هایسنس C2 اولترا مدل پرچمدار سری مینی ویدئو پروژکتورهای TriChroma Laser هایسنس و دومین ویدئو پروژکتور رسمی طراحیشده برای ایکسباکس آنها است که پس از مدل بسیار محبوب و با عملکرد بالای PX3 Pro Laser UST که Projector Central در سپتامبر 2024 آن را بررسی کرد، عرضه میشود. هایسنس C2 اولترا که قادر به ارائه عملکرد مناسب بازی و غوطهوری سینمایی روی صفحه نمایش بزرگ است، برای رفع نیازهای گیمرها و علاقهمندان به فیلم طراحی شده است.
Hisense C2 Ultra

در اواخر سال ۲۰۲۴، هایسنس سری جدید مینی ویدئو پروژکتورهای C2 TriChroma Laser خود را با قیمتهای مختلف عرضه کرد. در صدر این مجموعه، C2 Ultra با قیمت ۲۴۹۹.۹۹ دلار در وبسایت هایسنس قرار دارد.
hisense C2 Ultra دارای مجموعهای چشمگیر از ویژگیها، از جمله منبع نور لیزری RGB، ساب ووفر داخلی و گواهینامه طراحی شده برای ایکس باکس است. این ویدئو پروژکتور برای کاربرانی که به دنبال یک تجربه بازی و تماشای فیلم فراگیر هستند، مناسب است و در عین حال قیمت رقابتی خود را در بخش ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی حفظ میکند.
مزایا
تصویر روشن
منبع نور لیزری RGB
HDMI 2.1 با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه
نگاشت پویای رنگ
زوم اپتیکال
پوشش عالی گاموت BT.2020
پشتیبانی از سه بعدی
عملکرد صدای خوب
ساب ووفر داخلی
پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+
معایب
پایه حجیم
کمی جلوه رنگین کمانی
کنتراست پایین
ویژگیها
هایسنس C2 اولترا که در اواخر سال 2024 با قیمت پیشنهادی تولیدکننده 2999.99 دلار عرضه شد، مدل پرچمدار سری C2 از مینی ویدئو پروژکتورهای لیزری TriChroma هایسنس است که در دسته ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی قرار میگیرد. این ویدئو پروژکتور، یک ویدئو پروژکتور جمع و جور مناسب برای فیلم و بازی را به بینندگان ارائه میدهد. C2 اولترا با طراحی پایه گیمبال که اکنون رایج است، با گنجاندن یک ساب ووفر کوچک اما توانمند 20 واتی در پایه ، رویکردی کمی متفاوت را در پیش گرفته است. این ویژگی، عملکرد صوتی فرکانس پایین را هنگام استفاده از بلندگوهای استریو 20 واتی JBL داخلی افزایش میدهد.
C2 اولترا دارای مشخصات روشنایی ذکر شده 3000 انسی لومن است. با این حال، آزمایش ما نشان داد که این دستگاه به طور کامل این مشخصات را برآورده نمیکند و در حالت تصویر پویا با تنظیم Brightness Enhancer روی تنظیمات Ultra، تا 2779 انسی لومن را نشان میدهد. با تنظیم تقویتکننده روشنایی در حالت کم (Low)، میزان روشنایی در حالت تصویر پویا (Dynamic Picture Mode) به ۲۵۹۳ انسی لومن رسید، در حالی که در حالت پویا (Dynamic Picture Mode) با فعال بودن این تنظیم، میزان روشنایی به ۲۴۶۶ انسی لومن رسید. این میزان ۱۷.۷٪ کمتر از مشخصات هایسنس است، اما در محدوده ۲۰٪ مجاز تعریف شده توسط ISO 21118 باقی میماند. هنگام استفاده از تنظیم تقویتکننده روشنایی فوق العاده (Brightness Enhancer Ultra)، میزان روشنایی ۷.۳۶٪ کمتر از مشخصات اعلام شده بود.

ویدئو پروژکتور C2 Ultra از موتور نور سهگانه لیزری خالص RGB هایسنس بهره میبرد که از یک موتور LPU بهره میبرد و بیش از ۲۵۰۰۰ ساعت طول عمر دارد. این مینی ویدئو پروژکتور لیزری با ۲۸ تراشه لیزری در مجموع، بازتولید رنگ دقیق و درستی را به همراه پوشش گاموت چشمگیر ارائه میدهد. هایسنس مشخصات پوشش BT.2020 را ۱۱۰٪ ذکر میکند. با این حال، اندازهگیریهای ما ۹۳.۶۸٪ در xy و ۹۶.۵۲٪ در uv را ثبت کرد. نتایج عالی، همانطور که از یک ویدئو پروژکتور لیزری خالص RGB انتظار میرود. علاوه بر این، ویدئو پروژکتور C2 Ultra به پوشش کامل ۱۰۰٪ Rec.709 و P3 در هر دو xy و uv دست مییابد. نکته قابل توجه این است که در صفحه نمایشهای با بهره بالاتر، لکههای لیزری حداقلی را نشان میدهد، که با توجه به اینکه لیزرهای RGB گاهی اوقات میتوانند لکههای قابل توجهی ایجاد کنند، عامل مهمی است. ویدئو پروژکتور C2 Ultra از تراشه DLP 0.47 اینچی DMD ساخت TI با وضوح تصویر 1080p بهره میبرد و با استفاده از تغییر پیکسل چهار فازی، به وضوح 4K UHD با 3840x2160 پیکسل دست مییابد. تصویر حاصل فوقالعاده واضح است، اگرچه یک اثر رنگینکمانی خفیف را نشان میدهد که ممکن است برای بینندگان حساس به این پدیده قابل توجه باشد.
یک ویژگی زوم اپتیکال نیز در این ویدئو پروژکتور گنجانده شده است یک ویژگی خوشایند، زیرا در ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی نسبتاً نادر است. ویدئو پروژکتور C2 Ultra نسبت پرتاب 0.9 تا 1.5:1 را ارائه میدهد که امکان قرارگیری ویدئو پروژکتور را تا فاصله 4.2 فوت برای یک تصویر مورب 65 اینچی و تا 32 فوت برای یک تصویر 300 اینچی فراهم میکند. با این حال، به دلیل خروجی نور واقعی آن، کاربران ممکن است استفاده از اندازههای صفحه نمایش متوسطتر را ایدهآل بدانند. یک عملکرد زوم دیجیتال نیز برای کاهش بیشتر اندازه تصویر پس از حداکثر شدن محدوده زوم اپتیکال در دسترس است.

به لطف پایه گیمبال یکپارچه و زوم اپتیکال، C2 Ultra گزینههای قرارگیری انعطافپذیری را ارائه میدهد. با ابعاد 9.7x11.3x9.7 اینچ (WHD) و وزن کلی 13.9 پوند، C2 Ultra را میتوان در چندین مکان قرار داد. برای نصبهای چالشبرانگیزتر، ویژگیهایی مانند تصحیح خودکار کیستون، تنظیم دستی کیستون چهار نقطهای و تصحیح ذوزنقهای ارائه شده است. امکانات اضافی شامل فوکوس خودکار، اجتناب هوشمند از اشیاء، تطبیق رنگ دیوار و محافظت از چشم با لیزر است. مانند همیشه، توصیه میشود تا حد امکان از تصحیح کیستون برای حفظ یکپارچگی تصویر خودداری کنید، اگرچه این ویژگیها میتوانند برای تنظیمات موقت مفید باشند. برای تعیین فاصله پرتاب مناسب برای اندازه صفحه نمایش مورد نظر خود، میتوانید از ماشین حساب ویدئو پروژکتور مرکزی Hisense C2 Ultra استفاده کنید.
C2 Ultra از برخی از جدیدترین فرمتها برای تماشای فیلم، از جمله Dolby Vision، HDR10+ و IMAX Enhanced پشتیبانی میکند. علاوه بر این، دارای پشتیبانی داخلی برای Dynamic Tone Mapping (DTM) برای محتوای HDR10 است. به لطف DTM به خوبی پیادهسازی شده، C2 Ultra عملکرد HDR خوبی ارائه میدهد. در حالی که در محتوای مختلف مقداری نویز وجود داشت، تصویر کلی همچنان رضایتبخش بود. متأسفانه، کنتراست اصلی آن تا حدودی ناامیدکننده بود و تقریباً 1600:1 بود. با وجود این نقص، تصویر پخش شده هنوز هم کاملاً خوب و فراگیر بود.
C2 Ultra از پلتفرم هوشمند VIDAA بهره میبرد که رابط کاربری مدرن و شیکی دارد. تجربه کاربری روان و واکنشگرا است و هر آنچه را که برای شروع لذت بردن از محتوای صفحه نمایش بزرگ لازم است، از همان ابتدا ارائه میدهد. پلتفرم VIDAA که از قبل با برنامههای پخش محبوب مانند Netflix، Prime Video، YouTube و Disney+ بارگذاری شده است، محدوده دینامیکی مناسب را برای محتوای SDR و HDR به درستی تشخیص داده و نمایش میدهد. علاوه بر این، فروشگاه برنامه VIDAA به کاربران امکان دانلود برنامههای دیگری مانند MAX، Crunchyroll و موارد دیگر را میدهد. از دیگر ویژگیهای قابل توجه میتوان به Amazon Alexa، VIDAA Voice، AirPlay 2 و Miracast اشاره کرد که ادغام دستیار صوتی و قابلیتهای میرورینگ صفحه را ارائه میدهند.
یکی از ویژگیهای برجسته C2 Ultra، عملکرد صوتی آن است که به لطف پیکربندی صوتی 2.1 آن، شامل دو بلندگوی 10 واتی JBL و یک ساب ووفر 20 واتی که در پایه گیمبال قرار دارند، میباشد. این سیستم صدایی کامل ارائه میدهد که بسیاری از کاربران آن را برای اکثر موقعیتها بیش از حد کافی میدانند. اگرچه نمیتواند واقعاً با کیفیت یک سیستم صوتی اختصاصی مانند AVR/AVP یا یک ساندبار رده بالا برابری کند، اما صدای داخلی C2 Ultra چشمگیر است. علاوه بر این، از eARC پشتیبانی میکند و در صورت تمایل، امکان انتقال صدای بدون افت کیفیت به یک سیستم صوتی خارجی قویتر را فراهم میکند. با این حال، نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که پایه گیمبال به دلیل ادغام ساب ووفر در پایه، نسبت به پایههای سایر ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی حجیمتر است.
C2 Ultra همچنین دارای گواهینامه طراحی برای ایکسباکس است، به این معنی که با استانداردهای برندسازی و فنی ایکسباکس برای سازگاری بهینه با کنسولهای ایکسباکس مطابقت دارد. این گواهینامه که پس از آزمایشهای دقیق توسط تیم ایکسباکس اعطا شده است، به خریداران اطمینان میدهد که این محصول با همکاری ایکسباکس توسعه یافته تا بهترین تجربه بازی ممکن را ارائه دهد. C2 Ultra در هنگام اجرا با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰p، به تأخیر ورودی ۹ میلیثانیه دست مییابد و این امر آن را قادر به ارائه یک تجربه بازی پاسخگو میکند. با این حال، از آنجایی که رسیدن به نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز برای گیمرهای کنسول امکانپذیر نیست، C2 Ultra برای بازیهای معمولی مناسبتر است، زیرا تأخیر در ۱۲۰ هرتز ۲۱ میلیثانیه اندازهگیری شده است.

ورودی/خروجی C2 Ultra دو ورودی HDMI در اختیار کاربران قرار میدهد: یکی از آنها یک پورت کامل HDMI 2.1 با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه در هر خط، در مجموع پهنای باند ۴۸ گیگابیت بر ثانیه است و از ALLM (حالت تأخیر خودکار کم) پشتیبانی میکند. ورودی HDMI دوم HDMI 2.0 با پشتیبانی از eARC است. علاوه بر این، دو پورت USB یکی USB 3.0 و دیگری USB 2.0 وجود دارد که هر دو از پخش رسانه پشتیبانی میکنند. سایر پورتهای موجود شامل یک پورت اترنت RJ45، یک پورت نوری SPDIF و یک خروجی صوتی ۳.۵ میلیمتری است. C2 Ultra همچنین از Wi-Fi 6E، بلوتوث و قابلیت سهبعدی پشتیبانی میکند.
کنترل از راه دور با نور پس زمینه، پاسخگو است و از طریق بلوتوث کار میکند. این ریموت کنترل دسترسی سریع به برنامههای پخش محبوب مانند Netflix، YouTube، Prime Video و Disney+ را فراهم میکند. دکمههای اختصاصی برای تغییر ورودی، دستیارهای صوتی، روشنایی لیزری و تنظیم فوکوس نیز به همراه کنترلهای ناوبری استاندارد در آن گنجانده شده است.
عملکرد
C2 Ultra در مجموع ۲۱ حالت تصویر را در اختیار کاربران قرار میدهد. هفت گزینه برای SDR، هشت گزینه برای HDR10، سه گزینه برای Dolby Vision و سه گزینه برای HDR10+ وجود دارد. با این طیف گسترده از انتخابها، کاربران مطمئناً حالت تصویری را پیدا میکنند که متناسب با ترجیحات آنها باشد.
حالتهای تصویر SDR موجود شامل استاندارد، پیشرفته (ACR)، فیلمساز، سینما روز، سینما شب، پویا و ورزشی است. حالتهای تصویر HDR از همان قراردادهای نامگذاری با پیشوند "HDR" اضافه شده به همراه IMAX Enhanced پیروی میکنند. حالت تصویر پیشرفته (ACR) که برای هر دو SDR و HDR در دسترس است، به طور خودکار تصویر و صدا را تنظیم میکند، زیرا این تنظیمات به هم مرتبط هستند. نکته قابل توجه این است که به نظر میرسد این حالت ویژگیهای حالت تصویر انتخاب شده قبلی را حفظ میکند. به عنوان مثال، اگر کاربری قبل از تغییر به پیشرفته (ACR) در حال مشاهده حالت استاندارد بود، حالت دوم شبیه استاندارد خواهد بود. به همین ترتیب، اگر قبلاً حالت فیلمساز انتخاب شده بود، پیشرفته (ACR) ظاهر آن را به خود میگیرد.
Dolby Vision سه حالت تصویر ارائه میدهد: Dolby Vision Bright، Dolby Vision Dark و Custom. HDR10+ امکان دسترسی به حالتهای تصویر استاندارد، تئاتر و پویا را فراهم میکند.

حالتهای تصویر SDR و HDR که نام یکسانی دارند، مانند Filmmaker یا Standard، امکان تنظیمات مستقل برای همه تنظیمات به جز تراز سفیدی را فراهم میکنند. این به خوبی کار میکند، زیرا تنظیمات تراز سفیدی به طور دقیق منتقل میشوند. علاوه بر این، از آنجایی که سطح روشنایی لیزر را میتوان به طور مستقل برای SDR و HDR تنظیم کرد، کاربران میتوانند C2 Ultra را طوری پیکربندی کنند که بدون تغییر دستی حالتهای تصویر، تصویر HDR روشنتری ارائه دهد، زیرا ویدئو پروژکتور به درستی روشنایی لیزر مناسب را بر اساس محدوده دینامیکی محتوا فراخوانی میکند.
C2 Ultra شامل مجموعهای جامع از کنترلهای کالیبراسیون است که امکان تنظیم روشنایی، کنتراست، اشباع و وضوح را فراهم میکند. ویژگیهای کالیبراسیون پیشرفته شامل تنظیمات تراز سفیدی 2 نقطهای و 20 نقطهای، کالیبراسیون گاما 20 نقطهای و یک سیستم مدیریت رنگ کامل (CMS) است. گزینههای گاما - 1.8، 2.0، 2.2، 2.4، 2.6 و BT.1886 - به طور دقیق مطابق با تنظیمات مربوطه خود ردیابی میکنند.
کیفیت تصویر C2 Ultra از ابتدا (OOTB) به طور کلی خوب بود. تصویر کمی تُن سردتری داشت که ممکن است برخی از کاربران آن را ترجیح دهند. علاوه بر این، از اینکه دیدم تنظیمات فضای رنگی خودکار به درستی کار میکند و فضای رنگی صحیح را بر اساس محتوای در حال مشاهده انتخاب میکند، خوشحال شدم.
حالتهای تصویر از تنظیمات از پیش تعریفشدهای استفاده میکنند، از جمله سطوح روشنایی لیزر متغیر، فضاهای رنگی مختلف مانند BT.2020، تنظیمات وضوح و کنتراست و دمای رنگ متغیر. کاربرانی که دقت را در اولویت قرار میدهند، در حالت ایدهآل حالت Filmmaker، Cinema Day یا Cinema Night را انتخاب میکنند و دمای رنگ Warm 1 را انتخاب میکنند.

من C2 Ultra را با نرمافزار کالیبراسیون Calman Ultimate از Portrait Displays، یک طیفسنج Qalif با طول موج ۱ نانومتر، طیفسنج رادیومتر Colorimetry Research CR-250، رنگسنج Colorimetry Research CR-100 و یک ژنراتور Murideo 8K Seven کالیبره کردم. C2 Ultra با اندازه صفحه نمایش مورب ۱۰۰ اینچی روی پرده نمایش Stewart Filmscreen StudioTek 130 G4 کالیبره شد. اندازهگیریهای معمول خود را برای تأیید آنچه در مشاهده OOTB قبل از کالیبراسیون دیدم، انجام دادم.
اندازهگیریهای قبل از کالیبراسیون برای C2 Ultra با استفاده از حالت تصویر Filmmaker، میانگین خطاهای dE OOTB پایینتری را نشان داد. (DeltaE معیاری است که برای تعیین خطاهای قابل مشاهده استفاده میشود. مشخص شده است که هر چیزی بیش از dE برابر با ۳ قابل مشاهده است، هر چیزی بیش از ۲.۳ برای چشمهای آموزشدیده تفاوت قابل توجهی است و هر چیزی کمتر از ۲.۳ در حالت ایدهآل نباید با چشم دیده شود.) میانگین مقادیر SDR در محدوده تقریباً ۱.۶dE تا ۳.۱ بود و حداکثر خطاها تا ۶.۷dE میرسید. میانگینهای مقیاس خاکستری ۳.۱dE با حداکثر ۶.۳dE، میانگینهای اشباع ۱۰٪ برابر با ۱.۶dE با حداکثر ۳.۸dE و میانگینهای Color Checker در مقیاس بزرگ ۱.۷dE با حداکثر ۶.۷dE بود. HDR به دلیل استفاده از حالت Filmmaker که از قبل برای SDR کالیبره شده بود و تراز سفیدی را بین این دو به اشتراک میگذاشت، به طور متوسط ۱.۴dE برای ردیابی مقیاس خاکستری خود داشت.
پوشش گاموت C2 Ultra برای BT.2020، 93.68% xy و 96.52% uv اندازهگیری شد، در حالی که پوشش P3، 99.76% xy و 99.81% uv اندازهگیری شد.
من با استفاده از کنترلهای Gain، نقطه سفید خاکستری خنثی D65 استاندارد صنعتی را هدف قرار دادم و از کنترلهای کامل CMS برای کالیبراسیون استفاده کردم.
خطاهای DeltaE پس از کالیبراسیون برای هر دو حالت SDR و HDR بهبود یافت. در حالت تصویر Filmmaker برای SDR، میانگین نهایی مقیاس خاکستری 1dE و حداکثر 1.9 dE بود. یک ابزار بررسی رنگ بزرگ با بیش از 150 رنگ که نمونههای رنگی مختلف از رنگهای پوست، آسمان آبی و غیره را آزمایش میکند، میانگین 1.2dE و حداکثر 3.9 dE را اندازهگیری کرد. اندازهگیری اشباع با افزایش 10 درصدی، میانگین 0.9dE و حداکثر 2.8dE را نشان داد. نتایج HDR پس از کالیبراسیون، با استفاده از حالت تصویر HDR Theater، میانگین 1.4dE را برای مقیاس خاکستری و 5.7dE را برای اندازهگیری اشباع گاما برای BT.2020.dE نشان داد.
دستگاهی که من برای بررسی کالیبراسیون پس از تولید محتوا استفاده کردم، یک AppleTV 4K بود.
تماشای 1080p/SDR.
من شروع به تماشای محتوای SDR کردم و Waterworld را از طریق Apple TV 4K انتخاب کردم. C2 فیلم را به خوبی رندر کرد، جزئیات خوب و رنگهای دقیق پوست را نمایش داد. آسمانها بدون پوستری شدن یا نواری شدن بودند و گرادیانهای تمیز و روان داشتند. C2 Ultra با محتوای SDR عملکرد خوبی داشت و کیفیت صدا نیز خوب بود و خروجی صدای کافی را ارائه میداد. C2 Ultra یک تجربه دلپذیر و فراگیر ارائه داد.
تماشای 4K/HDR10+.
گزینه بعدی، قسمت پنجم فصل اول سریال حلقههای قدرت بود که با کیفیت HDR10+ از طریق Apple TV 4K تماشا شد. صحنهای که روی آن تمرکز کردم، حمله اورکها به روستا بود.
اولین چیزی که جلب توجه کرد، کنتراست بومی پایین C2 Ultra بود که وقتی آروندیر روی پشت بام ایستاده بود و به دوردست نگاه میکرد، بیشتر به چشم میآمد. هنگام استفاده از کنتراست تطبیقی، این اثر متفاوت بود کم، تصویر دلپذیرتری ایجاد میکرد، در حالی که متوسط، جزئیات را از بین میبرد و زیاد، کف سیاه را بیش از حد بالا میبرد.
علاوه بر این، مشعلهای دوردست، جلوه رنگینکمانی قابل توجهی را نشان میدادند. این مشکل به هایلایتهای کوچکتر محدود نمیشد؛ وقتی تئو روستاییان را از ورود اورکها مطلع کرد، به فانوسهای داخل خانهها نیز گسترش یافت. در حالی که خود تصویر بد به نظر نمیرسید - آتش اشباع خوبی داشت بدون برش بیش از حد - صحنه آنطور که دوست داشتم رندر نشد.
مشاهده 4K/HDR10.
فیلم بعدی که تصمیم گرفتم تماشا کنم، فیلم Deadpool & Wolverine با کیفیت HDR از طریق Apple TV 4K بود. صحنهای که روی آن تمرکز کردم، صحنهای بود که کاساندرا با ولورین در کنار سنگ قبرها صحبت میکند. این صحنه عالی به نظر میرسید و تصویری واضح و پر از جزئیات با رنگهای متعادل پوست ارائه میداد.

C2 Ultra تصویری با جزئیات چشمگیر، رنگهای غنی و رنگهای متعادل پوست ارائه میدهد (منبع عکس: استودیو مارول و استودیو قرن بیستم)
با پیشرفت صحنه تا لحظهای که ددپول از کلاه ایمنی جاگرنات استفاده میکند، همه چیز از نظر بصری چشمگیر باقی میماند. لباس ددپول رنگ غنی و بدون اشباع بیش از حد را نشان میداد.
بعداً، وقتی ددپول و ولورین از طریق پورتال بیرون آمدند و با پارادوکس ملاقات کردند و به دنبال آن کاساندرا از راه رسید، رنگ پوست پارادوکس و کاساندرا به خوبی رندر شده بود. در نهایت، وقتی سپاه ددپول از راه رسید، C2 Ultra به طور دقیق تغییرات ظریف در رنگ لباسهای آنها را ثبت کرد.
در نهایت، C2 Ultra با این فیلم عملکرد فوقالعادهای داشت.
آخرین فیلمی که تصمیم گرفتم تماشا کنم Kong: Skull Island با کیفیت HDR از طریق Apple TV 4K بود. صحنههای متعددی را چندین بار، چه با و چه بدون Dynamic Tone Mapping (DTM) تماشا کردم. تصویر به طور کلی خوب به نظر میرسید، صرف نظر از اینکه DTM فعال بود یا نه، اما تفاوت در روشنایی هایلایتها هنگام فعال بودن آن کاملاً قابل توجه بود.
برای مثال، در صحنهای که تیم با هلیکوپترهای خود از ناو هواپیمابر بلند میشوند تا به جزیره پرواز کنند، با فعال بودن DTM، نقاط روشن به طور قابل توجهی روشنتر بودند. در نتیجه، آسمان و ابرها تا حدودی بریده شده به نظر میرسیدند و تغییرات جزئی در آسمان با هم ترکیب میشدند. علاوه بر این، DTM سطح کلی تصویر (APL) را افزایش داد و باعث شد کل تصویر روشنتر به نظر برسد.

نگاشت پویای تُن (Dynamic Tone Mapping) روی هایلایتها (قسمتهای روشن تصویر) تأثیر داشت، هرچند تصویر چه فعال باشد چه نباشد، بهطورکلی خوب به نظر میرسید (منبع عکس: Legendary Pictures و Warner Bros. Pictures)
بدون DTM، صحنهها هنوز هم خوب به نظر میرسیدند، اگرچه مقداری از «جذابیت» بصری از بین رفته بود. با این حال، تصویر به طور کلی متعادلتر به نظر میرسید و جزئیات خوبی را به قیمت کاهش روشنایی هایلایتها حفظ میکرد. C2 Ultra اشباع رنگ چشمگیری را نشان داد، به خصوص در صحنهای که کونگ به هلیکوپترها حمله میکند. آسمان و آتش در پایان حمله بسیار اشباع شده به نظر میرسیدند و تصویر واضح و با جزئیات بالا باقی میماند.
نتیجهگیری
C2 Ultra یک ویدئو پروژکتور بسیار همهکاره است که میتواند هم در تنظیمات سینمای خانگی سنتی و هم به عنوان یک ویدئو پروژکتور سبک زندگی برای رویدادهای موقت استفاده شود. این ویدئو پروژکتور روشنایی خوب و عملکرد صوتی شگفتآوری قوی ارائه میدهد که آن را به انتخابی همهکاره تبدیل میکند. علاوه بر این، عملکرد بازی خوبی را برای جلسات بازی معمولیتر ارائه میدهد. C2 Ultra دارای یک رابط کاربری شیک و مدرن است که توسط پلتفرم هوشمند VIDAA پشتیبانی میشود و حس بلوغ و پالایش را القا میکند یک تغییر خوشایند از رابط کاربری Google TV که بیشتر در ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی امروزی دیده میشود.
با این اوصاف، C2 Ultra در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی تا حدودی حجیم است، در درجه اول به دلیل پایه بزرگ آن. این امر قابلیت حمل آن را کاهش میدهد و جابجایی آن را از یک مکان به مکان دیگر دشوارتر میکند یک ویژگی کلیدی که بسیاری در ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی به دنبال آن هستند. با این حال، این ممکن است برای کاربرانی که قصد دارند آن را در یک چیدمان ثابت نگه دارند، نگرانکننده نباشد.
C2 Ultra هنگام کار با سرعت 240 هرتز با وضوح 1080p به تأخیر ورودی 9 میلیثانیه دست مییابد و آن را قادر به ارائه یک تجربه بازی پاسخگو میکند. با این حال، از آنجایی که رسیدن به نرخ ۲۴۰ هرتز برای گیمرهای کنسول امکانپذیر نیست، C2 Ultra برای بازیهای معمولی مناسبتر است، زیرا تأخیر در ۱۲۰ هرتز ۲۱ میلیثانیه اندازهگیری شده است.
تنها حوزه دیگری که C2 Ultra میتواند بهبود بخشد، کنتراست آن است که نسبتاً پایین است. این موضوع برای بینندگانی که به نسبتهای کنتراست بالاتر عادت دارند، قابل توجه است.
به طور کلی، C2 Ultra یک نمایشگر قوی با مجموعهای از ویژگیهای خوب است. این نمایشگر روشنایی خوب، پوشش طیف رنگی عالی، زوم اپتیکال، نگاشت پویای تُن، کیفیت صدای عالی (به لطف ساب ووفر داخلی) و یک پلتفرم هوشمند که تجربه کاربر را بهبود میبخشد، ارائه میدهد همه اینها در حالی است که دقت رنگ عالی را ارائه میدهد.
با وجود گزینههای قوی موجود در دسته ویدئو پروژکتورهای سبک زندگی، C2 Ultra به عنوان یک انتخاب قانعکننده خودنمایی میکند. مطمئناً برای هر کسی که در بازار به دنبال یک ویدئو پروژکتور سبک زندگی است، ارزش بررسی دارد.
اندازهگیریها
روشنایی
هایسنس C2 اولترا برای 3000 انسی لومن رتبهبندی شده است. روشنترین حالت تصویر، پویا با استفاده از تنظیمات اولترا در Brightness Enhancer است که با استفاده از اندازهگیری میانگین 9 نقطهای تعریف شده در ISO و استانداردهای ANSI که اخیراً بازنشسته شدهاند، 2779 انسی لومن اندازهگیری شد. این نتیجه تقریباً 7.36٪ کمتر از مشخصات ذکر شده هایسنس است. با این حال، این حالت تصویر به دلیل سوگیری شدید به رنگ سبز برای مشاهده محتوا مناسب نیست. اندازهگیری لومن بدون فعال بودن Brightness Enhancer، 2466 انسی لومن اندازهگیری شد که تقریباً 17.7٪ کمتر از مشخصات ذکر شده هایسنس است، اگرچه در محدوده 20٪ مجاز مشخصات ISO21118 قرار دارد.
Hisense C2 Ultra ANSI Lumens
انسی لومن |
SDR |
2,593 |
Dynamic (BE Low) |
2,779 |
Dynamic (BE Ultra) |
2,145 |
Standard |
2,145 |
Enhanced (ACR) |
1,528 |
Filmmaker |
2,244 |
Cinema Day |
2,244 |
Cinema Night |
2,466 |
Dynamic |
2,194 |
Sports |
انسی لومن |
HDR |
2,170 |
HDR Standard |
2,194 |
Enhanced (ACR) |
2,219 |
Filmmaker |
2,268 |
IMAX Cinema |
2,269 |
HDR Day |
2,219 |
HDR Night |
2,071 |
HDR Dynamic |
2,071 |
HDR Sports |
کاهش نور لنز زوم.
کاهش نور C2 Ultra هنگام تغییر از عریضترین حالت زوم به طولانیترین حالت تلهفوتو، 7.8٪ بود.
یکنواختی روشنایی.
هایسنس C2 Ultra که یک تصویر مورب 100 اینچی را نمایش میدهد، منجر به یکنواختی روشنایی اندازهگیری شده 90٪ در زوم زاویه باز و 89٪ در زوم تلهفوتو شد. روشنترین قسمت صفحه نمایش، مرکز میانی و کمنورترین قسمت، بالای سمت راست بود. تفاوت روشنایی در یک صفحه سفید کامل قابل توجه نبود.
صدای فن.
با استفاده از نرمافزار Room EQ Wizard و میکروفون Umik-1، کف صدای محیط اتاق سینمای من 33.3 دسیبل است. C2 Ultra در تنظیمات قدرت لیزر زیر در فاصله 3 فوت، در دسیبل زیر اندازهگیری شد.
روشنایی لیزر ۱۰
عقب: ۳۶.۰ دسیبلآمپر
چپ: ۳۴.۶ دسیبلآمپر
راست: ۳۴.۸ دسیبلآمپر
جلو: ۳۴.۸ دسیبلآمپر
تأخیر ورودی.
اندازهگیریهای تأخیر ورودی در حالت بازی و حالت نرخ نوسازی بالا، با استفاده از یک مولد سیگنال Murideo Generator Seven-8K و حسگر نوری انجام شد. اندازهگیریها به صورت زیر بودند:
حالت بازی
1080p/60Hz = 38ms
1080p/240Hz = 12ms
4K/60Hz = 38ms
4K/120Hz = 48ms
نرخ تازهسازی بالا + حالت توربو DLP
1080p/60Hz = 33ms
1080p/120Hz = 21ms
1080p/240Hz = 9ms
4k/60Hz = 33ms
4k/120Hz = 21ms
اتصالات

HDMI 2.1 (x1; HDCP 2.3; ALLM; 48Gbps FRL: 12G@4L)
HDMI 2.0 (x1; HDCP 2.3; eARC HDMI 1)
RJ45 LAN 100 base Tx
USB 3.0 Type A (power delivery; media playback)
USB 2.0 Type A (power delivery; media playback)
SPDIF optical audio
3.5mm headphone jack
تنظیمات نهایی
تنظیمات تصویر کالیبره شده از هر شخص ثالث، پتانسیل قابل توجه برای تغییرات نمونه به نمونه، و همچنین اندازهها و مواد مختلف صفحه نمایش، نورپردازی، استفاده از لامپ یا سایر عوامل محیطی که میتوانند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارند را در نظر نمیگیرد. ویدئو پروژکتورها همیشه باید در فضای شخصی کاربر کالیبره شوند و برای شرایط مشاهده مورد انتظار تنظیم شوند. با این حال، تنظیمات ارائه شده در اینجا ممکن است برای برخی نقطه شروع مفیدی باشد. همیشه قبل از انجام تنظیمات، تنظیمات فعلی خود را ثبت کنید تا بتوانید در صورت تمایل به آنها بازگردید. برای آشنایی با هر کالیبراسیون، به بخش عملکرد مراجعه کنید.
SDR
تنظیمات حالت تصویر
حالت تصویر: فیلمساز
سطح درخشندگی لیزر: ۴
روشنایی: ۵۰
کنتراست: ۶۵
اشباع رنگ: ۵۰
شارپنس: ۹
تنظیمات پیشرفته
تقویتکننده روشنایی: خاموش
حسگر نور: خاموش
کنتراست تطبیقی: کم
پویایی بالا: خاموش
جزئیات تاریک: خاموش
تقویتکننده HDR: خاموش
تنظیم گاما: ۲.۴
کالیبراسیون گاما: مقادیر پیشفرض
رنگ
دمای رنگ: Warm 1
طیف رنگ: خودکار
تنظیم کننده رنگ
Brightness |
Saturation |
Hue |
رنگ |
0 |
1 |
0 |
قرمز |
0 |
0 |
0 |
سبز |
1 |
0 |
0 |
آبی |
0 |
0 |
1- |
زرد |
0 |
0 |
0 |
فیروزهای |
1 |
0 |
1 |
سرخابی |
0 |
0 |
0 |
فلش تن |
White Balance
2 Point
R-Offset: 0
G-Offset: 0
B-Offset: 0
R-Gain: -1
G-Gain: 0
B-Gain: -3
Clarity
Noise Reduction: Off
Digital Noise Reduction: Off
Gradient: Low
HDR
تنظیمات حالت تصویر
حالت تصویر: فیلمساز
سطح درخشندگی لیزر: ۱۰
روشنایی: ۵۰
کنتراست: ۸۰
اشباع رنگ: ۵۰
شارپنس: ۹
تنظیمات پیشرفته
تقویتکننده روشنایی: خاموش
حسگر نور: خاموش
کنتراست تطبیقی: کم
پویایی بالا: خاموش (ترجیح کاربر)
نگاشت پویای رنگ: روشن
جزئیات تاریک: خاموش
تقویتکننده HDR: خاموش
تنظیم گاما: ناموجود
کالیبراسیون گاما: مقادیر پیشفرض
رنگ
دمای رنگ: Warm 1
طیف رنگ: خودکار
تنظیم کننده رنگ
Brightness |
Saturation |
Hue |
رنگ |
4 |
5 |
1 |
قرمز |
4 |
8 |
2 |
سبز |
1 |
2 |
1 |
آبی |
5 |
4 |
0 |
زرد |
5 |
10 |
1 |
فیروزهای |
4 |
6 |
0 |
سرخابی |
0 |
0 |
0 |
فلش تن |
White Balance
2 Point
R-Offset: 0
G-Offset: 0
B-Offset: 0
R-Gain: -1
G-Gain: 0
B-Gain: -3
Clarity
Noise Reduction: Off
Digital Noise Reduction: Off
Gradient: Low
Super Resolution: On