ویدئو پروژکتور ویوسونیک ViewSonic PX701-4K برای نور محیط، چه برای فیلم و ویدیو و چه برای بازی، طراحی شده است. اکثر مردم دقت رنگ اولیهی آن را برای تماشای معمولی با چراغ روشن، بیش از حد قابل قبول میدانند. همچنین میتواند به عنوان یک ویدئو پروژکتور 4K ارزان قیمت برای سینمای خانگی، به خصوص پس از کالیبراسیون، عمل کند.
ViewSonic PX701-4K

ویدئو پروژکتور ViewSonic PX701-4K یکی از معدود ویدئو پروژکتورهای 4K UHD (3840x2160) است که در زمان نگارش این مطلب با قیمتی کمتر از 1000 دلار به فروش میرسد. همچنین جدیدترین و ارزانترین ویدئو پروژکتور است که با قیمت 961.99 دلار از ViewSonic و با قیمت 899.99 دلار در سایتهای دیگر موجود است. همانطور که از قیمت مناسب 4K انتظار میرود، برخی از ویژگیها از جمله زوم اپتیکال 1.1 برابر در سطح حداقلی قرار دارند و طراحی آن از امکانات پیشرفتهای مانند پخش آنلاین صرف نظر میکند. اما PX701-4K در کار اساسی خود که ارائه تصویری با کیفیت بسیار بالا است، به خوبی عمل میکند.
همانطور که رتبهبندی ۳۲۰۰ انسی لومن نشان میدهد، جایگاه طبیعی PX701-4K در اتاقی با نور محیطی است. اکثر مردم تصویر را برای یک اتاق نشیمن از همان ابتدا بیش از حد قابل قبول میدانند، در حالی که گیمرهای حرفهای نیز جذب زمان تأخیر سریعتر از حد معمول برای مدلهای ۴K میشوند. و اگرچه دقت رنگ، کنتراست یا سطح سیاهی که یک علاقهمند جدی در حالت ایدهآل میخواهد را ارائه نمیدهد، اما میتواند در کیفیت تصویر با چراغهای خاموش نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
ویژگیها
مزایا
رزولوشن 4K UHD (3840x2160) با استفاده از تغییر سریع پیکسل XPR شرکت TI
پشتیبانی از HDR10 و HLG
طراحی شده برای نور محیط؛ دارای روشنایی 3200 انسی لومن، با 80٪ روشنایی اندازهگیری شده
یک مجموعه از پنج حالت پیشفرض رنگ به علاوه دو حالت کاربر برای SDR، یک مجموعه دوم برای HDR10 و یک مجموعه سوم برای HLG
دارای تاخیر ورودی 4.2 میلیثانیه برای 1080p @ 240Hz
معایب
تأکید طراحی بر روشنایی به قیمت دقت رنگ پیشفرض و سطح سیاه است
برخی از کنترلهای تنظیمات، از جمله کنترلهای روشنایی و کنتراست، را نمیتوان از مرکز تصویر جابجا کرد و این مانع تنظیم مناسب میشود
بدون سه بعدی
PX701-4K بر اساس یک چرخ رنگ ۸ قسمتی RGBWRGBW و یک تراشه DLP 0.47 اینچی ساخته شده است که با استفاده از تغییر سریع پیکسل XPR شرکت TI، وضوح ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل تولید میکند. این ویدئو پروژکتور از HDR10 و HLG پشتیبانی میکند و در صورت نیاز به طور خودکار به حالت مناسب تغییر حالت میدهد. با وزن ۶.۲ پوند، به اندازه کافی سبک است که بتوان آن را به راحتی از اتاقی به اتاق دیگر یا هر جای دیگر حمل کرد و وزن سبک آن در کنار اندازه ۴.۳x۱۲.۳x۸.۷ اینچ (HWD) باعث میشود که بتوان آن را به راحتی برای نصب دائمی استفاده کرد.

انحراف لنز برای قرار دادن روی یک سطح صاف درست زیر صفحه نمایش یا به صورت معکوس در یک پایه سقفی درست بالای آن طراحی شده است، در حالی که زوم دستی ۱.۱ برابر، انعطافپذیری خاصی را برای موقعیتیابی ارائه میدهد. منوها تا +/- ۴۰ درجه اصلاح کیستون عمودی و افقی، اصلاح گوشه و حتی گزینه Warping را برای اصلاح هندسی هنگام استفاده از یک سطح منحنی به عنوان صفحه نمایش ارائه میدهند.
پشتیبانی از شبکه داخلی وجود ندارد، اما علاوه بر دو پورت HDMI 2.0b، یک پورت USB 2.0 نوع A نیز وجود دارد که میتواند دانگل HDMI را تغذیه کند. زمان تاخیر ۴.۲ میلیثانیه در وضوح تصویر ۱۰۸۰p/240Hz، مطمئناً برای گیمرها جذاب خواهد بود، همانطور که صدای داخلی نیز همینطور است. بلندگوی مونو ۱۰ واتی، کیفیت صدای کمی ضعیف اما کاملاً قابل استفادهای را با حجم صدای بالا برای یک اتاق خانوادگی بزرگ ارائه میدهد. برای نصب دائمی، میتوانید یک سیستم صوتی خارجی را به خروجی استریو آنالوگ ۳.۵ میلیمتری متصل کنید. با این حال، توجه داشته باشید که خروجی صدای دیجیتال نوری وجود ندارد.
خلاصهای از ویژگیهای کلیدی ViewSonic PX701-4K به شرح زیر است:
حداکثر وضوح تصویر 3840x2160 با تراشه DLP XPR 0.47 اینچی
میزان روشنایی 3200 انسی لومن، اندازهگیری شده در 2582 انسی لومن
عمر لامپ 20000 ساعت در حالت SuperEco+؛ 6000 ساعت در حالت عادی
پشتیبانی از HDR10 و HLG
نسبت کنتراست پویا 12000:1
لنز با زوم 1.1 برابر
کیستون دستی عمودی و افقی +/- 40 درجه؛ کیستون عمودی خودکار
اصلاح چهار گوشه
تنظیم هندسی تابخوردگی برای پخش روی سطوح منحنی
بلندگوی مونو 10 واتی داخلی
3 سال گارانتی؛ 1 سال گارانتی لامپ
عملکرد
حالتهای رنگ.
PX701-4K مجموعههای جداگانهای از حالتهای رنگ را برای ورودی SDR، HDR10 و HLG با نامهای یکسان برای هر مجموعه ارائه میدهد، اما به شما امکان میدهد هر نسخه را جداگانه سفارشی کنید. برای هر مجموعه، پنج حالت از پیش تعیینشده و دو حالت کاربر وجود دارد.
برای محتوای SDR، هیچ یک از حالتهای از پیش تعیینشده دقت رنگ خوبی را با تنظیمات پیشفرض ارائه ندادند، اما حتی کمدقتترین حالت نیز در محدودهای بود که اکثر مردم برای مشاهدهی معمولی قابل تماشا میدانند. مانند اکثر ویدئو پروژکتورها، روشنترین حالت، که Brightest نیز نامیده میشود، کمترین دقت رنگ را داشت. به نظر میرسید که کمی به رنگ آبی-سبز تغییر کرده است که با اندازهگیریهای انجام شده با استفاده از نرمافزار کالیبراسیون رنگ Calman از Portrait Displays، یک مولد سیگنال Murideo Six-G و یک طیفسنج نوری X-Rite i1Pro2 تأیید شده است اما اگر به روشنایی بالای آن نیاز دارید، هنوز هم با استانداردهای اکثر مردم قابل استفاده است.

حالتهای ورزشی و فیلم از نظر ذهنی مشابه یکدیگر بودند، با وجود اینکه اندازهگیریها نشان میدهند که دقت رنگ در حالت فیلم به طور قابل توجهی بهتر است. هر دو، چه از نظر اندازهگیری و چه از نظر ذهنی، نسبت به حالت روشنتر، دقت رنگ بالاتری ارائه دادند، اما برخی از رنگها در هر کدام کمی بیش از حد تیره به نظر میرسیدند.
حالتهای استاندارد و بازی نیز مشابه یکدیگر بودند و خنثیترین رنگ را مستقیماً ارائه میدادند. با این حال، هیچکدام از نظر مدیریت درجهبندیهای ظریف که به نمای نزدیک اشیاء گرد مانند چهرهها ظاهری سهبعدیتر میدهد، با حالت فیلم قابل مقایسه نبودند. بر اساس این مشاهده و همچنین اندازهگیریها، من حالت فیلم را برای کالیبراسیون SDR انتخاب کردم.
با استفاده از تنظیمات پیشفرض، Delta Es معیاری برای میزان فاصله از هدف برای شش رنگ اصلی و فرعی تا ۱۹ بود، که بسیار بالاتر از حداکثر مطلوب ۳ است، که در آن خطای رنگی ناچیز است. تنظیم Brilliant Color روی ۱، اعداد را به طرز چشمگیری کاهش داد. تنظیمات بیشتر روی هر رنگ، دو مورد از شش امتیاز را پایینتر از هدف Delta E یعنی ۳، دو مورد دیگر را کمی بالاتر از ۳ - به سختی از هدف - و دو مورد را در محدوده ۵ تا کمی بیش از ۶ قرار داد. اگرچه دو مورد آخر دورتر از حد ایدهآل شما هستند، اما آنقدر دور نیستند که مشکلساز شوند، مگر اینکه نگاه بسیار دقیقی داشته باشید.
پس از تنظیم Brilliant Color روی ۱، دمای رنگ ۵۶۹۲ کلوین بود. تغییر تنظیمات دمای رنگ به ۷۵۰۰ کلوین، اندازهگیری را به ۶۴۲۶ کلوین رساند، که کمی پایینتر از ۶۵۰۰ کلوین مورد نظر است.
من تنظیمات پیشفرض گاما ۲.۲ را روی ۲.۲۳ اندازهگیری کردم و آن را به ۲.۵ تنظیم مجدد کردم تا به هدف ۲.۴ برای یک اتاق تاریک نزدیکتر شود. پس از کالیبراسیون، عدد ۲.۳۱ را نشان داد. من همچنین روشنایی (سطح سیاهی) و کنتراست (اوج سفیدی) را تنظیم کردم و تنظیمات جزئی Gain و Offset را برای بهبود مقیاس خاکستری انجام دادم. توجه داشته باشید که هر سه این تنظیمات به صورت عمودی و افقی در مرکز تصویر نمایش داده میشوند و هیچ راهی برای جابجایی آنها وجود ندارد (اگرچه گزینهای وجود دارد که به شما امکان میدهد منوی اصلی را تغییر مکان دهید). شما باید بعد از هر تغییر کوچک، پنجره تنظیمات را ببندید، ببینید آیا به خواسته شما رسیده است یا خیر، و اگر اینطور نبود، دوباره گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
قبل از کالیبراسیون، با تمام تنظیمات پیشفرض، با حداکثر توان، روشنایی تصویر را روی صفحه نمایش سفید ۹۰ اینچی با بهره ۱.۰، ۱۱۴.۴ فوت-لامبرت (فوت-لیتر) اندازهگیری کردم. پس از تغییر به حالت فیلم و کالیبراسیون، روشنایی ۳۶.۷ فوت-لیتر بود که کمی روشنتر از مقداری است که معمولاً برای یک اتاق تاریک توصیه میشود، اما هنوز در محدودهای است که برخی افراد ترجیح میدهند.
برای ورودی HDR، هیچ یک از حالتهای HDR با تنظیمات پیشفرض دقت رنگ خوبی ارائه ندادند. من Delta Es دو رقمی را برای حداقل دو رنگ از شش رنگ اصلی و فرعی در هر پنج حالت اندازهگیری کردم، در حالی که کوچکترین خطا در هر حالت ۴.۴ بود. با این حال، رنگ به طور مناسبی خنثی بود. به طور ذهنی، اکثر مردم دقت رنگ را برای مشاهده معمولی به اندازه کافی خوب میدانند، حتی اگر رنگها به اندازه کافی متفاوت باشند تا تفاوت را در صحنههایی که با آنها آشنا هستم، ببینم.
هیچکدام از حالتها سطح سیاه تیره و رضایتبخشی ارائه ندادند، اما حالتهای استاندارد و بازی در این امتیاز بهترین عملکرد را داشتند، ضمن اینکه با تنظیمات پیشفرض، بهترین جزئیات سایه را نیز ارائه میدادند. همانند اکثر ویدئو پروژکتورهای HDR، برای جبران فقدان استانداردهای جهانی، باید حالت HDR را برای هر فیلم تنظیم کنید تنظیماتی که برخلاف اکثر ویدئو پروژکتورها PX701-4K به طور دقیق به عنوان EOTF برچسبگذاری میکند. پس از انتخاب تنظیمات برای هر حالت رنگ، فیلم بهترین جزئیات سایه و سطح سیاه و نزدیکترین اندازهگیری به آنچه EOTF باید باشد را ارائه داد و آن را به نقطه شروع من برای کالیبراسیون تبدیل کرد.
من توانستم دقت رنگ را برای رنگهای اولیه و ثانویه به طور قابل توجهی بهبود بخشم و سه مورد را به Delta E برابر با ۳.۵ یا کمتر و دو مورد را به زیر ۳ رساندم. سه مورد دیگر بین ۶.۳ تا ۱۲.۳ بودند.

پس از کالیبراسیون، میزان روشنایی نهایی اندازهگیری شده برای اوج سفید با ورودی HDR به طور قابل توجهی بالاتر از SDR بود، یعنی ۲۴۶.۷ نیت (۷۲.۰۱ فوت-لیتر). حجم رنگ اندازهگیری شده ۵۳.۳٪ Rec.۷۰۹ (۳۵.۸٪ از طیف رنگی گسترده DCI-P3) بود، که نسبت به اندازهگیری قبل از کالیبراسیون بهبود یافته است. حالت فیلم SDR کالیبره شده، حجم رنگ حتی بزرگتری را با ۸۲.۸٪ Rec.۷۰۹ (۵۶.۱٪ DCI-P3) ارائه داد.
مشاهده با کیفیت 1080p/SDR.
برای مشاهده با کیفیت SDR، یک تغییر تنظیمات پس از کالیبراسیون ایجاد کردم. در تاریکترین صحنههای تاریک، در فیلم بتمن علیه سوپرمن، جایی که اولین نمای غار خفاش اولیه را میبینیم، کنتراست کافی برای نمایش جزئیات سایه یا ایجاد جلوه بصری زیاد در صحنه وجود نداشت. تغییر به حالت Dynamic Eco power، که با تنظیم روشنایی بسته به محتوای تصویر، تأثیری تقریباً مشابه با دیافراگم خودکار دارد، بدون هیچ تغییری در صحنههای روشن، بهبود قابل توجهی را ارائه داد.
حتی حالت Dynamic Eco هم تمام جزئیات سایهای که من میدانم در صحنه وجود دارد را نشان نداد، اما به اندازه کافی اضافه کرد تا حس تک تک خفاشها را به دست آورد و کنتراست را به اندازه کافی بهبود بخشید تا صحنه را از نظر بصری بسیار دراماتیکتر کند. این تغییر حتی باعث شد سطح سیاهی (بدون تغییر در سطح واقعی) با افزایش کنتراست بین سیاهی و هایلایتهای روی سنگها و چشمان درخشان خفاشها، تیرهتر به نظر برسد.
رنگها در صحنههایی که با آنها آشنا هستم، از رنگهای گوشتی گرفته تا رنگهای پر جنب و جوش در سراسر فیلم La La Land، تا آب، آسمان و ساختمانهای پاستلی رنگی که جیمز باند در مسیر رسیدن به هتلش در کازینو رویال از کنارشان عبور میکند، همانطور که انتظار داشتم به نظر میرسیدند. و در Hummingbirds Jewelled Messengers، مستندی درباره مرغهای مگسخوار آمریکای جنوبی که توسط دیوید اتنبورو روایت میشود، PX701-4K هم رنگ درخشان خیرهکنندهای را برای مرغهای مگسخوار و هم مناظر نفسگیر محیط، از جنگلهای بارانی مهآلود گرفته تا نماهای نزدیک از مرغهای مگسخواری که از شهد گلهای رنگارنگ تغذیه میکنند، ارائه داد.

PX701-4K توانست رنگهای زندهای از مرغهای مگسخوار و محیط اطراف آن را در مستند Hummingbirds: Jeweled Messengers ارائه دهد. (منبع عکس: Free Spirit Films)
در روشنایی معادل یک اتاق نشیمن در شب با چراغهای روشن، صحنههای روشنتر با حالت کالیبره شده به خوبی نمایش داده شدند، اما تاریکترین صحنهها، مانند صحنهی غار خفاشی من، کنتراست بسیار پایینی داشتند و بیشتر جزئیات سایه را از دست دادند. تغییر به حالت بازی، که برای حفظ کنتراست و جزئیات سایه برای تصاویر تاریک در بازیها طراحی شده است، هر دو را تقویت کرد تا جزئیات در صحنههای تاریک در نور محیط بیشتر قابل مشاهده باشند. وقتی صفحه نمایش Screen Innovations Slate 1.2 ALR خود را با همان اندازه تصویر جایگزین کردم، صفحه خاکستری و حذف نور محیط، یک گام دیگر به کنتراست و جزئیات سایه افزود، اما برای استفادهی بیش از گهگاه برای تماشای فیلم با صحنههای تاریک در نور محیط کافی نبود.
من همچنین ویدئو پروژکتور را در یک اتاق نشیمن با پنجرههای زیاد با استفاده از یک صفحه نمایش سفید ۸۰ اینچی با بهره ۱.۰ آزمایش کردم. تصویر کالیبره شده به راحتی به اندازه کافی روشن بود که در شب در برابر نور شدید مقاوم باشد. برای مشاهده در یک روز روشن، روشنایی بالاتر حالت بازی، تصویری قابل تماشا، اگرچه نه چندان چشمگیر، مناسب برای تماشای ویدیوی زنده یا ضبط شده معمولی ارائه داد.
توجه داشته باشید که PX701-4K درونیابی فریم یا سهبعدی را ارائه نمیدهد. نکته مثبت این است که من کمتر از بسیاری از ویدئو پروژکتورهای DLP، آثار رنگینکمانی دیدم و آن تعداد کم هم زودگذر بودند. اما مانند هر ویدئو پروژکتور DLP تک تراشهای، اگر آثار رنگینکمانی نگرانکننده هستند، حتماً از فروشندهای خرید کنید که امکان بازگشت آسان را فراهم میکند، تا بتوانید خودتان در مورد مشکل قضاوت کنید.

مشاهده UHD/HDR.
مزایای حالت Dynamic Eco برای مشاهده HDR نیز صدق میکند. فراتر از آن، متوجه شدم که تنظیمات Mid EOTF برای اکثر فیلمها در اتاق تاریک و تنظیمات High با نور محیط بهتر عمل میکنند. با این حال، برای برخی از فیلمها در اتاق تاریک، Mid به طور کلی کمی بیش از حد تاریک بود در حالی که High رنگ پریده بود و من را مجبور میکرد تصمیم بگیرم که با کدام سازش راحتتر هستم.
تنها تفاوت آشکاری که بین فیلمهای روی دیسک که در هر دو نسخه SDR و HDR مشاهده کردم، دقت رنگ پایینتر در صحنههایی بود که با آنها آشنا هستم نتیجهای کاملاً قابل پیشبینی از اندازهگیریهای Calman من. به عنوان مثال، لباسی که باید در صحنه رقص بزرگراه در فیلم La La Land قرمز روشن میبود، به خرمایی نزدیکتر بود. اما هیچ یک از رنگها به اندازه کافی دور نبودند که اگر با صحنه آشنا نیستید، متوجه آن شوید.
برای مشاهده با چراغ روشن، صحنههای روشن به اندازه کافی خوب بودند تا گاهی اوقات به طور اتفاقی تماشا شوند، اما رنگها در مقایسه با نسخههای SDR همان فیلمها با چراغ روشن، به طور قابل توجهی رنگپریده بودند. علاوه بر این، جزئیات چهرههای دارای نور پس زمینه در صحنه رقص در بزرگراه در فیلم La La Land به سختی قابل تشخیص بودند، همان از دست دادن جزئیات سایه در صحنههای تاریک نشان داده شد و هیچ یک از حالتهای رنگ، روشنایی را به اندازه کافی افزایش ندادند تا صحنههای تاریک یا روشن را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.

صحنههای روشن در حالت HDR، مانند صحنه رقص در بزرگراه از فیلم «لا لا لند»، توانستند در برابر نور محیط مقاومت کنند، اما با روشن بودن چراغها، رنگها نسبت به حالت SDR شستهتر به نظر میرسیدند و جزئیات چهرههای دارای نور پسزمینه به سختی قابل مشاهده بود. (منبع عکس: Lionsgate)
صفحه نمایش Innovations Slate 1.2 ALR کنتراست را در صحنههای تاریک بهبود بخشید، اما صفحه خاکستری رنگها را در صحنههای روشنتر نیز بیش از حد تاریک نشان میداد و هیچ کاری برای بهبود جزئیات سایه در چهرهها و بدنهای دارای نور پس زمینه انجام نداد. با این حال، صفحه سفید ۸۰ اینچی من به لطف مساحت صفحه نمایش کوچکتر، به اندازه کافی روشنایی تصویر را افزایش داد تا یک تصویر HDR قابل مشاهده با چراغهای روشن در اتاق نشیمن من در شب ارائه دهد.
در انیمیشن آزمایشی ۱۰ بیتی HDR Grayscale پروژکتورسنترال، که پردازش ۱۰ بیتی را از ورودی تا تصویر تأیید میکند، شاهد از دست دادن جزئی نرمی تصویر بودم نه به اندازه یک نوار باریک، بلکه یک لکه کوچک روی بخش کوچکی از چرخ خاکستری تیره (سطح IRE ویدیو از سیاه تا ۲۰) و چرخ روشن (سطح IRE ویدیو از سفید تا ۲۰). با این حال، مشکل آنقدر جزئی بود که حتی در انیمیشن آزمایشی هم به سختی دیده میشد و من هیچ نشانهای از مشکل در آزمایشهای مشاهده خود ندیدم.
نتیجهگیری
ویدئو پروژکتور ViewSonic PX701-4K شاید دقیقاً همان کیفیت نوری که برای HDR در نور محیط میخواهید را نداشته باشد، اما حداقل به آن سطح نزدیک میشود و با قیمتی مناسب برای یک ویدئو پروژکتور 4K، این کار را انجام میدهد. اگرچه حالت HDR کالیبره شده در آزمایشهای من نتوانست به خوبی تصویر SDR با صفحه سفید 90 اینچی من در نور محیط مقاومت کند، اما هم HDR و هم SDR در شب با استفاده از یک صفحه نمایش 80 اینچی با بهره 1.0 که به معنای اندازه 90 اینچی با صفحه نمایش 1.3 است، به خوبی در نور اتاق نشیمن من مقاومت کردند. این احتمالاً تصویر به آن بزرگی که واقعاً میخواهید نخواهد بود، اما بزرگتر از ویدئو پروژکتورهای HDR نسل قبلی است که میتوانستند در نور محیط به خوبی از عهده آن برآیند، به خصوص برای مدلهایی که در انتهای پایین محدوده قیمت قرار دارند.
البته، تنظیمات پیشفرض به گونهای هستند که روشنایی را بر دقت رنگ ترجیح میدهند، اما حتی با تنظیمات پیشفرض، همه حالتها دقت رنگ کافی را ارائه میدهند که اکثر افراد آن را قابل قبول یا بهتر میدانند بسته به حالت وقتی نور محیط کافی برای نیاز به روشنایی اضافی وجود دارد.
این واقعیت که کالیبراسیون میتواند دقت رنگ بسیار بهتری را در سطح روشنایی پایینتر ارائه دهد، یک مزیت اضافی خوشایند است. علاقهمندان جدی به ویدیو ممکن است حتی از ترکیب کالیبره شده دقت رنگ، جزئیات سایه و سطح سیاه، به ویژه برای HDR، راضی نباشند. اما برای کاربرانی که کمتر به این موضوع اهمیت میدهند، تصویر بهبود یافته پس از کالیبراسیون، PX701-4K را به یک انتخاب بالقوه قوی برای بودجه جهت تماشای فیلم در یک اتاق تاریک تبدیل میکند.

اندازهگیریها
روشنایی.
با تنظیم لنز زوم ۱.۱ برابر روی بازترین حالت زاویه، سطوح روشنایی زیر را برای هر حالت رنگ با استفاده از سطوح قدرت نرمال، اقتصادی و سوپراکو پلاس اندازهگیری کردم:
ViewSonic PX701-4K
+SuperEco |
Eco |
Normal |
Mode |
846 |
2,091 |
2,582 |
Brightest |
1,002 |
1,804 |
2,227 |
Sports |
846 |
1,523 |
1,881 |
Standard |
1,002 |
1,804 |
2,227 |
Gaming |
747 |
1,345 |
1,661 |
Movie |
توجه داشته باشید که یک حالت Dynamic Eco نیز وجود دارد که بسته به محتوای تصویر، میزان روشنایی تصویر و مصرف برق را با مقادیر مختلف کاهش میدهد.
کاهش نور لنز زوم: بزرگنمایی اپتیکال ۱.۱ برابر برای تأثیرگذاری بر روشنایی در تنظیمات تله فوتو کامل بسیار کم است.
یکنواختی روشنایی (حداکثر زاویه باز): ۶۶٪. با وجود عدد کم، این تفاوت فقط در یک تصویر ۱۰۰٪ سفید یا رنگی قابل توجه است، به لطف فاصله بین روشنترین و کمنورترین نقاط اندازهگیری و تغییر تدریجی روشنایی.
کمترین تأخیر ورودی اندازهگیری شده (۴K): ۱۶.۹ میلیثانیه در ۶۰ هرتز
کمترین تأخیر ورودی اندازهگیری شده (۱۰۸۰p): ۱۶.۸ میلیثانیه در ۶۰ هرتز
صدای فن:
ویوسونیک میزان صدا را در حالت عادی ۳۱ دسیبل و در حالت اقتصادی ۲۷ دسیبل ارزیابی میکند. در هر دو حالت، در لحظات آرام در یک اتاق کوچک، میتوانید آن را بشنوید، اما حتی در حالت عادی، این نوع صدای ثابت است که تمایل به محو شدن در پسزمینه دارد، به خصوص در یک اتاق خانوادگی با سر و صدای محیطی. همچنین یک حالت سکوت وجود دارد که تغییر پیکسل XPR را خاموش میکند و PX701-4K را به طور مؤثر به یک ویدئو پروژکتور ۱۰۸۰p تبدیل میکند، اما وقتی آن را روشن کردم، هیچ تفاوتی در میزان صدا نشنیدم.
ویوسونیک استفاده از حالت ارتفاع بالا را در ارتفاع ۴۹۲۱ تا ۹۸۴۲ فوت توصیه میکند. با روشن بودن آن، صدای فن در حالت اقتصادی تقریباً مشابه حالت عادی با حالت ارتفاع بالا خاموش است. با این حال، در حالت عادی، به اندازهای بلندتر است که هر کسی که از صدای فن اذیت میشود، ممکن است بخواهد نوعی عایق صوتی را در نظر بگیرد.
اتصالات

HDMI 2.0b (x2) با HDCP 2.2
USB 2.0 نوع A (فقط برای تغذیه)
خروجی استریو ۳.۵ میلیمتری
RS-232 (برای کنترل)