ویدئو پروژکتور اپسون HC 2250 عملکرد فوقالعادهای دارد و برای یک اتاق سینمای کوچک یا به عنوان یک ویدئو پروژکتور سطح مبتدی برای کسی که علاقهمند به بررسی ویدئو پروژکتورها بدون نیاز به صرف هزینه زیاد است، ایدهآل است.
Epson Home Cinema 2250
سینما خانگی اپسون ۲۲۵۰ (HC2250) بخشی از خانواده ویدئو پروژکتورهای ۳LCD 1080p این شرکت و جانشین مدل قبلی ۲۱۵۰ آنها است. HC2250 همچنین در خانواده رو به رشد دستگاههای سرگرمی استریم اپسون قرار دارد که تلویزیون اندروید داخلی و دسترسی به چندین برنامه محبوب را فراهم میکند.
با قیمت پیشنهادی تولیدکننده و قیمت فعلی ۹۹۹ دلار، HC2250 در رده بالاتری از ویدئو پروژکتورهای ۱۰۸۰p قرار دارد. با این اوصاف، این دستگاه در ازای قیمت خود امکانات زیادی نیز ارائه میدهد و به ندرت پیش میآید که ویدئو پروژکتوری در این محدوده قیمت بتواند این ویژگیها و عملکرد را ارائه دهد.
ویژگیها
ویدئو پروژکتور HC2250 با وضوح 1080p از فناوری 3LCD استفاده میکند که روشنایی سفید و رنگی یکسانی را ارائه میدهد و نیاز به چرخ رنگ و رنگینکمانهایی که معمولاً در ویدئو پروژکتورهای DLP تک تراشهای رایج است را از بین میبرد. اگر بینندهای هستید که به رنگینکمانهای DLP حساس است، این یک جایگزین عالی است. با این حال، در پشت این ویدئو پروژکتور، لامپ ویدئو پروژکتور UHE (راندمان فوقالعاده بالا) اپسون قرار دارد که تقریباً 4500 تا 7500 ساعت عمر مفید دارد، که دومی برای حالت ECO است. بسته به حالت تصویر، این میتواند معادل این باشد که کاربر بتواند این ویدئو پروژکتور را 8 ساعت در روز، هر روز، به مدت 2.5 سال قبل از نیاز به تعویض لامپ تماشا کند. خوشبختانه، هزینه لامپ نیز بسیار ارزان است و به طور متوسط تقریباً 59 دلار است.

HC2250 مجهز به ویژگیهای متعددی است که آن را به یک تجربهی اتصال و اجرا (plug-and-play) تبدیل میکند و میتواند شما را در عرض ۱۰ دقیقه یا کمتر به تماشای فیلم وا دارد. راهاندازی با پلتفرم اندروید تیوی داخلی بسیار ساده بود. اگر از قبل یک حساب گوگل دارید و با هرگونه تنظیمات دستگاه گوگل آشنا هستید، این یک روش نسبتاً استاندارد است. پس از راهاندازی اولیه، که شامل فرآیند جفتسازی ریموت ویدئو پروژکتور اصلی و اتصال به وایفای میشود، میتوانید بلافاصله از طریق هر یک از برنامههای پخش موجود، شروع به تماشای محتوا کنید. در کنار یوتیوب، هولو و آمازون پرایم معمول، این برنامهها شامل نتفلیکس نیز میشوند که به دلیل سیاستهای سختگیرانهی صدور مجوز نتفلیکس، در بین ویدئو پروژکتورهایی که پلتفرم اندروید تیوی ارائه میدهند، غیرمعمول است. ریموت دوم موجود در دستگاه، بعداً از طریق تنظیمات اندروید تیوی به عنوان یک دستگاه بلوتوث جفت میشود. این ریموت صرفاً به عنوان یک ریموت اندروید تیوی برای برنامهها عمل میکند، اگرچه میتواند صدای ویدئو پروژکتور را نیز کنترل کند.
به لطف قابلیت تغییر لنز عمودی (+۱۵٪ بالاتر از آفست پیشفرض)، که در ویدئو پروژکتورهای این رده چندان رایج نیست، محل قرارگیری این ویدئو پروژکتور تا حدودی انعطافپذیر است. این قابلیت در کنار امکان انتخاب حالت نصب رومیزی یا سقفی، زوم دستی ۱.۶ برابری و فوکوس دستی، امکان قرار دادن ویدئو پروژکتور را در بسیاری از مکانهایی که سایر ویدئو پروژکتورهای ۱۰۸۰p در این محدوده قیمت نمیتوانند، فراهم میکند.

با ویژگیهای ذکر شده در بالا، ویدئو پروژکتور HC2250 قادر به نمایش تصاویر 30 تا 300 اینچی است، با این حال باید در نظر داشت که اندازه صفحه نمایش بر میزان نور کلی تأثیر میگذارد. برای یک تصویر 100 اینچی با نسبت تصویر 16:9، لنز ویدئو پروژکتور میتواند در هر فاصلهای از 9'8" تا 15'8" از صفحه نمایش قرار گیرد. برای تعیین فاصله پرتاب برای اندازه صفحه نمایش مورد نظر خود، میتوانید از ماشین حساب ویدئو پروژکتور اپسون هوم سینما 2250 در پروژکتور سنترال استفاده کنید.
تصحیح کیستون عمودی خودکار (+/- 30 درجه) و تصحیح کیستون افقی دستی (+/- 30 درجه) نیز ارائه میشود. این موارد ممکن است برای راهاندازی موقت سریع مفید باشند، اما طبق معمول توصیه میشود برای حفظ بهترین کیفیت تصویر در نصب دائمی، از تصحیح کیستون خودداری کنید.
پشت HC2250 یک پوشش مغناطیسی دارد که میتوان آن را برداشت تا یک پورت HDMI، یک بلندگوی مونو 10 واتی، یک پورت خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلیمتری و یک پوشش که دستگاه پخش همراه را در خود جای میدهد، نمایان شوند. این محفظه دارای یک پورت HDMI اختصاصی دوم و اتصال برق USB است. با این حال، اگر از گیرنده AV برای تعویض چندین دستگاه HDMI استفاده نمیکنید، ممکن است به سرعت پورتهایتان تمام شود. پورتهای HDMI برای پذیرش سیگنال 4K رتبهبندی شدهاند، اما ویدئو پروژکتور با HDR سازگار نیست.
از دیگر ویژگیهای قابل توجه، میتوان به اسلایدر پوشش لنز A/V Mute روی خود ویدئو پروژکتور اشاره کرد که برای زمانی که ویدئو پروژکتور در حال استفاده نیست، خوب است شما به سادگی آن را میلغزانید تا پوشش لنز درگیر شود. بلوتوث داخلی امکان اتصال چندین دستگاه مانند بلندگوهای بلوتوث یا هدفون را فراهم میکند.
توجه داشته باشید که پخش سهبعدی دیگر در HC2250 پشتیبانی نمیشود، همانطور که در ابتدا اعلام شده بود. اپسون گزارش میدهد که این ویژگی به همراه Frame Interpolation در اواسط سال 2021 کنار گذاشته شد تا تولید این مدل در بحبوحه کمبود قطعات مرتبط با کووید در سراسر صنعت ادامه یابد.
عملکرد
حالتهای رنگ.
HC2250 چهار حالت از پیش تعیینشده تصویر دارد، از جمله پویا، سینمای روشن، طبیعی و سینما. حافظه مرتبط با آنها به ورودی وابسته است. این بدان معناست که، برای مثال، اگر ورودی HDMI موجود کالیبره شود، آن تنظیمات از طریق استیک استریم متصل به ورودی Home HDMI به برنامههای پلتفرم Android TV منتقل نمیشوند.
خارج از جعبه (OOTB) من در ابتدا شروع به مشاهده محتوای مختلف در حالتهای تصویر پیشفرض کردم، زیرا بسیاری از خریداران ویدئو پروژکتور در این محدوده قیمت احتمالاً آن را کالیبره نمیکنند. با این حال، آن دسته از کاربرانی که علاقهمند هستند و به کالیبراسیون DIY روی میآورند، متوجه میشوند که HC2250 کنترلهایی را ارائه میدهد که به آنها امکان میدهد به خوبی با نتایج خوب تنظیم شوند. برداشتهای اولیه این بود که برای یک ویدئو پروژکتور کوچک، بسیار روشن میشود، اگرچه نمونه ما در اکثر حالتهای رنگ با برجسته کردن بیش از حد قرمز و نمایش دقیق رنگهای طبیعی مشکل داشت. همچنین، هیچ یک از رنگهای سفید از ابتدا درست به نظر نمیرسیدند. آنها در حالتهای Cinema، Bright Cinema و Natural به سمت قرمز متمایل بودند، در حالی که Dynamic، روشنترین حالت، همیشه به سمت سبز متمایل بود. بعد از کمی تماشای کوتاه متوجه شدم که Natural بدون هیچ تغییر یا کالیبراسیونی بهترین تصویر را ارائه میدهد.

HC2250 شامل یک دیافراگم پویا برای بهینهسازی تصویر بر اساس روشنایی صحنهها است. برای این تنظیم سه گزینه در اختیار شما قرار دارد، خاموش، معمولی و پرسرعت. خاموش، کل کف سیاه را بالا میبرد و منجر به سیاهیهای رنگپریده میشود. معمولی و پرسرعت، تجربه یکسانی را در جزئیات ارائه میدهند. با این حال، پرسرعت، تنظیمات روشنایی را سریعتر از آنچه من توانستم بگویم انجام نداد و هیچ تفاوتی با معمولی نداشت.
با استفاده از نرمافزار کالیبراسیون Calman Ultimate از Portrait Displays، Colorimetry Research CR-250 Spectroradiometer، Colorimetry Research CR-100 Colorimeter و Murideo 8K Seven Generator شروع به اندازهگیری کردم. فاصله پرتاب HC2250، 12 فوت بود و تصویری 100 اینچی با نسبت تصویر 16:9 را روی یک صفحه نمایش Stewart با نسبت تصویر 1.3، 135 اینچی و نسبت تصویر 2.35:1 نمایش میداد. نقطه سفید برای همه تنظیمات تصویر OOTB در مقایسه با دمای رنگ استاندارد صنعتی D65 (6500 کلوین) بسیار نادرست بود، به طوری که Bright Cinema، Natural و Cinema مقدار زیادی قرمز را در طیف خاکستری نشان میدادند. همانطور که اغلب در ویدئو پروژکتورهای ارزان قیمت اتفاق میافتد، روشنترین حالت، Dynamic، از تقریباً 30٪ روشنایی تا بقیه طیف خاکستری، به شدت به سمت سبز متمایل بود. قرمز در انتهای تاریکتر زیر 30٪ غالب بود.
گاما در تنظیمات OOTB در تمام حالتهای تصویر به جز Natural از ۱.۲ تا ۱.۷ متغیر بود. Natural با انتخاب مقدار پیشفرض ۰، به گامای مطلوبتر ۲.۲ نزدیکتر بود. Natural همچنین دقیقترین حالت پیشفرض تصویر در OOTB کلی بود، با حداکثر خطای ۹.۹ deltaE و میانگین ۴.۴ dE در مقیاس خاکستری، ۷.۳ dE برای گاموت و میانگین ۱۰.۹ dE در Calman ColorChecker (که دقت را در طیف وسیعی از نمونههای رنگی مربوط به رنگ پوست، آسمان آبی و غیره اندازهگیری میکند). سه حالت پیشفرض تصویر دیگر از میانگین ۶.۹ dE تا ۱۲.۹ dE متغیر بودند. با اندازهگیریهایی که آنچه را که از مشاهده اولیه دیده بودم تأیید میکردند، حالت Natural را به عنوان حالتی که کالیبره میکردم، انتخاب کردم. (DeltaE نشان میدهد که نقاط خاکستری و رنگی یک نمایشگر چقدر دقیق هستند، و dE زیر ۳ - و به گفته برخی زیر ۴ - از ایدهآل غیرقابل تشخیص در نظر گرفته میشود.)
نتایج کالیبراسیون پس از تولید بسیار خوب بود و برای ویدئو پروژکتوری در این رده قیمتی، غافلگیری خوشایندی بود. من نقطه سفید استاندارد D65 صنعت تولید را هدف قرار دادم، تنظیم مقیاس خاکستری دو نقطهای و کالیبراسیون کامل CMS (سیستم مدیریت رنگ) را برای رنگهای اولیه و ثانویه RGBCMY انجام دادم، همراه با تنظیم مصرف برق روی نرمال، دیافراگم خودکار روی نرمال و گاما به صورت سفارشی. من تصمیم گرفتم از سفارشی برای ایجاد منحنی کمی مسطحتر استفاده کنم، اگرچه گزینه گاما -1 شما را به گاما 2.4 نیز نزدیک میکند. این منجر به کالیبره شدن تنظیمات تصویر طبیعی با حداکثر 30.1 fL / 103.2 نیت شد تا با اتاق تاریک تئاتر که در آن HC2250 را نصب کرده بودم، مطابقت داشته باشد. این میزان نور برای نمایش یک تصویر 100 اینچی روی صفحه نمایش من کافی بود. خطاهای کالیبراسیون پس از تولید با میانگین 3.5 dE در ColorChecker، حداکثر خطای 3.3 dE در مقیاس خاکستری و حداکثر خطای گاموت رنگ 5.6 dE در قرمز بسیار بهتر بودند. بیشتر نقاط دیگر در محدوده تلرانس زیر ۳ دسیولت قرار داشتند و بسیاری از آنها از ۰.۶ دسیولت تا ۲.۶ دسیولت متغیر بودند. با این حال، حتی کالیبراسیون کامل هم نتوانست مشکلات مربوط به رنگهای قرمز و سبز را به طور کامل حل کند، چرا که این رنگها در اشباع کمتر از ۱۰۰٪ به خوبی عمل میکردند اما در نقاط رنگی ۱۰۰٪ خود، از نظر رنگبندی دچار مشکل بودند.
مشاهده با کیفیت 1080p/SDR.
دستگاهها و محتوای مختلفی را برای تماشای پس از کالیبراسیون انتخاب کردم، که شامل همه چیز از AppleTV 4K، پخشکننده Blu-ray UHD Oppo UDP-203، Xbox Series X و همچنین برنامههای پخش آنلاین داخلی میشد. با شروع از Netflix از طریق برنامه پخش داخلی HC2250، قسمت 5 سریال The Witcher را تماشا کردم که به من امکان بررسی عملکرد صحنههای کمنور و پالت رنگ کلی صحنههای ابتدایی را داد. در کل، رنگهای طبیعی به خوبی نمایش داده شدند. متأسفانه کنتراست عالی نبود و جزئیات بیشتری را در صحنههای پسزمینه نسبت به آنچه دوست داشتم نشان میداد، مانند زمانی که همزاد، پیرمرد را تقلید میکرد. و این با تنظیم Auto Iris روی Normal مشاهده شد؛ تنظیم آن روی Off، کل کف سیاه را بلند کرد و صحنه را محو کرد. تنظیمات Normal و High Speed iris تقریباً عملکرد یکسانی ارائه دادند.
بعد از اینکه مجذوب تماشای بیشتر از حد انتظار The Witcher شدم، به سراغ چندین فیلم Blu-ray رفتم. من با لوسی شروع کردم، به طور خاص فصل "70٪". این فصلی است که لوسی (اسکارلت جوهانسون) شروع به استفاده از 70٪ عملکرد مغز میکند و فیلم جلوههای ویژه، برشهای دوربین و کلوزآپهای مختلفی را در صحنههایی از APL بالا (سطح تصویر متوسط) تا APL پایین ارائه میدهد. این سکانس پس از کالیبراسیون بیشترین تأثیر را بر من گذاشت. نه تنها سفیدیها سفید و بدون هیچ اثری از رنگپریدگی بودند، بلکه تمام رنگهای پوست نیز به خوبی بازتولید شده بودند. کلوزآپهای صورت اسکارلت جوهانسون عالی به نظر میرسیدند، تغییرات رنگ در چشمانش به راحتی قابل مشاهده بود و رنگ ظریف در رایانهای که او ساخته بود، کاملاً وجود داشت. حتی ستارههایی که در فلش مموری او بودند، بدون مشکل حل شدند.

با یک کالیبراسیون خوب، رنگها در فیلمهایی مانند Up زیبا و پر جنب و جوش به نظر میرسند، بدون اینکه بیش از حد اشباع شده باشند. (منبع عکس: پیکسار)
فیلم بعدی «Up» از دیزنی پیکسار بود. من به صحنهای رفتم که کارل برای اولین بار بادکنکها را از خانهاش رها میکند و رنگها متمایز و پر جنب و جوش بودند، بدون اینکه بیش از حد اشباع شده و نئونی به نظر برسند. وقتی خانه در هوا بود، ابرها سفید بسیار تمیزی بودند. کل صحنه تُن بسیار ملایمی داشت، که همان چیزی بود که شما میخواهید. «بالا» یکی از آن فیلمهایی است که اگر مشکلی با اشباع بیش از حد دارید، آن را در این صحنه خواهید دید. باید ملایمتر باشد و من خیلی خوشحال شدم که دیدم اینجا اینطور است.
مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی فیلم بعدی در مجموعه فیلمهای من بود. صحنهای که من روی آن تمرکز کردم در فصل «چه خبر از خطر» بود که مایلز شب هنگام قبل از پایین کشیدن ماسکش و پریدن روی بالای یک ساختمان نشسته است. این صحنه به دلیل سبک هنری انیمیشن، جزئیات ظریف زیادی در لباس ارائه میدهد. با وجود تنظیم خودکار دیافراگم روی حالت عادی، کنتراست پایین HC2250 در مقایسه با ویدئو پروژکتورهایی که سیاهی عمیقتری دارند، صحنه را بهتر نشان میداد. اما هنوز هم بسیار دلپذیر بود و در کل خوب به نظر میرسید. ویدئو پروژکتور بیشتر جزئیات لباس مشکی را وقتی مایلز پشتک وارو میزند، نشان میداد و لوگوی مرد عنکبوتی که روی لباس کشیده بود را به نمایش میگذاشت، که هنگام دویدن در خیابانها و تاب خوردن در شهر، پر جنب و جوش بود.
آخرین فیلمی که با فرمت بلوری انتخاب کردم، فیلم Mad Max: Fury Road بود که ویدئو پروژکتور آن به دلیل مشکلاتی که در رنگهای قرمز و سبز ۱۰۰٪ اشباعشده دیده میشد، عملکرد خوبی نداشت. این خطاهای رنگی واقعاً بر کل فضای رنگی Rec.709 تأثیر میگذارند و عمدتاً در ناحیه نارنجی، قهوهای و قرمز دیده میشوند. بنابراین صحنههای بیابانی که بخش عمدهای از فیلم در آنها فیلمبرداری شده، کمتر از حد مطلوب بودند. با این اوصاف، تصویر قابل استفاده و بیش از حد قابل تماشا بود. اما اگر این فیلم را روی هر نمایشگر مرجع کالیبره شدهای دیده باشید، به راحتی میتوانید ببینید که تصویر بیش از حد قرمز دارد.
نتیجهگیری
HC2250 ویدئو پروژکتور خوبی است و باید بگویم که از عملکرد آن، به خصوص پس از کالیبراسیون، شگفتزده شدم. درست است که دقت اولیه برای علاقهمندان جدی جای کار زیادی دارد، اما بسته به مورد استفاده، این موضوع ممکن است خیلی مهم نباشد. اگر هم مهم باشد، چون ویدئو پروژکتور برای سینمای خانگی استفاده میشود، کاربر متوجه خواهد شد که کالیبراسیون نتایج خوبی ارائه میدهد. و اگر کالیبراسیون بخشی از برنامه نباشد، تنظیمات تصویر طبیعی همچنان میتواند تصویر دلپذیری ارائه دهد، هرچند که مقداری از دقت در رنگ پوست را از بین میبرد.
HC2250 علاوه بر تصویر روشن خود، این مزیت را دارد که بسیار کوچک و سبک است، بنابراین میتواند روی قفسهای در پشت اتاق قرار گیرد یا روی میز یا سقف نصب شود. این ویدئو پروژکتور برای کسی که میخواهد یک سینمای خانگی کوچک بسازد یا یک ویدئو پروژکتور برای اتاق بازی/اتاق بازی کودکان داشته باشد که از تلویزیون اندروید پشتیبانی میکند، انتخاب مناسبی است. همچنین برای یک شب فیلم در حیاط خلوت عالی خواهد بود. به لطف خروجی نور بالا، اندازه جمع و جور، وای فای داخلی، اپلیکیشنهای پخش داخلی و بلندگو، این ویدئو پروژکتور کاربردهای زیادی دارد.
در مجموع، اپسون HC2250 امکانات زیادی را در یک بسته کوچک و نسبتاً ارزان ارائه میدهد. قیمت این ویدئو پروژکتور با قیمت پیشنهادی تولیدکننده و قیمت بازار ۹۹۹ دلار، در رده بالای ویدئو پروژکتورهای ۱۰۸۰p قرار میگیرد که فاصله چندانی با ارزانترین ویدئو پروژکتورهای ۴K موجود، هرچند با امکانات کمتر، ندارد. همچنین میتوانید رقبای بسیار خوبی برای ویدئو پروژکتورهای ۱۰۸۰p بدون قابلیت پخش داخلی با قیمت بسیار کمتر پیدا کنید. اما این ویدئو پروژکتور اپسون، بدون نیاز به تعهد مالی هنگفت، ورود بسیار خوبی به عرصه ویدئو پروژکتورها است. اگر از قبل یک ویدئو پروژکتور ۱۰۸۰p مناسب دارید، احتمالاً بهتر است با همان چیزی که دارید، ادامه دهید. اگر در مورد خرید اولین ویدئو پروژکتور خود مردد هستید، HC2250 گزینه مناسبی برای شروع کار شماست.

اندازهگیریها
روشنایی.
روشنترین حالت HC2250، حالت تصویر پویا (Dynamic picture preset) در مصرف برق معمولی (Normal power consumption) با خاموش بودن خودکار دیافراگم (Auto Iris Off) بود. این حالت با 2728 انسی لومن اندازهگیری شد که اساساً به مشخصات 2700 انسی لومن آن نزدیک میشود. از آنجایی که این یک ویدئو پروژکتور 3 چیپ است، روشنایی سفید و رنگی یکسانی را نیز ارائه میدهد. تغییر تنظیمات توان لامپ از معمولی (Normal) به اقتصادی (ECO) منجر به کاهش 32 درصدی خروجی نور در هر حالت تصویر شد.
Epson Home Cinema 2250 ANSI Lumens
اکو |
عادی |
حالت |
1,855 |
2,728 |
Dynamic |
1,329 |
1,955 |
Bright Cinema |
1,329 |
1,955 |
Cinema |
1,195 |
1,758 |
Natural |
763 |
1,122 |
Natural (Calibrated) |
یکنواختی روشنایی.
یکنواختی روشنایی در عریضترین حالت زوم HC2250، ۸۵.۷٪ اندازهگیری شد، که روشنترین قسمت صفحه نمایش در مرکز میانی و کمنورترین قسمت در بالا سمت راست قرار داشت. برای طولانیترین حالت زوم، یکنواختی روشنایی اندازهگیری شده ۸۷.۲٪ بود، که روشنترین قسمت دوباره در مرکز میانی و کمنورترین قسمت در قسمت پایین سمت راست بود. تفاوت روشنایی در یک صفحه سفید کامل در حالت مشاهده عادی قابل توجه نبود.
صدای فن.
شرکت اپسون صدای فن HC2250 را برای حالت عادی ۳۶ دسیبل و در حالت بیصدا ۲۸ دسیبل ارزیابی میکند که مربوط به تنظیمات ECO است. با استفاده از نرمافزار Room EQ Wizard و میکروفون Umik-1، کف صدای محیط اتاق سینمای من ۳۳.۳ دسیبل است. با اندازهگیری HC2250 در فاصله تقریباً ۴ فوت از چندین مکان (از هر ۴ طرف و همچنین بالا)، میزان نویز HC2250 در تمام حالتهای تصویر، زمانی که حالت روشنایی لامپ روی نرمال تنظیم شده بود، بین ۳۸.۰ تا ۳۸.۶ دسیبل اندازهگیری شد. در حالت ECO، تمام حالتهای تصویر ۳۳.۹ تا ۳۴.۲ دسیبل اندازهگیری شدند. هنگامی که محتوا پخش میشود یا زمانی که نویز محیط به شدت بالا میرود، HC2250 به سرعت بی صدا میشود.
تأخیر ورودی.
HC2250 با سیگنالهای ۱۰۸۰p/60، ۲۷ میلیثانیه تأخیر ورودی اندازهگیری کرد که برای اکثر بازیهای معمولی به اندازه کافی سریع است، اما بسیار پایینتر از عملکرد بهترین ویدئو پروژکتورهای بازی است که تأخیر ورودی ۱۶ میلیثانیه یا کمتر دارند.
اتصالات

HDMI 1.4 (دو عدد، یکی داخل محفظه دستگاه پخش جریانی)
USB نوع مینی B (فقط سرویس)
خروجی صدای آنالوگ (استریو 3.5 میلیمتری)
تنظیمات کالیبره شده
تنظیمات تصویر کالیبره شده از هر شخص ثالث، پتانسیل قابل توجه برای تغییرات نمونه به نمونه، و همچنین اندازهها و مواد مختلف صفحه نمایش، نورپردازی، استفاده از لامپ یا سایر عوامل محیطی که میتوانند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارند را در نظر نمیگیرد. ویدئو پروژکتورها همیشه باید در فضای شخصی کاربر کالیبره شوند و برای شرایط مشاهده مورد انتظار تنظیم شوند. با این حال، تنظیمات ارائه شده در اینجا ممکن است برای برخی نقطه شروع مفیدی باشد. همیشه قبل از انجام تنظیمات، تنظیمات فعلی خود را ثبت کنید تا بتوانید در صورت تمایل به آنها بازگردید. برای آشنایی با هر کالیبراسیون، به بخش عملکرد مراجعه کنید.
SDR
Color Mode: Natural
Brightness: 49
Contrast: 10
Color Saturation: 48
Tint: 50
Sharpness: 8
White Balance: Custom
Offset R: 41
Offset G: 49
Offset B: 47
Gain R: 43
Gain G: 50
Gain B: 52
Advanced
Gamma: Custom
Color Tone 1: 3
Color Tone 2: 2
Color Tone 3: 0
Color Tone 4: 0
Color Tone 5: 1
Color Tone 6: 3
Color Tone 7: 5
Color Tone 8: 5
Color Tone 9: 11
RGBCMY
R - Hue: 57 / Saturation: 26 / Brightness: 50
G - Hue: 82 / Saturation: 34 / Brightness: 55
B - Hue: 57 / Saturation: 30 / Brightness: 36
C - Hue: 51 / Saturation: 50 / Brightness: 38
M - Hue: 59 / Saturation: 24 / Brightness: 36
Y - Hue: 55 / Saturation: 15 / Brightness: 70
Power Consumption: Normal
Auto Iris: Normal