اگر قرار باشد یک کلمه را با نام JVC DLA-RS520 به ذهن تداعی کنیم، آن کلمه ظرافت است. این ویدئو پروژکتور سینمای خانگی، به طور خلاصه، یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی با طراحی دقیق و زیبا است که حرف زیادی برای گفتن ندارد. این ویدئو پروژکتور از جدیدترین فناوری 4K e-shift که JVC برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد، بهره میبرد، بنابراین وضوح تصویر بسیار بالاتر از آن چیزی است که از تراشههای 1080p اصلی در موتور نوری انتظار دارید. (ضمناً، JVC مدل DLA-RS520 را با نام DLA-X770 نیز به بازار عرضه میکند که به جز رنگ حلقه لنز و بازارها/کانالهای توزیع، کاملاً مشابه است. مشاهدات این بررسی از RS520 به طور یکسان به DLA-X770 نیز مربوط میشود.)
JVC DLA-RS520

با این حال، آنچه در تمام هیاهوی بازاریابی 4K امروزی گم شده است، این واقعیت است که یک تصویر ویدیویی برجسته چیزی بسیار فراتر از وضوح تصویر است به دقت و اشباع رنگ دقیق، سطوح سیاه خالص، کنتراست بالا، خروجی لومن کافی و مهمتر از همه یک تعادل زیباییشناسی طبیعی بین همه این عناصر نیاز دارد به طوری که نتیجه نهایی از مجموع اجزا بهتر باشد. JVC DLA-RS520 همه این موارد را به طور کامل ارائه میدهد و تقریباً از همان ابتدا این کار را انجام میدهد.
علاوه بر کیفیت تصویر بینظیر، JVC DLA-RS520 دارای ویژگیهای متنوعی از جمله لنز با زوم ۲ برابر (۱.۴ تا ۲.۸ TR)، قابلیت تغییر لنز H+V، حافظه Len برای تنظیم سیستم ارتفاع تصویر ثابت در صورت تمایل، سیستم درونیابی فریم بسیار قدرتمند و کاربردی (Clear Motion Drive) و یک پیشتنظیم عالی با گواهینامه THX است که میتواند نزدیک به ۱۰۰۰ لومن روشنایی تولید کند که بسیار روشنتر و کاربردیتر از کالیبراسیونهای THX است که در محصولات قبلی دیدهایم.
کنترلهای تغییر الکترونیکی 4K به شما این امکان را میدهند که بر اساس تنظیمات خود، بهبود 4K را درجات مختلف اعمال کنید، با کشویی که از حداقل صفر تا حداکثر 10 متغیر است. اعمال بسیار شدید، مصنوعات نامطلوبی ایجاد میکند، اما با تنظیم حدود 5، تصویر بسیار واضح، تمیز و طبیعی است. همچنین یک کنترل "صافسازی" جداگانه وجود دارد که در تنظیمات متوسط، بهبود را اضافه میکند، اما میتوان آن را روی صفر تنظیم کرد.
RS520 همچنین دارای یک حالت HDR متعادل است که هنگام نمایش محتوای منبع 4K HDR، کنتراست جذاب و افزایشی را اضافه میکند. تصویر به اندازه کافی روشن است که کاملاً جذاب باشد و از ظاهر خشن و بیش از حد پردازش شده که برای مصرفکننده انبوه به بازار عرضه میشود اما برای فیلمدوستان ناخوشایند است، جلوگیری میکند.
عملکرد
روشنایی.
JVC RS520 دارای رتبهبندی منتشر شده 1900 انسی لومن است. نمونه آزمایشی ما در حالت طبیعی با (الف) دمای رنگ تنظیم شده روی "روشنایی بالا"، (ب) لنز زوم در وسیعترین موقعیت زاویه خود، و (ج) دیافراگم دستی کاملاً باز، 1872 لومن اندازهگیری کرد. روشنایی بالا یک کالیبراسیون متمایل به سبز است که برای ارائه فیلم/ویدئو با کیفیت بالا به خصوص مطلوب نیست، و همچنین یک حالت عملیاتی پیشفرض کارخانه نیست. باید در گزینههای منو به دنبال آن بگردید.
حالتهای تصویر از پیش تنظیم شده کارخانه شامل فیلم، سینما، انیمیشن، طبیعی، HDR و THX است که هر کدام به طور پیشفرض روی لامپ بالا یا لامپ پایین قرار دارند، همانطور که در زیر نشان داده شده است. میتوانید هر حالت قدرت لامپ را که میخواهید در هر یک از این حالتهای تصویر انتخاب کنید تا خروجی لومن آنها را تغییر دهید.
JVC DLA-RS520 ANSI Lumens
(حالتهای عملیاتی از پیش تنظیم شده کارخانه)
| LOW |
HIGH |
حالت |
| 700 |
942 |
Film ** |
| 990 |
1337 |
Cinema * |
| 658 |
876 |
Animation ** |
| 990 |
1337 |
Natural * |
| 990 |
1337 |
HDR * |
| 723 |
975 |
THX ** |
* تنظیم پیشفرض لامپ روی HIGH است
** تنظیم پیشفرض لامپ روی LOW است
گزینههای توان لامپ:
RS520 دو تنظیم توان لامپ ارائه میدهد زیاد و کم. تنظیم کم، نور خروجی را حدود ۲۷٪ کاهش میدهد.
اثر لنز زوم:
RS520 دارای لنز زوم ۲.۰x است. تمام اندازهگیریهای لومن فوق با لنز در بازترین حالت زاویه (بزرگترین تصویر برای هر فاصله پرتاب معین) گرفته شدهاند. این حالت، خروجی لومن ویدئو پروژکتور را به حداکثر میرساند. هنگامی که لنز زوم را به حداکثر حالت تله (کوچکترین تصویر برای هر فاصله پرتاب معین) منتقل میکنید، نور خروجی ۲۰٪ کاهش مییابد که کمتر از مقدار معمول برای بسیاری از لنزهای زوم ۲.۰x است.
دیافراگم دستی:
RS520 دارای دیافراگم دستی است که به شما امکان میدهد نور خروجی را در ۱۵ مرحله افزایشی کاهش دهید. در حداقل دیافراگم، دیافراگم نور خروجی را ۷۳٪ کاهش میدهد.
یکنواختی روشنایی:
یکنواختی بسته به موقعیت زوم، بین محدوده ۸۸٪ تا ۸۳٪ متغیر است، به طوری که بالاترین میزان یکنواختی در حداکثر زاویه باز و کمترین آن در حداکثر زاویه تله فوتو مشاهده میشود. با این حال، در نقطه میانی محدوده زوم، ۸۷٪ اندازهگیری شد، بنابراین در انتهای تله فوتو، تنها به ۸۳٪ کاهش مییابد.
به طور کلی، با الگوی تست ۱۰۰ IRE سفید خالص روی صفحه، تصویر به طور یکنواخت روشن به نظر میرسد و محو شدن بسیار ظریفی در سمت چپ صفحه نمایش دارد. در انتهای وسیعتر محدوده زوم، یکنواختی در هشت نقطه از نه نقطه اندازهگیری ANSI از ۹۰٪ فراتر میرود و روشنایی فقط در گوشه بالا سمت چپ کمی کاهش مییابد. با این حال، هیچ نقطه کانونی قابل مشاهدهای در الگوی تست ۱۰۰ IRE وجود ندارد و گوشه بالا سمت چپ نیز به اندازهای که توجه چشم را جلب کند، محو نمیشود برای مشاهده آن باید مراقب باشید. از آنجایی که بعید است بیننده متوجه ناهمواری در روشنایی با الگوی ۱۰۰ IRE شود، مطمئناً هنگام نمایش ویدیوی واقعی قابل مشاهده نیست.
صدای فن.
صدای فن با لامپ در حالت High نسبتاً کم است و با حرکت مداوم هوا با فرکانس پایین مشخص میشود که به هیچ وجه حواسپرتی ایجاد نمیکند. صدای فن با لامپ در حالت Low تقریباً بیصدا میشود.
در حالت High Altitude که در ارتفاع بالاتر از ۳۰۰۰ فوت مورد نیاز است، صدای فن هم از نظر حجم و هم از نظر فرکانس افزایش مییابد و کمی ضربان دارد. طرفداران سینمای خانگی که به صدای فن حساس هستند، احتمالاً صدای High Altitude را مشکلساز میدانند و میخواهند اقداماتی را برای جداسازی دستگاه از مخاطب انجام دهند.
تاخیر ورودی:
دستگاه اندازهگیری تاخیر ورودی ما با فناوری e-shift مقادیر قابل اعتمادی به ما نمیدهد، بنابراین هیچ عدد مشخصی برای گزارش نداریم. یک حالت تاخیر کم وجود دارد که باید تاخیر ورودی را برای بازی کاهش دهد، اما ما نتوانستهایم آن را اندازهگیری کنیم. به طور ذهنی، نرخ تازهسازی ویدئو پروژکتور، حتی بدون انتخاب حالت تاخیر کم، هنگام مشاهده در کنار هم، سریعتر از دستگاههای رقیب است.
تنظیمات
RS520 دارای لنز زوم 2.0x (نسبت پرتاب 1.4 تا 2.8) است که یک صفحه نمایش 120 اینچی 16:9 را از فاصله پرتاب حدود 12.25 تا 24.6 فوت پوشش میدهد. برای گزینههای فاصله پرتاب متناسب با نیازهای نصب خود، به محاسبهگر ویدئو پروژکتور JVC DLA-RS520 مراجعه کنید.
به خاطر داشته باشید که تنظیم زاویه باز لنز زوم (کوتاهترین فاصله پرتاب برای هر اندازه صفحه نمایش داده شده) خروجی لومن را به حداکثر میرساند. در نقطه میانی محدوده زوم، خروجی لومن 10٪ و در انتهای تله فوتو 20٪ کاهش مییابد.
این ویدئو پروژکتور دامنهی نسبتاً خوبی برای تغییر لنز عمودی و افقی دارد. با این حال، دامنهی تغییر لنز یک بدهبستان است. در حداکثر تغییر عمودی، هیچ تغییر افقی وجود ندارد و برعکس. در نمونهی آزمایشی ما، با تغییر عمودی در صفر (یا نقطهی خنثی میانی)، تصویر میتواند در هر دو جهت، حدود ۱/۳ عرض تصویر به طرفین تغییر کند. با تغییر افقی در موقعیت خنثی، تصویر میتواند حدود ۰.۸ ارتفاع تصویر از موقعیت خنثی به بالا یا پایین تغییر کند.

ویدئو پروژکتور را طوری نصب نکنید که بیش از ۱۵ درجه نسبت به حالت افقی کج شده باشد، در غیر این صورت با سیستم خنککننده تداخل خواهد داشت.
RS520 به حداقل ۲۰۰ میلیمتر فاصله از عقب، ۳۰۰ میلیمتر از طرفین و ۱۵۰ میلیمتر از بالا و پایین نیاز دارد. مطمئن شوید که فضای اطراف دستگاه به خوبی تهویه میشود تا از تجمع گرما جلوگیری شود.
محدودیتها
سینماهای تاریک نتایج را بهینه میکنند. این روزها بسیاری از فروشندگان در حال ساخت ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی روشنتر هستند تا به مصرفکنندگان در مقابله با نور محیط یا شرایط نوری بازتابی کمتر از حد مطلوب کمک کنند. RS520 یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی "حرفهای" است که برای استفاده در یک اتاق تماشای تاریک مشابه یک سینمای تجاری طراحی شده است و در این محیط است که به بهترین شکل ممکن به نظر میرسد. مطمئناً، روشنترین تنظیمات بهینه شده برای ویدیو، بیش از ۱۳۰۰ لومن روشنایی تولید میکند، بنابراین میتواند به راحتی نور محیط متوسط را تحمل کند و همچنان بسیار خوب به نظر برسد. با این وجود، نصب RS520 در شرایط نوری کمتر از حد مطلوب مانند خرید یک پورشه ۹۱۱ و دادن بنزین معمولی به آن است. میتوانید این کار را انجام دهید، فقط نمیخواهید این کار را انجام دهید.
صدای فن در ارتفاع بالا.
JVC استفاده از حالت ارتفاع بالا را در ارتفاع بالاتر از ۹۰۰ متر یا حدود ۳۰۰۰ فوت توصیه میکند. صدای فن ممکن است تا حدودی مشکلساز باشد و کاربران باید اقداماتی را برای جداسازی ویدئو پروژکتور از مخاطب در حال تماشا انجام دهند.
لامپهای جایگزین ۵۹۹ دلار.
عمر تخمینی لامپ در حالت لامپ بالا ۳۵۰۰ ساعت و در حالت لامپ پایین ۴۵۰۰ ساعت است. با این حال، علاقهمندان به فیلم که احتمالاً این ویدئو پروژکتور را میخرند، تمایل دارند لامپها را بیشتر از آنچه در مشخصات عمر لامپ ذکر شده است، تعویض کنند تا ویدئو پروژکتورهای خود را در اوج عملکرد نگه دارند (کاری که ما مطمئناً با این ویدئو پروژکتور قصد انجام آن را داریم). لامپهای جایگزین ۵۹۹ دلار هستند، که اگر قصد دارید ساعتهای زیادی را روی ویدئو پروژکتور خود بگذارید یا مرتباً لامپها را عوض کنید، هزینه بیاهمیتی نیست. از طرف دیگر، این یک تجهیزات سینمای خانگی جدی است، نه یک تلویزیون اتاق نشیمن. اگر به طور متوسط روزانه یک فیلم دو ساعته تماشا میکنید، ممکن است هر دو سال یکبار لامپ را با عمر ۱۵۰۰ ساعت تعویض کنید. .
کنترلهای تنظیم آهسته
RS520 به تغییر حالتهای تصویر واکنش کندی دارد. این موضوع انجام تست A/B بصری را مثلاً روی THX در مقابل Natural تا حدودی دشوار میکند. تغییر از یک حالت به حالت دیگر باعث میشود صفحه نمایش حدود هفت ثانیه سیاه شود و تا زمانی که حالت دوم فعال شود، فراموش کردهاید که حالت اول چگونه بوده است. به طور مشابه، وقتی کسی کنترلهای Focus، Zoom یا Shift را فراخوانی میکند، ویدئو پروژکتور حدود هفت ثانیه طول میکشد تا صفحهای را که به شما امکان انجام این عملکرد را میدهد، فعال کند. البته، پس از نصب و تنظیم ویدئو پروژکتور، فقط گاهی اوقات به این تنظیمات دسترسی خواهید داشت، بنابراین تأخیرها در طرح کلی چیز بزرگی نیستند. فقط آن را به یک مزاحمت جزئی نسبت دهید.
ارزیابی
چه میتوانیم بگوییم؟ JVC DLA-RS520 یک تصویر سینمای خانگی زیبا، طبیعی و کاملاً متعادل ارائه میدهد که طرفداران پروپاقرص فیلم به سختی میتوانند ایرادی از آن پیدا کنند. سطوح سیاه و کنتراست فوقالعاده هستند و تصویر دارای سه بعدی عمیقی است که بسیار رقابتی و غیرقابل رقابت است.
درونیابی فریم.
JVC آن را Clear Motion Drive مینامد و در پیادهسازیهای متوالی بهتر شده است. بدترین صحنه لرزش جهان را میتوانید در Blu-ray فیلم To Rome With Love اثر وودی آلن پیدا کنید. به دقیقه ۱۷ بروید و آن را به مدت ۳۵ ثانیه روی حلقه A-B قرار دهید تا نمایشی از کورکنندهترین لرزشی که تا به حال دیدهاید، به اندازهای که شما را به دریا بزند، ببینید. درونیابی فریم برای حل این مشکل اختراع شد.
درایو Clear Motion RS520 چهار گزینه دارد خاموش، کم، زیاد و تلهسین معکوس. پس از مشاهده کلیپ آزمایشی وودی آلن با آن خاموش، Clear Motion را روی کم قرار دادیم. این کار ۹۷٪ از لرزش تصویر را از بین برد و این کار را بدون ایجاد هیچ گونه سایهای در بخشهایی که معمولاً آن را مشاهده میکنید، انجام میدهد. تغییر وضوح حرکت به بالا تقریباً ۳٪ آخر لرزش را از بین میبرد، اما شروع به دیدن برخی از مصنوعات سایهای ظریف میکنید. بنابراین تنظیمات بالا با منبع ۱۰۸۰p/24 بیش از حد تهاجمی است.
اگر حلقه A-B را لغو کنید و به پخش این فیلم ادامه دهید، صحنه بعدی با الک بالدوین به راحتی هر اثر ویدیوی دیجیتالی را که سیستم درونیابی فریم ایجاد میکند، نشان میدهد. و در این مورد، با وضوح حرکت درایو در پایین، عملاً هیچ اثری وجود ندارد.
وقتی به یک منبع ۶۰ فریم بر ثانیه تغییر میدهید چه اتفاقی میافتد؟ دیسک تست مورد علاقه ما برای کیفیت ۱۰۸۰i/60، Elite Syncopations از Opus Arte است. این دیسک همه چیز را دارد سیاهی شدید، طیف وسیعی از جزئیات سایه عمیق، حرکت سریع با کنتراست بالا، پالت رنگی عظیم، جزئیات دقیق فراوان و مجموعهای گسترده از رنگهای زنده. این یک اجرای رقص زنده توسط Royal Ballet است، بنابراین هر جلوه ویدیویی دیجیتال مفید است. همچنین روی موسیقی Ragtime اسکات جاپلین تنظیم شده است، بنابراین یک نسخه نمایشی سرگرم کننده است (اگر در کار فروش پروژکتور هستید).
RS520 Elite Syncopations را حتی بدون روشن بودن Clear Motion Drive بسیار تمیز نمایش میدهد. اما برخی مصنوعات لرزان در حرکت سریع وجود دارد که با تنظیم Clear Motion روی High به طور موثر سرکوب میشوند. در کل، تصویر کمی وضوح و یکپارچگی بیشتری دارد، حتی هیچ اثری از شبحوارگی یا سایر عوارض جانبی قابل توجه وجود ندارد. نمیتوانیم تصور کنیم که چرا کسی نمیخواهد از تنظیمات High برای این نوع منبع استفاده کند.
خلاصه اینکه، Clear Motion Drive یک ویژگی قدرتمند در RS520 است. اگرچه برخی از علاقهمندان به فیلم و سریال مدتها پیش تصمیم گرفتند که درونیابی فریم نامطلوب است (و در بسیاری از موارد به دلایل خوبی این کار را انجام میدهند)، ما شما را تشویق میکنیم که این پیادهسازی را بررسی کنید. ما بدون فعال بودن Clear Motion Drive در این ویدئو پروژکتور، فیلم یا ویدیوی زنده را تماشا نمیکنیم.
محدوده دینامیکی بالا HDR.
RS520 قادر است با منبع مناسب، تصویر HDR بسیار روشن و با کنتراست بالا تولید کند. در واقع، تمام قدرت لازم برای گرفتن یک تصویر HDR بسیار رضایتبخش که جعلی یا بیش از حد پردازش شده به نظر نرسد را دارد.
کلید موفقیت، منبع مناسب است، زیرا در حال حاضر کیفیت 4K HDR حتی بیشتر از SDR 1080p متفاوت است. هیچ استاندارد تولیدی برای دیسکهای HDR وجود ندارد و سطوح خروجی در همه جا متفاوت است. بنابراین هر دیسک یا پخش 4K HDR ممکن است با کالیبراسیونهای HDR RS520 از عالی تا افتضاح به نظر برسد. به عنوان مثال، اگر فیلم مریخی (4K HDR) را در OPPO UDP-203 قرار دهید، در RS520 با حالت HDR از پیش تنظیم شده کارخانهای تقریباً عالی به نظر میرسد. بسیار تیز، واضح، کم نویز و کنتراست بسیار بالا اما نه بیش از حد است. هیچ تنظیمی لازم نیست، فقط بنشینید و لذت ببرید.
در انتهای دیگر طیف، مستند Rocky Mountain Express (4K UHD، با HDR) قرار دارد. حالا این تصویر روی RS520 فوقالعاده به نظر میرسد، اما تنها پس از تنظیم جدی کنترلهای تصویر. وقتی برای اولین بار این دیسک را بارگذاری میکنید، تصویر بسیار اشباع شده است و هایلایتها به طرز مسخرهای برجسته شدهاند. برای نشان دادن بزرگی خطا، ما نوار لغزنده کنتراست را از 0 به -25 و رنگ را از 0 به -14 کاهش دادیم و در نهایت به تصویری زیبا و بسیار طبیعیتر (در واقع برجسته) رسیدیم.
به سراغ دیسک سوم میرویم، وقتی فیلم «اولتیماتوم بورن» را بارگذاری کردیم، هم جزئیات سایهها از بین رفت و هم هایلایتها به شدت محو شدند. وقتی کنترل روشنایی RS520 به +8 افزایش مییابد، به اندازه کافی باز میشوند تا قابل تماشا باشند، بدون اینکه سطح سیاهی تا حدی که کدر به نظر برسند، به خطر بیفتد. پایین آوردن کنتراست به -2 به بازگرداندن جزئیات هایلایت کمک میکند. بنابراین خطای خروجی سطح در این دیسک کاملاً متفاوت از خطای موجود در Rocky Mountain Express است. چیزی به عنوان کالیبراسیون HDR وجود ندارد که باعث شود هر سه این دیسکها خوب به نظر برسند.
از نظر فنی، راه بهتر برای انجام کالیبراسیون HDR، به جای تنظیم کنتراست و روشنایی، از طریق کنترلهای گاما (HDR.ST2084) است. اگر آنها را باز کنید، سه لغزنده خواهید داشت که رنگ تصویر، سطح تاریکی و سطح روشنایی را کنترل میکنند. اینها میتوانند سفید یا کانالهای R، G و B را به صورت جداگانه کنترل کنند.
در هر صورت، تنظیمات نسبتاً سادهای برای کنترلهای تصویر وجود دارد تا سطوح خروجی کاملاً متفاوت را که از دیسکی به دیسک دیگر متفاوت است، تطبیق دهند. و برای این واقعیت آماده باشید که برخی از دیسکهای 4K HDR افتضاح هستند و قابل اصلاح نیستند. Labyrinth یک فاجعه است کنتراست پایین، اصلاً برای 4K واضح نیست و فوقالعاده نویز دارد. هیچ راهی برای خوب به نظر رسیدن این دیسک در هیچ ویدئو پروژکتوری وجود ندارد. بنابراین منبعی با برچسب "4K HDR" هیچ چیزی را در مورد کیفیت تصویر تضمین نمیکند.
البته، این تقصیر RS520 نیست، بلکه بینظمی و ناهماهنگی منابع HDR است. تا آنجا که به خود JVC RS520 مربوط میشود، هر آنچه را که برای بهینهسازی مشاهده HDR نیاز دارید، دارد و هرچه منبع بهتر باشد، تصویر بهتر است. فقط توجه داشته باشید که تنظیمات پیشفرض HDR یک تنظیم «یکسان برای همه» نیست و ممکن است شما کالیبراسیون بیشتری را در حین کار نسبت به گذشته انجام دهید تا منابع HDR به صورت جداگانه خوب به نظر برسند.
نتیجهگیری
ویدئو پروژکتور سینمای خانگی JVC DLA-RS520 یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی زیبا است که سطوح سیاه و کنتراست لبه پیشرو را با کنترل رنگ برجسته و خروجی لومن کافی برای اکثر نیازهای سینمای خانگی ترکیب میکند. کالیبراسیون THX عملاً بینقص است. اگرچه این ویدئو پروژکتور احتمالاً توسط نصابهای حرفهای نصب میشود، اما کار زیادی برای کالیبراسیون لازم نیست. ویدئو پروژکتور ما آماده ارائه یک تصویر ویدیویی ایدهآل از جعبه خارج شد.
از دیدگاه ما، مهمترین اجزای یک تصویر سینمای خانگی ایدهآل، کنتراست، سطح سیاهی، تعادل رنگ و خروجی لومن کافی برای صفحه نمایش/محیط است. وضوح تصویر مهم است، اما نه بیشتر از این عوامل دیگر. بنابراین ما فناوری e-shift 4K را به عنوان یک عامل مؤثر عالی در موفقیت کلی محصول میبینیم، نه ویژگی اصلی و فراگیر آن. فرآیند e-shift وضوح ظاهری منابع 1080p و حتی منابع با وضوح پایینتر را به طور قابل توجهی افزایش میدهد، در حالی که همزمان هنگام نمایش منابع 4K اصلی، تقریباً نزدیک به وضوح 4K اصلی را ارائه میدهد.
در نهایت، وقتی صحبت از تجربه DLA-RS520 میشود، باید بگوییم که کل، بزرگتر از مجموع اجزا است. ما خوشحالیم که بالاترین جایزه انتخاب سردبیر و قویترین توصیه خود را به JVC DLA-RS520 اهدا میکنیم.