ویدئو پروژکتور U2 از JMGO تلاشی جسورانه برای ساخت یک ویدئو پروژکتور UST سهگانه ممتاز با لیزر سهگانه و قیمت پیشنهادی تولیدکننده ۲۹۹۹ دلار است. روی کاغذ، عالی به نظر میرسد: یک ویدئو پروژکتور روشن با پوشش طیف رنگی گسترده فراتر از BT.2020 و یک سیستم صوتی ساخت Dynaudio. با این حال، در زمینههای حیاتی دقت رنگ و قابلیت تنظیم، کمبودهایی دارد.
JMGO U2

پس از بهروزرسانی سیستمعامل مورد انتظار در بهار ۲۰۲۲، JMGO قابلیت سهبعدی کامل ۱۰۸۰p و حالت تصویر بازی را به U2 اضافه کرد. مارک هنینگر، منتقد ما، تأیید کرد که حالت بازی اساساً فقط تغییر نام حالت رایانهای موجود قبلی است که او در بررسی اولیه خود به دلیل داشتن کمترین تأخیر ورودی همراه با روشنایی نسبتاً بالا، حالت ترجیحی برای بازی تشخیص داده بود. او همچنین پخش سهبعدی را ارزیابی کرد که اکنون در بخش عملکرد بررسی گزارش شده است. راب سابین.
JMGO U2 یکی از مقرونبهصرفهترین USTهای ۴K موجود در بازار امروز است و در حال حاضر ارزانترین گزینهای است که دارای منبع نور RGB سه لیزری است. برخی از ویژگیهای آن به نفع آن عمل میکنند. استفاده از آن با ویدیوهای SDR مانند ورزشهای زنده در تلویزیون لذتبخش است و با بازیهای ویدیویی کار خوبی انجام داد. علاوه بر این، طیف رنگی بسیار گستردهای را برای HDR ارائه میدهد. با این حال، همانطور که خواهید خواند، دقت رنگ اولیه ضعیفی ارائه میدهد و کنترل معناداری بر پارامترهای تصویر برای بهبود تصویر ندارد.
مزایا
DLP سهگانه لیزری مقرونبهصرفه
کنترل از راه دور قوی با انتخاب منبع و کنترل روشنایی
طیف رنگ بسیار گسترده
سهبعدی عالی
تقریباً بیصدا
کیفیت صدای خوب
معایب
تنظیم رنگ محدود
رنگ و گامای نادرست
بدون حافظه تنظیمات اختصاصی برای SDR و HDR
HDR برای مشاهده در نور محیط بسیار تاریک است و امکان تنظیم ندارد
ویژگی ها
U2 یک ویدئو پروژکتور 4K DLP با برد فوق کوتاه است که دارای روشنایی 2400 انسی لومن میباشد. این ویدئو پروژکتور از یک DMD 0.47 اینچی استفاده میکند و نسبت برد 0.25:1 دارد که مشخصات نسبتاً معمولی برای یک ویدئو پروژکتور 4K UST میانرده است. مشخصات فنی آن حاکی از طول عمر غیرمعمول 50000 ساعته آن است که JMGO آن را به بدنه بزرگ U2 که امکان تهویه بهتر و پنج فن خنککننده دستگاه را فراهم میکند، نسبت میدهد. این موارد همچنین به عملکرد بیصدای ویدئو پروژکتور کمک میکنند. U2 با یک سال گارانتی بینالمللی ارائه میشود.
U2 با محتوای UHD HDR10 سازگار است و میتواند فضای رنگی DCI-P3 را که معمولاً برای فیلمها و نمایشهای HDR استفاده میشود، به طور کامل پوشش دهد. JMGO ادعا میکند که 114٪ از فضای رنگی BT.2020 را پوشش میدهد. طیف رنگی فوق العاده گسترده یکی از ویژگیهای بارز ویدئو پروژکتورهای منبع نور سهگانه لیزری است که ناشی از استفاده از لیزرهای خالص قرمز، سبز و آبی برای ایجاد یک تصویر تمام رنگی است. این میزان پوشش طیف رنگی، فراتر از چیزی است که در هر نمایشگر تخت موجود برای مصرفکنندگان، به جز مدلهای میکرو LED با دید مستقیم، خواهید یافت. من پوشش ۹۹٪ Rec.2020 را در U2 با استفاده از نرمافزار Calman از Portrait Display اندازهگیری کردم، اما با این شرط: عامل محدودکننده فقط رنگ ثانویه زرد بود رنگهای اصلی مهم RGB و همچنین سرخابی و فیروزهای، به وضوح از طیف رنگی BT.2020 فراتر رفتند.
این قابلیت طیف رنگی فوقالعاده واضح و گسترده، مزیت اصلی مشاهده HDR با یک ویدئو پروژکتور منبع نور سهگانه است، زیرا مزیت کلیدی دیگر HDR هایلایتهای روشنتر در ویدئو پروژکتورها بسیار محدودتر از تلویزیونهای تخت است.
U2 دارای یک لنز با فوکوس ثابت است که برای استفاده با صفحه نمایش UST ALR 100 صد اینچی با نسبت ۱۶:۹ بهینه شده است. با این حال، بیشتر وضوح خود را در اندازههای تصویر بین ۸۰ تا ۱۲۰ اینچ حفظ میکند. من هر سه اندازه را امتحان کردم و قبول کردم که در آن محدوده نیازی به فوکوس کردن نیست. در اندازه ۱۰۰ اینچ، واقعاً واضح است.

U2 یک UST نسبتاً بزرگ است که ابعاد آن 28.3 در 15 در 6.6 اینچ (WDH) است. وزن آن 28 پوند است و قابلیت نصب روی سقف را دارد. طراحی صنعتی آن بینظیر است، با یک بدنه نقرهای متالیک منحنی که یک جفت لنز آکوستیک از بالا بیرون زده است. یکی از ویژگیهای هوشمندانه آن، یک جفت بازوی داخلی است که از قسمت پایین و عقب به بیرون میچرخند. این بازوها طول مناسبی برای فاصله دادن ویدئو پروژکتور از دیوار دارند، حداقل هنگام نصب آن با یک صفحه نمایش 100 اینچی.
سیستم صوتی Dynaudio دارای توییترهای رو به بالا است که از نظر بصری و فناوری با ویدئو پروژکتورهای UST معمولی که بلندگوهای فول رنج جلو را ارائه میدهند، متمایز هستند. در کنار توییترها، یک جفت درایور فول رنج جلو نیز وجود دارد که کمی رو به پایین قرار گرفتهاند. این درایورهای فول رنج هر کدام 15 وات قدرت دریافت میکنند، در حالی که توییترها هر کدام 10 وات اضافی دریافت میکنند و جزئیات بیشتری را به فرکانسهای بالا اضافه میکنند. توییترها از لنز آکوستیکی که قبلاً ذکر شد استفاده میکنند که صدا را در یک الگوی ۳۶۰ درجه منعکس میکند. مزیت این رویکرد، تُنالیته ثابتتر صرف نظر از موقعیت صندلی و پتانسیل ایجاد فضای صوتی بزرگتر، به لطف تأثیر انعکاس صدا از دیوارها، است.
این ویدئو پروژکتور با یک صفحه نمایش عدسی شکل ۱۰۰ اینچی مخصوص UST با بهره ۰.۶ (Epson SilverFlex Ultra) آزمایش شد، یک گزینه محبوب UST که به طور گسترده از برندهای مختلف در دسترس است و به دلیل دفع استثنایی نور بالای سر و بهبود رنگ سیاه و کنتراست مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، باید توجه داشت که JMGO برای افزایش روشنایی، فروش یک صفحه نمایش فرنل ۱.۵ بهره اختیاری را برای این ویدئو پروژکتور تبلیغ میکند. برای دستیابی به تصویر ۱۰۰ اینچی (حدود ۱۰ اینچ از جلوی صفحه نمایش)، ویدئو پروژکتور باید تقریباً ۱۱ اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. با توجه به بدنه ۱۵ اینچی ویدئو پروژکتور، قسمت جلوی دستگاه ۲۷ اینچ از دیوار فاصله دارد. برای اینکه پایههای جلویی ویدئو پروژکتور روی میز تلویزیون یا پایه نگهدارنده قرار گیرد، لبه جلویی آن سطح باید حداقل ۲۲ اینچ از دیوار فاصله داشته باشد.

یکی از ویژگیهای مورد علاقه من در JMGO U2، ریموت کنترل آن است. گذشته از اینکه از یک قطعه آلومینیومی محکم ساخته شده، شارژ USB-C دارد و به ویدئو پروژکتور از طریق بلوتوث متصل میشود، دو ویژگی دارد که به طرز تکاندهندهای در بسیاری از ریموتهای سایر تولیدکنندگان UST وجود ندارد. یکی دکمه اختصاصی برای انتخاب منبع و دیگری یک کلید چرخشی اختصاصی برای تنظیم روشنایی ویدئو پروژکتور است.
علاوه بر تنظیم دستی روشنایی، این ویدئو پروژکتور دارای قابلیت Smart Brightness است که تصویر را بر اساس شرایط نور محیط تنظیم میکند. با این حال، تقریباً هیچ موقعیتی وجود ندارد که من این ویدئو پروژکتور را در حداکثر روشنایی خود روشن نکنم. و اگر به هر دلیلی بخواهم تصویر را کم نور کنم، انجام این کار با ریموت به راحتی امکانپذیر است. یک حسگر مجاورت نیز در صورت نزدیک شدن بیش از حد کسی، لیزر را خاموش میکند. این ویژگی در تنظیمات قابل غیرفعال شدن است.
سیستم عامل هوشمند داخلی Luna OS عملکرد محدودی دارد. JMGO برای تجربه بهینه، استفاده از یک دستگاه پخش جداگانه را توصیه میکند، که همان توصیهای است که من تقریباً در هر نقد ویدئو پروژکتوری که نوشتهام، ارائه دادهام. با این وجود، برنامههایی از جمله گزینههای محبوب مانند HBO Max، YouTube، Spotify و غیره در دسترس هستند. منوی داخلی همچنین امکان پخش فایلهای محلی را از طریق یکی از دو پورت USB فراهم میکند.
در ابتدا از سه بعدی با استفاده از عینکهای استاندارد DLP link پشتیبانی میشد، اما فقط در حالتهای کنار هم یا بالا و پایین. JMGO قول بهروزرسانی برای ارائه سه بعدی فول اچدی با فریم کامل را داده بود که در اوایل بهار منتشر شد.
اگر به ویدئو پروژکتورهای JMGO علاقه مندید مقاله " دو مدل O2S Ultra و N3 Ultra Max از برند JMGO در CES 2025 معرفی شد " از دست ندهید.
عملکرد
ارزیابی JMGO U2 تمرینی برای درک قابلیتهای سختافزار و مقایسه آن با قابلیتهای نرمافزار سیستم بود. البته، هر ویدئو پروژکتوری برای اجرا به میانافزار نیاز دارد و میانافزار میتواند نتیجه نهایی را بسازد یا خراب کند. متأسفانه، عملکرد JMGO U2 مطابق با قابلیتهای سختافزار آن نیست.
اول، چند نکته در مورد سختافزار. تا جایی که من میدانم، از نظر وسعت رنگ، کنتراست، جزئیات و حرکت، شبیه به سایر ویدئو پروژکتورهای سهگانه لیزری UST است. اما، یک شباهت دیگر هم وجود دارد: صرف نظر از اینکه از کدام حالت تصویر استفاده میکنید، این ویدئو پروژکتور گاهی اوقات انحراف رنگی قابل مشاهدهای دارد که به صورت حاشیه قرمز و آبی در نواحی با کنتراست بالا ظاهر میشود. به عنوان مثال، در تیتراژ پایانی با متن سفید روی پسزمینه سیاه، یک "سایه" قرمز جزئی در زیر و یک سایه آبی بالای حروف خواهید دید. با این حال، نگران نباشید! این یک مصنوع شدید یا بسیار قابل توجه نیست، مگر اینکه واقعاً به دنبال آن باشید، و دقیقاً همان نوع و مقدار انحراف رنگی است که من در هر ویدئو پروژکتور سهگانه لیزری که تست یا بررسی کردهام، مشاهده کردهام. نکته قابل توجه این است که این نوع و درجه انحراف در هیچ ویدئو پروژکتور UST که من بررسی کردهام و از معماری چرخ رنگی لیزر-فسفر به علاوه استفاده میکنند، وجود ندارد.
مشکل دیگری که این ویدئو پروژکتور با همتایان سهگانه لیزری خود (چه UST و چه غیر UST) دارد، لکههای لیزری است که اگر به صفحه نمایش نزدیک باشید، قابل توجه است. اما از فاصله دید معمولی من حدود 10 فوت دورتر مینشینم به سختی روی پسزمینه رنگی ثابت قابل مشاهده است و با محتوای واقعی اصلاً قابل مشاهده نیست.
اگرچه این ویدئو پروژکتور چرخ رنگی ندارد، اما به عنوان یک طراحی DLP تک تراشهای، برای ساخت یک تصویر تمام رنگی باید به طور متوالی بین رنگهای اصلی جابجا شود. این میتواند منجر به اثر رنگینکمانی بدنام شود، که دقیقاً چیزی نیست که در طراحیهای DLP چرخ رنگی اتفاق بیفتد. با این حال، تشخیص RBE در مدلهای لیزر سهگانه دشوارتر از چیزی است که من در DLP مبتنی بر چرخ رنگی دیدهام، و این در اینجا نیز صادق است. مانند سایر مدلهای لیزر سهگانه، مجبور شدم متن یا گرافیک سفید را روی یک پسزمینه سیاه قرار دهم و به طور غیرطبیعی چشمانم را به اطراف بچرخانم تا این اثر را تشخیص دهم. من در طول ساعتهای زیادی که معمولاً فیلم را تماشا میکردم، RBE ندیدم.
حالتهای تصویر SDR.
پنج حالت تصویر در زیر حالت تصویر در منو وجود دارد: استاندارد، رنگ روشن، بازی (که قبلاً کامپیوتر نامیده میشد)، ملایم و کاربر. حالت استاندارد از تنظیم دمای رنگ استاندارد استفاده میکند که ۷۸۰۰ کلوین را نشان میدهد - تا حدودی آبیتر از نقطه سفید خاکستری خنثی ۶۵۰۰ کلوین (D65) که برای اکثر محتوای فیلم و تلویزیون استفاده میشود. حالت تصویر کاربر از نظر تنظیمات و ظاهر پیشفرض با حالت تصویر استاندارد یکسان است. این حالتهای تصویر، تصویری قوی اما بیش از حد اشباع ایجاد میکنند که میتواند برای بینندگان تلویزیونی که به رنگهای اغراقآمیز حالت نمایش پیشفرض تلویزیون خود عادت دارند، جذاب باشد.

علاوه بر تنظیمات حالت تصویر، ویدئو پروژکتور U2 سه تنظیم دمای رنگ ارائه میدهد که میتوان از آنها با هر حالت تصویری با برچسبهای استاندارد، سرد و گرم استفاده کرد. متأسفانه، اگر حالت تصویر را در هر نقطهای تغییر دهید، دمای رنگ به حالت پیشفرض بازنشانی میشود. با این حال، این یک نکتهی بحثبرانگیز است زیرا استاندارد بسیار دقیقتر و از نظر ظاهری دلپذیرتر از سرد یا گرم است. تنظیم دمای رنگ گرم تقریباً به اندازه استاندارد روشن است و اگر بتوانید این ویدئو پروژکتور را کالیبره کنید، نقطه شروع بسیار خوبی خواهد بود، اما فاقد کنترلهایی برای این کار است. دمای گرم 6330 کلوین اندازهگیری شد که نزدیک به حالت ایدهآل 6500 کلوین است، اما بیش از حد سبز به نظر میرسد.
حالت تصویر Bright-Colored به اشتباه نامگذاری شده است زیرا به اندازه حالتهای استاندارد، بازی یا کاربر روشن نیست. دقت رنگ وحشتناکی دارد زیرا از دمای رنگ بسیار سردی استفاده میکند که به طور پیشفرض ته رنگ آبی قوی دارد.
حالت تصویر Gentle بدترین حالت این دسته است. Gentle تصویر را بیش از حد تاریک میکند، سایهها را به شدت کاهش میدهد، دمای رنگ Warm ته رنگ سبز غیرقابل اصلاحی دارد و من در گرادیانهای ملایم مانند آسمان، نواربندی قابل مشاهدهای را مشاهده کردم. نمیتوانم هدف Gentle را بفهمم، اما به نظر میرسد فرصتی از دست رفته برای داشتن یک حالت سینما یا فیلم مناسب در این ویدئو پروژکتور وجود دارد.
خوشبختانه برای گیمرها، حالت تصویر Game (که قبلاً کامپیوتر نام داشت) تنظیمات پیشفرض قابل استفادهای دارد که اساساً مشابه حالتهای استاندارد و کاربر است، اما بدون هیچ گونه پردازش تصویر. ظاهر و حس خوبی دارد؛ تأخیر ۴۲ میلیثانیهای با ورودی ۴K/60p برای بازیهای معمولی به خوبی کار میکند.
در نهایت، حالت تصویر کاربر (User picture mode) وجود دارد که در آن میتوانید چند تنظیمات مانند رنگ (Hue)، اشباع (Saturation) و وضوح (Sharpness) را تغییر دهید. این حالت، حالت ترجیحی در این ویدئو پروژکتور است زیرا تنها حالتی است که در آن به هر تنظیماتی دسترسی دارید و میتوانید تنظیمات را در حافظه نگه دارید. بزرگترین موفقیت من در دستیابی به عملکردی قابل قبول از U2، زمانی حاصل شد که پس از چند تغییر جزئی ذخیره شده در حالت کاربر، آن را به عنوان یک تلویزیون برای تماشای معمولی در نظر گرفتم که در نهایت منجر به ارائه یک تصویر SDR روشن و قوی با دقت رنگ معقول شد. این تغییرات در درجه اول شامل کاهش تنظیم اشباع (Saturation) تا زمانی که تصویر طبیعی به نظر برسد (از ۵۰ پیشفرض به ۴۰) و تنظیم وضوح (Sharpness) به صفر است. همانطور که خواهید خواند، HDR نیز نیاز به تنظیماتی در رنگ (Hue) داشت.
متأسفانه، مشکلی که پس از انجام این کار با آن مواجه خواهید شد این است که JMGO U2 بدون دخالت در منو، نمیتواند هر دو حالت SDR و HDR را به درستی مدیریت کند و فقط یک حالت کاربر دارد و هیچ تنظیمات HDR مجزایی برای آن حالت وجود ندارد. به عبارت دیگر، رابط کاربری فاقد حافظه مناسب برای ذخیره تنظیمات و تنظیم ویدئو پروژکتور برای مشاهده بهینه SDR و HDR است. در نتیجه، شما باید بین SDR بیش از حد اشباع شده (تنظیمات پیشفرض U2) یا HDR کمتر از حد اشباع شده (که در صورت تنظیم SDR برای نمایش صحیح به دست میآید) یکی را انتخاب کنید. حالتهای تصویر دیگر هیچ گونه تنظیمی را مجاز نمیدانند.
کاش خبرهای بهتری در مورد عملکرد SDR وجود داشت، با توجه به اینکه تصویری که U2 تولید میکند در غیر این صورت واضح و پر جنب و جوش و با کنتراست خوب است. اما واقعیت این است که ویدئو پروژکتور هیچ تنظیمات از پیش تعیینشدهای ندارد که واقعاً دقیق باشد و راهی برای رفع این مشکل ارائه نمیدهد.
حالتهای تصویر HDR.
هیچ تفاوت عملکردی بین حالتهای تصویر SDR و HDR در JMGO U2 وجود ندارد، حداقل تا جایی که به تنظیمات مربوط میشود. هر حالت ذکر شده در زیر SDR در صورت ارسال سیگنال HDR یکسان عمل میکند.
با این حال، هنگام پخش محتوای HDR، U2 به وضوح نگاشت تُن را انجام میدهد و سعی میکند رنگهای دقیقتری نسبت به حالت SDR ارائه دهد، اگرچه رنگهای ملایمتری نیز دارد. من سازگاری HDR10 را با Xbox Series X خود تأیید کردم و تا 4K/60p پشتیبانی میشود.
خوب است که بتوانیم بگوییم JMGO در تفسیر HDR خود به طرز چشمگیری موفق است، اما بدون تنظیمات دستی، تصویری که تولید میکند بسیار تاریک است و تعادل رنگی مطلوبی ندارد. U2 زردهای مایل به سبز و کمی کدر را ارائه میدهد. در حالی که میتوان این ته رنگ را با استفاده از کنترل Hue در حالت کاربر جبران کرد، همانطور که در بالا ذکر شد، در محتوای SDR نیز بر زردها تأثیر میگذارد.
یکی از رویکردهایی که تا حدودی نقاط ضعف ناشی از قابلیت تنظیم محدود U2 را برطرف میکند، اختصاص تنظیمات تصویر متفاوت به هر یک از دو ورودی HDMI است. اگر یک منبع دارید که همیشه SDR (تلویزیون کابلی) است و دیگری که معمولاً HDR است، مثلاً یک بلوری UHD، دستگاه پخش 4K، رایانه شخصی یا کنسول بازی، میتوانید تنظیمات حالت کاربر را برای هر ورودی به طور متناسب بهینه کنید. اما در نهایت، با این ویدئو پروژکتور، کار زیادی برای رفع مشکلات کیفیت تصویر نمیتوانید انجام دهید.

مشاهده SDR.
اگر سختگیر نباشم، اگر اندازهگیریها و آنچه را که میدانم درست است نادیده بگیرم، کیفیت تصویر SDR پیشفرض این ویدئو پروژکتور در حالت تصویر استاندارد (یا حالت کاربر در حالت پیشفرض آن)... قابل قبول است. گاهی اوقات حتی سرگرمکننده است. رنگهای تقویتشده آن مانند چیزی است که من در نسخه نمایشی فروشگاه در تلویزیون یا در CES دیدهام، با حداکثر وضوح و جلوه چشمنواز.
حداکثر وضوح.
به طرز شگفتآوری، به نظر نمیرسد که رنگهای پوست بیش از حد تحت تأثیر اشباع اضافی قرار گرفته باشند. رنگهایی که بیشتر به سمت افراط اشباع هستند، توسط این ویدئو پروژکتور به صورت اغراقآمیزی رندر میشوند. اگر رنگهای خالص و پررنگی در صحنه دارید، مراقب باشید! در بازیهای NBA، رنگهای اصلی لباسها گاهی اوقات درخشش تقریباً نئونی دارند حتی اگر بقیه صحنه، از جمله بازیکنانی که آن لباسها را پوشیدهاند، کاملاً طبیعی به نظر برسند. رنگهای اصلی تقویتشده، صحنههای فضای باز را با آسمان آبی و چمن یا شاخ و برگ سبز تکمیل میکنند و قرمزهای عمیق و غنی چه در تماشای غروب خورشید، چه در یک تابلوی نئون یا یک قوطی نوشابه، نقش خود را ایفا میکنند.
رنگ تقویتشده باعث میشود روشنتر به نظر برسد، بنابراین هنگام مشاهده در اتاقی با مقداری نور محیطی، اشباع بیش از حد به طور محسوسی کاهش مییابد. چیزی که من فکر میکنم، بر اساس تجربه شخصی، این است که با توجه به یک انتخاب دوتایی، بسیاری از دارندگان تلویزیون سطحی از اشباع بیش از حد را به اشباع کمتر از حد یا حتی به یک تصویر کاملاً کالیبره شده ترجیح میدهند. اما نتیجه این است که U2 فاقد حالت تصویری است که بتواند محتوای SDR را به طور دقیق نمایش دهد.
در حالی که در حالت تصویر کاربر در تنظیمات پیشفرض بودم، کلیپهای نمایشی HDR و SDR موجود در دیسک Blu-ray Ultra HD Benchmark Spears & Munsil UHD را که به عنوان مرجع مشترک برای هر بررسی استفاده میکنم، به دقت بررسی کردم. این کلیپها صحنههای متنوعی را پوشش میدهند که نشان میدهد هر نمایشگر خاص چگونه با محتوای SDR و HDR 4K برخورد میکند.
بعضی از کلیپهای SDR از افزایش رنگ بهرهمند شدند و تقریباً شبیه HDR به نظر رسیدند. دقیق نیست، اما جذاب است. با استفاده از یک مانیتور کالیبره شده کامپیوتر به عنوان مرجع، متوجه شدم که کاهش کنترل اشباع به ۴۰ تقریباً با رنگ کالیبره شده مطابقت دارد. اما چه کسی کنترل اشباع را مرتباً تنظیم میکند؟
از آنجایی که این ویدئو پروژکتور از نوع DLP است، حرکت به نرمی و با جزئیات فراوان رندر میشود. عملکرد آن با رقبا قابل مقایسه است. من هیچ تفاوت قابل توجهی بین این ویدئو پروژکتور و سایر ویدئو پروژکتورهای 4K DLP UST مشاهده نکردم، چه با نرخ تازهسازی 24 هرتز برای فیلمها و چه با نرخ تازهسازی 30 و 60 هرتز برای برنامهها و بازیها.
این ویدئو پروژکتور دارای قابلیت درونیابی فریم داخلی است که در منو به آن Motion Compensation میگویند و میتواند بسته به آنچه تماشا میکنید، «soap opera effect» رایج در FI را ایجاد کند (از آن برای فیلمها استفاده نکنید). جبران حرکت کاربردهای خاص خود را دارد. این قابلیت وضوح درک شده را با محتوایی مانند ورزش افزایش میدهد. من از آن برای تماشای بخشهایی از فوتبال NFL و بازیهای بسکتبال NBA استفاده کردم و متوجه شدم که تنظیمات Low، تابهها را کمی صاف میکند و باعث نمیشود که حرکات غیرطبیعی به نظر برسند. با این حال، من آن را خاموش میگذارم؛ DLP به خودی خود حرکت را به خوبی مدیریت میکند و نیازی به پردازش اضافی نیست.
بازی SDR با JMGO U2 در حالت تصویر Game (که قبلاً Computer نام داشت) سرگرمکننده است و تا زمانی که نور کم باشد، کیفیت تصویر را بیش از حد رضایتبخش یافتم. رنگهای غنی هرچند اغراقآمیز که این ویدئو پروژکتور تولید میکند، در زمینه بازی بسیار چشمنواز هستند. نکته کلیدی این است که U2 تأخیر ورودی به اندازه کافی کمی برای بازیهای معمولی دارد، حرکات را به خوبی مدیریت میکند، جزئیات زیادی را روی صفحه نمایش بزرگ نمایش میدهد و در کل، تجربه غوطهورکننده و واضح به نظر میرسد.
اگر یک برنامه وجود داشته باشد که من از استفاده از این ویدئو پروژکتور بیشترین لذت را بردم، گذراندن وقت در Grand Theft Auto Online با PlayStation 4 Pro من بود. احساس کردم با بازی ارتباط برقرار کردم و در دنیای CGI لس سانتوس، رنگهای پر جنب و جوش دقیقاً درست به نظر میرسند، اصلاً اغراقآمیز نیستند. وقتی چراغها را خاموش میکردم، مناظر بازی اغلب به لطف رنگ غنی، کنتراست بالا و تصویر واضح 4K، ظاهری تقریباً سهبعدی به خود میگرفتند. اعتراف میکنم که از دیدگاه یک گیمر هیچ شکایتی ندارم، اما در اعماق قلبم میدانم که تصویر میتوانست دقیقتر باشد.
مشاهده HDR.
من فیلمهای UHD HDR متعددی را روی U2 تماشا کردم و عملکرد آن را قابل قبول یافتم، اما تا حدودی با عملکرد استثنایی فاصله داشت. همانند محتوای SDR، حالت تصویر ترجیحی برای HDR غیر بازی، حالت کاربر است زیرا به تنهایی امکان هرگونه تنظیم را فراهم میکند. حالت تصویر بازی (که قبلاً کامپیوتر نام داشت) تنها انتخاب واقعی برای بازیهای HDR است زیرا تأخیر ورودی بسیار کمتری نسبت به سایر حالتهای تصویر ارائه میدهد.

در حالت کاربری، با تماشای بنچمارک Spears & Munsil UHD، همان کلیپهای نمایشی را که در SDR بررسی کرده بودم، اما با فرمت HDR10، بررسی کردم. نسخههای مستر شده با روشنایی ۱۰۰۰ نیت، ۴۰۰۰ نیت و ۱۰۰۰۰ نیت را امتحان کردم. رفتار U2 مانند هر ویدئو پروژکتور UST 4K دیگری است که تاکنون بررسی کردهام؛ نگاشت تُن را در ۱۰۰۰ نیت به درستی انجام میدهد، اما محتوای HDR10 مستر شده با روشنایی ۴۰۰۰ نیت و ۱۰۰۰۰ نیت را ضبط میکند. هیچ چیز غیرمنتظرهای در اینجا وجود ندارد.
با این حال، متوجه شدم که رنگها در پخش HDR به اندازهای که انتظار داشتم شدید نبودند، به خصوص بر اساس تجربه با سایر ویدئو پروژکتورهای UST سهگانه لیزری. علاوه بر این، رنگهای زرد یک ته رنگ سبز ناخوشایند داشتند که وقتی قرار بود چیزی طلایی باشد، کاملاً مشهود بود. خوشبختانه، ته رنگ زرد تأثیر زیادی بر رنگ پوست نداشت.
حالا نکته اینجاست: شما میتوانید تا حد زیادی مشکل زردهای مایل به سبز در HDR را با استفاده از کنترل Hue برطرف کنید. معمولاً، من هرگز پیشنهاد نمیکنم که Hue را در هیچ تلویزیون یا ویدئو پروژکتوری لمس کنید اکثر نمایشگرها از همان ابتدا با این تنظیم کاملاً سازگار هستند اما این تمام چیزی است که ما در U2 داریم. تنظیم آن روی 30 (از 50 پیشفرض) زردها را بدون اضافه کردن سایه قابل توجه به بقیه تصویر، در جای خود قرار میدهد. نکته، بار دیگر، این است که همین تنظیم رنگ برای محتوای SDR اعمال میشود، که به آن نیازی ندارد. از نظر ذهنی، زردهای مایل به قرمز بسیار بهتر از زردهای با ته رنگ سبز به نظر میرسند. هیچ تنظیم برد-بردی با JMGO U2 وجود ندارد. شما میتوانید رنگ SDR یا HDR را بهبود بخشید، نه هر دو.
حتی با وجود این نقصها، وقتی یک بازی پلیآف NFL را در Fox با کیفیت 4K UHD و HDR (از طریق YouTube TV) تماشا کردم، کیفیت تصویر با وضوح آن مرا شگفتزده کرد. این اولین باری بود که یک بازی NFL را با کیفیت 4K HDR میدیدم و اگر به این ویدئو پروژکتور 4K با کیفیت بالا بدهید، تصویری تمیز و با جزئیات بالا ارائه میدهد. اما وقتی آن را با یک ویدئو پروژکتور UST سهگانه لیزری با رنگ دقیق مانند Hisense L9G مقایسه میکنیم، مشکلات غیرقابل حل U2 در نمایش رنگ آشکار میشود. با این حال، در یک بازی فوتبال، نسبت به یک فیلم هالیوودی، راه بیشتری برای گاما و رنگهای نادرست وجود دارد.
برای فیلمها، Venom: Let There Be Carnage و Ghostbusters: Afterlife را با U2 و با پخش UHD در Vudu از طریق Chromecast Ultra تماشا کردم. بدون هیچ مرجع دیگری، تجربه تماشا حواسپرتکننده نبود، جزئیات فراوان، هیچ نواربندی قابل مشاهده یا مصنوعات دیگر، و رنگهای نسبتاً دقیقی در جایی که لازم بود، به جز آن زردهای سبز مزاحم، وجود داشت. تصویر با خاموش بودن کامل چراغها، جزئیات سایه مناسبی داشت، اما اگر حتی کمی نور محیطی اضافه کنید، نمایش کلی HDR بیش از حد تاریک میشود.

JMGO U2 عناوین HDR مانند Ghostbusters: Afterlife را با جزئیات فراوان و جزئیات سایه مناسب نمایش داد، اما دقت رنگ - به خصوص در مقایسه با ویدئو پروژکتورهای UST با قیمت مشابه کم بود. (منبع عکس: Columbia Pictures)
اگر به خاطر این نبود که من مرتباً ویدئو پروژکتورهای UST را بررسی میکنم، ممکن بود تحت تأثیر نحوهی عملکرد JMGO در HDR قرار بگیرم، اما در چند سال گذشته پیشرفتهای قابل توجهی در نحوهی رندر HDR توسط ویدئو پروژکتورها برای جلوگیری از کمنور به نظر رسیدن آن مشاهده شده است. این یک مسئلهی اساسی برای ویدئو پروژکتورها است زیرا نگاشت تُن بسیار تهاجمیتری نسبت به تلویزیون HDR مورد نیاز است. ویدئو پروژکتورهای HDR UST (و همچنین اکثر ویدئو پروژکتورهای برد بلند) باید محتوای HDR10 را که در ۱۰۰۰ نیت یا بیشتر پردازش شده است، دوباره تفسیر کنند تا با حداکثر روشنایی شاید ۱۰۰ یا ۱۵۰ نیت (هنگام استفاده با یک صفحه نمایش UST ALR عدسی شکل با بهرهی معمولی ۰.۶) خوب به نظر برسد. به هر حال، با دیدن اینکه یک UST سهگانه با عملکرد بالا چه کاری میتواند با مواد HDR انجام دهد، نمیتوانم ارزش JMGO U2 را، با وجود قابلیت خام منبع نور لیزر سهگانهاش، درک کنم. من ترجیح میدهم فیلمهای HDR را روی یک مدل چرخ رنگ لیزری-فسفری با طیف رنگی محدودتر اما دقت کلی بهتر تماشا کنم.
با این حال، درست زمانی که دارم ناامید میشوم، JMGO راههایی برای رهایی خود پیدا میکند و نشانههایی از عظمت را نشان میدهد. شگفتی بزرگ این بود که چگونه JMGO U2 یکی از سختترین صحنههای آزمایشی تاریک را مدیریت کرد: صحنهای از هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم، با ولدمورت و ارتشش بر فراز تپهای مهتابی. من تلویزیونها و ویدئو پروژکتورهای درجه یک را دیدهام که این صحنه را خراب میکنند، اما به طرز شگفتانگیزی، U2 به راحتی از آن عبور میکند و جزئیات سایه زیادی را نشان میدهد. محدودیتهای سطوح سیاه DLP هنوز در این صحنه کاملاً مشهود است، اما حداقل به یک آشفتگی گلآلود که در بسیاری از موارد دیگر دیدهام، تبدیل نمیشود. (حداقل وقتی با چراغ خاموش تماشا میشود هیچ ویدئو پروژکتوری که من میشناسم نمیتواند این صحنه را با نور محیط اتاق به درستی رندر کند.)
در حالی که نمایش HDR در U2 معمولاً برای هر چیزی به جز تماشای در فضای بسته بسیار تاریک است، در بازیهای ویدیویی میتوانید HDR را با استفاده از یک ویزارد - پلیاستیشن و ایکسباکس هر دو این ویژگی را دارند که سطح روشنایی، هایلایت و سایه را برای HDR تنظیم میکند، برای هر نمایشگر کالیبره کنید. در نتیجه، گرفتن یک تصویر HDR خوب از یک کنسول نسبتاً آسان است و من متوجه شدم که بازی مرجع من برای HDR - Forza Horizon 5 در حالت تصویر Game (که قبلاً کامپیوتر بود) عالی به نظر میرسد. علاوه بر این، به دلایلی، HDR در این حالت تصویر از زردهای سبز کمرنگ HDR در حالتهای تصویر دیگر (کاربر و استاندارد) رنج نمیبرد. به هر دلیلی، با تنظیماتی که توسط کنسولهای بازی روی تصویر HDR انجام شد، بازی HDR تنها کاربردی بود که JMGO U2 به خوبی UST های لیزری سهگانه رقیب به نظر میرسد.
کالیبراسیون PC.
JMGO ممکن است فاقد کنترلهای کالیبراسیون مناسب باشد، اما من با کالیبره کردن آن به عنوان یک نمایشگر کامپیوتر توانستم ببینم که اگر چنین کنترلهایی وجود داشتند، چه چیزهایی ممکن بود. با کالیبراسیون کامپیوتر - چیز خاصی نبود، من از یک متر Datacolor SpyderX و نرمافزار همراه که روی کامپیوترم اجرا میشد استفاده کردم - هر دو حالت تصویر کاربر و حالت بازی (که آن تأخیر ورودی نسبتاً کم را دارد) را "اصلاح" کردم. نتیجه عالی، اما تأسفبار؟ موفقیت چشمگیری بود. رنگهای اغراقآمیز اصلاح شدند و گاما در جای خود قرار گرفت، دقیقاً روی 2.2. تونالیته بسیار دقیق شد، تا جایی که من با اطمینان میتوانستم با استفاده از نمایشگر کالیبره شده توسط کامپیوتر، عکسهایی را که تصحیح رنگ میکنند، تصحیح کنم (درست همانطور که با مانیتورهایم انجام میدهم).

نتیجه کالیبراسیون کامپیوتر، گمان من را تأیید میکند که JMGO U2 از نرمافزار سیستمی بهتری که کنترلهای کالیبراسیون اولیه را ارائه میدهد، به طرز چشمگیری سود خواهد برد. تنها چیزی که مورد نیاز است، تنظیمات دو نقطهای خاکستری و گاما است.
با رنگ کالیبره شده در حالت بازی(کامپیوتر)، میتوانم گواهی دهم که شبیهساز پرواز مایکروسافت، یک تجربه پرواز کاملاً متفاوت و به نظر من برتر بر روی یک صفحه نمایش بزرگ است. این شبیه یک شبیهسازی است، برخلاف آنچه که در یک مانیتور بازی به نظر میرسد که در آن مانند یک بازی آرکید است.
نکته این است: مثل روز روشن است که با سیستم عامل بهتر، سختافزار این ویدئو پروژکتور میتواند در سطح بالاتری عمل کند. اما از آنجایی که میتوانید به راحتی اکثر مشکلات کیفیت تصویر این ویدئو پروژکتور را با یک کامپیوتر شخصی و با استفاده از یک رنگسنج مقرون به صرفه و نرمافزار همراه آن برطرف کنید، میتوانم JMGO U2 را به طور مشروط برای آن استفاده خاص توصیه کنم. اگر یک کامپیوتر به عنوان منبع اصلی عمل کند، میتوانید این ویدئو پروژکتور را به پتانسیل خود برسانید.
[یادداشت سردبیر: در پاسخ به بررسی صحت اطلاعات ما قبل از انتشار، تیم محصول JMGO رفتار نمونه U2 ما را زیر سوال برد، به ویژه در مورد رنگ سبز قابل توجه مشاهده شده در برخی از سایههای زرد با سیگنالهای HDR، و اظهار داشت که ممکن است مربوط به نقصی در موتور نوری خاص نمونه ما باشد. JMGO نتوانست به سرعت نمونه دومی را برای تأیید در اختیار ما قرار دهد، اما ما توافق کردهایم که این مورد را به صلاحدید JMGO در یک نمونه جدید در آینده بررسی کنیم و در صورت لزوم یافتههای خود را اصلاح خواهیم کرد.]
بروزرسانی: نمایش سهبعدی. به لطف بهروزرسانی سیستمعامل که در بهار ۲۰۲۲ پس از تکمیل اولیه این بررسی منتشر شد، JMGO U2 با استفاده از ویدئو پروژکتورهای DLP Link عمومی، پشتیبانی از بلوری سهبعدی را به دست آورد. و معلوم شد که سهبعدی چیزی است که این ویدئو پروژکتور سه بعدی به خوبی انجام میدهد. مسلماً، پخش سهبعدی یکی از ویژگیهای برجستهتر U2 است: ویدیویی که من دیدم روشنایی خوب، رنگهای دقیق و کنتراست نسبتاً خوبی داشت.
برخی ممکن است فکر کنند سهبعدی یک فرمت «مرده» است، اما شما هنوز هم میتوانید فیلمهای جدید را با بلوری سهبعدی بخرید، بنابراین من معتقدم که این فرمت به عنوان یک فرمت خاص که همچنان لذتبخش است، به حیات خود ادامه میدهد، به خصوص برای طرفداران جلوههای بصری. برای آزمایش توانایی سهبعدی U2، نسخه جدید Dune را انتخاب کردم که اخیراً شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی تولید و بهترین جلوههای بصری را از آن خود کرده است.
لحظات زیادی در فیلم «تلماسه» وجود داشت که قابلیت دیدن به صورت سهبعدی، تجربه بصری را به شدت بهبود بخشید. حالا در سال ۲۰۲۲ هستیم، با ۴K HDR و همه اینها، و من شروع به زیر سوال بردن این کردم که آیا واقعاً میتوان فیلم را به درستی به صورت دوبعدی تجربه کرد یا خیر. چون به نظر من، نمایش تخت حق مطلب را در مورد آن ادا نمیکند. سهبعدی به «تلماسه» جان میبخشد؛ پر از لباسها و صحنهها و دستگاهها و کشتیهایی است که التماس میکنند به عنوان اشیاء سهبعدی دیده و درک شوند.
سنجش عملکرد سهبعدی از طریق اندازهگیری دشوار است و من این مسیر را نرفتم. از نظر من، سهبعدی درجه یک است، حس عمق ایجاد شده هم طبیعی است و هم اگر محتوا مناسب باشد، عمیق. هیچ نشانهای از مصنوعات یا سایهاندازی وجود ندارد و من هیچ مشکل کیفیت تصویر دیگری را مشاهده نکردم. منبع تصویر ممکن است 1080/24p باشد، اما روی صفحه نمایش سهبعدی، به گونهای واقعی به نظر میرسد که سایر اشکال ویدیو، صرف نظر از اینکه چقدر روشن و واضح و با وضوح بالا باشند، به سادگی اینطور نیستند.
اینکه JMGO U2 باعث شد من این احساس را در مورد سهبعدی در مقابل 4K HDR داشته باشم، به خودی خود باید نشان دهد که چقدر خوب از پس این فرمت برمیآید و در مقایسه با آنچه از ویدئو پروژکتورهای دیگر دیدهام، سهبعدی را به خوبی انجام میدهد. کنترلهای کالیبراسیون محدود هیچ اهمیتی ندارند زیرا معمولاً سهبعدی برخلاف حالتهای دیگر، کالیبره رنگی ندارد. و در اینجا به نظر میرسد که پیشفرضهای سهبعدی به خوبی تنظیم شدهاند تا تصویری طبیعی ایجاد کنند.
صدا.
یکی از حوزههایی که JMGO U2 در آن برتری دارد، سیستم صوتی داخلی آن است که توسط تولیدکنندهی معتبر بلندگو، Dynaudio، طراحی و تولید شده است. این سیستم از Dolby Audio و DTS-HD پشتیبانی میکند. صدای این سیستم بسیار خوب است، بهعلاوه به اندازهی کافی بلند پخش میشود تا نیاز به یک ساندبار سطح پایین را از بین ببرد. این سیستم از اندازهی کلی U2 بهره میبرد که حجم داخلی ۲.۴ لیتر، طبق مشخصات JMGO مورد نیاز برای عملکرد کارآمد بلندگوها و تولید مقدار معقولی از باس را فراهم میکند.
U2 چهار حالت صدا ارائه میدهد که تغییرات جزئی در تنظیم EQ دارند: استاندارد، که پاسخ باس قوی تا ۵۵ هرتز و فرکانسهای میانی و بالایی را کمی تقویت میکند؛ موسیقی، که باس و تریبل را کمی نسبت به استاندارد کاهش میدهد؛ سینما، که دارای مسطحترین پاسخ اندازهگیری است؛ و ورزش، که خروجی باس را تا ۱۰ دسیبل کامل کاهش میدهد و همچنین فرکانسهای بالایی را تا ۵ دسیبل تضعیف میکند تا گفتار یعنی صدای گویندگان برجسته شود. وقتی کامپیوترم را به ویدئو پروژکتور وصل کردم، عبارت «Dolby Audio» برای چند ثانیه روی صفحه نمایش چشمک زد.
نکتهی اصلی این است که JMGO U2 صرف نظر از حالت صدایش، صدای واضحی تولید میکند. همهی حالتهای صدا دارای شایستگی هستند و به نظر میرسد با دقت تنظیم شدهاند. انتخاب هر کدام به سلیقهی شخصی و کیفیت آکوستیک اتاق بستگی دارد و هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد. با وجود همهی اینها، من هنوز هم توصیه میکنم یک سیستم صوتی فراگیر مناسب و اختصاصی به هر ویدئو پروژکتور UST که بخشی از یک نصب دائمی است، اضافه کنید.
نتیجهگیری
جای تعجب است که ویدئو پروژکتوری با چنین پلتفرم سختافزاری مستحکمی، نتواند ابزارهای اولیه مورد نیاز برای بهرهبرداری از این فناوری را در خدمت ایجاد تصاویر دقیق 4K SDR و HDR فراهم کند. اما اگر چیزی به عنوان نمونهای از سختافزار و نرمافزار ناهماهنگ وجود داشته باشد، آن JMGO U2 است.
اگر JMGO بتواند از طریق بهروزرسانی میانافزار، قابلیتهایی را اضافه کند، شاید U2 برای برنامههای سینمای خانگی قابل استفاده باشد، که در حال حاضر به همین شکل به بازار عرضه میشود. مطمئناً یک نمایشگر ۱۰۰ اینچی خوب برای بیننده غیرانتقادی، مناسب برای ورزش و تلویزیون زنده، ایجاد میکند. به نظر میرسد که در بین USTها، چه برای بازیهای ویدیویی SDR و HDR، چه کنسول و چه کامپیوتر، انتخاب خوبی است. و سیستم صوتی خوبی دارد. اما با مجموعه ویژگیها و محدودیتهای فعلی آن، و با وجود منبع نور سهگانه لیزری، جایگزینهای خوبی برای JMGO U2 وجود دارد که کیفیت تصویر بهتری را با قیمت آن ارائه میدهند.
بازاریابی JMGO جسورانه U2 را به عنوان ویدئو پروژکتوری 4K معرفی میکند که "از IMAX Theater بهتر عمل میکند"، اشارهای گمراهکننده به طیف رنگ گسترده آن. واقعیت این است که حتی از USTهای رقیب در محدوده قیمت خود نیز بهتر عمل نمیکند. طیف رنگ بسیار گستردهای را ارائه میدهد اما کنترل معناداری کمی بر پارامترهای تصویر ارائه میدهد. خریدارانی که به دنبال یک UST در این محدوده هستند، باید در نظر بگیرند که آیا مدل لیزری-فسفری و چرخ رنگی که مقداری از وسعت رنگ را از دست میدهد اما دقت کلی بالاتری را ارائه میدهد، برایشان بهتر است یا خیر.
همچنین بخوانید: بررسی ویدئو پروژکتور لیزری JMGO N1S Ultimate 4K RGB

اندازهگیریها
روشنایی.
اندازهگیریها با دمای رنگ استاندارد و روشنایی لامپ روی حداکثر انجام شد.
JMGO U2 ANSI Lumens
لومن |
حالت تصویر |
2,245 |
Standard |
1,852 |
Bright-Colored |
1,470 |
Gentle |
2,245 |
Game (formerly Computer) |
2,245 |
User |
یکنواختی روشنایی: ۶۹٪
صدای فن.
در اتاق من، با کف صدای ۳۵ دسیبل (تمام لوازم خانگی خاموش هستند و نفسم را حبس میکنند)، صدای فن از فاصله ۱ متری، جلوی دستگاه، نامفهوم و غیرقابل اندازهگیری است. JMGO صدای فن را ۲۸ دسیبل ارزیابی میکند. آن صدای کم فن هم از کنار ویدئو پروژکتور منتشر میشود. اگر گوش خود را در فاصله چند فوتی از دریچههای کناری قرار دهید، میتوانید آن را بشنوید. به نظر میرسد طراحی به طور مؤثر صدای فن را سرکوب میکند تا بینندگان هرگز آن را نشنوند.
تاخیر ورودی.
در حالت تصویر بازی (قبلاً کامپیوتر) که مدار تأخیر کم ویدئو پروژکتور را درگیر میکند، من ۴۲ میلیثانیه تأخیر ورودی را با سیگنالهای ۴K/60 و ۶۶.۶ میلیثانیه با ۱۰۸۰p/60 اندازهگیری کردم.
اتصالات

HDMI 2.0b (x2)
Analog audio out (3.5 mm mini jack)
Optical Audio Out
Network (RJ-45)
USB (x2)
Wireless Networking
تنظیمات کالیبره شده
تنظیمات تصویر کالیبره شده از هر شخص ثالث، پتانسیل قابل توجه برای تغییرات نمونه به نمونه، و همچنین اندازهها و مواد مختلف صفحه نمایش، نورپردازی، استفاده از لامپ یا سایر عوامل محیطی که میتوانند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارند را در نظر نمیگیرد. ویدئو پروژکتورها همیشه باید در فضای شخصی کاربر کالیبره شوند و برای شرایط مشاهده مورد انتظار تنظیم شوند. با این حال، تنظیمات ارائه شده در اینجا ممکن است برای برخی نقطه شروع مفیدی باشد. همیشه قبل از انجام تنظیمات، تنظیمات فعلی خود را ثبت کنید تا بتوانید در صورت تمایل به آنها بازگردید. برای آشنایی با هر کالیبراسیون، به بخش عملکرد مراجعه کنید.
SDR
Image Mode: User
Brightness: 50
Contrast: 50
Hue: 50
Saturation: 40
Sharpness: 0
HDR
Image Mode: User
Brightness: 50
Contrast: 50
Hue: 30
Saturation: 50
Sharpness: 0