ورود | ثبت نام
021-91003139
سبد خرید
0
سبد خرید
تعداد
عنوان محصول
ثبت سفارش
محصولی در سبد خرید شما نیست !
برای اضافه کردن محصول یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید
دسته بندی محصولات
  • 568
  • سعید مصباحی
  • 9 مرتبه
بررسی ویدئو پروژکتور لیزری فوجی فیلم Fujifilm FP-Z5000

بررسی ویدئو پروژکتور لیزری فوجی فیلم Fujifilm FP-Z5000

1404/04/23

اگرچه ویدئو پروژکتور فوجی‌فیلم FP-Z5000 در میان ویدئو پروژکتورهای لیزری فول اچ‌دی با روشنایی ۵۰۰۰ لومن گران است، اما لنز چرخشی دو محوره منحصر به فرد آن، امکان پخش تصویری واضح و یکنواخت را تقریباً در هر جهتی فراهم می‌کند. ویژگی‌های خاص FP-Z5000، از جمله قابلیت تغییر لنز پیشرو در صنعت و اندازه جمع و جور و قابل حمل، آن را برای طیف وسیعی از کاربردها و موقعیت‌های غیرمعمول که ویدئو پروژکتورهای UST معمولی نمی‌توانند در آن جای بگیرند، مناسب می‌کند.

 

Fujifilm FP-Z5000

Fujifilm-FP-Z500-main-lensup

فوجی‌فیلم مدت‌هاست که به خاطر فیلم‌های رنگی، آزمایشگاه‌های پردازش، کاغذهای چاپی و اسکنرهای اسنادش شناخته شده و مورد احترام است. با این حال، تا زمانی که نمونه اولیه ویدئو پروژکتور فوق کوتاه برد FP-Z5000 خود را در نمایشگاه ISE در فوریه ۲۰۱۹ به نمایش گذاشت، حضور چندانی اگر نگوییم هیچ قابل مشاهده‌ای در صنعت ویدئو پروژکتورهای دیجیتال نداشت. همه اینها با ورود FP-Z5000 در بهار امسال تغییر کرد، یک ویدئو پروژکتور لیزری با وضوح Full HD (1920x1080) که به وضوح در کلاس خود بر اساس لنز شیشه‌ای دو محوره تاشو و یکپارچه خود که می‌تواند تقریباً در هر جهت افقی یا عمودی (۲۲ موقعیت) بدون حرکت ویدئو پروژکتور قرار گیرد، قرار دارد. با قیمت پیشنهادی سازنده ۱۲۰۰۰ دلار، در مقایسه با ویدئو پروژکتورهای لیزری ۵۰۰۰ لومنی، ۱۰۸۰p یا WUXGA UST با لنز ثابت معمولی (و با کیفیت بسیار پایین‌تر) که در پایگاه داده ProjectorCentral Find a Projector با قیمتی کمتر از ۳۵۰۰ دلار نمایش داده می‌شوند، بسیار گران است. اما FP-Z5000 کاملاً چیز دیگری است. طراحی نوآورانه آن به شما این امکان را می‌دهد که ویدئو پروژکتور را به صورت صاف قرار دهید و تصویر را به صورت افقی یا عمودی در جلو، بالا یا پایین ویدئو پروژکتور قرار دهید. یا می‌توانید ویدئو پروژکتور را به صورت عمودی قرار دهید (برای صرفه‌جویی در فضای کف) و یک دیوار را با تصویری افقی یا عمودی پر کنید که بتوانید بدون ایجاد سایه، در فاصله یک دست از آن قدم بردارید.

لنز پیشرفته، تمام شیشه‌ای و غیرکروی این امر را ممکن می‌سازد و با توجه به دهه‌ها تجربه فوجی‌فیلم در عرضه اپتیک‌های دوربین و اسکنر با کیفیت بالا، کیفیت و طراحی آن نباید تعجب‌آور باشد. کمتر کسی می‌داند که فوجی‌فیلم مدت‌هاست که لنزهای زوم و فوق کوتاه‌برد را برای انواع تولیدکنندگان محترم ویدئو پروژکتور طراحی و تولید می‌کند که آنها را در مدل‌های محبوب ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی و فوق کوتاه‌برد خود ادغام کرده‌اند. با این وجود، منابع ما به ما می‌گویند که فوجی‌فیلم هیچ برنامه فوری برای ارائه لنز موجود در FP-Z5000 جدید به مشتریان OEM خود ندارد. بنابراین، حداقل در حال حاضر، FP-Z5000 و مدل 8000 لومنی آن، FP-Z8000، تنها ویدئو پروژکتورهایی هستند که نسخه‌هایی از این لنز قابل توجه را روی آنها خواهید دید. بیایید نگاهی دقیق‌تر به آن و همچنین سایر نکات برجسته پروژکتور بیندازیم.

مزایا

لنز دو محوره تاشو با قابلیت چرخش فوق کوتاه
بزرگنمایی ۱.۱ برابر با تغییر لنز عمودی +/-۸۲٪ و +/-۳۵٪ افقی
فوکوس، زوم و تغییر لنز الکترونیکی، به علاوه حافظه موقعیت لنز خودکار
موتور نور لیزری با عمر طولانی، در کمتر از ۲۰ ثانیه به حداکثر روشنایی می‌رسد
شاخص ۵۰۰۰ انسی لومن
وضوح تصویر Full HD با وضوح و یکنواختی چشمگیر لبه به لبه

معایب

گران برای کلاس محصول خود
بدون پخش کننده رسانه USB یکپارچه
کنترل از راه دور برد و زاویه محدودی دارد

ویژگی‌ها

با توجه به روشنایی ۵۰۰۰ لومنی FP-Z5000، موتور لیزر و لنز دو محوره، این ویدئو پروژکتور نسبتاً جمع و جور و قابل حمل است و وزن آن ۲۷.۶ پوند و ارتفاع آن تنها ۴.۵ اینچ است. بدنه آن که به رنگ مشکی یا سفید موجود است، از پلاستیک سخت صنعتی با دریچه‌هایی در دو طرف و ورودی برق درست بالای دریچه ورودی در زیر مجموعه لنز ساخته شده است. با تا شدن لنز در موقعیت محافظ خود، ویدئو پروژکتور را می‌توان زیر بغل حمل کرد یا به راحتی در یک چمدان بزرگ یا کیف چرخ‌دار جا داد. هنگام قرار دادن صاف، کنترل‌ها و یکی از پنجره‌های IR (برای سیگنال‌های از راه دور) در جلوی ویدئو پروژکتور در کنار لنز تاشو (در سمت دریچه ورودی) قرار دارند، در حالی که یک پنجره IR دیگر در قسمت عقب و در سمت چپ اکثر ورودی‌ها قرار دارد. سه پایه تراز برای استفاده در حالت صاف و دو پایه پشتیبانی عمودی با افزایش‌دهنده‌هایی وجود دارد که می‌توانند برای جهت‌گیری عمودی ویدئو پروژکتور متصل شوند. وقتی ویدئو پروژکتور در حالت عمودی قرار دارد، پنجره مادون قرمز پشتی توسط پایه‌های عمودی موجود مسدود می‌شود، بنابراین باید ریموت را بالای ویدئو پروژکتور با زاویه ۴۵ درجه نگه دارید.

Fujifilm-FP-Z500-white-w-stands

این ویدئو پروژکتور دارای دو پورت HDMI در قسمت عقب و یکی در سمت راست است (استفاده از آن در حالت عمودی توصیه می‌شود.) برخلاف آنچه امروزه در برخی از ویدئو پروژکتورهای 1080p یافت می‌شود، قابلیت پذیرش سیگنال‌های ورودی 4K/UHD برای پخش در وضوح اصلی ویدئو پروژکتور وجود ندارد. یک کانکتور RJ45 از فرستنده HDBaseT برای انتقال سیگنال‌های ویدیویی و کنترلی از راه دور تا 100 متر (328 فوت) پشتیبانی می‌کند، یا می‌تواند برای اتصال به یک شبکه محلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین یک پورت USB وجود دارد که صرفاً برای به‌روزرسانی سیستم عامل استفاده می‌شود، اما هیچ کدام دارای پخش‌کننده رسانه یکپارچه برای مشاهده ویدیو یا عکس از یک حافظه USB نیستند.

همانطور که گفته شد، لنز یکپارچه در FP-Z5000 در هیچ ویدئو پروژکتور دیگری در بازار یافت نمی‌شود. این ویدئو پروژکتور شامل 18 عنصر شیشه‌ای غیرکروی است که شامل یک بازوی چرخشی دو محوره در زیر لنز اصلی است. عناصر غیرکروی به کاهش انحرافات رنگی و بهبود یکنواختی فوکوس و یکنواختی نور کمک می‌کنند و این ویدئو پروژکتور را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ترکیب تصاویر تبدیل می‌کنند. در داخل مجموعه لنز، نور پس از بازتاب از تراشه میکروآینه DLP 0.65 اینچی، چهار بار در مسیر خود به صفحه نمایش خم می‌شود، از جمله دو زاویه 90 درجه. بازوی اصلی (بالایی) لنز را می‌توان در چهار موقعیت در یک دایره 360 درجه (0، 90، 180، 270 درجه) چرخاند، در حالی که بازوی نگهدارنده پایینی (شامل اپتیک‌های اضافی) را می‌توان در سه موقعیت در 180 درجه چرخاند.

Dual-Rotation-Final

بیشتر ویدئو پروژکتورهای پرتاب فوق کوتاه از لنز با فاصله کانونی ثابت استفاده می‌کنند، اما FP-Z5000 دارای زوم متوسط ۱.۱x است که معمولاً چند اینچ فضای بازی برای موقعیت‌یابی فراهم می‌کند و هنگام تلاش برای تطبیق اندازه تصاویر در یک چیدمان ترکیبی ویدئو پروژکتور یا تنظیم اندازه تصویر در یک نصب سفارشی بسیار مفید خواهد بود. به عنوان مثال، یک تصویر مورب ۱۲۰ اینچی را می‌توان از فاصله ۲ فوت و ۱۱ اینچ تا ۳ فوت و ۳ اینچ پرتاب کرد. می‌توانید برای تعیین محدوده فاصله پرتاب برای اندازه تصویر خود به ProjectorCentral Fujifilm FP-Z5000 مراجعه کنید. اتلاف نور در استفاده از زوم کامل حداقل است، زیرا دیافراگم فقط از f/2.4 به f/2.49 تغییر می‌کند. روشنایی لنز، زوم، تنظیمات موقعیت چندگانه و انتخاب جهت بدنه ویدئو پروژکتور (افقی یا عمودی) در کنار هم می‌توانند تا ۲۲ گزینه مختلف لنز و قرارگیری را فراهم کنند و به ویدئو پروژکتور اجازه می‌دهند تا به طور نامحسوس در اتاق‌های کوچک، راهروهای بسیار تنگ و مناطقی که پخش تصویر دشوار است، قرار گیرد.

Z5000RemoteControl

طبق گفته فوجی‌فیلم، FP-Z5000 همچنین بیشترین میزان جابجایی نوری (+/-82% عمودی و +/-35% افقی) را در بین لنزهای ویدئو پروژکتور دارد. واقعاً شگفت‌انگیز است که چقدر می‌توانید تصویر را بدون از دست دادن هیچ بخشی از آن جابجا کنید، به جز در برخی موارد خاص. (به عنوان مثال، اگر ویدئو پروژکتور در حالت عمودی قرار گرفته باشد و لنز برای ایجاد یک تصویر عمودی چرخانده شود، اگر بیش از حد در جهت بدنه ویدئو پروژکتور جابجا شوید، ممکن است بخشی از تصویر بریده شود.)

commercial-location

قابلیت حافظه لنز در Z5000 یک عملکرد خودکار است که تنظیمات زوم، فوکوس، اصلاح گوشه و جابجایی لنز را در هر یک از موقعیت‌های اصلی آن ثبت می‌کند. ویدئو پروژکتور همچنین جهت ویدئو پروژکتور را، چه در حالت افقی و چه در حالت عمودی، در نظر می‌گیرد. هیچ فهرست حافظه لنز سفارشی یا ذخیره شده‌ای وجود ندارد؛ بلکه ویدئو پروژکتور تنظیمات آخرین باری که هر موقعیت استفاده یا تنظیم شده است را به خاطر می‌سپارد. این بدان معناست که تا ۱۲ موقعیت لنز را به خاطر می‌سپارد (چهار موقعیت برای لنز اصلی بالایی، که همه آنها را می‌توان به ۳ موقعیت لنز پایینی چرخاند، بنابراین ۴ × ۳ = ۱۲). بنابراین، می‌توانید ویدئو پروژکتور را برای موقعیت‌های مختلف از پیش تنظیم کنید و تا زمانی که هنگام تنظیم یک صفحه نمایش یا دیوار نمایش جدید، آن را به یکی از آن موقعیت‌ها نسبت به صفحه نمایش نزدیک کنید، ویدئو پروژکتور تصویر را به طور خودکار روی ناحیه صفحه نمایش قرار می‌دهد (فقط با کمی تغییر).

در عمل، متوجه شدم که لنز قادر به نمایش تصویری واضح از گوشه‌ای به گوشه دیگر، بدون اعوجاج یا حاشیه رنگی است. با توجه به پیچیدگی طراحی و میزان تغییر اپتیکال ویدئو پروژکتور، این رقم کاملاً چشمگیر است.

Z5000_LensIllustrated

فوجی‌فیلم طول عمر موتور لیزر-فسفر خود را 2000 ساعت تخمین زده است. همانند بسیاری از ویدئو پروژکتورهای تجاری لیزر-فسفر، FP-Z5000 را می‌توان در هر زاویه‌ای نصب کرد و از آنجایی که این ویدئو پروژکتور از قبل موقعیت‌های لنز بیشتری را به همراه دو جهت اصلی بدنه ارائه می‌دهد، این امر به یک طراح خلاق ویدئو پروژکتور اجازه می‌دهد تا ویدئو پروژکتور (یا چندین مورد از آنها) را در زوایای دقیق یا حتی روی یک پایه چرخان، بدون نگرانی از سوختن لامپ، نصب کند. علاوه بر این، موتور لیزر-فسفر در زمان بسیار کمتری نسبت به مدل مبتنی بر لامپ (کمتر از 20 ثانیه) به حداکثر قدرت می‌رسد و یکنواختی روشنایی بالاتری را در طول زمان حفظ می‌کند.

Fujifilm-FP-Z5000-22Patterns

وب‌سایت FujiProjector.com فوجی‌فیلم تعدادی از موارد استفاده جالب برای FP-Z5000 را نشان می‌دهد، از جمله برخی از قابلیت‌های منحصر به فرد آن را نشان می‌دهد. برخی از موقعیت‌هایی که فوجی‌فیلم به آنها اشاره می‌کند عبارتند از:

فضای محدود برای مخاطبان: برای سخنرانی‌های موقت و ارائه‌های تجاری، لنز UST و تغییر لنز فوق‌العاده زیاد FP-Z5000 به ویدئو پروژکتور اجازه می‌دهد تا از مرکز و روی زمین قرار گیرد، جایی که اساساً می‌تواند در حین نمایش تصویر بدون ایجاد سایه برای ارائه‌دهنده، ناپدید شود.

ShadowlessPresentation

ویدئو پروژکتورهای سقفی و زمینی: اکثر ویدئو پروژکتورهایی که برای نمایش تصاویر فراگیر از سقف یا کف استفاده می‌شوند، در نهایت باید در فضایی قرار داده شوند که توجه را به خود جلب کنند. قابلیت‌های FP-Z5000 به آن اجازه می‌دهد تا به خوبی در خارج از محل تماشا قرار گیرد و با دو ویدئو پروژکتور، حتی امکان نمایش همزمان تصویر را در سقف و کف روبروی هم بدون ایجاد مانع در تصویر توسط هر یک از ویدئو پروژکتورها فراهم می‌کند.

Fujifilm-Floor-and-Ceiling

تابلوهای دیجیتال یا هنر دیجیتال: برخلاف ویدئو پروژکتورهای سنتی UST که حضور بصری آنها ممکن است با پیام یا اثر هنری تداخل داشته باشد، FP-Z5000 این قابلیت را دارد که در جایی خارج از مرکز قرار گیرد که احتمال تحمیل خود را کمتر کند.

digital signage

در اینجا لیستی از مشخصات کلیدی و ویژگی‌های برجسته FP-Z5000 آورده شده است.

رزولوشن اصلی Full HD (1920 x 1020 پیکسل) حاصل از یک تراشه DLP 0.65 اینچی
روشنایی با رتبه 5000 انسی لومن
نسبت کنتراست رتبه 12000:1 (کاملاً روشن/کاملاً خاموش)
موتور نوری لیزری-فسفری با طول عمر 20000 ساعت.
لنز پرتاب بسیار کوتاه قابل چرخش دو محوره تاشو 18 عنصری منحصر به فرد
بزرگنمایی، فوکوس و تغییر لنز 1.1 برابر قدرتمند
تغییر لنز ±82٪ عمودی و ±35٪ افقی پیشرو در صنعت.
اصلاح کیستون دیجیتال و تصحیح هندسی
اندازه تصویر از 70 تا 300 اینچ مورب 16:9

سه ورودی HDMI
پورت RJ-45 برای اتصال LAN یا HDBaseT
چهار حالت تصویر از پیش تعیین شده: روشن، sRGB، سینما و استاندارد
دو حالت قدرت لیزر: معمولی، اقتصادی.
کنترل از راه دور با دکمه‌های دسترسی سریع به کنترل‌های کلیدی
دو پایه عمودی
بلندگوی داخلی 10 واتی
3 سال گارانتی

عملکرد

FP-Z5000 شامل چهار حالت پخش از پیش تعیین‌شده شامل Bright، sRGB، Cinema و Standard است. این تعداد گزینه کمتر از آن چیزی است که اغلب برای ویدئو پروژکتورهای تجاری می‌بینیم، اما باید در موقعیت‌های مختلفی که این ویدئو پروژکتور احتمالاً برای آنها استفاده می‌شود، به خوبی عمل کنند. یک دکمه اختصاصی روی ریموت برای انتخاب این حالت‌ها، به همراه تنظیمات رنگ و کیفیت تصویر از پایه تا پیشرفته، وجود دارد. همچنین طیف وسیعی از کنترل‌های اعوجاج هندسی برای هر حالت در دسترس است.

روشن.

حالت روشن FP-Z5000، تا 5120  انسی لومن اندازه‌گیری شد که کمی بالاتر از مشخصات 5000 انسی لومن ادعایی ویدئو پروژکتور است. همچنین به دمای رنگ اصلی نزدیک‌تر به نقطه سفید خاکستری خنثی D65 (6500 کلوین) نسبت به سه حالت دیگر دست یافت، که نه خیلی دور، بلکه کمی خنک‌تر از 7500 کلوین اندازه‌گیری شدند. ویدئو پروژکتور هنگام تنظیم به عنوان یک پرتاب فوق کوتاه معمولی (روی یک میز با فاصله کم در مرکز صفحه نمایش)، یکنواختی روشنایی عالی (95٪) و هنگام تغییر به سمت چپ، یکنواختی خوبی (88٪) نشان داد.

در مقایسه با حالت‌های دیگر، حالت روشن دارای ته رنگ فیروزه‌ای (مایل به آبی/سبز) جزئی است اما نه ته رنگ سبز آشکاری که اغلب در روشن‌ترین حالت در بسیاری از ویدئو پروژکتورها دیده می‌شود و می‌تواند آنها را غیرقابل استفاده کند. روشنایی بالای آن همراه با وضوح لبه به لبه تصویر، آن را به انتخابی ایده‌آل برای نمایش اسلایدهای متنی در اتاقی با نور محیطی بالا یا برای نمایش تصاویر گرافیکی تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، حالت Bright در مقایسه با سایر حالت‌ها به طور قابل توجهی اشباع رنگ را کاهش می‌دهد و اندازه‌گیری‌ها نشان داده‌اند که طیف رنگ نسبتاً محدودی (۵۸٪ از طیف Rec.709 مرتبط با محتوای HD) و دقت رنگ پایین‌تری دارد، بنابراین انتخاب خوبی برای نمایش فیلم یا عکس‌های رنگی نیست.

Fujifilm-FP-Z500-white-lens-stored

 

حالت sRGB.

حالت sRGB در مقایسه با حالت Bright (از ۵۱۲۰ به ۳۶۶۰ لومن) کاهش قابل توجهی در انسی لومن نشان داد، اما این کاهش که در اکثر ویدئو پروژکتورها با تغییر به حالت‌های دقیق‌تر رنگ رخ می‌دهد، همچنان صفحه نمایش بسیار روشنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اندازه‌گیری‌ها دقت رنگ قابل قبول و افزایش وسعت رنگ تا ۶۹٪ از Rec. 709 را نشان دادند. در این حالت، رنگ پوست بسیار دقیق به نظر می‌رسید و کنتراست بهبود یافته بود. این حالت ممکن است بهترین حالت برای ارائه‌ها و تماشای فیلم و تلویزیون در اتاقی با سطح نور محیطی متوسط باشد، زیرا روشنایی بالاتری نسبت به دو حالت بعدی ارائه می‌دهد، اما سطح سیاه روشن‌تر آن با روشن بودن چراغ‌ها به راحتی قابل مشاهده نخواهد بود.

سینما

این حالتی است که من برای تماشای فیلم یا مشاهده تصاویر رنگی در محیط تاریک سینما یا راهرو (جایی که احتمالاً این ویدئو پروژکتور را پیدا خواهید کرد) توصیه می‌کنم. در حالی که حالت سینما حداکثر روشنایی کمی پایین‌تری (۳۴۳۰ انسی لومن) نسبت به حالت sRGB دارد، اما دقت رنگ بسیار بالاتری دارد، کنتراست کمی بالاتر است و طیف رنگی بسیار گسترده‌تری (۸۶٪ از Rec.709) دارد. این موارد با هم ترکیب می‌شوند تا تصویری بسیار روشن تولید کنند که روی یک صفحه نمایش ۱۲۰ اینچی عالی به نظر می‌رسد، با رنگ‌های پوست بسیار دقیق و جزئیات در رنگ‌های اشباع شده.

Fujifilm-FP-Z500-rear-black

استاندارد.

با میزان روشنایی اندازه‌گیری شده ۳۰۱۰ انسی لومن در تنظیمات توان نرمال، حالت استاندارد کمترین روشنایی را در بین حالت‌های دیگر ارائه می‌دهد. این میزان روشنایی تقریباً مشابه روشنایی حالت sRGB در حالت مصرف انرژی اقتصادی آن است، اما با دقت رنگ کمی بالاتر و کنتراست به طور قابل توجهی بالاتر. قرار دادن حالت استاندارد در حالت اقتصادی آن، ۲۴۸۰ لومن روشنایی تولید می‌کند که می‌تواند بهترین جایگزین برای حالت‌های sRGB یا Cinema هنگام تماشای فیلم یا ارائه در صفحه نمایش کوچکتر (۶۰-۸۰ اینچ) در یک اتاق تاریک باشد، جایی که ۳۰۰۰ لومن می‌تواند باعث خستگی چشم شود.

نتایج کالیبراسیون

کیفیت تصویر FP-Z5000 چقدر از کالیبراسیون حرفه‌ای بهره‌مند خواهد شد و کدام حالت برای انتخاب این کالیبراسیون بهترین گزینه خواهد بود؟ بر اساس نتایج آزمایش‌هایم، تشخیص دادم که حالت سینما، که بالاترین دقت رنگ و روشنایی قابل قبول (۳۴۳۰ لومن) را داشت، بهترین گزینه بود. FP-Z5000 شامل اکثر کنترل‌های رنگی مورد نیاز برای انجام کالیبراسیون است، به جز تنظیم منحنی گاما ۱۰ نقطه‌ای. با این حال، از آنجایی که تنظیمات پیش‌فرض تطابق مناسبی با منحنی گامای هدف BT.1886 داشتند، نیازی به این کنترل نبود.

کالیبراسیون من دقت رنگ را بهبود بخشید، اما فقط کمی از تنظیمات پیش‌فرض کمتر از آنچه اکثر مردم می‌توانستند ببینند. متأسفانه، این بهبود جزئی در رنگ هزینه‌ای داشت: میزان روشنایی تقریباً ۱۵٪ به ۳۰۵۰ لومن کاهش یافت و وسعت رنگ به ۷۹٪ Rec.709 کاهش یافت. بنابراین، احتمالاً ارزش هزینه یا زمان صرف شده برای کالیبراسیون را ندارد، مگر اینکه بخواهید دو ویدئو پروژکتور را برای نصب ترکیبی به طور دقیق با هم تطبیق دهید، یا سعی کنید سایه رنگی ناشی از رنگ صفحه نمایش یا دیوار رنگی را حذف کنید. در هر یک از این موارد، اگر سیگنال از رایانه می‌آید، بهتر است از یک پروفایل رنگ متفاوت در منبع برای تنظیم دقت و دمای رنگ استفاده کنید.

Fujifilm-FP-Z500-white-front

نتیجه‌گیری

برای اکثر نصب‌های دائمی، جایگزین‌های بسیار ارزان‌تری در این کلاس لومن برای ویدئو پروژکتورهای پرتاب کوتاه یا پرتاب فوق‌العاده کوتاه مبتنی بر لیزر وجود دارد. اما تطبیق‌پذیری و عملکرد ویدئو پروژکتور فوجی‌فیلم FP-Z5000 بدون شک آن را به انتخابی ایده‌آل برای متخصصانی تبدیل می‌کند که مجبورند تصاویر را در محیط‌های دشواری که به راحتی با یک ویدئو پروژکتور معمولی سازگار نیستند، پخش کنند. و برای نصب‌های سریع و تأثیرگذار در انواع مکان‌های اجرای زنده، تصور گزینه‌ای انعطاف‌پذیرتر دشوار است. به همین دلیل، می‌توان تصور کرد که این ویدئو پروژکتور به یک ویدئو پروژکتور محبوب برای اجاره و عملیات صحنه‌ای تبدیل شود.

روشنایی بالا، لنز منحصر به فرد و اندازه جمع و جور FP-Z5000 همچنین ممکن است برای طراحان نقشه‌برداری از طرح که هرگز نمی‌دانند در مرحله بعد چه چیزی را نقشه‌برداری خواهند کرد، و همچنین برای مدارس و مربیانی که نمی‌توانند یک تلویزیون صفحه بزرگ در هر کلاس درس یا اتاق چند منظوره تهیه کنند و نیاز به تطبیق طیف گسترده‌ای از سناریوهای نصب با همان ویدئو پروژکتور دارند، جذاب باشد. اگر معلم یا فروشنده‌ی سیار هستید، می‌توانید این ویدئو پروژکتور را به یک کلاس درس کوچک یا اتاق کنفرانس ببرید و در عرض چند دقیقه یک تصویر روشن و مورب ۱۲۰ اینچی را نمایش دهید که سایه‌ی شما تا چند سانتی‌متر دورتر روی آن دیده نمی‌شود. این ویدئو پروژکتور می‌تواند به راحتی در گوشه‌ای از صحنه برای یک نمایش مدرسه قرار گیرد و یک پس‌زمینه‌ی منظره‌ی بزرگ ایجاد کند.

با توجه به هزینه آن، خرید FP-Z5000 باید توجیه‌پذیر باشد. اما برای این موارد و سایر کاربردهای منحصر به فرد یا چالش‌برانگیز، ممکن است همان راه‌حل آسمانی باشد که منتظرش بوده‌اید.

اندازه‌گیری‌ها

روشنایی.

در روشن‌ترین حالت نمایش، حالت Bright، و با تنظیم توان لیزر Normal، ویدئو پروژکتور FP-Z5000 با اندازه‌گیری ۵۱۲۰ لومن، از مشخصات ۵۰۰۰ انسی لومن خود فراتر رفت و این کار را تنها با یک ته رنگ فیروزه‌ای ملایم انجام داد که همچنان این حالت را برای متن و محتوای غیر واقع‌گرایانه مناسب نگه می‌دارد. دقیق‌ترین حالت‌های ویدئو پروژکتور برای محتوای عکس و فیلم، Cinema و sRGB، همچنان به ترتیب ۳۴۳۰ و ۳۶۶۰ لومن ارائه می‌دهند.

با این حال، توجه داشته باشید که همه حالت‌ها در اندازه‌گیری‌های استاندارد رنگ ICDM CLO در مقایسه با اندازه‌گیری‌های روشنایی سفید انسی کامل خود، روشنایی رنگ نسبتاً پایینی را نشان دادند، از کمترین میزان روشنایی رنگ ۱۱۵۰ لومن برای حالت Bright تا بیشترین میزان ۱۳۵۰ لومن برای sRGB. این موضوع لزوماً برای ویدئو پروژکتورهای DLP تک تراشه‌ای تجاری با چرخ رنگی که برای بهینه‌سازی روشنایی طراحی شده‌اند، غیرمعمول نیست، اما عدم اشباع رنگ به ویژه در حالت Bright در مقایسه با سایرین قابل توجه بود.

در ادامه، میزان کامل انسی  لومن اندازه‌گیری شده برای هر حالت نمایش در حالت‌های قدرت لیزر Normal و Eco آمده است.

Fujifilm FP-Z5000 ANSI Lumens

اقتصادی عادی حالت نمایش
4,070 5,120 Bright
2,980 3,660 sRGB
2,760 3,430 Cinema
2,480 3,010 Standard

یکنواختی روشنایی (زوم عریض): ۹۵٪

کاهش نور لنز زوم: زوم ۱.۱ برابر در طولانی‌ترین حالت خود تأثیر ناچیزی بر روشنایی دارد.

اثر رنگین‌کمان:

من به اثر رنگین‌کمان در ویدئو پروژکتورهای مبتنی بر DLP تک تراشه‌ای بسیار حساس هستم و تقریباً تمام ویدئو پروژکتورهایی که با لیزر دیده‌ام هنوز این اثر را نشان می‌دهند. می‌توانستم اثر رنگین‌کمان را در FP-Z5000 ببینم، اما در مقایسه با ویدئو پروژکتورهای DLP مبتنی بر لامپ روشن، بسیار کمتر حواس‌پرتی ایجاد می‌کرد. با محتوای دنیای واقعی مانند فیلم یا تصاویر با تُن پیوسته، یافتن این اثر در حالت‌های سینما، sRGB و استاندارد دشوار بود.

صدای فن:

فوجی‌فیلم رتبه‌بندی نویزی برای FP-Z5000 مشخص نکرده است. در استفاده واقعی، صدا برای محیط سینمای خانگی بیش از حد زیاد بود، اما احتمالاً در فضاهای باز که ویدئو پروژکتور در آن استفاده می‌شود، به اندازه کافی بی‌صدا خواهد بود. در حالت ECO، فن ویدئو پروژکتور به طور قابل توجهی بی‌صدا می‌شود و در صورت نیاز، شنیدن صدای بلندگوی داخلی 10 واتی آسان‌تر می‌شود. حالت High Altitude باعث می‌شود صدای فن دو برابر شود، بدون اینکه تغییر محسوسی در تصویر صفحه نمایش ایجاد شود.

اتصالات

Fujifilm-FP-Z5000-Connections

HDMI (x3)
HDBaseT/LAN (RJ-45)

USB (service only)

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.