ورود | ثبت نام
021-91003139
سبد خرید
0
سبد خرید
تعداد
عنوان محصول
ثبت سفارش
محصولی در سبد خرید شما نیست !
برای اضافه کردن محصول یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید
دسته بندی محصولات
  • 467
  • 13 مرتبه
بررسی ویدئو پروژکتور لیزری جی وی سی JVC DLA-NZ8

بررسی ویدئو پروژکتور لیزری جی وی سی JVC DLA-NZ8

1404/02/08

JVC DLA-NZ8 بر اساس کاری که JVC قبلاً با سری NX قبلی به خوبی انجام داده بود، ساخته شده است. این کار با اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی مانند HDMI 2.1 و آوردن منابع نور لیزر حالت جامد به محصولات مقرون به صرفه‌تر انجام شده است در عین حال آنچه را که از کیفیت تصویر و کنتراست عالی JVC انتظار داریم، حفظ می‌کند.

 

JVC DLA-NZ8

JVC_NZ8_front_left

JVC DLA-NZ8 (با قیمت ۱۵۹۹۹ دلار) محصول جدیدی برای سال ۲۰۲۲ است که درست بالاتر از ویدئو پروژکتور مرکزی بررسی شده توسط JVC DLA-NZ7 (با قیمت ۱۰۹۹۹ دلار) و کمی پایین‌تر از ویدئو پروژکتور پرچمدار DLA-NZ9 (با قیمت ۲۵۹۹۹ دلار) قرار می‌گیرد. سری جدید NZ به عنوان جانشین سری قبلی و بسیار موفق NX این شرکت عمل می‌کند. سری NX که شامل DLA-NX5/RS1000، DLA-NX7/RS2000 و DLA-NX9/RS3000 می‌شد، همگی مدل‌های لامپی بودند و همیشه در بحث‌های مربوط به پروژکتورهای سینمای خانگی در جوامع علاقه‌مندان مطرح بودند و به حق هم همینطور بود.

به نظر می‌رسد سری جدید NZ بر اساس مسیری که سری NX پیش روی آن قرار داده بود، ساخته شده است. این بیشتر شبیه یک تکامل است تا یک انقلاب، جایی که JVC آنچه را که قبلاً به خوبی انجام می‌داد، اصلاح کرده و همچنین کمی بیشتر در اینجا و آنجا اضافه کرده است. با این حال، بزرگترین قدم رو به جلو، تغییر در منبع نور است. جی‌وی‌سی در تمام مدل‌های سری NZ، شامل DLA-NZ7/RS2100، DLA-NZ8/RS3100 و DLA-NZ9/RS4100، به استفاده از منابع نوری دیود لیزری BLU-Escent روی آورده است. (مدل‌های سری RS pro مشابه مدل‌های NZ مشابه خود هستند، بنابراین ارجاعات به ویدئو پروژکتورهای NZ از اینجا به هر دو مدل اعمال می‌شود.)

این یک تغییر بسیار خوشایند است، زیرا مزایای موتورهای نوری لیزری حالت جامد برای مصرف‌کنندگان یک مزیت بزرگ است. مزایای کلیدی آن طول عمر بالا و عدم نیاز به تعویض لامپ است؛ یک مزیت دیگر، زمان روشن و خاموش شدن سریع است. بنابراین، زمانی که قبلاً مجبور بودید منتظر روشن شدن ویدئو پروژکتور و رسیدن به روشنایی کامل باشید، دیگر گذشته است. به محض اینکه ویدئو پروژکتور روشن شد و تصویر روی صفحه نمایش داده شد، آماده استفاده هستید.

مزایا

منبع نور لیزر حالت جامد با دوام بالا
پشتیبانی از HDMI 2.1
پشتیبانی از HDR10 با نگاشت رنگ پویا
پشتیبانی از HDR10+
پذیرش و حل سیگنال‌ها تا وضوح 8K
کنتراست و سطح سیاه پیشرو در صنعت

معایب

افت نور با حالت‌های تصویری که فیلتر سینمایی را فعال می‌کنند
در حالت لیزر بالا نسبتاً بلند است
دقت اولیه ممکن است از واحدی به واحد دیگر متفاوت باشد

ویژگی‌ها

DLA-NZ8 از چیپست D-ILA (تقویت نور تصویر با درایو مستقیم) 0.69 اینچی 4K (4096x2160) ساخت JVC با یک چیپ برای هر رنگ اصلی (قرمز، سبز و آبی) استفاده می‌کند. این ویژگی در سری NZ نسبت به مدل قبلی خود (سری NX) با دو برابر کردن سرعت فرآیند تغییر پیکسل e-shift JVC از 120 هرتز به 240 هرتز، بهبود یافته است که به DLA-NZ8 و DLA-NZ9 اجازه می‌دهد تا با استفاده از آنچه اکنون 8K e-shiftX نامیده می‌شود، وضوح پیکسلی قابل آدرس‌دهی 8K کامل را ارائه دهند.

تراشه‌های D-ILA با بلوک نوری جدید کنتراست بالای JVC که در مدل‌های بالاتر NZ8 و NZ9 یافت می‌شود، جفت می‌شوند تا به مشخصات لومن اسمی برای NZ8 یعنی 2500 لومن برسند، در حالی که NZ9 دارای مشخصات چشمگیر 3000 لومن است. همانطور که در بالا ذکر شد، منبع نور پشت همه اینها، دیود لیزری BLU-Escent نسل سوم JVC است که در اینجا با یک چرخ فسفر زرد و سایر اپتیک‌ها برای ایجاد کانال‌های رنگی قرمز، سبز و آبی استفاده می‌شود. این منبع نور تا رسیدن به نیمی از روشنایی، 20000 ساعت عمر مفید دارد. این عملاً معادل تماشای یک فیلم 2.5 ساعته هر روز به مدت 20 سال است.

JVC_NZ8_BLU_escent

DLA-NZ8 از نسل سوم فناوری دیود لیزر BLU-Escent شرکت JVC استفاده می‌کند.

در کنار طول عمر منبع نور و عدم نیاز به تعویض لامپ، این ویژگی‌ها در نهایت روشنایی و کنتراست بومی بالایی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند. NZ8 دارای مشخصات ذکر شده نسبت کنتراست بومی 80000:1 و کنتراست پویای بی‌نهایت:1 است. در مورد روشن و خاموش شدن سریع ذکر شده: من NZ8 را از زمان روشن شدن تا ظاهر شدن صفحه نمایش D-ILA، تا 32.5 ثانیه و تا زمان نمایش تصویر روی صفحه، 44.1 ثانیه زمان صرف کردم. زمان خاموش شدن از زمان خاموش شدن و سیاه شدن صفحه تا توقف فن‌ها، 9.4 ثانیه بود.

سری NZ همچنین از HDMI 2.1 با پهنای باند کامل ۴۸ گیگابیت بر ثانیه در هر دو ورودی HDMI پشتیبانی می‌کند. این یک قابلیت بسیار خوشایند است و مطمئناً علاقه‌مندان و گیمرها را به طور یکسان راضی خواهد کرد. این امر باعث می‌شود 8K e-shiftX بسیار معنادارتر شود، زیرا به دستگاه‌های منبع مانند رایانه شخصی پیشرفته با پردازنده گرافیکی مجهز به HDMI 2.1 اجازه می‌دهد تا 8K (8192x4320) را به صورت بومی به ویدئو پروژکتور ارسال کنند. این همچنین به دستگاه‌های منبع مانند کنسول‌های بازی جدیدتر مانند Xbox Series X و PlayStation 5 اجازه می‌دهد تا 4K/120Hz را نیز به ویدئو پروژکتور ارسال کنند. متأسفانه، پیاده‌سازی HDMI 2.1 در سری NZ در حال حاضر از ویژگی‌های گیمر مانند ALLM و VRR پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، حتی بدون پشتیبانی از این ویژگی‌ها، داشتن توانایی ارسال 8K/60Hz و 4K/120Hz با تأخیر کم در ترکیب با حالت تأخیر کم ویدئو پروژکتور، در عمل یک لذت واقعی است.

8K e-shiftX در سری NZ جدید است و فقط در NZ8 و NZ9 موجود است. این فناوری از جابجایی پیکسل چهار فازی تصویر 4K اصلی برای رسیدن به 240 هرتز مورد نیاز و تولید یک تصویر 8K با بیش از 35 میلیون پیکسل قابل آدرس‌دهی استفاده می‌کند که برای تفکیک کامل یک تصویر 8K بیش از اندازه کافی است. نسخه پایین‌تر 8K e-shift، نسخه 120 هرتز موجود در NZ7 است که در سری قبلی نیز استفاده می‌شد، اما فقط در NX9، که بالاترین مدل قبلی بود، وجود داشت. این فناوری صرفاً تعداد پیکسل‌ها را از 4K اصلی دو برابر می‌کند، نه چهار برابر مورد نیاز برای نگاشت یک سیگنال 8K اصلی.

JVC_NZ8_eshiftX

فناوری 8K e-shiftX شرکت JVC از جابجایی پیکسل چهار فازی برای دستیابی به تصویر کامل 8K استفاده می‌کند. در سری NZ، این فناوری فقط در مدل‌های NZ8 و NZ9 موجود است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید موجود در سری NZ، پشتیبانی از فرمت HDR10+ است. این فرمت به ابرداده‌های پویا اجازه می‌دهد تا اطلاعات را به ویدئو پروژکتور ارائه دهند تا محتوا را به طور دقیق صحنه به صحنه یا فریم به فریم نمایش دهد. این در حالی است که فرض بر این است که فیلم در حال تماشا از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و دستگاه منبع آن را پخش خواهد کرد. خوشبختانه، اگر مصرف‌کنندگان در حال تماشای محتوای HDR10 معمولی باشند - که بیشتر موارد موجود در بازار امروز است - سری NZ این ویژگی را نیز با نگاشت تن پویای Frame Adapt HDR عالی خود پوشش می‌دهد تا به ارائه تصویر بهینه در هر زمان کمک کند.

برخی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه که از خط تولید NX به این سری منتقل شده است، فیلتر سینمایی است که در NZ8 و NZ9 نیز یافت می‌شود و برای گسترش پوشش طیف رنگ به ۱۰۰٪ DCI-P3 با هزینه مقداری از خروجی نور استفاده می‌شود. بهینه‌ساز تئاتر، که از اطلاعات مربوط به نصب شما در مورد سازنده، نوع، گین و اندازه صفحه نمایش شما برای کمک به انجام تنظیمات مربوط به نگاشت تُن هنگام استفاده از Frame Adapt HDR استفاده می‌کند، نیز از سری قبلی JVC بازگشته است. هنگام استفاده از یک فرستنده سه‌بعدی، از سه‌بعدی پشتیبانی می‌شود. فرستنده RF سه‌بعدی PK-EM2G JVC (99 دلار) و عینک‌های سازگار به طور جداگانه فروخته می‌شوند.

JVC_NZ8_remote

NZ8 دارای یک لنز تمام شیشه‌ای با قطر 65 میلی‌متر، 17 عنصر و 15 گروه است که در NZ7 نیز یافت می‌شود، در حالی که NZ9 دارای یک لنز تمام شیشه‌ای 100 میلی‌متری، 18 عنصر و 16 گروه است که از NX9 به ارث رسیده است. این لنز از تغییر لنز موتوری عمودی و افقی با تغییر لنز ±80٪ عمودی و ±34٪ افقی پشتیبانی می‌کند. زوم اپتیکال موتوری 2.0x نیز پشتیبانی می‌شود. این امر امکان نمایش تصویر با اندازه 60 اینچ تا 200 اینچ را با نسبت تصویر 16:9، بسته به فاصله پرتاب و زوم، فراهم می‌کند. با ترکیب این حالت‌ها با حالت‌های نصب متعدد و 10 اسلات حافظه (که حالت‌های مختلف زوم، فوکوس، تغییر لنز، تنظیم پیکسل و آنامورفیک را ذخیره می‌کنند)، تقریباً هر نصبی باید در نسبت پرتاب 1.40:1 تا 2:20:1 ویدئو پروژکتور قابل اجرا باشد. یک تصویر ۲۰۰ اینچی می‌تواند در هر فاصله‌ای از ۲۱ فوت و ۸ اینچ تا ۴۳ فوت و ۵ اینچ نمایش داده شود، در حالی که یک تصویر ۱۰۰ اینچی، لنز را بین ۱۰ فوت و ۱۰ اینچ و ۲۱ فوت و ۸ اینچ از صفحه نمایش قرار می‌دهد.

ویدئو پروژکتور NZ8 یک ویدئو پروژکتور سنگین وزن است، بنابراین برنامه‌ریزی از قبل اکیداً توصیه می‌شود. در صورت نیاز، NZ8 از کیستون عمودی پشتیبانی می‌کند، اما مثل همیشه توصیه می‌شود برای حفظ کیفیت تصویر از استفاده از چنین ویژگی‌هایی خودداری کنید. برای تعیین فاصله پرتاب برای اندازه صفحه نمایش دلخواه خود، می‌توانید از ماشین حساب ویدئو پروژکتور مرکزی JVC DLA-NZ8 استفاده کنید.

در پشت دستگاه، تمام ورودی/خروجی‌ها یافت می‌شوند که شامل دو ورودی HDMI 2.1 (48 گیگابیت بر ثانیه، HDCP 2.3، بدون پشتیبانی از CEC)، اتصال RS232، USB برای سرویس (سیستم عامل)، جک کوچک 3.5 میلی‌متری برای پشتیبانی از تریگر DC 12v، یک پورت RJ45 برای اتصال LAN و پورت 3D Synchro برای اتصال یک پخش‌کننده سه‌بعدی سازگار است. دو دریچه ورودی فن بزرگ نیز در پشت دستگاه قرار دارند (ویدئو پروژکتور از جلو خارج می‌شود) و همچنین کنترل‌های داخلی برای پیمایش منوها و روشن و خاموش کردن ویدئو پروژکتور وجود دارد.

در نهایت، ریموت استاندارد با نور پس زمینه که با سری NX معرفی شده بود، نیز بازگشته است. من شخصاً دوست داشتم تغییراتی در ریموت ببینم، مانند نوعی برآمدگی برجسته که به شما امکان می‌دهد به راحتی آنچه را که قرار است فشار دهید حس کنید. همچنین، خوب می‌شد اگر نور پس زمینه کمی بیشتر روشن می‌ماند. اما، در کل، آشناست و هیچ چیز غافلگیرکننده‌ای وجود ندارد.

عملکرد

حالت‌های رنگ

NZ8 دارای سه حالت تصویر اختصاصی و سه جایگاه برای حالت‌های تصویر کاربر برای SDR و پنج حالت تصویر اختصاصی و سه حالت تصویر کاربر برای HDR است. حالت‌های SDR شامل فیلم (فقط در NZ8، NZ9 و همتایان سری RS آنها موجود است)، سینما، طبیعی و کاربر ۱ تا کاربر ۳ می‌باشد. حالت‌های تصویر HDR عبارتند از HDR10+، Frame Adapt HDR، HDR10، Pana_PQ (برای استفاده با پخش‌کننده‌های Panasonic UHD که نگاشت رنگ خود را انجام می‌دهند)، HLG و کاربر ۴ تا کاربر ۶. به هر یک از حالت‌های تصویر فوق می‌توان دماهای رنگ از پیش تعیین شده و سفارشی و پروفایل‌های رنگ مختلفی را برای مرتبط شدن با حالت مورد نظر اختصاص داد. حالت‌های تصویر کاربر به ترتیب منعکس کننده طبیعی و HDR10 هستند. امکان تغییر دماهای رنگ و پروفایل‌های رنگ مرتبط با حالت‌های تصویر و امکان داشتن چندین حالت تصویر کاربر، امکان سفارشی‌سازی قابل توجهی را در هنگام ایجاد حالت تصویر به دلخواه شما فراهم می‌کند. با این حال، اکثر کاربران احتمالاً حالت Natural را برای SDR و همچنین حالت‌های تصویر HDR10 و Frame Adapt را برای HDR انتخاب می‌کنند، زیرا این حالت‌ها به طور سنتی دقیق‌ترین حالت‌های موجود بوده‌اند و به عنوان نقطه شروع اکثر کاربران عمل می‌کنند.

کنترل‌های ارائه شده امکان تنظیم تراز سفیدی برای طیف خاکستری را با کنترل‌های دو نقطه‌ای RGB برای Gain و Offset فراهم می‌کنند. سیستم مدیریت رنگ (CMS) نیز برای تنظیم رنگ، اشباع و درخشندگی برای رنگ‌های اولیه و ثانویه (RGBCMY) در فضای رنگی هدف در دسترس است. گزینه‌های گامای مختلفی نیز موجود است که مقادیر از پیش تعریف شده هستند، یا می‌توان منحنی‌های گامای سفارشی ایجاد شده را نیز وارد کرد. از آنجایی که اکثر حالت‌های تصویر می‌توانند هر تنظیم دمای رنگی مرتبط با خود را داشته باشند، همه آنها می‌توانند نسبتاً روشن شوند، اگرچه روشن‌ترین حالت‌های موجود Natural و User برای SDR و Frame Adapt HDR Frame by Frame برای HDR بودند. وقتی Color Temp به High Bright تغییر یافت، یک بایاس سبز قوی به تصویر اضافه کرد که اساساً آن را قابل تماشا کرد، اما این حالت کالیبره نشده عمدتاً برای اثبات مشخصات انسی لومن ویدئو پروژکتور وجود دارد و برای مشاهده بحرانی در نظر گرفته نشده است.

برداشت‌های اولیه از عملکرد NZ8 در حالت آماده به کار (OOTB) عموماً مطلوب بود. نیاز به کالیبراسیون داشت، اما اگر در حالت و دمای رنگ صحیح قرار گیرد، ویدئو پروژکتور در حالت آماده به کار بسیار قابل استفاده است. بعید می‌دانم کسی که این ویدئو پروژکتور را دارد، آن را به صورت دستی یا با استخدام یک متخصص کالیبره نکند، یا حداقل تنظیمات ارسال شده توسط کاربر یا منتقد مانند مواردی را که بعداً در این بررسی خواهید یافت، امتحان نکند. در حالت ایده‌آل، ویدئو پروژکتور هنگام خروج از جعبه بی‌نقص خواهد بود، اگرچه متأسفانه اینطور نیست و NZ8 برای بهره‌برداری حداکثری از دستگاه، نیاز به کالیبره شدن دارد.

پس از بررسی برخی از مطالب قبل از شروع اندازه‌گیری‌ها و کالیبراسیون، به جایی که انتظار داشتم شروع کنم و همچنین بهترین گزینه‌ها اگر کسی قصد کالیبراسیون نداشته باشد، رسیدم. حالت‌های تصویر ایده‌آل برای SDR طبیعی یا کاربر است، با احتمالاً تغییر دمای رنگ به 7500 کلوین، زیرا در نمونه اولیه من به استاندارد صنعتی D65 نزدیک‌تر بود. علاوه بر این، احتمالاً می‌خواهید گاما را به ۲.۳ یا ۲.۴ تغییر دهید، Dynamic CTRL را روی حالت ۱ قرار دهید و Picture Tone را بین -۱ و ۱ تنظیم کنید. برای HDR، من از حالت Frame Adapt HDR در تنظیمات Frame by Frame یا حالت پیش‌فرض HDR10 استفاده می‌کنم.

JVC_NZ8_front

کسانی که تصمیم به کالیبراسیون ویدئو پروژکتور می‌گیرند، می‌توانند به نتایج عالی دست یابند. این نتایج بسته به روش‌های مورد استفاده و همچنین تجهیزات مورد استفاده متفاوت خواهد بود. از آنجایی که سری NZ دارای منبع نور لیزری است، برای دستیابی به حداکثر دقت، استفاده از تجهیزات نورسنجی سطح مرجع اکیداً توصیه می‌شود. در صورت عدم وجود تجهیزات مرجع، می‌توان از روش‌های دیگری مانند خواندن لنز با یک پخش‌کننده برای کمک به حفظ کنتراست بالای دستگاه استفاده کرد، اگرچه حتی با استفاده از این تکنیک، برخی از تنظیمات ممکن است به جز استفاده از یک نورسنج با حساسیت مورد نیاز برای لیزر، ۱۰۰٪ دقیق نباشند.

قبل از کالیبراسیون، NZ8 پس از ایجاد چند تغییر ساده در Picture Tone و Dark Level و انتخاب حالت Dynamic CTRL 1، در حل جزئیات سایه به طور کلی و در عین حال حفظ کنتراست بالای عالی که از JVC انتظار داشتم، عملکرد بسیار خوبی داشت. Dynamic CTRL مانند یک عنبیه پویا همانطور که در سری قبلی NX دیده می‌شد، کار می‌کند، زیرا روشنایی منبع نور لیزر را در صحنه‌های تاریک کنترل می‌کند. من متوجه شدم که حالت ۲ در عملکرد خود بسیار تهاجمی است. هندلینگ حرکت نیز عالی بود، زیرا NZ8 برخی از الگوهای تست سخت‌تری را که می‌توانستم به آن اعمال کنم، حل کرد.

من NZ8 را با نرم‌افزار کالیبراسیون Calman Ultimate از Portrait Displays، یک اسپکترورادیومتر Colorimetry Research CR-250، یک رنگ‌سنج Colorimetry Research CR-100 و یک ژنراتور Murideo 8K Seven کالیبره کردم. بر اساس مشاهدات قبلی، حالت تصویر طبیعی را برای SDR در دمای رنگ 6500 کلوین با گاما 2.2 اندازه‌گیری کردم و از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کردم. ویدئو پروژکتور در فاصله 12 فوت و 3 اینچ قرار گرفت و با استفاده از زوم، تصویری 100 اینچی با نسبت تصویر 16:9 را روی یک صفحه نمایش Stewart Filmscreen با نسبت تصویر 2.35:1 و گین 1.3 نمایش داد.

متوجه شدم که در نمونه آزمایشی اولیه‌ام، دمای رنگ به درستی ردیابی نمی‌شود و تنظیمات ۷۵۰۰ کلوین در واقع نزدیک به ۶۵۰۰ کلوین ردیابی می‌کند. حالت تصویر طبیعی با استفاده از تنظیم دمای رنگ ۶۵۰۰ کلوین، D65 را به خوبی ردیابی نمی‌کرد و خطاهای dE (DeltaE) نسبتاً زیادی داشت. اندازه‌گیری‌های پیش از کالیبراسیون خاکستری در حالت طبیعی با استفاده از دمای رنگ ۶۵۰۰ کلوین، خطاهای dE را در همه جا روی ۲ تا ۶ نشان می‌داد. (DeltaE معیاری است که برای تعیین خطای قابل مشاهده استفاده می‌شود. مشخص شده است که هر چیزی بیش از dE 3 قابل مشاهده است، هر چیزی بیش از ۲.۳ برای چشم‌های آموزش دیده تفاوت قابل توجهی است و هر چیزی کمتر از ۲.۳ در حالت ایده‌آل نباید با چشم دیده شود.) نقاط رنگی گاموت رنگ برای فضای رنگی Rec.709 برای NZ8 در واقع خیلی بد نبودند، با این حال، برخی مشکلات جزئی با Hue در رنگ‌های ثانویه، عمدتاً فیروزه‌ای و سرخابی، وجود داشت. گاما در هر انتخاب از منو به درستی ردیابی شد، که کاملاً با NX9 قبلی من متفاوت است، جایی که تنظیم ۲.۴، ۲.۲، ۲.۶، ۲.۴ و غیره را اندازه‌گیری می‌کرد. خوب است که می‌بینیم در سری NZ به درستی ردیابی می‌شود.

پس از اطلاع از اندازه‌گیری‌های مقیاس خاکستری OOTB من و احساس اینکه آنها معمول نیستند، JVC نمونه دومی را ارائه داد که از این نظر عملکرد بهتری داشت. این نمونه دوم (و همچنین برخی دیگر که در محل کالیبره کرده‌ام) به تنظیمات برچسب‌گذاری شده آنها نزدیک‌تر بود. اگر با این تغییر واحد به واحد مواجه شدید، می‌توانید از تنظیمات 7500K استفاده کنید. شروع با 6500K و انجام اصلاحات در آن دمای رنگ می‌تواند منجر به استفاده بسیار زیاد از کنترل‌های Gain و Offest (bias) شود که در نهایت می‌تواند بر دامنه دینامیکی و کنتراست ویدئو پروژکتور تأثیر بگذارد. همچنین می‌توانید این مشکل را تا حدودی با اجرای نرم‌افزار autocal رایگان قابل دانلود JVC (با یک نورسنج سازگار) اصلاح کنید. پس از دریافت نمونه جدید و اجرای مجدد تمام اندازه‌گیری‌ها و آزمایش‌های مشاهده قبلی، داده‌ها و تصاویر تأیید کردند که دمای رنگ را به درستی ردیابی کرده است.

با شروع کالیبراسیون، از کنترل‌های گین و بایاس دو نقطه‌ای ارائه شده برای هدف قرار دادن نقطه سفید خاکستری خنثی D65 استاندارد صنعت تولید استفاده کردم. پس از آن، یک کالیبراسیون کامل CMS (سیستم مدیریت رنگ) برای رنگ‌های اصلی و ثانویه RGBCMY نیز انجام شد. در این مدت، تأثیر کنترل‌های Offset/Bias را آزمایش کردم، زیرا Offset باید حداقل استفاده شود تا از بلند شدن کف سیاه و در نهایت کاهش کنتراست جلوگیری شود. می‌خواستم تا حد امکان در تنظیماتم محافظه‌کار باشم.

کالیبراسیون پس از SDR منجر به کالیبره شدن Natural برای حداکثر ۱۳.۰ fL/۴۴.۶ نیت در اتاق تاریک سینمای من شد. کالیبراسیون پس از HDR10 (فیلتر سینما فعال) با ۲۸.۹ fL/۹۹.۰ نیت اندازه‌گیری شد. با فعال شدن فیلتر سینما، طیف رنگ ۹۵.۱۱٪ DCI-P3 و ۱۳۷.۶٪ Rec.۷۰۹ اندازه‌گیری شد. با خاموش بودن فیلتر سینما، روشنایی ویدئو پروژکتور به طور قابل توجهی ۲۷٪ بیشتر اندازه‌گیری شد، اما گاموت به ۸۵.۲٪ DCI-P3 و ۹۸.۵٪ Rec.709 کاهش یافت.

JVC_NZ8_top

خطاهای کالیبراسیون پس از آزمایش در مقایسه با یک ابزار بررسی رنگ بسیار گسترده Calman که بیش از ۱۵۰ نمونه رنگ را اندازه‌گیری می‌کرد، به طور قابل توجهی کاهش یافت. میانگین dE پس از کالیبراسیون برای ColorChecker برای SDR، ۱.۲ dE با حداکثر ۲.۸ dE بود. به غیر از یک نقطه اندازه‌گیری شده در ۲.۸ dE، ۲۳ نقطه بین ۲.۴ dE و ۱.۱ dE بودند و تمام نقاط باقی مانده زیر ۱.۰ dE بودند. بنابراین، نتایج به طور کلی عالی بودند. حالت تصویر HDR10 امکان تنظیم CMS را فراهم کرد و من نقاط رنگی مورد نظر را تنظیم کردم زیرا قبل از کالیبراسیون کمی خارج از محور بودند. با استفاده از کنترل‌های Gain و Offset برای مقیاس خاکستری، توانستم تعادل RGB را بدون مشکل زیاد تنظیم کنم. در اکثر ویدئو پروژکتورها، اندازه‌گیری‌های روشنایی همیشه برای HDR مشکل‌ساز خواهد بود زیرا ویدئو پروژکتورها فاقد روشنایی تلویزیون‌ها هستند و در اینجا نیز استثنایی وجود نداشت. با این حال، در کل، نتایج عالی به نظر می‌رسید. کالیبراسیون HDR10 با فعال بودن فیلتر سینما انجام شد.

مشاهده با کیفیت 1080p/SDR

دستگاه‌هایی که برای بررسی کالیبراسیون محتوا پس از پخش استفاده کردم، AppleTV، یک پخش‌کننده Blu-ray اوپو UDP-203 و Kaleidescape Strato 12TB بودند.

من با تماشای Sin City روی Blu-ray، داستان "That Yellow Bastard" شروع کردم. کل داستان بسیار خوب نمایش داده شد و واقعاً با نقاط قوت NZ8 و به طور کلی JVC، یعنی کنتراست و سطوح سیاه برجسته، مطابقت داشت. صحنه‌ها جزئیات پارچه لباس، جزئیات سایه عالی و سفیدی‌های تمیز را بدون هیچ تغییر رنگی حفظ کردند. در صحنه‌هایی که رنگ، معمولاً قرمز یا زرد، معرفی می‌شد، این رنگ‌ها اشباع، دقیق و تأثیرگذار به نظر می‌رسیدند. من هنگام استفاده از حالت Dynamic CTRL 1 هیچ گونه کم نور شدن لیزر قابل توجهی را تجربه نکردم. سیاهی بدون هیچ گونه ارتفاعی در صحنه‌ها، سیاه بود، مانند زمانی که هارتیگان روی کف سلول زندان دراز کشیده بود و دوربین بالای سر او بود. سیاهی‌های بین هر نوار سلول عمیق بودند و هیچ نوسانی نداشتند.

JVC_NZ8_Sin_City

جزئیات سایه‌ها و لباس‌ها در طول فیلم «شهر گناه» عالی بود، و وقتی رنگ‌ها معرفی شدند، تأثیرگذار بودند. (منبع عکس: Buena Vista Pictures)

تماشای فیلم با کیفیت 1080p/SDR/3D.

فیلم من نفرت‌انگیز برای تماشای سه‌بعدی با استفاده از گوشی Oppo 203 انتخاب شد. از اینکه در طول تماشای این فیلم، تداخل بسیار کم یا بدون تداخل را تجربه کردم، خوشحال شدم. عمق تصویر در صحنه‌های مختلف، مانند مواقعی که گرو به سمت دوربین یا مستقیماً رو به جلو حرکت می‌کند و بیننده طول بینی او را می‌بیند، بسیار خوب بود. در صحنه‌های دیگر، مانند جایی که یک پسر کوچک روی یک هرم می‌افتد و به سمت صفحه نمایش پرتاب می‌شود، عمق تصویر بسیار خوب بود. دقت رنگ حفظ شد و تصویر روشن بود. این موضوع بسته به عینک مورد استفاده متفاوت است زیرا برخی تیره‌تر از سایرین هستند. با این حال، NZ8 قادر است یک تجربه سه‌بعدی دلپذیر با عمق خوب و تداخل کم ارائه دهد.

تماشای UHD/HDR

NZ8 دارای حالت‌های HDR فراوانی است که من از آنها استفاده کردم، از جمله HDR10+، HDR10 و Frame Adapt HDR با گزینه Frame by Frame (در مقابل Scene by Scene). همه حالت‌ها مطابق انتظار عمل کردند و یک تجربه HDR استثنایی را ارائه می‌دهند.

اولین فیلمی که تماشا کردم، فیلم Godzilla: King of the Monsters با کیفیت 4K Blu-ray از گوشی Oppo 203 بود. من این فیلم را به دلیل پشتیبانی از HDR10+ انتخاب کردم. حداکثر روشنایی دیسک (MaxCLL) 1998 نیت و میانگین سطح نور (MaxFALL) 414 نیت است. تلویزیون NZ8 به محض شروع فیلم وارد حالت تصویر HDR10+ شد و بی‌نقص کار کرد. فصلی که همیشه مورد علاقه من بوده، جایی است که گیدورا درست قبل از رسیدن گودزیلا از خواب بیدار می‌شود و با ارتش می‌جنگد. اگرچه این فصل از نظر APL (سطح تصویر متوسط) فصل خیلی روشنی نیست، اما هایلایت‌های روشنی از تیراندازی، رعد و برق و نفس اتمی گودزیلا دارد. این صحنه‌ها به خوبی یا بهتر از آنچه انتظار داشتم نمایش داده شدند. در واقع از اینکه برخی از این جلوه‌ها چقدر روشن بودند، بسیار شگفت‌زده شدم. جرقه‌های تیراندازی و حملات هیولاها واقعاً اتاق من را روشن کردند. در هیچ لحظه‌ای احساس نکردم که جزئیاتی را از دست داده‌ام، مخصوصاً در قسمت‌های تاریک‌تر فصل که صحنه بین هیولاهایی که به سمت داخل یک هلیکوپتر می‌جنگیدند، کات می‌خورد. نفس اتمی رنگ و اشباع رنگ مناسبی داشت و در عین حال روشنایی بالایی را حفظ می‌کرد.

JVC_NZ8_Godzilla

صحنه‌های برجسته و درخشان فیلم گودزیلا: پادشاه هیولاها در NZ8 به طرز باورنکردنی خوب نمایش داده شدند. (عکس از: Warner Bros. Pictures)

فیلم Guardians of the Galaxy Vol.2 در مرحله بعدی قرار داشت و با یک Kaleidescape Strato تماشا شد. من جنبه‌های مختلف این فیلم را چندین بار با HDR10 استاندارد و Frame Adapt HDR فریم به فریم تماشا کردم. صحنه‌هایی که بیشتر از همه برجسته بودند، در واقع از همان ابتدای فیلم با رقص نبرد Baby Groot شروع می‌شد تا جایی که Guardians با کمک Ego از ناوگان Sovereign فرار می‌کنند. از بین هر دو پیاده‌سازی HDR، Frame Adapt HDR فریم به فریم لذت‌بخش‌ترین تجربه تماشا را ارائه داد. در مقایسه با حالت تصویر HDR10، در کل روشن‌تر بود و به حل جزئیات سایه بیشتر در مناطق تاریک چالش‌برانگیز، مانند جایی که Drax سعی می‌کند Baby Groot را در حال رقصیدن بگیرد، کمک کرد. جزئیات بیشتری در گوی‌های طلایی که در میدان نبرد می‌چرخیدند و در انفجارهای آتش که گهگاه ظاهر می‌شدند، حل و حفظ شد. هر ارائه خوب بود، اگرچه Frame Adapt واقعاً در اینجا برنده بود.

بازی با کیفیت 4K/60، 4K/120، 8K/60.

بعد تصمیم گرفتم کمی بازی سبک با پلی‌استیشن 5 با یک بازی مبارزه‌ای انجام دهم. من Guilty Gear Strive را انتخاب کردم چون همیشه بازی‌های مبارزه‌ای یا چیزی که نیاز به ورودی‌های دستوری بر اساس فریم دارد را امتحان می‌کنم. Guilty Gear Strive یک بازی 4K بومی است که با 60 فریم در ثانیه قفل شده اجرا می‌شود. من توانستم چندین کمبوی معمولی‌ام را با کمترین مشکل یا بدون مشکل انجام دهم. این حتی بدون استفاده از حالت Low Latency هم امکان‌پذیر بود. وقتی حالت Low Latency را فعال کردم، که بسته به نوع سیگنال، تاخیر را به جایی بین 46 تا 27 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد، پاسخگویی بلافاصله افزایش یافت. متوجه شدم که انجام کمبوها با حالت Low Latency چه روشن و چه خاموش، واقعاً دشوار نیست، که خوب است. متوجه شدم که در آخرین ثانیه در مسدود کردن حملات مشکل دارم، که حالت Low Latency به آن کمک کرد. نیازی به گفتن نیست که NZ8 یک ویدئو پروژکتور بازی بسیار مناسب برای بازی‌های معمولی و رقابتی سبک است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هنگام استفاده از حالت تأخیر کم، کنترل پویا (Dynamic CTRL) در دسترس نیست.

DOOM Eternal بازی بعدی بود که انجام دادم. من این بازی را روی کامپیوتر شخصی مجهز به پردازنده i9 و پردازنده گرافیکی 3090 بازی کردم. این بازی را طوری پیکربندی کردم که با کیفیت 8K اصلی و 60 هرتز و HDR اجرا شود. بازی واکنش‌پذیری خوبی داشت اما نه به آن اندازه‌ای که انتظار داشتم. DOOM Eternal یکی از آن بازی‌های بسیار سریع است که در آن همیشه به کمترین تأخیر نیاز است. بعد از حدود یک ساعت بازی، احساس کردم که تجربه خوبی است، عمدتاً به دلیل اندازه تصویر، اگرچه عملکرد آن چیزی نبود که می‌خواستم. می‌توانستم بازی‌هایی را ببینم که اکشن ماجراجویی سوم شخص، بازی‌های مبارزه‌ای، مسابقه‌ای و غیره هستند، اما بازی‌هایی که در سبک DOOM هستند، روی مانیتور حس بهتری دارند. این موضوع بسیار سلیقه‌ای است، زیرا دیگران ممکن است تجربه بهتری داشته باشند. با این حال، هنوز هم بسیار قابل بازی بود. من فقط با DOOM در هنگام بازی روی مانیتور یا OLED بیشتر آشنا هستم. با این حال، از نظر بصری، DOOM هرگز به اندازه اجرای آن در 8K واضح به نظر نمی‌رسید. خیلی چشمگیر است و ارزش دیدن و کمی وقت گذاشتن را دارد، حتی اگر فقط برای یک بار تجربه کردن روی صفحه نمایش بزرگ باشد.

آخرین بازی که بازی کردم Halo Infinite روی کامپیوتر با همان پردازنده i9 و 3090 بود که با کیفیت 4K اصلی و 120 هرتز و HDR اجرا می‌شد. خوب اجرا شد. از آنجایی که Halo در مقایسه با DOOM Eternal یک بازی تیراندازی با ریتم کندتر است، در واقع بازی کردن آن با کیفیت 8K/60 بهتر بود، در حالی که DOOM با کیفیت 4K/120 هرتز ایده‌آل بود. از نظر بصری، همه‌جانبه بود و به همان خوبی که معمولاً روی مانیتور یا OLED بازی می‌شود، حس خوبی داشت. احساس نکردم که نسبت به بازی روی نمایشگرهای دیگر کندتر واکنش نشان می‌دهم، که خوب است زیرا انتقال به صفحه نمایش بزرگ را بسیار آسان‌تر می‌کند.

در کل، NZ8 یک تجربه بازی خوب را در همه زمینه‌ها ارائه داد، به خصوص وقتی حالت تأخیر کم فعال باشد.

JVC_NZ8_front_right

 

نتیجه‌گیری

JVC DLA-NZ8 چیزی است که من آن را یک تکامل می‌دانم نه یک انقلاب، که اشکالی ندارد. این ویدئو پروژکتور، آنچه را که JVC قبلاً به خوبی در آن ثابت کرده بود، بهبود بخشیده و بر پایه آن ساخته شده است، در حالی که ویژگی‌ها و مزایای جدیدی را برای مصرف‌کننده ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه قبلاً ویدئو پروژکتور مرجع قبلی من NX9 بود، کمی نگران بودم که احساس کنم NZ8 یک قدم پایین‌تر یا بیشتر یک ارتقاء جانبی است. فکر می‌کردم واقعاً لنز ۱۰۰ میلی‌متری ممتاز موجود در NX9 و NZ9 را از دست خواهم داد، و اگرچه تا حدودی نگرانم، اما هنوز هم فکر می‌کنم NZ8 با توجه به تمام امکاناتی که ارائه می‌دهد، یک ارتقاء کلی ارزشمند از NX9 است.

به عنوان مثال، آوردن HDMI 2.1 به سیستم سینمای من بسیار مهم است زیرا تقریباً همه دستگاه‌های من از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند. اکنون که در سراسر زنجیره دیده می‌شود، ویژگی‌هایی که قبلاً با NX9 در دسترس نبودند، ناگهان در دسترس من قرار گرفته‌اند. بنابراین این یک مزیت کلیدی برای هر کسی است که چندین دستگاه منبع متصل دارد که از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند.


همچنین انتظار نداشتم تفاوت زیادی از نظر روشنایی بین این دو ویدئو پروژکتور مشاهده کنم با این حال، اشتباه می‌کردم. NZ8 به طور قابل توجهی روشن‌تر است. همچنین خنک‌تر و بی‌صداتر کار می‌کند، بسیار سریع روشن و خاموش می‌شود و برای بازی مناسب است، در عین حال یک منبع نور حالت جامد ارائه می‌دهد که هرگز مرا مجبور به تعویض لامپ گران‌قیمت نمی‌کند. واقعاً چیز زیادی برای دوست نداشتن در مورد این دستگاه وجود ندارد. در واقع احساس می‌کنم که حتی با این قیمت متوسط، این دستگاه در مقایسه با سایر مدل‌های NZ در این خط، انتخاب اول است.

تنها چیزی که شخصاً دوست دارم ببینم، کمی تغییر کمتر واحد به واحد است. من چند RS3100/NZ8 را در حالت نچرال کالیبره کرده‌ام و انتظار می‌رود که مقداری تغییر کنند، اگرچه اگر کمی دقیق‌تر باشد، عالی خواهد بود. البته، حتی نمونه اول من هم خیلی بد نبود، اگرچه اگر نمونه‌ای مانند آن بگیرید که LUT بارگذاری شده روی دستگاه برای اهداف خاکستری/گاما یا گاموت بهترین نباشد، ممکن است برای تنظیم آن نیاز به استفاده زیاد از کنترل‌های Gain و Offset باشد. خوشبختانه، این مورد در مورد دستگاه‌هایی که در محل دیده‌ام صدق نمی‌کرد و نمونه آزمایشی دوم من بهتر از نمونه اول بود، اگرچه به اندازه دستگاه‌هایی که در این حالت دیده‌ام دقیق نیست. در هر صورت، خوشحالم که JVC نرم‌افزار کالیبراسیون خود را ارائه می‌دهد زیرا وقتی این اتفاق می‌افتد، واقعاً بهترین راه برای رفع آن است. آن نرم‌افزار از نورسنج‌های با پهنای باند باریک و با بالاترین کیفیت که برای کالیبره کردن منبع نور لیزر دقیق‌ترین هستند، پشتیبانی نمی‌کند. اگرچه آنها راه‌حل‌های مناسبی هستند. امیدوارم JVC به زودی نرم‌افزار خود را به‌روزرسانی کند تا با مناسب‌ترین ابزارها برای این ویدئو پروژکتورهای لیزری جدید کار کند.

در هر صورت، JVC DLA-NZ8 یک ویدئو پروژکتور شگفت‌انگیز است و در هر چیزی که تماشا کردم، به زیبایی عمل کرد. اینکه چگونه در برابر خط تولید جدید سونی منصفانه عمل خواهد کرد، هنوز مشخص نیست، اما در حال حاضر، JVC و سری NZ همچنان بخشی از گفتگو در مورد بالاترین سطح ویدئو پروژکتور سینمای خانگی خواهند بود و به حق هم همینطور است. به همین دلیل، به حق شایسته دریافت جایزه انتخاب سردبیر از ProjectorCentral با بالاترین افتخار است.

اندازه‌گیری‌ها

روشنایی

ویدئو پروژکتور JVC DLA-NZ8 دارای روشنایی ۲۵۰۰ انسی لومن است. روشن‌ترین حالت تصویر در SDR، حالت طبیعی یا کاربر با دمای رنگ روشن بالا و برای HDR، حالت تطبیق فریم به فریم HDR بود. در SDR، این حالت تصویر ۲۵۰۱ انسی لومن را نشان داد که دقیقاً مطابق با هدف بود. این میزان روشنایی در حالت HDR Frame Adapt HDR نیز در حالت روشنایی بالا مشاهده شد. اندازه‌گیری‌های بعدی در حالت LD Power High با استفاده از دمای رنگ ۶۵۰۰ کلوین انجام شد.

روشن کردن حالت ECO، کاهش ۲.۶ درصدی در خروجی نور در هر حالت تصویر را نشان داد. تغییر قدرت لیزر از زیاد به متوسط، کاهش ۲۱ درصدی در خروجی نور و تغییر از زیاد به کم، کاهش ۳۷ درصدی در خروجی نور را نشان داد. هنگام فعال کردن فیلتر سینمایی، کاهش ۲۷.۴ درصدی در خروجی نور اندازه‌گیری شد.

JVC DLA-NZ8 ANSI Lumens

کم میانه بالا حالت SDR
1,575 1,950 2,501 User 1 High Bright
1,259 1,559 1,999 Natural
1,181 1,463 1,876 Cinema
839 1,038 1,332 Film
1,249 1,547 1,984 User 1 to User 3
                                                                                  حالت HDR 
1,242 1,558 1,973 HDR10
1,254 1,572 1,991 Frame Adapt HDR (FbF)
1,234 1,547 1,959 Frame Adapt HDR (SbS)
1,236 1,550 1,963 Pana_PQ
1,248 1,565 1,982 User 4 to User 6


 

کاهش نور لنز زوم

کاهش نور DLA-NZ8 هنگام تغییر از عریض‌ترین حالت زوم به طولانی‌ترین حالت تله‌فوتو، 29.9٪ بود.

یکنواختی روشنایی. JVC DLA-NZ8 که یک تصویر مورب 100 اینچی را نمایش می‌دهد، منجر به یکنواختی روشنایی اندازه‌گیری شده 82٪ در حالت زوم زاویه باز و 78٪ در حالت زوم تله‌فوتو شد. روشن‌ترین قسمت صفحه نمایش، بخش میانی پایین و کم‌نورترین قسمت، بالا سمت چپ بود. تفاوت روشنایی در یک صفحه نمایش کاملاً سفید قابل توجه نبود.

صدای فن

JVC صدای فن را برای همه دستگاه‌های سری NZ در حالت کم، 24 دسی‌بل ارزیابی می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار Room EQ Wizard و میکروفون Umik-1، کف صدای محیط اتاق سینمای من 33.3 دسی‌بل است. DLA-NZ8 برای حالت‌های مربوطه، در مکان‌ها و فواصل زیر، میزان دسی‌بل زیر را اندازه‌گیری کرد:

LD Power Low
۴ فوت جلوی دستگاه: ۳۸.۵ دسی‌بل
۳ فوت زیر دستگاه: ۳۹.۰ دسی‌بل
۱ فوت پشت دستگاه: ۴۷.۶ دسی‌بل

LD Power Mid
۴ فوت جلوی دستگاه: ۳۹.۶ دسی‌بل
۳ فوت زیر دستگاه: ۳۹.۵ دسی‌بل
۱ فوت پشت دستگاه: ۴۷.۶ دسی‌بل

LD Power High
۴ فوت جلوی دستگاه: ۴۷.۳ دسی‌بل
۳ فوت زیر دستگاه: ۴۷.۱ دسی‌بل
۱ فوت پشت دستگاه: ۵۵.۶ دسی‌بل

اندازه‌گیری‌های فوق صرف نظر از حالت‌های تصویر SDR یا HDR ثابت بودند.

تاخیر ورودی
اندازه‌گیری‌های تاخیر ورودی هنگام استفاده از تأخیر کم و ۸K e-shiftX خاموش با تأخیر زیر اندازه‌گیری شد:

1080p/60: 39ms
1080p/120: 40ms
2160p/60: 46ms
2160p/120: 32ms
8k/60: 27ms

خواندن با ۸k e-shiftX روشن دشوار بود، زیرا تصویر با سرعتی به‌روزرسانی می‌شد که حسگر نمی‌توانست آن را به طور دقیق دریافت کند. چند باری که توانستم آن را برای خواندن آماده کنم، تأخیر ورودی حتی بیشتر کاهش یافت. این احتمالاً به این دلیل است که 8K e-shiftX دارای نرخ تازه‌سازی 240 هرتز است که ذاتاً به دلیل نرخ تازه‌سازی بالا، تأخیر را کاهش می‌دهد. در واقع، وقتی 8k e-shiftX روشن باشد، مقادیر فوق کمتر خواهند بود.

اتصالات

JVC_NZ8_connections

HDMI 2.1 (x2; HDCP 2.3; 48Gbps)
RJ45 LAN 100Base-TX
RS-232C

Mini Jack (3.5 DC12v trigger)
USB 2.0 Type A (service/firmware updates - no media playback)
3D sync x1 (Mini-DIN 3-pin)

تنظیمات کالیبره شده

تنظیمات تصویر کالیبره شده از هر شخص ثالث، پتانسیل قابل توجه برای تغییرات نمونه به نمونه، و همچنین اندازه‌ها و مواد مختلف صفحه نمایش، نورپردازی، استفاده از لامپ یا سایر عوامل محیطی که می‌توانند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارند را در نظر نمی‌گیرد. ویدئو پروژکتورها همیشه باید در فضای شخصی کاربر کالیبره شوند و برای شرایط مشاهده مورد انتظار تنظیم شوند. با این حال، تنظیمات ارائه شده در اینجا ممکن است برای برخی نقطه شروع مفیدی باشد. همیشه قبل از انجام تنظیمات، تنظیمات فعلی خود را ثبت کنید تا بتوانید در صورت تمایل به آنها بازگردید. برای آشنایی با هر کالیبراسیون، به بخش عملکرد مراجعه کنید.

SDR

نوع محتوا: خودکار

حالت تصویر: طبیعی

تنظیمات بیشتر
قدرت LD: متوسط
کنترل پویا: حالت ۱
دیافراگم: -۱۲
کنتراست: ۰
روشنایی: -۶
رنگ: ۱
تینت: ۰

پروفایل رنگ: خودکار BT.709

مدیریت رنگ: روشن

آبی سبز زرد فیروزه‌ای سرخابی قرمز  
1 0 0 0 1- 1 Hue
1- 4- 2- 2- 4- 1- Saturation
1- 0 1- 1- 1 1- Brightness

دمای رنگ: 6500 کلوین

آبی سبز قرمز  
0 1- 5- Gain
0 0 3- Offset

گاما: ۲.۲

انتخاب رنگ: در حالی که تُن تصویر: ۳ سطح تاریکی: -۲ سطح روشنایی: ۱
MPC/e-shift
8K e-shift: روشن
حالت گرافیک: استاندارد
بهبود: ۵
NR: ۰
BNR: ۰
MNR: ۰

کنترل حرکت
تاخیر کم: خاموش
درایو حرکت شفاف: خاموش
بهبود حرکت: خاموش

HDR

نوع محتوا: خودکار (HDR10)

حالت تصویر: HDR10

تنظیمات بیشتر
قدرت LD: متوسط
کنترل پویا: حالت ۱
دیافراگم: ۰
کنتراست: ۰
روشنایی: ۰
رنگ: ۰
تینت: ۰

نمایه رنگ: BT.2020 عریض (یا خودکار)

مدیریت رنگ: روشن

آبی سبز زرد فیروزه‌ای سرخابی قرمز  
1- 0 2- 1 0 2- Hue
2- 0 1- 2- 1- 0 Saturation
5 3 3 3 1 0 Brightness

 

دمای رنگ: HDR10 (6500 کلوین)

آبی سبز قرمز  
0 6- 6- Gain
0 4- 1- Offset

 

پردازش HDR: فریم به فریم (هنگام استفاده از Frame Adapt HDR)

نگاشت رنگ: HDR (PQ) (هنگام استفاده از HDR10)
انتخاب رنگ: سفید
رنگ تصویر: ۱
سطح تاریکی: ۱
سطح روشنایی: ۰

بهینه‌ساز سینما: خاموش

سطح HDR: ۱

MPC/e-shift
8K e-shift: روشن
حالت گرافیک: وضوح بالا ۱
بهبود: ۵
NR: ۰
BNR: ۰
MNR: ۰

کنترل حرکت
تاخیر کم: خاموش
Clear Motion Drive: خاموش
Motion Enhance: خاموش

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.