ورود | ثبت نام
021-91003139
سبد خرید
0
سبد خرید
تعداد
عنوان محصول
ثبت سفارش
محصولی در سبد خرید شما نیست !
برای اضافه کردن محصول یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید
دسته بندی محصولات
  • 483
  • مدیر سایت
  • 17 مرتبه
بررسی ویدئو پروژکتور لیزری اپسون Epson EB-PU1008W

بررسی ویدئو پروژکتور لیزری اپسون Epson EB-PU1008W

1404/02/22

ویدئو پروژکتور اپسون Epson EB-PU1008W، تصویری روشن و دلپذیر را ارائه می‌دهد که برای ارائه و فیلمبرداری در یک کابینت فوق‌العاده جمع و جور و سبک وزن، و همچنین ابزارهای گسترده‌ای برای راه‌اندازی و مدیریت نصب چند ویدئو پروژکتور، مناسب است. اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور لیزری اپسون مدل EB-PU1008W را دارید، می‌توانید مشخصات کامل و قیمت آن را در صفحه محصول مشاهده کنید.

 

Epson EB-PU1008W

Epson_EB-PU1008W_right_angle

ویدئو پروژکتور اپسون EB-PU1008W یک ویدئو پروژکتور ارائه با قابلیت HDR، روشنایی بالا و مبتنی بر لیزر است که برای استفاده مستقل در مکان‌های متوسط ​​تا بزرگ یا به عنوان بخشی از یک آرایه انباشته یا ترکیبی بسیار مناسب است. این ویدئو پروژکتور جزو چندین ویدئو پروژکتور جدید سری Pro با خروجی بالا برای مکان‌های بزرگ است که از روند اخیر صنعت در استخراج روشنایی بیشتر از مدل های کوچک‌تر پیروی می‌کنند. EB-PU1008 با 8500 انسی لومن، یکی از چهار مدل لنز جداشدنی با روشنایی متوسط ​​است که شامل EB-PU1006 با 6000 لومن، EB-PU1007 با 7000 لومن و EB-PU2010 با 10000 لومن نیز می‌شود. اخیراً، اپسون شش مدل جدید با روشنایی ۱۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ لومن، از جمله EB-PU2120W و EB-PU2220B (به رنگ مشکی) را معرفی کرد که گفته می‌شود کوچکترین و سبک‌ترین ویدئو پروژکتورهای ۲۰۰۰۰ لومنی موجود در بازار هستند.

ویدئو پروژکتور EB-PU1008W و نسخه مشکی آن، EB-PU1008B، با ابعاد 21.5x6.5x17.2 اینچ (WHD) و وزن متوسط ​​35.9 پوند، برای کلاس روشنایی 3LCD با روشنایی 8500 لومن، به طور غیرمعمولی جمع و جور هستند. پایگاه داده پروژکتور سنترال (ProjectorCentral) برخی از مدل‌های رقیب مستقیم با مشخصات 8000 لومن پایین‌تر را نشان می‌دهد که تقریباً به همان اندازه کوچک و سبک هستند. اما اپسون یک بسته ویژگی ارائه داده است که این مدل را متمایز می‌کند، از جمله امکانات راه‌اندازی گسترده، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های لنز، پشتیبانی از 4K HDR و تصویر خوب از ابتدا. قیمت این ویدئو پروژکتور بدون لنز 9900 دلار است.

 

ویژگی‌ها

وضوح تصویر اصلی EB-PU1008W برابر با 1920x1200 (WUXGA) با نسبت تصویر 16:10 است که از طریق سه تراشه LCD با مزایای معمول روشنایی سفید و رنگی برابر و مصونیت در برابر مصنوعات رنگین‌کمانی ارائه می‌شود. اپسون شامل 4K Enhancement، نامی که برای تغییر پیکسل استفاده می‌کنند، برای دو برابر کردن تعداد پیکسل‌های روی صفحه به 4.6 میلیون یا حدود نیمی از 4K کامل است. این ویدئو پروژکتور از طریق ورودی HDMI خود تا 4K/24 یا 4K/30 را با HDCP 2.3 می‌پذیرد. پنل پشتی همچنین دارای DVI، یک HDBaseT اختصاصی با HDCP 2.3 برای اجرای سیگنال/کنترل از راه دور و ورودی‌های VGA و همچنین یک پورت USB 2.0 نوع A است که از پخش رسانه پشتیبانی می‌کند یا می‌تواند برای آداپتور LAN بی‌سیم، تغذیه لوازم جانبی، اتصال دوربین چند ویدئو پروژکتور اختیاری یا کپی کردن تنظیمات منو به فلش درایو برای انتقال به دستگاه دیگر استفاده شود. یک خروجی آنالوگ استریوی ۳.۵ میلی‌متری با دکمه‌های تنظیم صدا روی ریموت کنترل ارتباط برقرار می‌کند و پورت‌های کنترل اختصاصی شامل RS232، RJ-45 LAN و یک ورودی ریموت ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال کابلی به ریموت کنترل در صورت نیاز به استفاده در خارج از محدوده برد، می‌باشد. همچنین یک پنل کنترل در پشت دستگاه با دکمه‌های کافی برای راه‌اندازی کامل ویدئو پروژکتور در صورت گم شدن ریموت کنترل وجود دارد.

Epson_EB-PU1008W_front_angle

 

اپسون از یک ماژول لیزر آبی با چرخ فسفری برای دستیابی به نور سفید که به رنگ‌های اصلی قرمز، سبز و آبی برای دستگاه‌های تصویربرداری تقسیم می‌شود، استفاده می‌کند. موتور نوری ۲۰،۰۰۰ ساعته را می‌توان در حالت‌های قدرت معمولی، متوسط، بی‌صدا، توسعه‌یافته یا سفارشی استفاده کرد، که حالت دوم امکان تنظیم هر تنظیمی بین ۸ تا ۱۰۰٪ قدرت را فراهم می‌کند. استفاده از تنظیمات قدرت کمتر از ۱۰۰٪ می‌تواند عمر ویدئو پروژکتور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به عنوان مثال، دفترچه راهنما نشان می‌دهد که ویدئو پروژکتور لیزری در ۳۰٪ روشنایی تا ۷۱،۰۰۰ ساعت و در ۷۰٪ روشنایی تا ۳۰،۰۰۰ ساعت عمر می‌کند. همچنین یک حالت روشنایی ثابت وجود دارد که برای نصب‌های طولانی مدت و آرایه‌های چند ویدئو پروژکتور مفید است و خروجی را در سطحی کمتر از ۱۰۰٪ روشنایی ثابت نگه می‌دارد، به قیمت از دست دادن برخی از ساعات استفاده در طول عمر ویدئو پروژکتور. اگرچه ویدئو پروژکتور EB-PU1008 بدون فیلتر نیست، اما نیاز به نگهداری کمی دارد. فاصله زمانی توصیه شده برای تمیز کردن فیلتر فقط هر 20000 ساعت یکبار است که نشان دهنده عمر کامل ویدئو پروژکتور در روشنایی 100٪ است.

11 گزینه لنز برای EB-PU1008W موجود است، از مدل ELPX01S با برد فوق کوتاه به سبک پریسکوپی اپسون با نسبت برد 0.35:1 و آفست صفر شروع می‌شود و تا مدل ELPLL08 با زوم بلند و برد 7.21-10.11 ادامه دارد. مدل ELPM08W با زوم متوسط، با نسبت برد 1.42-2.28:1، برای ارزیابی انتخاب شد و برد راحتی برای قرارگیری روی میز در پشت ناحیه دید ارائه می‌دهد. با توجه به دامنه جابجایی وسیع آن، می‌توان هر سناریوی نصب را از قفسه پایین تا نصب سقف تطبیق داد. بزرگنمایی و فوکوس به همراه جابجایی لنز افقی و عمودی را می‌توان با ریموت تنظیم کرد و در حداکثر 10 اسلات حافظه ذخیره کرد و یک خوانش دیجیتالی از هر تنظیم لنز وجود دارد تا به شما اطلاع دهد که در برد هر کنترل در کجا قرار دارید.

در بیشتر مواقع، تغییر لنز افقی و عمودی به همراه جهت‌گیری فیزیکی مستقیم ویدئو پروژکتور می‌تواند تصویر را به خوبی و صاف روی صفحه نمایش دهد، اما اگر این اتفاق نیفتد، چه به دلیل موقعیت‌های نصب غیرمعمول و افراطی یا شکل عجیب صفحه نمایش، EB-PU1008W مجموعه‌ای گسترده از تنظیمات هندسی الکترونیکی را برای انجام این کار ارائه می‌دهد. کیستون مستقل H و V با تنظیمات تعادل، تنظیمات سریع گوشه که امکان کشیدن یا کشیدن هر طرف از گوشه‌های صفحه نمایش را به صورت جداگانه فراهم می‌کند، اصلاح سطح منحنی، خطی بودن H و V، دیوار گوشه و حتی تنظیمات هندسی نقطه به نقطه در دسترس هستند. در نهایت، اگر صفحه نمایشی با نسبت ابعاد متفاوت از منبع خود دارید، ویژگی مقیاس می‌تواند تصویر را کشیده یا فشرده کند تا نوارهای سیاه از بین بروند و در صورت تمایل کل صفحه را پر کند.

قابلیت تقسیم صفحه نمایش به تصاویر دو منبع مختلف اجازه می‌دهد تا در کنار هم نمایش داده شوند (با برخی محدودیت‌های منبع)، و تصویر را می‌توان به راحتی با یک دکمه روی ریموت برای بررسی دقیق‌تر، ثابت کرد. تنظیمات چند ویدئو پروژکتور برای پشته‌سازی یا ترکیب لبه‌ها در EB-PU1008W به خوبی تسهیل شده است. در بخش Multi-Projection از منوی "Extended"، شناسه ویدئو پروژکتور و گروه‌بندی بر اساس آدرس IP قرار گرفته‌اند. می‌توانید ترکیب لبه‌ها و بخش بندی های دستی را تا پانزده ردیف و پانزده ستون انجام دهید. اگر همه ویدئو پروژکتورها از طریق LAN شبکه شده باشند، می‌توان یکی را به عنوان master تعیین کرد و بقیه به طور خودکار از تنظیمات آن پیروی می‌کنند. عملکرد Screen Matching یک رمپ خاکستری را نمایش می‌دهد و تنظیمات R، G و B را برای تطبیق رنگ بصری آسان بین صفحه‌های روی هم چیده شده، هنگامی که "All" برای سطح تنظیم انتخاب می‌شود، ارائه می‌دهد. هنگامی که یک عدد به جای "All" انتخاب می‌شود، کنترل به یک تنظیم گاما و مقیاس خاکستری چند نقطه‌ای تبدیل می‌شود و امکان تنظیم سطح و تراز سفیدی را در هشت سطح روشنایی از جمله سیاه فراهم می‌کند، اگرچه نمایش منو در برخی موارد می‌تواند تا حدی مانع اندازه‌گیری‌ها شود.

Epson-EB-PU1008-remote

برای تطبیق تصاویر، عملکرد یکنواختی رنگ (Color Uniformity) امکان تنظیم تراز سفیدی در همان هشت سطح روشنایی را فراهم می‌کند، اما این بار به طور جداگانه در هشت موقعیت و گوشه مختلف در سراسر صفحه نمایش تنظیم می‌شود. زیرمنوی یکنواختی رنگ همچنین می‌تواند با انتخاب "همه" برای ناحیه تنظیم، به عنوان تنظیم چند نقطه‌ای مقیاس خاکستری استفاده شود، اما کالیبراسیون به دلیل نیاز به عقب رفتن و ورود مجدد به زیرمنوها برای انجام تنظیمات، دشوارتر است.

اپسون همچنین یک دوربین خارجی اختیاری ارائه می‌دهد تا کار با تنظیمات چند ویدئو پروژکتور را سریع‌تر کند. این دوربین در کنار نرم‌افزار Epson Projector Professional Tool (EPPT) که برای تنظیم چندین ویدئو پروژکتور در یک فضای بزرگ طراحی شده است، کار می‌کند. این نرم‌افزار برای ویندوز و مک در دسترس است و شامل کالیبراسیون خودکار رنگ، تطبیق صفحه، ابزار Tiling Assist و ابزار کمکی انباشتگی است. EPPT همچنین می‌تواند برای اعمال تنظیمات روی چندین ویدئو پروژکتور به طور همزمان یا برای روشن کردن، کار کردن و نظارت بر همه ویدئو پروژکتورها در شبکه به طور همزمان استفاده شود.

EPPT تنها یکی از چندین نرم‌افزار و اپلیکیشن خارجی است که پشتیبانی از شبکه‌های سیمی و بی‌سیم را برای نمایش، نظارت و کنترل از طریق یک کامپیوتر یا دستگاه شبکه از راه دور فراهم می‌کند. نرم‌افزار ویندوزی «Projector Management Utility» اپسون که با هر ویدئو پروژکتور شبکه‌ای که از پروتکل PJLink پشتیبانی می‌کند سازگار است، برای مدیریت ناوگان طراحی شده است و امکان بررسی وضعیت چندین ویدئو پروژکتور شبکه‌ای و انجام عملیات مختلف ویدئو پروژکتور از یک کامپیوتر از راه دور را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار به‌روزرسانی‌های میان‌افزار را برای چندین ویدئو پروژکتور به طور همزمان در یک شبکه سیمی تسهیل می‌کند.

اپلیکیشن اپسون "iProjection" برای آیفون، کامپیوتر شخصی، مک و اندروید/کروم‌بوک کاربرد دارد، «آی‌پروجکشن»  به یک یا چند ویدئو پروژکتور در یک شبکه بی‌سیم متصل می‌شود و امکان کنترل از راه دور و پخش محتوا از عکس‌ها، اسناد، صفحات وب و دوربین دستگاه متصل را فراهم می‌کند. کاربر می‌تواند به عنوان ناظر متصل شود و به آن کاربر اجازه می‌دهد آنچه را که روی صفحه نمایش داده می‌شود کنترل کند و عملیات را برای سایر شرکت‌کنندگان محدود کند و ارتباط با برنامه می‌تواند رمزگذاری شود.
نرم‌افزار مدیریت محتوای ویدئو پروژکتور برای ویندوز و مک به کاربران امکان می‌دهد لیست‌های پخش متشکل از تصاویر ثابت و ویدیو ایجاد کنند که می‌توانند در یک درایو USB بارگذاری شوند و در حالت پخش محتوای ویدئو پروژکتور پخش شوند. می‌توانید محتوا را برنامه‌ریزی کنید، آن را تکرار کنید و پوشش‌ها و جلوه‌های دیگر را اضافه کنید.


در نهایت، ویدئو پروژکتور EB-PU1008W از ارتباط بی‌سیم NFC (ارتباط میدان نزدیک) نیز پشتیبانی می‌کند. برای این کار، کافیست یک دستگاه تلفن همراه سازگار با NFC (آیفون ۷ یا بالاتر با iOS 13 یا بالاتر، یا مدل‌های اندروید ۸.۰ یا بالاتر با قابلیت NFC) را روی علامت NFC روی ویدئو پروژکتور نگه دارید تا اطلاعات و تنظیمات ویدئو پروژکتور حتی در صورت خاموش بودن ویدئو پروژکتور خوانده و کنترل شود. نکته قابل توجه این است که اپسون برچسب NFC را در بالای پنل رابط ویدئو پروژکتور قرار داده است که می‌توان بدون بلند کردن ویدئو پروژکتور از جعبه حمل و نقل، به راحتی به آن دسترسی داشت. این امر به برنامه Epson Projector Config Tool اجازه می‌دهد تا قبل از انتقال ویدئو پروژکتور به محل نصب، تنظیمات را به طور موثر به آن منتقل کند.

Epson_EB-PU1008W_UST_lens

ویدئو پروژکتور اپسون EB-PU1008W با لنز فوق کوتاه برد ELPX01S.

عملکرد

حالت‌های رنگ.

EB-PU1008W در مجموع هفت حالت رنگ از پیش تعیین‌شده ارائه می‌دهد، از جمله پویا (Dynamic)، ارائه (Presentation)، طبیعی (Natural)، سینمایی (Cinema)، BT.709، DICOM SIM و چند-طرح‌ریزی (Multi-Projection)، که به کاهش تفاوت در تُن رنگ بین ویدئو پروژکتورها کمک می‌کند.

حالت پویا (Dynamic Mode) عموماً برای ارائه روشن‌ترین و جسورانه‌ترین تصویر ممکن در نظر گرفته شده است، با تأکید کمتر بر رنگ‌های دقیق یا درجه‌بندی‌های روشنایی طبیعی. این حالت به این هدف دست یافت و تصویری روشن و دقیق با ۸۲۱۳ انسی  لومن یا ۹۷٪ از مشخصات کامل ارائه داد. از سوی دیگر، ممکن است تابش خیره‌کننده و دانه‌بندی غیرطبیعی وجود داشته باشد و رنگ‌ها به طور خاص واقعی نباشند. اگر تصویری حاوی چهره‌های روشن باشد، ممکن است تابش خیره‌کننده‌ای روی پیشانی یا گونه‌ها وجود داشته باشد و رنگ‌های پوست به طور کلی کمی بیش از حد رنگی به نظر برسند. صفحه نمایش کامپیوترها به طور کلی بسیار خوب به نظر می‌رسند، اگرچه رنگ‌های سفید تا حدودی متمایل به سبز یا سفید مایل به سفید داشتند، همانطور که اغلب در روشن‌ترین حالت بسیاری از ویدئو پروژکتورها یافت می‌شود. داینامیک به نام خود عمل کرد و تصویری جسورانه، غنی از کنتراست و پرجزئیات ارائه داد که فاقد ظرافت‌ها و طبیعی بودن بود.

حالت Presentation با حفظ روشنایی و وضوح زیاد، اما افزایش دقت برای ارائه‌های کامپیوتری دلپذیرتر، تعادل را برقرار می‌کند. این حالت، دومین حالت درخشان ویدئو پروژکتور است که ۶۶۱۱ لومن روشنایی دارد. تفاوت اصلی بین این حالت و Dynamic این بود که Presentation، اگرچه به اندازه حالت Presentation روشن نیست، اما تابش خیره‌کننده را حذف کرده و رنگ سفید دلپذیرتری ارائه می‌دهد. کنتراست Dynamic (کم‌نور شدن لیزر) به طور پیش‌فرض در این حالت خاموش است که در هنگام تغییر از یک تصویر به تصویر دیگر، پایداری روشنایی عالی به آن می‌دهد، هرچند که این امر کنتراست غنی Dynamic را کاهش می‌دهد. رنگ پوست هنوز بیش از حد قرمز بود، اما Presentation در اکثر تصاویر ویدیویی و کامپیوتری دلپذیر و واضح به نظر می‌رسید.

حالت طبیعی (Natural Mode) بر دقت تأکید دارد و رنگ‌ها، از جمله رنگ پوست، در مقایسه با حالت‌های Presentation یا Dynamic، واقعی‌تر به نظر می‌رسند هرچند که این حالت به قیمت کاهش روشنایی با تنها ۵۶۴۹ لومن تمام می‌شود. جزئیات کمتر به چشم می‌آیند و صفحه نمایش واضح به نظر می‌رسد. حالت طبیعی (Natural Mode) بهترین نقطه شروع برای ویدیوی دقیق است، اگرچه کنتراست و وضوح تصاویر در مقایسه با حالت Presentation کمی کاهش یافته بود.

سینما، که میزان روشنایی آن ۶۰۹۵ لومن بود، به نظر می‌رسید که تعادل رنگ سفید حالت طبیعی را با وضوح رنگ حالت ارائه ترکیب می‌کند و تصویری را ارائه می‌دهد که در تضاد با رنگ‌های کمی اغراق‌آمیز، غنی به نظر می‌رسد. در همین حال، حالت BT.709 که برای مطابقت با آن استاندارد رنگ در نظر گرفته شده و برای تماشای تلویزیون دیجیتال یا بلوری توصیه می‌شود، با ارائه یکنواخت‌تر و رنگ‌پریده‌تر ناامیدکننده بود. به نظر می‌رسید که دقت رنگ و جزئیات طبیعی حالت طبیعی را به اشتراک می‌گذارد، اما این کار را با ابعاد و طراوت کمتری نسبت به هر حالت دیگری انجام می‌داد. قسمت‌های تاریک‌تر تصویر بیش از حد تقویت و روشن بودند، که باعث می‌شد تحمل نور محیط کمی بیشتر از حالت طبیعی باشد.

DICOM SIM با میزان روشنایی ۵۶۳۴ لومن، برای مطابقت با استاندارد DICOM برای ارائه اشعه ایکس برای اهداف آموزشی طراحی شده است و تصویر با کنتراست بالا و مورد انتظار را نمایش می‌دهد.

Epson_EB-PU1008W_left_angle_black

اپسون EB-PU1008 در رنگ مشکی نیز موجود است.

بهترین حالت ارائه.

حالت رنگ ارائه، کار فوق‌العاده‌ای در رندر کردن ارائه‌های گرافیکی با وضوح و رنگ‌های کمی بهبود یافته انجام داد که تصاویر را برجسته می‌کرد. این بهبود با گرافیک و انیمیشن عمومی بسیار خوب عمل می‌کند، اگرچه برای ویدیو و فیلم کمی اغراق‌آمیز است. تعادل رنگ سفید در این حالت از نظر بصری دلپذیر است و به صفحات سفید ظاهری خالص و تمیز می‌دهد. با ورودی 1080p، متن در بیشتر صفحه نمایش بسیار واضح بود. با لنز انتخابی ما، یک غیرخطی بودن فوکوس عمودی بسیار جزئی وجود داشت که به بالا و پایین صفحه می‌رسید و هر کدام نیاز به تنظیم فوکوس با چند کلیک در جهت مخالف مرکز داشتند. خوشبختانه، این برای جلب توجه با تصاویر یا عکس‌های ارائه کامپیوتری پس از تنظیم دقیق فوکوس برای مرکز کافی نبود. تنها زمانی که در حالت عادی قابل توجه بود، متن کامپیوتری با فونت کوچک در بالای صفحه بود که در ابتدا خیلی نرم به نظر نمی‌رسید، اما وقتی فوکوس به سمتی که قسمت بالا ترجیح می‌داد حرکت می‌کرد، به طور محسوسی واضح می‌شد.


آزمایش‌ها نشان داد که وضوح HDMI در 1080p یا 1920x1200 با فضای رنگی RGB یا YCbCr 4:4:4 کامل و قوی بود، در حالی که وضوح قرمز و آبی با YCbCr 4:2:2 کمی کاهش یافت. با سیگنال 4K، ویژگی تغییر پیکسل 4K Enhancement باید روشن باشد در غیر این صورت وضوح و شفافیت به شدت کاهش می‌یابد و به نظر می‌رسد که بسیار کمتر از 1080p است. با روشن بودن آن، وضوح 4K برای نمایشگری با وضوح اصلی WUXGA عالی بود، اگرچه سطح نویز ویدئو پروژکتور به طور قابل توجهی افزایش یافت. با این حال، 4K Enhancement به طور پیش‌فرض روشن نیست و انجام این کار بسیاری از عملکردهای تصویر از جمله اصلاح هندسه و ترکیب لبه‌ها را غیرفعال می‌کند. در صورت نیاز به این عملکردها، وضوح سیگنال باید برای بهترین عملکرد در وضوح اصلی 1920x1200 یا کمتر نگه داشته شود.

بهترین حالت ویدیو.

حالت رنگ طبیعی با هر دو محتوای SDR و HDR تصویر بسیار دلپذیری ارائه می‌داد، هرچند تا زمانی که کنتراست پویا روشن نشده بود، در صحنه‌های تاریک فاقد کنتراست و عمق بود. در حالی که روشن بودن آن با تنظیم سطح سیاه روی 20٪ خوب به نظر می‌رسید و هرگونه عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند، تغییر سطح سیاه به 0٪ عمق و کنتراست بیشتری را در صحنه‌های تاریک به قیمت از دست دادن مقداری روشنایی، پایداری و دقت رنگ فراهم می‌کرد. در نهایت، به طور کلی برای محتوای ویدیویی، 0٪ ترجیح داده شد. رنگ‌ها، عمق و جزئیات بسیار خوب بودند، به خصوص در محتوای روشن. حرکت با ورودی 24p و با درون‌یابی حرکت خاموش، واقعاً مانند فیلم بود.

حالت طبیعی پس از یک کالیبراسیون ساده تعادل رنگ سفید، تغییر گاما به 2.3 و روشن کردن کنتراست پویا عالی به نظر می‌رسید. نسبت کنتراست روشن/خاموش میدان کامل با کنتراست پویا خاموش 1801:1، با 20٪ 8389:1 و با 0٪ بی‌نهایت بود.

تنظیمات HDR10 در بخش Signal/Dynamic Range منو، امکان تنظیم دقیق نگاشت رنگ استاتیک HDR را بر اساس روشنایی تصویر و ترجیحات بیننده فراهم می‌کند. نگاشت رنگ HDR در واقع به خوبی انجام شده و تماشای HDR را در کل دلپذیر کرده است. تنها ایراد یک تصویر HDR عالی، نمایش رنگ‌های تیره پوست و اشباع کلی رنگ بود. در چهره‌های بسیار تاریک و کم‌نور، تمایل به سبز شدن و رنگ‌پریدگی جزئی برخی از نواحی صورت در مقایسه با آن وجود داشت، اگرچه چهره‌های با نور معمولی عالی به نظر می‌رسیدند. همچنین، با توجه به روشنایی بالای این ویدئو پروژکتور و موتور نور لیزر آبی به همراه فسفر، جای تعجب نیست که هیچ یک از حالت‌های رنگ به اشباع کامل DCI-P3 نزدیک نمی‌شوند. عدم پوشش P3 به این معنی نیست که تصویر رنگ‌پریده خواهد بود. این چیزی است که ممکن است حتی متوجه آن نشوید، مگر در مقایسه با نمایشگر دیگری که به پوشش کامل نزدیک‌تر است، جایی که مشخص می‌شود رنگ‌های عمیق و خالص واقعاً به اندازه کافی خالص نیستند و برخی از جادوی HDR کاهش می‌یابد.

Epson_EB-PU1008W_top

 

در هیچ یک از تنظیمات روشنایی لیزری معمولی، EB-PU1008W دچار رگه‌های لنز، گوشه‌های روشن یا مشکلات مشابهی که حتی در بهترین ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی نیز ممکن است رخ دهد، یکنواختی سیاهی بسیار خوب به نظر می‌رسید.

با خاموش بودن 4K Enhancement، ویدئو پروژکتور در حالت روشنایی بی‌صدا، در حالی که 1 تا 2 فوت جلوتر و کمی پایین‌تر از ویدئو پروژکتور قرار داشت، به طور قابل قبولی بی‌صدا بود. صدای فن کمی بیشتر از حد انتظار سینمای خانگی در حالت Medium بود، اما احتمالاً با توجه به محیط‌ها و فواصل دیدی که این ویدئو پروژکتور احتمالاً مشاهده خواهد کرد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. حالت روشنایی معمولی کمی بیشتر فضا را اشغال می‌کرد، اما حتی در یک محیط بسته مانند فضای آزمایش خانگی من، صدای اکثر فیلم‌ها به جز در قسمت‌های آرام، همچنان آزاردهنده نبود. حتی در حالت عادی، EB-PU1008W به طور غیرمعمولی بلند نبود. 4K Enhancement کمی به صدای معمولی فن اضافه می‌کرد. آزمایش غیررسمی نویز با یک برنامه SPL در فاصله ۱.۲ متری جلوی ویدئو پروژکتور، منجر به ۲۸ دسی‌بل (A) یا ۳۱ دسی‌بل بدون نویز در حالت بی‌صدا، ۲۹ دسی‌بل (A) یا ۳۲ دسی‌بل بدون نویز در حالت متوسط ​​و ۳۱ دسی‌بل (A) یا ۳۳ دسی‌بل بدون نویز در حالت عادی شد. قابلیت 4K Enhancement نیز ۱ دسی‌بل به نویز بدون نویز اضافه کرد. در مجموع، این ویدئو پروژکتور برای کلاس روشنایی خود بسیار بی‌صدا است.

Epson_EB-PU1008W_lifestyle

نتیجه‌گیری

ویدئو پروژکتور اپسون EB-PU1008W یک ویدئو پروژکتور ارائه عالی است که تصویری روشن و واضح را در کنار تطبیق‌پذیری فوق‌العاده و سازگاری با 4K HDR ارائه می‌دهد. این ویدئو پروژکتور طیف گسترده‌ای از لنزها و گزینه‌های نصب گسترده، از جمله قابلیت‌های ترکیب و انباشت خودکار با دوربین اختیاری را ارائه می‌دهد. موتور نور لیزر به طرز تحسین‌برانگیزی پایدار است و دامنه روشنایی بسیار گسترده‌ای دارد. حالت‌های رنگی ترجیحی برای ارائه و ویدیو به خوبی برای اهداف مربوطه طراحی شده‌اند و برای نمایش بهترین تصویر به تنظیمات بسیار کمی نیاز دارند. علاوه بر این، هر دو نوع محتوا در هر دو حالت کاملاً خوب به نظر می‌رسند، بنابراین قرار دادن آن در یک حالت یا حالت دیگر، عملکرد را برای هر کاربرد دیگری از بین نمی‌برد.

از جنبه منفی، محدودیت‌های EB-PU1008W در وضوح 4K و تصحیح هندسی ممکن است در موارد نادری خود را نشان دهد و رنگ HDR به اندازه یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی خوب و اختصاصی، شگفت‌انگیز نیست. اما هیچ یک از این موارد در اکثر فضاهای تجاری که EB-PU1008W نصب خواهد شد، هرگز مشکل‌ساز نخواهند بود. چه برای ارائه‌های کاری، آموزش عالی، کنسرت‌ها یا رسانه در یک مکان بزرگ استفاده شود، چه به عنوان یک منبع نور واحد یا به عنوان بخشی از یک آرایه‌ی چندلایه، EB-PU1008W با توجه به قیمتش، عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

اندازه‌گیری‌ها

روشنایی.

روشن‌ترین حالت تصویر EB-PU1008W، حالت پویا (Dynamic) است که در آزمایش ما در حالت قدرت معمولی، ۸۲۱۳ انسی لومن یا ۹۷٪ از مشخصات ۸۵۰۰ لومنی نامی آن را نشان داد. فعال کردن حالت قدرت متوسط، خروجی را ۱۸٪ کاهش داد، در حالی که حالت بی‌صدا (Quiet) آن را ۳۰.۳٪ کاهش داد.

Epson EB-PU1008W ANSI Lumens

Quiet Medium Normal حالت
۵,۷۲۴ ۶,۷۳۵ ۸,۲۱۳ Dynamic
۴,۶۰۸ ۵,۴۲۱ ۶,۶۱۱ Presentation
۳,۹۳۷ ۴,۶۳۲ ۵,۶۴۹ Natural
۴,۲۱۶ ۴,۹۶۰ ۶,۰۴۹ Cinema
۳,۹۳۹ ۴,۶۳۴ ۵,۶۵۱ BT.709
۳,۹۲۷ ۴,۶۲۰ ۵,۶۳۴ DICOM SIM

 

کاهش نور لنز زوم.

لنز زوم متوسط ​​ELPM08 که در ارزیابی ما استفاده شد، با نسبت پرتاب ۱.۴۲-۲.۲۸:۱، هنگام حرکت از عریض‌ترین حالت به طولانی‌ترین حالت زوم تله‌فوتو، ۲۴.۶٪ کاهش نور نشان داد.

یکنواختی روشنایی.

همانطور که با لنز ELPM08 مورد استفاده در ارزیابی ما اندازه‌گیری شد، یکنواختی روشنایی در تنظیمات زوم عریض، ۸۹٪ نسبتاً بالا بود و بخش سمت راست بالای صفحه نمایش کمترین روشنایی را داشت. در طولانی‌ترین حالت زوم تله‌فوتو، یکنواختی روشنایی ۹۱.۲٪ بود.

تاخیر ورودی.

با سیگنال ۱۰۸۰p/60، تاخیر ورودی با روشن بودن تقویت ۴K، ۲۹.۸ میلی‌ثانیه و با خاموش بودن آن، ۴۲.۸ میلی‌ثانیه اندازه‌گیری شد.

صدای فن.

اپسون با استفاده از تکنیک اندازه‌گیری استاندارد صنعتی که نویز را از چندین نقطه در یک محفظه عایق صدا میانگین می‌گیرد، صدای فن EB-PU1008W را در حالت قدرت معمولی ۳۵ دسی‌بل، در حالت متوسط ​​۳۴ دسی‌بل و در حالت بی‌صدا ۳۰ دسی‌بل ارزیابی می‌کند. در عمل، به خصوص برای چنین ویدئو پروژکتور روشنی، صدای غیرمعمولی نبود. از فاصله ۴ فوتی جلوی ویدئو پروژکتور، در حالت معمولی ۳۱ دسی‌بل (A) یا ۳۳ دسی‌بل بدون وزن، در حالت متوسط ​​۲۹ دسی‌بل (A) یا ۳۲ دسی‌بل بدون وزن و در حالت بی‌صدا ۲۸ دسی‌بل (A) یا ۳۱ دسی‌بل بدون وزن اندازه‌گیری کردیم. روشن کردن ۴K Enhancement یک دسی‌بل اضافی به تمام اندازه‌گیری‌ها و کمی نویز به صدای فن معمولی اضافه کرد.

اتصالات

Epson_EB-PU1008W_connections

HDMI (with HDCP 2.3)
DVI
HDBaseT (with HDCP 2.3)
VGA
USB 2.0

3.5 mm stereo analog output
3.5 mm remote input
RJ-45 LAN
RS-232

نکات کالیبراسیون.

ویدئو پروژکتور پس از روشن یا خاموش کردن Dynamic Contrast یا تغییر روشنایی لیزر، قبل از انجام اندازه‌گیری‌ها به حدود ۱۰ دقیقه زمان برای تثبیت نیاز دارد. تعادل رنگ سفید بین روشنایی لیزر Quiet، Eco و Normal نسبتاً ثابت می‌ماند، فقط کمی سبزتر و قرمزتر در Quiet نسبت به Normal. از آنجایی که استفاده از Dynamic Contrast روشنایی لیزر را به صورت پویا با سیگنال کاهش می‌دهد، به سطوحی بسیار پایین‌تر از Quiet به تنهایی، تأکید جزئی سبز و کمبود قرمز با کاهش قدرت لیزر ممکن است عامل مؤثری در تغییرات جزئی رنگ پوست تیره مشاهده شده باشد.

هر دو کنترل تطبیق رنگ و یکنواختی رنگ به همراه تنظیم چند نقطه‌ای تعادل رنگ سفید به خوبی کار کردند، اگرچه باید توجه داشت که تنظیم مناسب نیاز به تجهیزات آزمایشی مانند آنالیزور رنگ و نرم‌افزار، همراه با تمرین و صبر زیاد دارد. اگرچه این قابلیت آزمایش شده است، اما به عنوان بخشی از کالیبراسیون انجام نشده است، که می‌تواند یکی دیگر از عوامل پویا در نمایش رنگ پوست تیره توسط EB-PU1008W باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اگرچه در این کنترل‌ها تنظیمی برای رنگ مشکی وجود دارد، اما معمولاً باید از هرگونه تنظیمی در آن سطح اجتناب کرد زیرا فقط کف مشکی را افزایش داده و کنتراست را کاهش می‌دهد. طراحی و عملکرد منو همیشه شهودی نبود، به طوری که برخی از عملکردها در زیرمنوهای مختلف تکرار می‌شدند و گروه‌بندی‌های منو همیشه شامل عملکردهای مورد انتظار نبودند. علاوه بر این، ورود به منو شما را به جایی که آخرین بار از منو خارج شده بودید برمی‌گرداند، که آنطور که انتظار می‌رفت نقطه ورود ثابتی نبود.

حالت‌های رنگ مستقل از کنترل روشنایی (قدرت لیزر) هستند، بنابراین به عنوان مثال، رفتن از حالت پویا به طبیعی، قدرت لیزر را تغییر نمی‌دهد. به همین دلیل، تفاوت کمتری بین حالت‌های رنگ نسبت به حالت معمول اکثر ویدئو پروژکتورها وجود داشت. با این حال، روشنایی همراه با حالت رنگ و هرگونه تنظیم کالیبراسیون در حافظه ذخیره می‌شود و می‌توان تا ده حافظه تصویر را برای استفاده‌ها و موقعیت‌های مختلف تنظیم کرد.

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.