهز به منبع نور دیود لیزری BLU-Escent است. این ویدئو پروژکتور جایگزین DLA-NX7/RS2000 برنده جایزه‌ای است که در سال 2019 بررسی کردیم.

 

JVC DLA-NZ7

JVC-NZ7-sample-in-use

سال گذشته، JVC سه مدل جدید ویدئو پروژکتور سینمای خانگی 8K D-ILA را معرفی کرد. همه این مدل‌ها از منبع نور لیزری BLU-Escent خود استفاده می‌کنند، شامل 8K e-shift هستند و اولین ویدئو پروژکتورهای جهان بودند که ورودی‌های 8K/60p با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دادند.

توانایی DLA-NZ7 در ارائه کنتراست بومی بالا، همراه با وضوح 4K، منجر به عملکرد استثنایی می‌شود. از آنجایی که این یک دستگاه 4K اصلی است (برخلاف ویدئو پروژکتورهای 2K با قابلیت تغییر پیکسل)، می‌تواند تمام 8.8 میلیون پیکسل موجود در محتوای 4K را به صورت اصلی بازتولید کند.

در گذشته، ویژگی اختصاصی 8K e-shift شرکت JVC، که هر پیکسل را به صورت مورب 0.5 پیکسل جابجا می‌کند تا وضوح تصویر را افزایش دهد، فقط در DLA-RS3000/NX9 موجود بود که با قیمت 18000 دلار به فروش می‌رسید. این ویژگی اکنون در NZ7 نیز موجود است و با قیمت چند هزار دلار کمتر به فروش می‌رسد.

فناوری منبع نور لیزری BLU-Escent این دستگاه می‌تواند تا 2200 لومن روشنایی برای 20000 ساعت کارکرد تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری تولید کند. نسبت کنتراست بومی بالای DLA-NZ7 معادل 40000:1 (400000:1 Dynamic) همراه با وضوح 4K و سطوح سیاه پیشرو در صنعت JVC، منجر به کیفیت تصویر استثنایی می‌شود.

JVC-NZ7-front

نمای کلی

JVC DLA-NZ7 به دلیل کنتراست بالا، سطح سیاه عالی و وضوح تصویر 4K اصلی، یکی از تولیدکنندگان برتر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی است. DLA-NZ7، مانند تمام ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی JVC DILA، از سه دستگاه 0.69 اینچی 4K D-ILA اصلی JVC (4096 x 2160) استفاده می‌کند. در حالی که چند تولیدکننده دیگر مانند سونی نیز پنل‌های LCoS خود را تولید می‌کنند، پنل‌های JVC D-ILA از نظر تاریخی کنتراست اصلی بالاتری را ارائه داده‌اند که به سطوح سیاه برتر تبدیل می‌شود.

برای بهبود بیشتر وضوح تصویر، چند سال پیش، JVC با استفاده از فناوری اختصاصی خود که پیکسل‌ها را به صورت مورب 0.5 پیکسل تغییر می‌دهد تا وضوح تصویر دستگاه را فراتر از 4K افزایش دهد، 8K e-shift را در NX9 معرفی کرد. هنگام تماشای محتوای 4K، ویژگی e-shift را تغییر دادم و تفاوت ظریف اما از حالت نشسته من قابل توجه بود.

JVC-8K-ehift-technologies

JVC DLA-NZ7 با قابلیت تغییر 8K-e، وضوح تصویری فراتر از 4K ارائه می‌دهد.

وضوح نمایش داده شده اضافی ارائه شده توسط e-shift 8K می‌تواند تفاوت بزرگی در یک سیستم ویدئو پروژکتور ایجاد کند، به خصوص اگر می‌خواهید تا حد امکان نزدیک به یک صفحه نمایش عظیم بنشینید. NZ7 مجهز به یک مجموعه لنز تمام شیشه‌ای بسیار خوب است که شامل ۱۷ عنصر در ۱۵ گروه است که برای به حداکثر رساندن میزان وضوح ارائه شده روی صفحه طراحی شده‌اند.

برای بهبود عملکرد HDR NZ7، شامل چند فناوری اختصاصی JVC است. Frame Adapt HDR، که به صورت پویا محتوای HDR10 را صحنه به صحنه یا فریم به فریم نگاشت می‌کند. این فناوری در ایجاد تعادل بین روشنایی متوسط ​​صفحه نمایش و نیاز به حفظ جزئیات برجسته، عملکرد بسیار خوبی دارد.

VC-NZ7-Menu-HDR-Frame-Adapt-Processing

Frame Adapt HDR همراه با Theater Optimizer منجر به تولید HDR در سطح برتر می‌شود.

در حالی که روشنایی یک تلویزیون صفحه تخت صرف نظر از محیط اتاق ثابت است، روشنایی تصویر پخش شده بسته به مواردی مانند اندازه صفحه نمایش، گین صفحه نمایش، فاصله پرتاب و عمر لامپ تغییر می‌کند. برای نگاشت دقیق تنالیته محتوای HDR، پردازنده ویدئو پروژکتور باید قابلیت روشنایی دقیق آن را در سیستم خاص شما در نظر بگیرد.

سال گذشته JVC ویژگی جدید Theater Optimizer را اضافه کرد که اطلاعات ارائه شده توسط کاربر را با اطلاعات وضعیت فعلی ویدئو پروژکتور ترکیب می‌کند تا یک مبنای دقیق‌تر برای اعمال نگاشت پویای تنالیته ارائه دهد.

به عنوان مثال، کاربر می‌تواند اطلاعاتی مانند اندازه و گین صفحه نمایش را وارد کند در حالی که ویدئو پروژکتور تنظیماتی مانند موقعیت زوم لنز، وضعیت لامپ و سایر جزئیات مرتبط را انجام می‌دهد. با استفاده از اطلاعات وارد شده توسط کاربر و اطلاعات پیش‌فرض ویدئو پروژکتور، DLA-NZ7 می‌تواند به طور خودکار و دقیق خود را برای نگاشت بهینه تنالیته HDR تنظیم کند.

بهینه‌ساز تئاتر و Frame Adapt HDR منجر به کیفیت تصویر HDR10 پیشرو در کلاس می‌شوند و در عین حال دردسر تنظیم مداوم روشنایی و کنتراست دستی از صحنه‌های روشن به تاریک یا از فیلمی به فیلم دیگر را از بین می‌برند.

JVC-NZ7-HDR10-Plus

 

علاوه بر فرمت HDR10 که در بلوری UHD و استریمینگ استفاده می‌شود، به همراه فرمت HLG (Hybrid Log Gamma) که در پخش استفاده می‌شود، NZ7 از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. فرمت HDR10+ مبتنی بر HDR10 است، اما اطلاعات روشنایی برای هر صحنه به صورت فراداده پویا در محتوا تعبیه شده است، بنابراین نگاشت تُن می‌تواند مطابق با صحنه خاص انجام شود. این به ویدئو پروژکتور کمک می‌کند تا تصاویر HDR را به طور دقیق همانطور که سازندگان در نظر گرفته‌اند، بازتولید کند.

در حالی که HDR10 و Dolby Vision روش اصلی توزیع محتوای HDR هستند، Amazon Prime Video پشتیبانی از HDR10+ را اعلام کرده است. همچنین تعداد محدودی دیسک بلوری 4K UHD موجود است و تعداد محدودی از پخش‌کننده‌های بلوری UHD از شرکت‌هایی مانند Panasonic از آن پشتیبانی می‌کنند.

JVC-NZ7-RS2100-angle

 

JVC دو سری مختلف از ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی D-ILA را ارائه می‌دهد که عمدتاً از نظر ظاهر با هم تفاوت دارند. هر دو سری برای استفاده در سینماهای خانگی و مراکز تولید طراحی شده‌اند، اما از طریق کانال‌های فروش متفاوتی به فروش می‌رسند. به عنوان مثال، ویدئو پروژکتورهای سری NZ (Procision) از طریق خرده‌فروشانی مانند BestBuy و Crutchfield فروخته می‌شوند، در حالی که مدل‌های سری RS (Reference) از طریق شبکه نمایندگی‌های نصب سفارشی در دسترس هستند.

چهار ویدئو پروژکتور لیزری جدید JVC در هر دو سری Procision و Reference وجود دارد. سری جدید Procision شامل DLA-NZ9، DLA-NZ8، DLA-NZ7 و DLA-NP5 است، در حالی که معادل‌های سری Reference عبارتند از DLA-RS4100، DLA-RS3100 و DLA-RS2100 و RS1100.

DLA-NP5/RS1100 (با قیمت خرده فروشی 6999.95 دلار) تنها ویدئو پروژکتور لامپی در خط تولید محصولات 2023 JVC است. ما سال گذشته فرصتی برای بررسی DLA-RS1100 داشتیم و از عملکرد آن فوق‌العاده تحت تأثیر قرار گرفتیم.

با این حال، دلایل مختلفی برای صرف ۴۰۰۰ دلار بیشتر برای ارتقاء از DLA-RS1100 به DLA-NZ7/RS2100 (با قیمت پیشنهادی ۱۰۹۹۹ دلار) وجود دارد، از جمله ۸K/eshift و منبع نور لیزری BLU-Escent آن که ۳۰۰ لومن روشن‌تر است.

مقایسه مدل‌های JVC 4K DILA
NZ9 / RS4100 NZ8 / RS3100 NZ7 / RS2100 NP5 /RS1100 مدل
۲۵,۹۹۹.۹۵ دلار ۱۵،۹۹۹.۹۵ دلار ۱۰،۹۹۹.۹۵ دلار ۶۹۹۹.۹۵ دلار قیمت
8K e-shiftX 8K e-shiftX 8K e-shift Native 4K رزولوشن
لیزر BLU-Escent لیزر BLU-Escent لیزر BLU-Escent لامپ منبع نور
۳۰۰۰ انسی لومن ۲۵۰۰ انسی لومن ۲۲۰۰ انسی لومن ۱۹۰۰ انسی لومن روشنایی
۱۰۰۰۰۰:۱ ۸۰،۰۰۰:۱ ۴۰۰۰۰:۱ ۴۰۰۰۰:۱ کنتراست بومی
۱۰۰ میلی‌متر (۱۸ عنصر، ۱۶ گروه) ۶۵ میلی‌متر (۱۷ عنصر، ۱۵ گروه) ۶۵ میلی‌متر (۱۷ عنصر، ۱۵ گروه) ۶۵ میلی‌متر (۱۷ عنصر، ۱۵ گروه) لنز
دارد دارد دارد ندارد فیلتر سینما

 

مدل‌های گران‌تر DLA-NZ8/RS3100 (با قیمت ۱۵۹۹۹.۹۵ دلار) و DLA-NZ9/RS4100 (با قیمت ۲۵۹۹۹.۹۵ دلار) نه تنها روشن‌تر هستند و کنتراست اصلی بالاتری ارائه می‌دهند، بلکه شامل فناوری جدید و بهبود یافته‌ی تغییر پیکسل ۸K به نام 8K/e-shiftX نیز می‌باشند. نسخه قدیمی‌تر ۸K/e-shift در NZ7 می‌تواند هر پیکسل را به صورت مورب ۰.۵ پیکسل تغییر دهد تا وضوح تصویر را فراتر از ۴K افزایش دهد.
8K/e-shiftX جدید می‌تواند تصویر را در چهار جهت (بالا، پایین، چپ و راست) تغییر دهد تا بیش از ۳۵.۳ میلیون پیکسل قابل آدرس‌دهی تولید کند که برای نمایش دقیق وضوح ۸K کافی است. دستگاه درایو D-ILA از NZ9/RS4100 استفاده می‌کرد و DLA-NZ8/RS3100 نیز بهبود یافته است و اکنون نمایش تصاویر با سرعتی معادل ۲۴۰ هرتز برای آنها امکان‌پذیر است.
اپتیک خوب تأثیر زیادی بر کیفیت تصویر دارد. اکثر ویدئو پروژکتورهای JVC 4K DILA، از جمله NZ7، از یک مجموعه لنز تمام شیشه‌ای 65 میلی‌متری با 17 عنصر و 15 گروه استفاده می‌کنند که از نظر نوری از اکثر لنزهای موجود در ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی رقیب برتر است. مدل پرچمدار DLA-NZ9 / DLA-RS3100 دارای یک مجموعه لنز تمام شیشه‌ای 18 عنصر و 16 گروه 100 میلی‌متری فوق‌العاده باکیفیت است که تضمین می‌کند تمام روشنایی و تمام وضوح ارائه شده توسط قابلیت‌های 8K/e-shiftX آن به صفحه نمایش برسد.

JVC-NZ7-at-2022-FPJ-Shoot-Out

ویدئو پروژکتور JVC 4K DILA در مسابقه ویدئو پروژکتورهای 2022، هر سه دسته قیمت را از آن خود کرد.

بر اساس بررسی ما از DLA-NZ9 و تجربه ما در نمایشگاه پروژکتور Value Electronics 2022، DLA-NZ9 زیباترین ویدئو پروژکتور 4K HDR در بازار زیر 40،000 دلار است. ویدئو پروژکتورهای JVC به دلیل کنتراست بومی پیشرو در کلاس خود، سطح سیاه و جزئیات/وضوح فوق‌العاده، هر سه دسته را در نمایشگاه FPJ 2022 برنده شدند. علاوه بر این، به دلیل قابلیت‌های نگاشت تن HDR پویا، مدل‌های JVC بهترین بازتولید تصویر HDR را نیز ارائه دادند.


Projector Reviews پیش از نمایشگاه Shoot Out، JVC DLA-NZ9 (RS4100) و JVC DLA-RS1100 (DLA-NP5) را بررسی کرده بود و ما از عملکرد آنها تحت تأثیر قرار گرفتیم. با این حال، به نظر می‌رسد آخرین سیستم عامل، بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر این دستگاه‌ها و DLA-NZ7 ایجاد کرده است.


DLA-NZ7 بسیاری از ویژگی‌های کیفیت تصویر NZ9 را با 15،000 دلار کمتر ارائه می‌دهد. ترکیب وضوح تصویر 8K e-shift X، رنگ‌های دقیق منبع نور لیزر و ویژگی‌های نصب سفارشی با کنتراست و سطح سیاه پیشرو در صنعت JVC D-ILA، DLA-NZ7 را در صدر کلاس خود قرار داده است.

 

نکات برجسته

قیمت اصلی ۱۰،۹۹۹ دلار
تصویرگرهای ۴K D-ILA سه تراشه‌ای (۴۰۹۶x۲۱۶۰)
تغییر الکترونیکی جدید ۸K، وضوح تصویر را فراتر از ۴K افزایش می‌دهد
لنز ۶۵ میلی‌متری تمام شیشه‌ای با کیفیت بالا ۱۷ عنصر، ۱۵ گروه
فناوری منبع نور لیزر BLU-Escent
۲۲۰۰ انسی لومن
نسبت کنتراست اصلی ۴۰،۰۰۰:۱ (۴۰۰،۰۰۰:۱ پویا)
دو ورودی HDMI 2.1 (HDCP 2.3) با سرعت ۴۸ گیگابیت بر ثانیه از ۸K/60P و ۴K/120P پشتیبانی می‌کنند
منبع نور لیزر با عمر ۲۰،۰۰۰ ساعت (حالت کم)
نگاشت دقیق HDR پویا
پشتیبانی از HDR10+ و HLG
آماده برای آنامورفیک
لنز موتوری با حافظه لنز
زوم، فوکوس و تغییر لنز موتوری
سه‌بعدی فول اچ‌دی
حالت تأخیر کم (Latency Mode) باعث کاهش لگ بازی می‌شود

تا 10 تصویر با تنظیمات قابل تنظیم

3 سال گارانتی تعویض پیشرفته

 

سخت‌افزار

بدنه

JVC-NZ7-sample-fron-angle

 

ویدئو پروژکتور JVC DLA-NZ7 ابعادی معادل 19 3/4 اینچ در 9 1/4 اینچ در 20 اینچ عمق دارد و وزن آن تقریباً 50 پوند است، بنابراین از اکثر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی بزرگتر و سنگین‌تر است. اگرچه ابعاد DLA-NZ7 مشابه DLA-NX7 است که جایگزین آن می‌شود، اما حدود 6 پوند سنگین‌تر است. DLA-NZ7 دارای بدنه مشکی با تزئینات مشکی/نقره‌ای است و مدل دوقلوی آن، RS2100، دارای تزئینات طلایی در اطراف مجموعه لنز است.

در جلو و مرکز، زوم توکار و موتوری 2.00:1 قرار دارد. از آنجایی که لنز موتوری است، هیچ کنترل/دکمه دستی برای زوم، فوکوس یا تغییر وجود ندارد.

به غیر از دریچه‌های خروجی در دو طرف لنز، تنها چیز دیگر در جلوی ویدئو پروژکتور، حسگر IR و سه چراغ نشانگر LED (هشدار، نور، آماده به کار) است. علاوه بر ارائه وضعیت روشن بودن، در صورت وجود مشکل، لیستی از کدهای هشدار در دفترچه راهنما وجود دارد.

ریموت کنترلی که JVC با ویدئو پروژکتورهای 4K DILA قبلی ارائه می‌داد از همان استفاده می کند. دارای نور پس زمینه است و دکمه‌ها با فاصله مناسب قرار گرفته‌اند و پیدا کردنشان آسان است. من این را دوست دارم که یک دکمه PICTURE MODE به همراه دکمه‌های اضافی برای دسترسی مستقیم به پروفایل‌های رنگی ویدئو پروژکتور و منوهای تنظیمات گاما وجود دارد.

در پشت ویدئو پروژکتور، پنل کنترل و همچنین ورودی‌ها و کانکتورها قرار دارد. پنل کنترل DLA-NZ7 بسیار ساده است، اما اکثر مردم فقط برای تنظیمات اولیه از پنل کنترل استفاده می‌کنند و سپس برای این نوع عملکردها به کنترل از راه دور یا سیستم اتوماسیون خانگی متکی هستند.

JVC-NZ7-sample-connections

 

در دو طرف قسمت پایینی پشت، ورودی‌های هوا قرار دارند که توسط فیلترهای قابل تعویض/تمیز شونده پوشانده شده‌اند. بین این دو ورودی، ترمینال برق قرار دارد. همچنین یک ترمینال 3D SYNCHRO برای اتصال فرستنده 3D Synchro اختیاری وجود دارد.

برای فرمان و کنترل "قدیمی"، یک پورت سریال RS-232C سنتی (کانکتور DB9) به همراه یک ترمینال USB برای سرویس و به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل نیز وجود دارد. در نهایت، جک RJ-45 برای شبکه اترنت استاندارد و یک خروجی ماشه 12 ولتی وجود دارد که می‌تواند برای کنترل صفحه نمایش، لنز آنامورفیک یا پرده‌های موتوری استفاده شود.

NZ7 شامل یک جفت ورودی HDMI 2.1 (HDCP 2.3) با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه است که از 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و همچنین 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. اگرچه ورودی‌ها می‌توانند تا ۴۸ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند، باید توجه داشته باشیم که ورودی‌ها/خروجی‌های HDMI موجود در اکثر گیرنده‌های A/V، سوئیچرهای ویدیویی و کنسول‌های بازی به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه محدود شده‌اند.

در حال حاضر، محتوای ویدیویی ۸K یا نرخ فریم بالا زیادی در دسترس نیست، اما ۴K با ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌تواند به ارائه یک تجربه بازی روان و با کیفیت بالا از یک کامپیوتر گیمینگ رده بالا و همچنین جدیدترین کنسول‌های بازی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس کمک کند.

 

مونتاژ لنز

JVC-NZ7-sample-lens

 

اپتیک خوب تأثیر زیادی بر کیفیت تصویر دارد. مونتاژ بهتر لنز یکی از دلایل اصلی گران‌تر بودن DLA-NZ7 نسبت به سایر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی است. لنز ۶۵ میلی‌متری از ۱۷ عنصر تمام شیشه‌ای که در ۱۵ گروه تقسیم شده‌اند، برای کاهش انحراف رنگی و به حداکثر رساندن وضوح تصویر لبه به لبه استفاده می‌کند.

این لنز دامنه زوم ۲.۰:۱ را به همراه مقدار خوبی از تغییر لنز عمودی و افقی برای انعطاف‌پذیری بیشتر در نصب ویدئو پروژکتور روی سقف، قفسه عقب یا روی میز ارائه می‌دهد.

فاصله پرتاب برای صفحه نمایش ۱۶:۹
۲۵۳.۹ اینچ (۶۴۵۰ میلی‌متر ) ۱۲۴.۴ اینچ (۳۱۶۰ میلی‌متر) ۱۰۰ اینچ
۲۷۹.۵ اینچ (۷۱۰۰ میلی‌متر) ۱۳۷.۴ اینچ (۳۴۹۰ میلی‌متر) ۱۱۰ اینچ
۳۰۵.۱ اینچ (۷۷۵۰ میلی‌متر) ۱۵۰ اینچ (۳۸۱۰ میلی‌متر) ۱۲۰ اینچ
۳۰۵.۷ اینچ (۸۴۰۰ میلی‌متر) ۱۶۲.۶ اینچ (۴۱۳۰ میلی‌متر) ۱۳۰ اینچ
۳۵۶.۳ اینچ  (۹۰۵۰ میلی‌متر) ۱۷۵.۲ اینچ (۴۴۵۰ میلی‌متر) ۱۴۰ اینچ
۳۸۱.۹ اینچ (۹۷۰۰ میلی‌متر) ۱۸۷.۸ اینچ (۴۷۷۰ میلی‌متر) ۱۵۰ اینچ
۴۵۸.۷ اینچ (۱۱۶۵۰ میلی‌متر) ۲۲۵.۶ اینچ (۵۷۳۰ میلی‌متر) ۱۸۰ اینچ
فاصله پرتاب برای صفحه نمایش ۲.۳۵:۱
۲۶۸.۱ اینچ (۶۸۱۰ میلی‌متر) ۱۳۱.۵ اینچ (۳۳۴۰ میلی‌متر) ۱۰۰ اینچ
۲۹۵.۳ اینچ (۷۵۰۰ میلی‌متر) ۱۴۴.۹ اینچ (۳۶۸۰ میلی‌متر) ۱۱۰ اینچ
۳۲۲ اینچ (۸۱۸۰ میلی‌متر) ۱۵۸.۳ اینچ (۴۰۲۰ میلی‌متر) ۱۲۰ اینچ
۳۴۹.۲ اینچ (۸۸۷۰ میلی‌متر) ۱۷۱.۷ اینچ (۴۳۶۰ میلی‌متر) ۱۳۰ اینچ
۳۷۶.۴ اینچ (۹۵۶۰ میلی‌متر) ۱۸۵ اینچ (۴۷۰۰ میلی‌متر) ۱۴۰ اینچ
۴۰۳.۱ اینچ (۱۰۲۴۰ میلی‌متر) ۱۹۸.۴ اینچ (۵۰۴۰ میلی‌متر) ۱۵۰ اینچ
۴۸۴.۳ اینچ (۱۲۳۰۰ میلی‌متر) ۲۳۸.۲ اینچ (۶۰۵۰ میلی‌متر) ۱۸۰ اینچ

 

ویدئو پروژکتور JVC قابلیت تغییر لنز افقی/عمودی زیادی دارد که اگر نمی‌توانید لنز ویدئو پروژکتور را با مرکز صفحه نمایش (از چپ به راست) تنظیم کنید، عالی است.

تغییر لنز: ۸۰٪ عمودی و ۳۴٪ افقی

میزان زیادی جابجایی عمودی و افقی به همراه بزرگنمایی ۲.۰:۱، انعطاف‌پذیری زیادی در نصب، چه روی سقف، چه روی قفسه یا روی میز، فراهم می‌کند. فقط به یاد داشته باشید، مانند اکثر ویدئو پروژکتورها، هرچه از جابجایی افقی بیشتری استفاده کنید، تنظیمات عمودی کمتری در دسترس خواهید داشت.

در نهایت، برای انعطاف‌پذیری بیشتر، می‌توانید به لطف عملکرد حافظه لنز (که از منوها یا دکمه موقعیت‌یابی روی کنترل از راه دور قابل دسترسی است) چندین پیکربندی را ذخیره کنید. در حالی که برندهای دیگری مانند سونی و اپسون این ویژگی را ارائه می‌دهند، متوجه شده‌ام که ویدئو پروژکتورهای JVC دقیق‌تر هستند.
سیستم لنز موتوری با حافظه لنز یک ویژگی مفید است اگر صفحه نمایش خودپوششی دارید. همچنین می‌توانید از حافظه لنز برای بزرگنمایی و تغییر موقعیت ویدیوی پخش شده در نسبت‌های ابعاد مختلف (2.35:1 و 16.9) استفاده کنید تا به بهترین شکل با صفحه نمایش با نسبت ابعاد ثابت مطابقت داشته باشد.
به عنوان مثال، هنگام مشاهده محتوای 16:9 در صفحه نمایش با نسبت ابعاد 2.35:1، می‌توان تصویر را بزرگنمایی کرد تا در بالا و پایین صفحه قرار گیرد، اما "نوارهای سیاه" را در سمت چپ و راست مشاهده خواهید کرد. DLA-NZ7 همچنین با لنزهای آنامورفیک موجود در بازار و صفحه نمایش‌های با فرمت فوق عریض برای یک تجربه فراگیر در سینما سازگار است.
DLA-NZ7 همچنین به یک «حالت نصب» جدید مجهز شده است که تا 10 ترکیب مختلف از تنظیمات، از جمله کنترل لنز، تنظیم پیکسل، ماسک، روشن یا خاموش کردن آنامورفیک، تنظیم صفحه نمایش، سبک نصب، کیستون، تنظیمات لنز Pincushion، نسبت‌های ابعاد مختلف، پیش‌تنظیم‌های لنز، همگرایی و موقعیت‌های ماسک صفحه نمایش را ذخیره و بازیابی می‌کند.

 

منوها

JVC-NZ7-Menu

سیستم منو مشابه چیزی است که JVC چندین سال است در ویدئو پروژکتورهای خود استفاده می‌کند. برخی تنظیمات جدید برای پشتیبانی از ویژگی‌های تازه معرفی شده وجود دارد. به عنوان مثال، یک ارتقاء سیستم عامل در سال گذشته، یک حالت تصویر جدید FILMMAKER MODE، دو حالت تصویر Frame Adapt اضافی و یک حالت کنترل دینامیکی لیزری جدید برای مدل‌های مجهز به لیزر اضافه کرد.

منوهای مدل‌های بالاتر همچنین دارای پیش‌تنظیمات تصویر و تنظیماتی هستند که در مدل‌های پایین‌تر در دسترس نیستند. به عنوان مثال، منوهای NZ8 و NZ9 شامل تنظیمی برای فیلتر سینمایی هستند که در NZ7 یافت نمی‌شود.

به طور کلی، منو به خوبی سازماندهی شده و پیمایش آن آسان است، که احتمالاً به دلیل چندین سال تنظیم دقیق است. در حالی که اندازه متن روی منو کمی کوچک است، اما هنوز هم در فاصله "معمولی" قابل خواندن است. موقعیت منو را نیز می‌توان جابجا کرد.

عملکرد

بازتولید رنگ

JVC-NZ7-Color

 

هنگام مشاهده محتوای SDR، چهار حالت تصویر SDR از پیش تعیین‌شده مختلف در دسترس است که همگی بازتولید رنگ خوبی را ارائه می‌دهند. در اندازه‌گیری‌ها، دمای رنگ همه حالت‌ها در محدوده چند صد درجه از یکدیگر بود. تفاوت اصلی در درجه اول تنظیمات گامای پیش‌فرض آنها بود که تنظیمات کیفیت تصویر در آنها فعال است. به عنوان مثال، حالت CINEMA دارای تنظیم گامای پیش‌فرض ۲.۴ است تا سیاهی عمیق‌تری را در فضای تاریک ارائه دهد.

در حالت FILMMAKER، تنظیماتی مانند Color Profile و Gamma قفل شده‌اند و ویژگی‌هایی مانند درون‌یابی فریم و کاهش نویز نیز خاموش هستند. حالت FILMMAKER با هدف بازتولید فیلم‌ها و مستندها تا حد امکان با کیفیت اصلی تولید می‌شود.

این حالت را می‌توان به صورت دستی انتخاب کرد یا به طور خودکار توسط یک پرچم (flag) در محتوا فعال کرد. قبل از کالیبراسیون، من هنگام مشاهده اکثر محتوای فیلم در عصر از حالت FILMMAKER استفاده می‌کردم.

حالت‌های NATURAL و USER یکسان به نظر می‌رسند و گامای بالای ۲.۲ آنها باعث می‌شد که کمی روشن‌تر به نظر برسند، که هنگام مشاهده محتوا در اتاقی با نور محیط مفید است.

حالت‌های چندگانه کاربر برای علاقه‌مندان به فیلم‌برداری که می‌خواهند تنظیمات تصویر مختلف را پس از کالیبراسیون ذخیره کنند، مانند حالت‌های «SDR Night» یا «SDR Day»، مفید است.

در حالی که DLA-NZ7 شامل فیلتر سینمایی موجود در مدل‌های رده بالای JVC نیست، اما همچنان می‌تواند تقریباً ۸۸٪ از فضای رنگی DCI-P3 را بازتولید کند. وقتی از فیلتر رنگی استفاده می‌شود، افت قابل توجهی در روشنایی وجود دارد، بنابراین من معمولاً از آن استفاده نمی‌کنم.


هنگام مشاهده HDR در یک ویدئو پروژکتور، به حداکثر رساندن روشنایی مفیدتر از به حداکثر رساندن پوشش طیف رنگ است. هنگام مشاهده HDR در NZ7، من از طیف رنگی اضافی که فیلتر سینمایی ارائه می‌داد، غافل نشدم.


مانند همه ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی، من برای کالیبراسیون دستگاه وقت گذاشتم. از آنجایی که اتاق و جنس صفحه نمایش شما به طور قابل توجهی بر تصویر کلی تأثیر می‌گذارد، استفاده از تنظیمات کالیبراسیون شخص دیگری را توصیه نمی‌کنم. اگر اتاق شما روشن‌تر/تیره‌تر است یا دیوارهای شما رنگ متفاوتی دارند، تنظیمات شما احتمالاً متفاوت خواهد بود. همچنین، ویژگی‌های رنگ ویدئو پروژکتورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین کپی کردن نتایج شخص دیگری در واقع می‌تواند به جای بهبود کیفیت تصویر، به آن آسیب برساند. با این حال، من نتایج کالیبراسیون قبل و بعد از اتاق خاص خودم را در اینجا قرار می‌دهم.

اگر می‌خواهید تنظیمات روشنایی، کنتراست و وضوح را برای بهینه‌سازی ویدئو پروژکتور خود برای اتاقتان انجام دهید، چندین الگوی آزمایشی رایگان در وب‌سایت و کانال یوتیوب Murideo موجود است. ویدیوی یوتیوب ما را در مورد استفاده از چندین مورد از این الگوهای آزمایشی با عنوان «بهینه‌سازی تصویر ویدئو پروژکتور یا تلویزیون با استفاده از الگوهای آزمایشی رایگان Murideo» بررسی کنید. Murideo همچنین دستورالعمل‌های کتبی را در زیر بخش منابع وب‌سایت خود قرار داده است.

برای آزمایش دقت رنگ ویدئو پروژکتور، ما از نرم‌افزار کالیبراسیون رنگ Calman Portrait Displays استفاده می‌کنیم.

ردیابی رنگ و مقیاس خاکستری قبل از کالیبراسیون

JVC-DLA-NZ7-Calibration-Pre-Results

اکثر دارندگان از کیفیت تصویر DLA-NZ7 از همان ابتدا راضی هستند. من برای مشاهده SDR در اتاقی با نور محیطی کم، حالت USER2 را کالیبره می‌کنم. از آنجایی که چندین حالت از پیش تعیین‌شده تصویر USER وجود دارد، می‌توانم به راحتی نتایج قبل و بعد از کالیبراسیون را مقایسه کنم.

دمای رنگ اندازه‌گیری شده در تمام حالت‌های تصویر از پیش تعیین‌شده فقط چند صد درجه بالاتر از هدف D65 (6500K) من بود. سطح سیاه و جزئیات سایه ویدئو پروژکتور از اکثر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی بهتر بود. گامای قبل از کالیبراسیون حدود 2 اندازه‌گیری شد که بالاتر از هدف من 2.2 است.

ردیابی رنگ NZ7 از ابتدا فوق‌العاده بود و میانگین deltaE آن زیر 2 بود. با این حال، مانند بسیاری از ویدئو پروژکتورهای مجهز به فسفر لیزری آبی، هنگام مشاهده الگوی آزمایشی چند مرحله‌ای خاکستری یا تماشای محتوای روشن‌تر، متوجه یک رنگ سبز کمی سرد در دستگاه نمونه خود شدم.

اندازه‌گیری‌های من همچنین تأکید بیش از حد بر سبز/آبی و کمبود قرمز را تأیید کرد.

حالت تصویر: کاربر ۲
دمای رنگ: ۶۸۸۷ کلوین
گاما: ۱.۹
میانگین dE خاکستری: ۸.۲
میانگین dE ردیابی رنگ: ۱.۳۸

ردیابی رنگ و خاکستری‌سازی پس از کالیبراسیون

JVC-DLA-NZ7-Calibration-Post-Results

من دمای رنگ (COLOR TEMP) را روی حالت سفارشی (Custom) با مقدار اصلاح ۶۵۰۰ کلوین تنظیم کردم. برای تولید طیف خاکستری بهتر (تعادل RGB)، افزایش رنگ سبز (GREEN GAIN) و انحراف رنگ سبز (GREEN OFFSET) را کاهش دادم و در عین حال انحراف رنگ قرمز (RED OFFSET) و انحراف رنگ آبی (BLUE OFFSET) را افزایش دادم. اگر NZ7 تنظیمات تراز سفیدی ۱۰pt داشت، مفید می‌بود، اما این تنظیمات در دسترس نیستند. در حالی که میانگین دلتا E RGB هنوز کمی بالا بود، بهبود قابل توجهی در مقیاس خاکستری مشاهده شد و دمای رنگ بسیار نزدیک به D65 (6500 کلوین) بود.


برای رسیدن به هدف گامای ۲.۲، روشنایی (BRIGHTNESS) را کمی کاهش دادم و تنظیمات گاما (GAMMA SETTiNG) را به حالت سفارشی ۲ با مقدار اصلاح ۲.۴ و تُن تصویر (PICTURE TONE) -۷ تغییر دادم.


در حالی که NZ7 تنظیمات CMS و پیش کالیبراسیون را ارائه می‌دهد، میانگین ردیابی رنگ (DE) فقط ۱.۳۸ بود، بنابراین واقعاً نیازی به انجام هیچ تنظیمی نیست. با این حال، من از تنظیمات برای تنظیم دقیق‌تر ردیابی رنگ استفاده کردم.

حالت تصویر: کاربر ۱
دمای رنگ: ۶۴۹۵ کلوین
گاما: ۲.۱۹
میانگین dE خاکستری: ۲.۵
میانگین dE ردیابی رنگ: ۱.۰۱

دلتا E، به عنوان معیاری برای دقت رنگ/مقیاس خاکستری ۳ و کمتر، «عالی» و غیرقابل مشاهده توسط چشم انسان در نظر گرفته می‌شود. ردیابی رنگ در حالت اولیه فقط ۱.۳۸ بود که از بسیاری از ویدئو پروژکتورهای کالیبره شده بهتر است. در حالی که دلتا E تراز سفیدی قبل از کالیبراسیون بالا بود، پس از تنظیم، ۲.۵ بود که قابل توجه است.

مانند SDR، در مشاهده محتوای HDR، تأکید کمی بیش از حد بر رنگ سبز وجود داشت و باعث می‌شد تصویر بیش از حد سرد به نظر برسد. با این حال، تنظیم تنظیمات مقیاس خاکستری ۲Pt، تعادل RGB (مقیاس خاکستری) خوبی ایجاد کرد.

JVC-NZ7-Skintone

 

اگرچه پس از کالیبراسیون HDR و SDR بهبود قابل توجهی در تصویر مشاهده شد، اما رنگ‌ها و رنگ پوست به محض روشن کردن دستگاه، خوب به نظر می‌رسیدند. باید توجه داشت که تعادل RGB قبل از کالیبراسیون با رنگ سبز سردتر NZ7 به طور قابل توجهی با DLA-NZ9 با رنگ قرمز گرم‌تر که چند ماه پیش بررسی کردیم، متفاوت بود.

تعادل RGB منبع نور ویدئو پروژکتور می‌تواند از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد، حتی اگر مدل یکسانی باشد. این دلیل دیگری است که نباید از تنظیمات کالیبراسیون شخص دیگری استفاده کنید. هر کسی که بیش از 10،000 دلار برای یک ویدئو پروژکتور هزینه می‌کند، قطعاً باید برای کالیبراسیون حرفه‌ای دستگاه هزینه کند.

برای کسانی که مایل به کالیبراسیون NZ7 خود هستند، JVC نرم‌افزار کالیبراسیون ویدئو پروژکتور رایگان ارائه می‌دهد. با استفاده از نرم‌افزار و یک حسگر رنگ Datacolor SpyderX Elite/ Pro یا x-Rite i1 Pro2، که با قیمتی حدود 200 دلار به فروش می‌رسند، می‌توانید به طور خودکار تصویر را برای محیط خود تنظیم کنید. من قبلاً از قابلیت کالیبراسیون خودکار JVC استفاده کرده‌ام و با اینکه این فرآیند پیچیده است، از نتایج آن تحت تأثیر قرار گرفتم.

روشنایی

JVC-NZ7-PQ

تولیدکنندگان ویدئو پروژکتورهای ممتاز مانند JVC معمولاً در رتبه‌بندی روشنایی محتاط‌تر عمل می‌کنند. دارندگان JVC بیشتر به سطح سیاه عالی و بازتولید دقیق رنگ علاقه‌مند هستند تا روشنایی مطلق.

DLA-NZ7 دارای روشنایی نامی 2200 انسی لومن است. برای اندازه‌گیری حداکثر روشنایی ویدئو پروژکتور، حالت تصویر USER -1 را انتخاب کردم، COLOR PROFILE دستگاه را روی High Bright تغییر دادم و خروجی لیزر LD POWER را روی High تنظیم کردم. JVC DLA-NZ7 در زوم واید 2173 لومن روشنایی تولید کرد. این مقدار بسیار نزدیک به روشنایی نامی ویدئو پروژکتور است.

JVC DLA-NZ7 (حالت کاربر، کنترل لامپ با شدت بالا): ۲۱۷۳ لومن

تنظیم پیش‌فرض LD POWER برای اکثر حالت‌های تصویر ویدئو پروژکتور، Mid (میانه) است، بنابراین من تنظیمات را به High (بالا) افزایش دادم و اندازه‌گیری‌هایی از هر حالت تصویر انجام دادم.

حالت‌های تصویر SDR در JVC DLA-NZ7
دمای رنگ روشنایی اندازه‌گیری شده (انسی لومن) حالت تصویر
6901K 1826 Natural
6894K 1605 Cinema
6884K 1747 Filmmaker Mode
6867K 1605 USER 1-3
حالت‌های تصویر HDR در JVC DLA-NZ7
دمای رنگ روشنایی اندازه‌گیری شده (انسی لومن) حالت تصویر
6651K 1854 Frame Adapt HDR 1-3
6866K 1890 HDR10
6888K 1847 Pana_PQ
6553K 1833 Filmmaker Mode
6978K 1747 USER 4-6

در حالی که بسیاری از ویدئو پروژکتورهای 4K UHD DLP می‌توانند حداکثر روشنایی بالاتری تولید کنند، اما این امر معمولاً به قیمت از دست رفتن رنگ‌های دقیق تمام می‌شود. پس از کالیبره شدن این ویدئو پروژکتورها، مزیت روشنایی آنها به سرعت از بین می‌رود. این ویدئو پروژکتورها اغلب هنگام تنظیم برای بازتولید رنگ‌های دقیق، تقریباً نیمی از روشنایی خود را از دست می‌دهند.

DLA-NZ7 حتی پس از کالیبراسیون نیز می‌تواند بیشتر روشنایی ارزیابی شده خود را ارائه دهد. به عنوان مثال، NZ7 حدود 85٪ از روشنایی از پیش کالیبره شده خود را پس از کالیبراسیون حفظ کرد. سطوح عالی سیاه و روشنایی 2200 انسی در NZ7، کیفیت تصویر SDR و HDR عالی را ارائه می‌دهد که تعداد کمی از ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی می‌توانند با آن برابری کنند.

سطح سیاهی و جزئیات سایه

JVC-NZ7-Contrast

 

دستگاه‌های JVC 4K D-ILA که در DLA-NZ7 استفاده می‌شوند، کنتراست طبیعی بالا و سطوح سیاه عمیقی را ارائه می‌دهند. JVC ادعا می‌کند که کنتراست طبیعی NX7 برابر با 40,000:1 است. در حالی که JVC 4K DILA رده بالاتر می‌تواند کنتراست طبیعی حتی بالاتری را ارائه دهد، هیچ ویدئو پروژکتور سینمای خانگی رقیبی نمی‌تواند با NZ7 برابری کند. در حالی که سطوح سیاه عالی مهم هستند، جزئیات سایه نیز مهم است. DLA-NZ7 نه تنها تاریک‌ترین صحنه‌ها را مدیریت کرد، بلکه در بازتولید تاریک‌ترین جزئیات نیز کار فوق‌العاده‌ای انجام داد.


برای به حداکثر رساندن کنتراست پویا، NZ7 از کم‌نور شدن لیزر پویا استفاده می‌کند. در حالی که تنظیم خروجی نور لیزر می‌تواند برای افزایش کنتراست درک شده استفاده شود، اما 100٪ شفاف نیست. بنابراین، مدولاسیون نور پویا گاهی اوقات می‌تواند با تنظیم ویدئو پروژکتور از صحنه‌ای به صحنه دیگر قابل توجه باشد. در تنظیمات کنترل پویا، ما حالت 1 را انتخاب کردیم زیرا کمتر تهاجمی بود، بنابراین تغییرات در روشنایی کمتر قابل توجه بود.


از آنجایی که دستگاه‌های JVC 4K D-ILA که در DLA-NZ7 استفاده می‌شوند، کنتراست طبیعی بالاتری ارائه می‌دهند، برای بازتولید عالی رنگ‌های سیاه و جزئیات سایه، به مدولاسیون نور پویای کمتری نیاز است. حتی بدون فعال بودن کنترل پویای DLA-NZ7، تعداد کمی از ویدئو پروژکتورها می‌توانند در صحنه‌های تاریک به عملکرد این JVC نزدیک شوند.

کیفیت تصویر SDR

JVC-NZ7-PQ-SDR

با توجه به تصویرگرهای بومی 4K D-ILA و اپتیک‌های با کیفیت بالا، DLA-NZ7 هیچ مشکلی در ارائه تصاویر واضح و دقیق 4K نداشت. ارتقاء خوب 4K همچنان بسیار مهم است زیرا اکثر برنامه‌های تلویزیونی و پخش زنده حداقل برای چندین سال دیگر با کیفیت HD تولید خواهند شد. ارتقاء 4K این ویدئو پروژکتور عالی بود. چه در حال تماشای مسابقات ورزشی با کیفیت 720P و چه با کیفیت 1080p Blu-ray Disc بودم، عالی به نظر می‌رسید. اکثر فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی جزئیات کافی برای مشاهده تفاوت قابل توجه بین محتوای 4K بومی و محتوای HD ارتقاء یافته ندارند.

در حالی که 3D چند سال پیش از اکثر تلویزیون‌های صفحه تخت حذف شد، تولیدکنندگان ویدئو پروژکتور مانند JVC هنوز ویدئو پروژکتورهایی را ارائه می‌دهند که آماده 3D هستند. NZ9 از 3D پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید همچنان از کتابخانه محتوای 3D خود بهره ببرید. این پروژکتور از چندین فرمت 3D، از جمله frame packing، side-by-side و top-and-bottom پشتیبانی می‌کند.

شما باید یک پخش‌کننده‌ی سه بعدی JVC Synchro Emitter (PK-EM2) یا یک جفت عینک سه بعدی PK-AG3 را که به صورت اختیاری تهیه می‌شود، خریداری کنید. همچنین، پخش سه بعدی به روشنایی بیشتری نسبت به محتوای دو بعدی نیاز دارد، اما NZ9 دارای رتبه‌بندی 3000 انسی است، بنابراین عملکرد سه بعدی باید خوب باشد.

محدوده دینامیکی بالا

JVC-NZ7-PQ-HDR

DLA-NZ7 بهترین کیفیت تصویر HDR را در کلاس خود ارائه داد

در حالی که بسیاری از ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی هنوز در بازتولید HDR مشکل دارند، JVC DLA-NZ7 یکی از بهترین تصاویر HDR را که من از یک ویدئو پروژکتور دیده‌ام، ارائه می‌دهد. در حال حاضر نه حالت تصویر به HDR اختصاص داده شده است، از جمله سه حالت HDR FRAME ADAPT، سه حالت USER و حالت FILMMAKER.

ویدئو پروژکتورهای JVC 4K DILA مانند NZ7 طیف گسترده‌ای از تنظیمات HDR را ارائه می‌دهند. تنظیم Frame Adapt HDR کار فوق‌العاده‌ای در نگاشت تُن محتوای HDR انجام می‌دهد، اما اگر بخواهید تصویر را تنظیم کنید، تنظیمات متعددی در دسترس است.

به عنوان مثال، می‌توانید از HDR Quantizer برای تنظیم دستی روشنایی کلی تصویر در طول نگاشت تُن استفاده کنید. این تنظیم شامل دو حالت خودکار است. گزینه AUTO (NORMAL) تصویر کلی کمی تاریک‌تر با جزئیات برجسته‌تر ایجاد می‌کند. در حالی که AUTO (WIDE) تصویر روشن‌تری اما جزئیات برجسته کمتری ارائه می‌دهد. هنگام مشاهده محتوای HDR، من AUTO (WIDE) را ترجیح می‌دهم.

ویژگی Theater Optimizer اطلاعات ارائه شده توسط کاربر را با اطلاعات وضعیت فعلی ویدئو پروژکتور ترکیب می‌کند تا یک مبنای دقیق‌تر برای اعمال نگاشت تُن پویای خود فراهم کند. در بیشتر مواقع، ویژگی Adaptive HDR tone mapping همراه با Theater Optimizer کار بسیار خوبی در ایجاد تعادل بین نیاز به ارائه روشنایی خوب تمام صفحه و در عین حال تولید جزئیات برجسته روشن انجام داد.

وقتی به محتوای HDR تیره مانند Blade Runner یا محتوای روشنی مانند MEG نگاه می‌کردم، نگاشت تُن HDR ویدئو پروژکتور به خوبی کار می‌کرد، بنابراین نیازی به دستکاری مداوم تنظیمات HDR ویدئو پروژکتور نبود. به دلیل اجزای با کیفیت بالا و پردازش ویدیوی استثنایی، ویدئو پروژکتورهای JVC مانند DLA-NZ7 عملکرد HDR پیشرو در کلاس خود را ارائه می‌دهند.

بازی

JVC-NZ7-4K120-Gaming

DLA-NZ7 شامل دو ورودی HDMI 2.1 با سرعت ۴۸ گیگابیت بر ثانیه است، بنابراین می‌تواند محتوای ۸K و همچنین ۴K SDR یا HDR را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه دریافت و پخش کند. اگرچه محتوای ویدیویی زیادی با چنین فریم بالایی در دسترس نیست، اما جدیدترین کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیک می‌توانند ۱۲۰ فریم در ثانیه خروجی دهند.

هنگام اتصال به Xbox Series X و رایانه بازی Razer من، مشکلی در نمایش ویدیوها یا بازی‌های رندر شده با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه وجود نداشت. هنگامی که تنظیمات LOW LATENCY در زیرمنوی MOTION CONTROL فعال است، با استفاده از الگوی آزمایشی تولید شده Muriedo SEVEN G من، تأخیر ورودی DLA-NZ7 را هنگام نمایش ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه، ۳۷ میلی‌ثانیه اندازه‌گیری کردیم. اگرچه من این زمان پاسخ را به عنوان تأخیر فوق‌العاده کم طبقه‌بندی نمی‌کنم، اما برای اکثر گیمرهای معمولی به اندازه کافی سریع است.

نویز صوتی

بیشتر علاقه‌مندان به سینمای خانگی به همان اندازه که به کیفیت تصویر اهمیت می‌دهند، به کیفیت صدا نیز اهمیت می‌دهند. یک ویدئو پروژکتور پر سر و صدا می‌تواند بر تجربه صوتی تأثیر منفی بگذارد. ما نویز صوتی را اندازه‌گیری نمی‌کنیم، اما JVC می‌گوید NZ7 در حالت کم صدا فقط 24 دسی‌بل تولید می‌کند.

در حالی که وقتی قدرت لیزر از حالت کم به حالت زیاد تغییر می‌کند، حتی با حداکثر قدرت، افزایش قابل توجهی در نویز فن وجود دارد، اما به طور قابل توجهی از اکثر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی که بررسی کرده‌ایم، بی‌صداتر است. تنها رقیب مستقیم بی‌صدا، Sony XW6000ES است.

خلاصه

DLA-NZ7 با قیمت ۱۰۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد و ۲۲۰۰ لومن روشنایی با نسبت کنتراست بومی بالای ۴۰۰۰۰:۱ ارائه می‌دهد. NZ7 از دستگاه‌های ۴K D-ILA 0.69 اینچی JVC استفاده می‌کند تا نه تنها وضوح ۴K بومی، بلکه کنتراست بومی بالاتری نسبت به هر ویدئو پروژکتوری در این محدوده قیمت ارائه دهد.

با ترکیب دستگاه‌های ۴K D-ILA بومی با فناوری اختصاصی ۸K e-shift JVC، NZ7 می‌تواند وضوحی فراتر از ۴K را نمایش دهد. NZ7 در ارتقاء محتوای HD و ۴K عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به دلیل ورودی HDMI تا ۴۸ گیگابیت بر ثانیه، می‌تواند سیگنال‌های ۸K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز بپذیرد.

DLA-NZ7 مجهز به لنزی با قطر ۶۵ میلی‌متر است که از طراحی تمام شیشه‌ای با ۱۷ عنصر در ۱۵ گروه بهره می‌برد تا تصویری با وضوح بالا و فوکوس دقیق در کل صفحه نمایش ارائه دهد.

نگاشت تُن HDR تطبیقی ​​​​همراه با بهینه‌ساز تئاتر، روشنایی محتوای HDR10 را به صورت پویا افزایش می‌دهد و به طور خودکار تنظیمات DLA-NZ7 را برای به حداکثر رساندن روشنایی روی صفحه و در عین حال حفظ جزئیات نور بالا تنظیم می‌کند. فناوری نگاشت تُن پویای اثبات‌شده JVC، کیفیت تصویر HDR پیشرو در کلاس خود را ارائه می‌دهد. NZ7 همچنین از HLG و HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

رقیب واقعی ویدئو پروژکتورهای JVC D-ILA، ویدئو پروژکتورهای 4K SXRD سونی است. با نگاهی به سری FPJ سونی، XW6000ES (با قیمت پایه 11999 دلار) با DLA-NZ7 (با قیمت پایه 10999 دلار) قابل مقایسه است. XW6000ES تا 300 انسی لومن روشن‌تر است و بازتولید رنگ اولیه بهتری را ارائه می‌دهد. با این حال، عملکرد کلی HDR JVC بهتر است و می‌تواند کنتراست بومی بالاتری را با 1000 دلار کمتر ارائه دهد.

بازتولید رنگ اولیه ویدئو پروژکتور می‌توانست بهتر باشد، اما می‌توان آن را به سرعت در طول کالیبراسیون اصلاح کرد. به دلیل سطوح مشکی فوق‌العاده و تصویر HDR روشن و پر جنب و جوش، خوشحال می‌شدم که این ویدئو پروژکتور را به عنوان بخش دائمی سیستم مرجع خود داشته باشم. در کل، من از عملکرد DLA-NZ7 بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم، بنابراین ما معتقدیم که این بهترین ویدئو پروژکتور سینمای خانگی زیر ۱۵۰۰۰ دلار است.

مزایا

8K e-shift
اپتیک فوق العاده با کیفیت
2200 لومن (رنگی و سفید)
4K بومی (4096 x 2160) دستگاه D-ILA x 3
کنتراست بومی عالی
نگاشت دقیق پویای تن HDR، نمایش HDR10 را بهینه می‌کند
پشتیبانی از HDR10+ و HLG
رنگ بسیار خوب از ابتدا (کنترل‌های کالیبراسیون کامل در دسترس است)
سطوح سیاه عالی و جزئیات سایه تاریک
دو ورودی HDMI 2.1 (48 گیگابیت بر ثانیه) از 4K@120p و 8K@60p پشتیبانی می‌کنند
عملکرد حرکتی خوب و ارتقاء 4K

آماده برای 3D

پخش کننده بی‌سیم اختیاری (PK-EM2) و عینک (PK-AG3)
حالت نصب (9 حافظه) برای تنظیمات غیر تصویری مانند ماسک دیجیتال، حافظه لنز، حالت‌های کشش آنامورفیک
3 سال گارانتی قطعات/کار (1 سال تعویض پیشرفته)

معایب

قیمت زیاد

حالت لیزر با قدرت بالا می‌توانست بی‌صداتر باشد.

بدنه بزرگ و سنگین

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.