ویدئو پروژکتور لیزری PT-MZ16KL پاناسونیک یک ویدئو پروژکتور لیزری 3LCD فوقالعاده است که تصاویر روشن و دقیقی را با عملکرد بیصدا و راهاندازی و پیمایش آسان در منو ارائه میدهد.
Panasonic PT-MZ16KL

ویدئو پروژکتور لیزری PT-MZ16KL پاناسونیک به عنوان پرچمدار خانواده سه عضوی MZ ویدئو پروژکتورهای لیزری با وضوح WUXGA پاناسونیک، باید برای بازار هدف اصلی آن یعنی دانشگاهها و مشاغل به خوبی عمل کند. کلیساهای بزرگتر نیز میتوانند از قدرت 16000 لومنی آن بهرهمند شوند. برای کسانی که به دنبال طراحی و ویژگیهای مشابه با روشنایی کمتر و هزینه کمتر هستند، خط تولید MZ شامل ویدئو پروژکتورهای مدل PT-MZ13KL (13000 لومن) و PT-MZ10KL (10000 لومن) نیز میشود که به تطبیقپذیری آن میافزاید. هر سه کلاس لومن در کابینتهای سیاه یا سفید با پسوند BU یا WU روی شماره مدل ارائه میشوند.
PT-MZ16KL یک طراحی 3 تراشهای با پنلهای LCD یک اینچی است. این معماری 3 تراشهای مزایای عدم احتمال ایجاد آثار رنگینکمانی و روشنایی برابر سفید و رنگی را به همراه دارد. همانطور که انتظار میرفت، روشنایی و دقت رنگ به طور قابل توجهی بهتر از اکثر ویدئو پروژکتورهای DLP تک تراشهای بود که در گذشته بررسی کردهام. و طیف گسترده حالتهای تصویر این ویدئو پروژکتور به شما اطمینان میدهد که صرف نظر از محتوا یا محیط شما، گزینهها و قابلیتهای مورد نیاز خود را با این ویدئو پروژکتور پیدا خواهید کرد.
آزمایش PT-MZ16KL بسیار سرگرمکننده بود، زیرا تلاش برای "به چالش کشیدن" آن با طیف گستردهای از محتوای مختلف در تنظیمات مختلف، به یک چالش تبدیل شد. در نهایت، این دستگاه به راحتی از پس هر چالشی برآمد.
مزایا
روشنایی بالا با وزن کم و ابعاد کوچک
موتور نور چند لیزری با ویژگیهای ایمن در برابر خرابی
عملکرد بیصدا
فقط به یک پریز برق ۱۱۵ ولت/۱۵ آمپر نیاز دارد
معایب
فقط ۱ اتصال HDMI
ویژگیها
قیمت پیشنهادی تولیدکننده برای ویدئو پروژکتور PT-MZ16KL قبل از اضافه کردن لنز، 33999 دلار است. سرمایهگذاری روی یک ویدئو پروژکتور 30 هزار دلاری به این معنی است که شما با مجموعهای از معیارها روبرو هستید که بسیار متفاوت از یک دستگاه زیر 10 هزار دلار است. مواردی مانند نگهداری، طول عمر متوسط و کنترل شبکه میتوانند به اندازه روشنایی رنگ و کیفیت تصویر مهم باشند. PT-MZ16KL در تمام این زمینهها، از جمله طول عمر 20000 ساعته موتور لیزر Solid Shine ویدئو پروژکتور پاناسونیک با خنککننده مایع و طراحی آببندیشده که نیازی به تعویض فیلتر ندارد، عملکرد خوبی دارد. مدار رفع خرابی لیزر همچنین تضمین میکند که اگر یک دیود لیزر از کار بیفتد، به جای اینکه کل ویدئو پروژکتور از کار بیفتد، آن بخش از آرایه کنار گذاشته میشود در حالی که پخش تصویر تنها با مقدار کمی از دست دادن روشنایی ادامه مییابد. یکی دیگر از موارد ایمن برای جلوگیری از صفحه خالی در محیطهای بحرانی، تنظیم هوشمندانه ورودی پشتیبان است که امکان انتخاب ورودی ثانویه پیشفرض را فراهم میکند که ویدئو پروژکتور در صورت قطع سیگنال ورودی اصلی به آن سوئیچ میکند.
با توجه به روشنایی بالای آن، PT-MZ16KL نسبتاً کوچک و سبک است و ابعاد آن 25.6 در 7.3 در 17.3 اینچ و وزن آن بدون لنز 49.2 پوند است. و این ابعاد را با بیصداترین فن موجود در ویدئو پروژکتوری با این میزان روشنایی به دست آورده است. مشخصات رسمی در شرایط آزمایشگاهی 38 دسیبل در حالت قدرت معمولی و 32 دسیبل در حالت قدرت بیصدا است. صدای فن نیز کمی بم است که در آزمایشها، هرگز واقعاً متوجه آن نشدم. من اغلب از روشن بودن فن بیخبر بودم تا اینکه در پایان جلسه برای خاموش کردن ویدئو پروژکتور آمدم و با غیبت آن به یاد آوردم که در حال کار بوده است.
همانطور که در بخش اتصالات در انتهای بررسی توضیح داده شد، چندین گزینه ورودی ویدیوی دیجیتال از جمله HDMI، DVI-D، HD-SDI و DIGITAL LINK وجود دارد، که همان چیزی است که پاناسونیک آن را اتصال RJ-45 HDBaseT مینامد. من کمی تعجب کردم که فقط یک پورت ورودی HDMI (با مدیریت حق چاپ HDCP 2.2) پیدا کردم، کمبودی که ممکن است در برخی از تنظیمات مشاهده شود. البته، DVI معمولاً میتواند با یک آداپتور در مواقع ضروری برای HDMI فقط ویدیو دو برابر شود (این پورت نیز مجهز به HDCP است، هرچند با نسخه نامشخص). و در هر صورت، با توجه به موارد استفاده این نوع ویدئو پروژکتور، احتمالاً به نوعی سوئیچر خارجی یا سختافزار دیگری متصل میشود که انتخاب سیگنالهای ورودی را کنترل میکند. به عنوان یک ویژگی اضافه، PT-MZ16KL از طریق اتصالات HDMI و HDBaseT خود با سیگنالهای ویدیویی تا 4K/60p سازگار است که آنها را با وضوح WUXGA بومی خود نمایش میدهد.

PT-MZ16KL در دو رنگ سفید (PT-MZ16KLWU) و مشکی (PT-MZ16KLBU) موجود است که تصویر هر دو با لنز ET-EMS600 در اینجا نشان داده شده است.
گزینههای تنظیم و پیکربندی در PT-MZ16KL فراوان است، از محدوده اندازه تصویر مشخص شده به صورت مورب ۸۰ تا ۵۰۰ اینچ (نسبت تصویر ۱۶:۱۰) شروع میشود. سری PT-MZ16K از هفت گزینه لنز مختلف، همه زومها، از زوم کوتاه با نسبت پرتاب ۰.۴۸-۰.۵۵:۱ شروع میشود و تا پرتاب بلند با نسبت پرتاب ۴.۱۴-۷.۴:۱ ادامه مییابد. تغییر لنز تا حدودی بسته به لنز انتخاب شده متفاوت است، اما برای اکثر گزینههای لنز در ±۶۰٪ عمودی و ±۲۰٪ افقی، زیاد است. اصلاح کیستون، اصلاح چهار گوشه و اصلاح هندسی برای سطوح منحنی همگی در دسترس هستند.
انعطافپذیری محل نصب با توانایی PT-MZ16KL در ارائه روشنایی کامل خود از یک مدار اختصاصی ۱۱۵ ولت/۱۵ آمپر بهبود یافته است. این دستگاه فقط ۱۰۵۰ وات مصرف میکند. این امر میتواند به ویژه برای ارتقاء محل ویدئو پروژکتور موجود با یک مدل بسیار روشنتر مفید باشد. همانند بسیاری از ویدئو پروژکتورهای لیزری بهتر، گزینههای نصب شامل جهتگیری کامل ۳۶۰ درجه در هر محوری است و PT-MZ16KL برای عملکرد ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته طراحی شده است. تصویر را میتوان برای نصب روی سطح، روی سقف و برای پخش از جلو یا عقب تنظیم کرد. حتی یک تنظیم خودکار وجود دارد که یک حسگر وضعیت داخلی را فعال میکند که میتواند تشخیص دهد که آیا نصب روی سقف یا سطح انتخاب شده است و تصویر را به درستی جهتدهی کند. صادقانه بگویم، این یک ویژگی بسیار کوچک و جالب است. به عنوان یک انتگرالگیر، میتوانم به شما بگویم که وقتی ویدئو پروژکتور را نصب میکنید و متوجه میشوید که قبل از نصب، جهت نصب را در منو روی سقف تنظیم نکردهاید، آزاردهنده است. خواندن منوها به صورت وارونه و برعکس، مهارتی است که برای یک انتگرالگیر کمتر شناخته شده است. من میتوانم ببینم که این ویژگی در کاربردهای اجاره/نمایشگاه که در آن از یک ویدئو پروژکتور بارها در محیطها و جهتگیریهای نصب مختلف استفاده میشود، نیز مفید خواهد بود.
سری PTMZ16K در کنار تمام ابزارهای راهاندازی داخلی، از برنامه Smart Projector Control این شرکت پشتیبانی میکند و پاناسونیک این ویدئو پروژکتورها را به عنوان اولین ویدئو پروژکتورهای LCD خود که از نرمافزار Geometry Manager Pro این شرکت پشتیبانی میکنند، معرفی میکند. اولین مورد، امکان کنترل ویدئو پروژکتور را از طریق تلفن هوشمند آیفون یا اندروید فراهم میکند، در حالی که نرمافزار Geo Pro امکان اصلاح هندسی ساده، ترکیب لبهها و تطبیق رنگ چندین ویدئو پروژکتور را فراهم میکند. علاوه بر این، ویدئو پروژکتورها در ایالات متحده، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر از قبل فعال شدهاند و از عملکرد جدید NFC پاناسونیک پشتیبانی میکنند. این قابلیت از قابلیت Near Field Commuication که در برخی از تلفنهای هوشمند وجود دارد، برای جفت کردن لمسی تلفن با ویدئو پروژکتور و کنترل برخی تنظیمات استفاده میکند. (ارتقاء اختیاری NFC در سایر کشورها موجود است.)
در اینجا مروری سریع بر ویژگیهای کلیدی سری PT-MZ16K خواهیم داشت:
مدلهایی با روشنایی ۱۶۰۰۰، ۱۳۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰ لومن
رزولوشن WUXGA از طریق سه پنل LCD 1.0 اینچی
منبع نور لیزر با خنککننده مایع با طول عمر نامی ۲۰۰۰۰ ساعت
عملکرد بدون نیاز به تعمیر و نگهداری با ساختار ضد گرد و غبار و فیلتر بادوام ۲۰۰۰۰ ساعته
طراحی ایمن، منبع نور را در صورت خرابی دیود لیزر در نزدیکی روشنایی کامل نگه میدارد
سیگنال ورودی پشتیبان ثانویه دارای سوئیچ خودکار با خرابی سیگنال ورودی اصلی است
جمع و جور و سبک وزن برای کلاس لومن خود (۲۵.۶ در ۷.۳ در ۱۷.۳ اینچ، ۴۹.۲ پوند بدون لنز)
عملکرد ارتباط میدان نزدیک (NFC) برای جفت شدن لمسی با تلفن هوشمند و کنترل تنظیمات
اصلاح هندسی شبکه رایگان از طریق کنترل از راه دور
عملکرد بیصدا برای محیطهای حساس به صدا (۳۸ دسیبل در حالت عادی، ۳۲ دسیبل در حالت بیصدا)
هفت گزینه لنز زوم از ۰.۴۸:۱ تا نسبت پرتاب ۷.۴:۱
انواع ورودی دیجیتال چندگانه از جمله DIGITAL LINK HDBaseT
از سیگنال ورودی ۴K در برخی ورودیها پشتیبانی میکند
سازگار با کنترل صحنه Art-Net
پشتیبانی از نرمافزارهای پاناسونیک شامل کنترل هوشمند ویدئو پروژکتور برای iOS/Android، اپلیکیشن گوشیهای هوشمند، انتقال لوگو، نظارت چندگانه و کنترل برای چندین نمایشگر شبکهای، نرمافزار هشدار زودهنگام برای نمایشگرهای شبکهای، Geometry Manager Pro برای راهاندازی/ترکیب ویدئو پروژکتورهای شبکهای
۳ سال گارانتی محدود قطعات/کار

عملکرد
PT-MZ16U هفت حالت تصویر از پیش تعیینشده را برای تطبیق با انواع مختلف محتوا و شرایط مشاهده ارائه میدهد. ظاهر آنها چشمگیر است، اگرچه یک "نقص قابل توجه" در عمل، حافظه حالت کاربر اختصاصی برای سفارشیسازی کامل یک پیشتنظیم تصویر برای یک منبع یا مورد استفاده خاص بود (اگرچه حافظههای کاربر برای تنظیمات روشنایی لیزر سفارشی همانطور که در زیر توضیح داده شده است، ارائه میشوند). این فقدان تا حدودی با این واقعیت جبران میشود که میتوانید تنظیمات گستردهای را به دلخواه خود در هر حالت تصویر انجام دهید و آن تنظیمات را در آن حالت ذخیره کنید. علاوه بر این، میتوانید هر یک از این حالتها را به عنوان حالت پیشفرض نیز انتخاب کنید، که در شرایط نصب که میخواهید ویدئو پروژکتور را مجبور کنید همیشه با تنظیمات دلخواه شما راهاندازی شود، به جای اینکه ویدئو پروژکتور آخرین تنظیمات استفاده شده را به خاطر بیاورد، واقعاً مفید است.
در هر تنظیم حالت تصویر، بیشتر تنظیمات معمول برای تنظیم دقیق تصویر، از جمله تنظیمات اولیه (کنتراست، روشنایی، اشباع رنگ، ته رنگ و وضوح) و همچنین برخی از کنترلهای پیشرفتهتر مورد علاقه متخصصان (دمای رنگ، گاما، تعادل رنگ سفید با کنترلهای تقویت (HIGH) و بایاس (LOW) قرمز، سبز و آبی) را خواهید یافت. یک تنظیم اختصاصی ۶ وضعیتی به نام System Daylight View وجود دارد که برای افزایش سریع وضوح تصویر برای نمایش در نور شدید بدون نیاز به تنظیم سایر تنظیمات در نظر گرفته شده است. این ویدئو پروژکتور همچنین دارای یک عملکرد کنتراست پویای مؤثر با سه سطح از پیش تعیین شده (علاوه بر خاموش) و یک گزینه سفارشی است که امکان تنظیم دقیق ویژگی کنتراست خودکار را فراهم میکند و همچنین به شما امکان میدهد آستانهای را که تصاویر تاریک شروع به روشن شدن میکنند، تعیین کنید.
PT-MZ16U علاوه بر انتخاب حالت تصویر مناسب برای محتوای شما، امکان تنظیم روشنایی موتور لیزر را با پنج گزینه مختلف قدرت فراهم میکند. حالت عادی (Normal) خروجی کامل لیزر را فراهم میکند، در حالی که حالت بیصدا (Quiet) هم روشنایی و هم صدای فن را برای نصبهای حساس به صدا کاهش میدهد. حالت بیصدا (Engaging Quiet) روشنایی را در هر حالت تصویر تقریباً 40٪ کاهش میدهد.
علاوه بر این، سه تنظیم وجود دارد کاربر ۱، ۲ و ۳ که به شما امکان میدهد هر تنظیم قدرت را از ۸٪ تا ۱۰۰٪ قدرت کامل ذخیره و به راحتی فراخوانی کنید. برای یک محیط اجارهای، این میتواند به شما اطمینان دهد که ویدئو پروژکتورهای شما به درستی برای حداکثر طول عمر تنظیم شدهاند و در عین حال روشنایی کافی را برای مشتریان شما ارائه میدهند. به عنوان مثال، اگر مشتری شما فقط به ۸۰٪ روشنایی کامل نیاز دارد، میتوانید قبل از تحویل گرفتن دستگاه، ویدئو پروژکتور را در حالت کاربر ۲ قرار دهید. در حالی که کاربر میتواند حداکثر روشنایی را به تنهایی تغییر دهد، باید برای یافتن تنظیمات و سپس انجام تنظیمات، به منو مراجعه کند.
در اینجا خلاصهای از تنظیمات از پیش تعیین شده حالت تصویر و برخی از مشاهدات آورده شده است:
استاندارد.
حالت تصویر پیشفرض ویدئو پروژکتور، استاندارد، برای پاسخگویی به نیازهای طیف وسیعی از انواع محتوا در نظر گرفته شده است. این حالت که برای ارائه درجه بالایی از وضوح با قربانی کردن مقداری از دقت رنگ در مقایسه با حالتهای سینما و REC.709 با تنظیم بهتر طراحی شده است، همچنان تصویر بسیار رضایتبخشی را ارائه میدهد و در عین حال ۱۳۴۱۶ انسی لومن روشنایی اندازهگیری شده را به صفحه نمایش میدهد که نسبتاً نزدیک به خروجی کامل ویدئو پروژکتور است.

پویا.
این حالت، روشنایی منبع لیزر را به حداکثر میرساند تا به عبور از نور محیطی زیاد یا پوشش یک صفحه نمایش بزرگ کمک کند. در اندازهگیریهای ما، به 15791 انسی لومن رسید که اساساً مشخصات کامل ویدئو پروژکتور و کاملاً در محدوده تحمل انسی است. همانطور که برای روشنترین حالتهای ویدئو پروژکتور رایج است، در مقایسه با حالتهای دقیقتر رنگ، این حالت دارای یک سوگیری سبز آشکار است، اما این سوگیری کمتر از آن چیزی است که در بسیاری از ویدئو پروژکتورها میبینیم و فقط در مقایسه مستقیم با سایر حالتهای تصویر، توجه را به خود جلب میکند. این حالت برای مشاهده ارائهها و گرافیکها و حتی برخی از محتوای ویدیویی کماهمیتتر در نور شدید که احتمالاً در آن دیده میشود، کاملاً مناسب بود.
گرافیک.
حالت گرافیک با روشنایی تقریباً برابر با حالت دینامیک اما بدون تمایل آشکار به رنگ سبز، با ۱۴۳۳۴ لومن اندازهگیری شده، برای ارائهها، اسناد و سایر تصاویر از منبع رایانه طراحی شده است. این حالت ترجیحی من برای پاورپوینتها و سایر مطالب گرافیکی یا متنی از ورودی رایانه بود، اگرچه حالت شبیهساز DICOM با کنتراست بالا، با روشنایی بسیار کمتر، برای اسناد نیز خوب به نظر میرسید. وقتی به تماشای پخشهای یوتیوب تمام صفحه از رایانه تغییر حالت دادم، جای تعجب نیست که بهترین حالت از نظر دقت و بازتولید رنگ، به یک رقابت بین حالتهای سینما و REC709 تبدیل شد.
سینما.
همانطور که ممکن است حدس بزنید، محتوای فیلم و ویدیوی تولید شده حرفهای با این حالت به طور ویژهای دلپذیر به نظر میرسید، که با وجود قرار گرفتن در بین سه حالت کمنور، همچنان روشنایی بسیار خوبی معادل ۹۰۴۳ لومن تولید میکرد و در عین حال دقت رنگ خوبی را حفظ میکرد. علاوه بر این، در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورهای با خروجی بالا که بررسی کردهام، به نظر نمیرسد که در این حالت در مقایسه با روشنترین حالتهای آن، افت روشنایی کلی قابل توجهی مشاهده شود، که شاید محصول جانبی معماری LCD سه تراشهای آن باشد که روشنایی رنگی و سفید برابری را تولید میکند. این حالت ترجیحی من برای تماشای فیلم و بیشتر محتوای ویدیویی زنده بود.
طبیعی.
با ۹۷۱۸ لومن، طبیعی تنظیم شده است تا رنگ دقیقی را به عکسها و محتوای فیلم مبتنی بر فیلم در محیط تاریک ارائه دهد.

هفت گزینه لنز برای سری PT-MZ16K وجود دارد که طیف گستردهای از نسبتهای پرتاب را ارائه میدهند.
REC709.
با تسلط بر محتوا بر اساس استاندارد رنگ تلویزیون با کیفیت بالای REC709، این حالت تصویر، با تنظیمات پیشفرض خود، تصویری مطابق با REC709 ارائه میدهد.
DICOM SIM. همانطور که اغلب در ویدئو پروژکتورهای دیگر یافت میشود، این تنظیمات از پیش تعیینشده برای تقلید از استاندارد DICOM Part 14 Grayscale که برای تصویربرداری پزشکی استفاده میشود، طراحی شده است و امکان نمایش واضحتر تصاویر اشعه ایکس و سایر تصاویر با کنتراست بالا را در محیطهای آموزشی و تدریس غیرتشخیصی فراهم میکند. از ابتدا، این حالت کمنورترین حالت پروژکتور با ۸۷۷۳ انسی لومن بود.
نتیجهگیری
اگر در پایگاه داده ProjectorCentral Find a Projector به دنبال ویدئو پروژکتورهای لیزری با وضوح WUXGA در محدوده روشنایی ۱۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ انسی لومن بگردید، تنها چهار مدل فعلی و انواع جزئی آنها را پیدا خواهید کرد، و بقیه مدلها از نظر قیمت مستقیماً با PT-MZ16KU رقابت میکنند. با تمرکز بر مدلهای LCD سه تراشهای در مقابل DLP تک تراشهای، گزینهها به دو مورد کاهش مییابد. و هیچ یک از ویدئو پروژکتورهای ذکر شده با هیچ فناوری، جمعوجورتر یا سبکتر از این پاناسونیک نیستند.
این موقعیت رقابتی، همراه با عملکرد بیصدا، مدیریت بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، کیفیت تصویر عالی در حالت آماده به کار، انعطافپذیری گسترده در تنظیمات و سایر ویژگیهای متفکرانه، PT-MZ16KU را به یک رقیب قوی در کلاس خود تبدیل میکند. این گزینهای است که باید برای آموزش عالی، اتاق کنفرانس بزرگ، موزه، عبادت و سایر مکانهایی که به تصاویر روشن، واضح و بزرگ در نور محیطی بالا نیاز دارند، بهطور جدی در نظر گرفته شود.
اندازهگیریها
روشنایی.
ما روشنترین تصویر ویدئو پروژکتور را در حالت تصویر پویا و حالت عملکرد عادی (با توان بالا) و با لنز زوم ET-EMS600 در عریضترین حالت آن اندازهگیری کردیم. این ویدئو پروژکتور ۱۵۷۹۱ انسی لومن را ثبت کرد که بسیار کمی از مشخصات ادعا شده ۱۶۰۰۰ لومن کمتر و کاملاً در محدوده ۱۰٪ انسی است. اعمال حالت عملکرد بیصدا، مصرف برق را ۴۰.۳٪ کاهش داد. فعال کردن حافظههای مصرف برق کاربر، امکان تنظیم بیشتر توان و روشنایی را با هر درصدی از توان کامل از ۸٪ تا ۱۰۰٪ فراهم میکند. در زیر اندازهگیریهای مربوط به همه حالتهای تصویر در حالتهای عملکرد عادی و بیصدا آمده است.
Panasonic PT-MZ16KL ANSI LUMENS
Quiet |
Normal |
حالت تصویر |
8,012 |
13,416 |
Standard |
5,401 |
9,043 |
Cinema |
5,497 |
9,205 |
REC709 |
5,239 |
8,773 |
DICOM SIM |
9,438 |
15,791 |
Dynamic |
8,560 |
14,334 |
Graphic |
5,803 |
9,718 |
Natural |
افت نور لنز زوم.
با استفاده از لنز زوم ET-EMS600 برای آزمایشم (با نسبت پرتاب ۱.۳۵:۱-۲.۱۰:۱)، به حداکثر روشنایی ویدئو پروژکتور ۱۵۷۹۱ لومن با زوم در عریضترین حالت آن دست یافتم. تغییر لنز به تله کامل باعث کاهش روشنایی به ۱۴۰۰۳ انسی لومن یا حدود ۱۱.۳٪ افت شد.
یکنواختی روشنایی. با لنز زوم ET-EMS600 که در موقعیت زاویه دید عریض قرار داشت، یکنواختی روشنایی ۸۹٪ اندازهگیری شد. وقتی روی حداکثر زوم تنظیم شد، من BU بسیار نزدیک به ۸۷٪ را اندازهگیری کردم. این نتایج عالی هستند و با ویدئو پروژکتورهای رده بالاتر که قبلاً آزمایش شدهاند، مطابقت دارند.
صدای فن.
همانطور که قبلاً گفتم، نویز فن در حالت قدرت عادی ۳۸ دسیبل و در حالت بیصدا ۳۲ دسیبل است. به طور ذهنی، صدای فن در طول استفاده، حتی در حالت عادی، به سختی قابل توجه بود. و به نظر من این ویدئو پروژکتور برای موزهها، عبادتگاهها و سایر کاربردهایی که عملکرد بیصدا از اهمیت بالایی برخوردار است، ایدهآل خواهد بود.
تأخیر ورودی.
با تأخیر ورودی اندازهگیری شده ۳۷.۴ میلیثانیه، تأخیر در این ویدئو پروژکتور نصف سایر ویدئو پروژکتورهای تجاری با روشنایی بالا است که من آزمایش کردهام، و اگرچه به سرعت یک مانیتور بازی یا حتی یک ویدئو پروژکتور بازی نیست، اما به حداقل سرعتی که من برای یک برنامه بازی ویدئو پروژکتوری قابل استفاده میدانم، نزدیک میشود. اگرچه خارج از محدوده قیمت اکثر گیمرها است، اما ممکن است برای نمایش در مسابقات و سایر برنامههای کاربردی در مکانهای بزرگ مناسب باشد.
اتصالات

VGA (RGB)
HDMI (with HDCP 2.2, accepts 4K/60 signals)
DVI-D
HD-SDI
RJ-45 (DIGITAL LINK HDBaseT, with HDCP 2.2, accepts 4K/60 signals)
RJ-45 (LAN)
DC Out (5V 2A)
Serial/Multi-Projector Sync Input (D-SUB 9-pin female)
Serial/Multi-Projector Sync Output (D-SUB 9-pin male)
Remote In (D-SUB 9-pin female)
Remote In (3.5mm)
Remote Out (3.5mm)