ورود | ثبت نام
021-68221
سبد خرید
0
سبد خرید
تعداد
عنوان محصول
ثبت سفارش
محصولی در سبد خرید شما نیست !
برای اضافه کردن محصول یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید
دسته بندی محصولات
  • 597
  • سعید مصباحی
  • 17 مرتبه
بررسی ویدئو پروژکتور لیزری ویوسونیک  ViewSonic LS700-4K

بررسی ویدئو پروژکتور لیزری ویوسونیک ViewSonic LS700-4K

1404/05/16

نورپردازی لیزری ویدئو پروژکتور ViewSonic LS700-4K یک ویژگی جذاب است که در مقایسه با تعویض دوره‌ای و گران‌قیمت لامپ در ویدئو پروژکتورهای استاندارد، صرفه‌جویی قابل توجهی در درازمدت ارائه می‌دهد. این ویژگی، به علاوه وضوح عالی و قیمت نسبتاً پایین آن در مقایسه با رقبای لیزری، آن را به گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای تجاری تبدیل می‌کند. اما اگر عملکرد بی‌نظیر سینمای خانگی در اولویت شماست، این ویدئو پروژکتور بهترین انتخاب شما نیست.

 

ViewSonic LS700-4K

آن دسته از ما که علاقه اصلی‌مان به ویدئو پروژکتورها برای استفاده در سینمای خانگی است، اغلب فراموش می‌کنیم (اگر اصلاً می‌دانستیم) که بیشتر ویدئو پروژکتورها به بازار حرفه‌ای فروخته می‌شوند مشاغل، مدارس، موزه‌ها و سینماها. مدل‌های تجاری و سینمای خانگی معمولاً به طور متفاوتی طراحی می‌شوند، ویدئو پروژکتورهای اختصاصی سینمای خانگی بر دقت رنگ و کنتراست در اتاق تاریک تأکید دارند و مدل‌های حرفه‌ای برای روشنایی بالا و رنگی که در نور محیط بهتر عمل می‌کند، بهینه شده‌اند (ویدئو پروژکتورهای سینمای دیجیتال استثنا هستند). اما گاهی اوقات، برخی از ویدئو پروژکتورها برای یک هدف دوگانه به بازار عرضه می‌شوند، امیدواریم که به همان اندازه که در نمایش گرافیک کامپیوتری و صفحات گسترده در یک محیط تجاری مهارت دارند، در ارائه ویدیوی با کیفیت برای سینمای خانگی نیز مهارت داشته باشند.

ViewSonic-LS7004K-Right

 

ویدئو پروژکتور LS700-4K ویوسونیک برای بازی در هر دو ساندباکس طراحی شده است. و مانند اکثر سازندگان ویدئو پروژکتور، این شرکت شروع به اضافه کردن مدل‌های بیشتری با استفاده از لیزر به عنوان منبع نور کرده است. با طول عمر لیزر 20،000 ساعت یا بیشتر، احتمال بیشتری وجود دارد که ویدئو پروژکتور را قبل از فرسودگی موتور لیزر تعویض کنید. علاوه بر این، در حالی که لامپ‌های ویدئو پروژکتور از اولین ساعت استفاده شروع به کاهش کیفیت (کم‌نور شدن) می‌کنند، لیزرها با گذشت زمان بسیار پایدارتر هستند. با این حال، تا همین اواخر، ویدئو پروژکتورهای لیزری به یک دلیل هزینه بسیار کمتر از طرح‌های مبتنی بر لامپ رایج بوده‌اند .

در حالی که LS700-4K با 3300 لومن انسی با قیمت 3499 دلار ، قیمت چندان مناسبی نیست، شاید اولین ویدئو پروژکتور لیزری واقعاً مقرون به صرفه‌ای باشد که ما می‌شناسیم و وضوح 4K را ارائه می‌دهد. فقط آن را با مدل تقریباً مشابه خود، LS700HD، که با قیمتی حدود 1700 دلار به فروش می‌رسد، اشتباه نگیرید. دومی نیز یک ویدئو پروژکتور لیزری است، هرچند به حداکثر وضوح 1080p و محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) محدود شده است.

 

ویژگی‌ها

با ابعاد ۱۵.۶x۶.۲x۱۲.۴ اینچ (WHD) و ۱۵.۷ پوند وزن، LS700-4K را نمی‌توان به عنوان یک ویدئو پروژکتور قابل حمل توصیف کرد، اما برای یک ویدئو پروژکتور لیزری نسبتاً جمع و جور و سبک است. در داخل، از چیپست DLP 0.47 اینچی، 4K، XPR ساخت Texas Instruments استفاده می‌کند که کوچکتر از دو دستگاه میکروآینه دیجیتال 4K ساخت TI است. DMD بزرگتر، با ابعاد ۰.۶۶ اینچ، ۴.۱۵ میلیون پیکسل دارد، در حالی که DMD 0.47 اینچی نصف این تعداد را ارائه می‌دهد. هر دو از تغییر پیکسل برای نمایش ۸.۳ میلیون پیکسل کامل در یک تصویر 4K UHD استفاده می‌کنند برخی از تولیدکنندگان DLP ترجیح می‌دهند آن را "سوئیچینگ سریع" بنامند تا آن را از تغییر دهنده‌های پیکسل 1080p اپسون (و قبلاً JVC) که چیزی کمتر از آن تعداد پیکسل را به صفحه نمایش می‌دهند، جدا کنند. [یادداشت سردبیر: اصطلاح «XPR» که توسط DLP استفاده می‌شود، مخفف «eXpanded Pixel Resolution» است.] دستگاه کوچک‌تر مورد استفاده در LS700-4K چهار بار چشمک می‌زند تا تمام پیکسل‌های موجود در هر فریم از یک منبع 4K UHD (3840x2160) را نمایش دهد، در حالی که نسخه 0.66 اینچی فقط به دو بار چشمک زدن نیاز دارد. 

اگرچه تمام محتوای 4K به طور همزمان روی صفحه نمایش داده نمی‌شود، همانطور که از یک ویدئو پروژکتور مجهز به دستگاه تصویربرداری 4K واقعی نمایش داده می‌شود، اما جابجایی زمانی که در این تغییر دخیل است آنقدر سریع است که تداوم دید چشم همه آنها را با هم ترکیب می‌کند. می‌توان گفت که تفاوت قابل مشاهده بین این تکنیک و استفاده از یک تصویرگر 4K اصلی، به ویژه در فاصله دید معمولی، ناچیز است.

مسیر نور ViewSonic با یک لیزر آبی واحد آغاز می‌شود. نور این لیزر به فسفرهای زرد و سبز که روی یک چرخ چرخان قرار گرفته‌اند، برخورد می‌کند. نور زرد و سبز فسفرها، همراه با نور آبی مستقیم لیزر، سپس به چرخ رنگ اصلی DLP برخورد می‌کند تا طیف رنگی کامل را تولید کند. در نهایت، نور از یک منشور عبور می‌کند و قبل از خروج از لنز ویدئو پروژکتور به تراشه DMD برخورد می‌کند. هیچ نور لیزر موازی مستقیماً از لنز عبور نمی‌کند (همانطور که ممکن است از یک اشاره‌گر لیزری عبور کند، که می‌تواند یک خطر بینایی باشد).

وجود یک چرخ رنگ چرخان در LS400-4K بلافاصله من را آگاه کرد. چرخ‌های رنگ DLP تک تراشه‌ای اغلب به اصطلاح اثر رنگین‌کمانی ایجاد می‌کنند، یک اثر مصنوعی حواس‌پرت‌کننده که در آن برخی از تصاویر، به ویژه هایلایت‌های روشن قرار گرفته در برابر یک پس‌زمینه تاریک، جرقه‌هایی از نور چندرنگ ایجاد می‌کنند. برخی از بینندگان این را می‌بینند، برخی دیگر نمی‌بینند. من به آن بسیار حساس هستم، اما خوشحالم که گزارش دهم که در ساعت‌های طولانی تماشای ویدیو در LS400-4K، هرگز هیچ RBE مشاهده نکرده‌ام.

یکی دیگر از مزایای منبع نور لیزر، عملکرد روشن/خاموش شدن آنی است. روشنایی لیزر نیازی به دوره‌های گرم شدن/خنک شدن مورد نیاز لامپ ندارد، بنابراین نیازی به باتری پشتیبان که بسیاری از فن‌های ویدئو پروژکتور برای جلوگیری از آسیب دیدن لامپ در هنگام قطع برق و عدم کارکرد فن برای خنک شدن تدریجی استفاده می‌کنند، نیست.

اتصالات پنل پشتی ویدئو پروژکتور شامل دو پورت HDMI (HDMI 1 نسخه 2.0 با HDCP 2.2 است، HDMI 2 HDMI 2.0 با HDCP 1.4 است)، mini USB (برای سرویس)، LAN سیمی، یک جفت ورودی VGA کامپیوتر، یک خروجی VGA مانیتور، ورودی و خروجی کامپوزیت ویدئو، ورودی و خروجی صدا و منبع تغذیه IEC است. من فقط از ورودی‌های HDMI استفاده کردم. یک اتصال USB-A یک فلش درایو را برای بارگذاری رسانه در خواننده داخلی می‌پذیرد. LS700-4K همچنین دارای یک بلندگوی داخلی 2 واتی است. صدای آن خیلی بلند نبود و در هر صورت بسیار ضعیف بود. ممکن است برای صحبت کردن در یک اتاق کوچک مناسب باشد، اما احتمالاً برای اکثر نصب‌ها به یک سیستم صوتی خارجی نیاز خواهید داشت.

کنترل از راه دور به طور راحتی جمع و جور و دارای نور پس زمینه است، اگرچه بسیاری از دکمه‌ها کوچک هستند و به راحتی توسط انگشتان دست و پا چلفتی من از دست می‌رفتند. منوی روی صفحه ویدئو پروژکتور پس از حدود 10-12 ثانیه به طور خودکار زمان‌بندی می‌شود، که در طول راه‌اندازی برایم آزاردهنده بود. این دستگاه دارای دو سنسور مادون قرمز از راه دور است، یکی در جلو و دیگری در بالا. سنسور جلو زمانی که در مقابل ویدئو پروژکتور قرار می‌گرفتم و ریموت را به سمت آن نشانه می‌گرفتم، به جای اینکه سعی کنم سیگنال را از صفحه نمایش بازتاب دهم، بهترین عملکرد را داشت. نشانه گرفتن ریموت به سمت سقف، جایی که سنسور بالایی می‌تواند آن را در یک پرش سقفی دریافت کند، ثابت‌ترین پاسخ‌ها را برای من فراهم کرد.

ویوسونیک شامل 3 سال گارانتی محدود قطعات و کار، از جمله 1 سال گارانتی منبع نور، و یک سال اول رایگان از سرویس Express Exchange ویوسونیک در صورت نیاز است.

 

تنظیمات

هنگام روشن کردن، صفحه شروع ViewSonic ظاهر می‌شود. این صفحه تا زمانی که یک ورودی را انتخاب کنید، در جای خود باقی می‌ماند. اگر منوی تنظیمات را در صفحه شروع انتخاب کنید، گزینه‌های اضافی را مشاهده خواهید کرد که هنگام انتخاب تنظیمات هنگام روشن بودن یکی از ورودی‌های عملیاتی نمایش داده نمی‌شوند. منوی تنظیمات جایی است که می‌توانید حالت Eco (Advanced>Light Source Mode>Eco) را انتخاب کنید، که روشنایی را حدود 20٪ کاهش می‌دهد. این حالت می‌تواند در برخی از محیط‌های تجاری مفید باشد، اگرچه با توجه به نتایجی که در زیر پوشش داده خواهد شد، احتمالاً از آن برای سینمای خانگی استفاده نخواهید کرد. عمر لیزر 20000 ساعته که در بازار عرضه می‌شود، برای هر دو حالت Normal و Eco مشخص شده است. هیچ ادعایی برای ساعات اضافی در حالت Eco مانند برخی از ویدئو پروژکتورهای لیزری وجود ندارد. حالت Eco از همان ابتدا خاموش است و من در طول این بررسی آن را در همین حالت رها کردم.

LS700-4K فاقد قابلیت تغییر لنز عمودی یا افقی است که در حوزه سینمای خانگی در بین ویدئو پروژکتورهای نصب طولانی برد تا حدودی غیرمعمول است و هم زوم و هم فوکوس دستی هستند. این ویدئو پروژکتور گزینه‌های معمول برای نمایش از جلو یا عقب را از روی میز یا پایه سقفی معکوس دارد، اگرچه ViewSonic همچنین گزینه جهت‌گیری ۳۶۰ درجه را نیز ارائه می‌دهد، که یک ویژگی رایج ویدئو پروژکتورهای لیزری است که ممکن است در محیط‌های تبلیغاتی خرده‌فروشی یا موزه استفاده شوند اما در یک سینمای خانگی سنتی به کار نمی‌روند.

اندازه تصویر مشخص شده از ۶۰ تا ۳۰۰ اینچ مورب متغیر است. در فاصله نصب ۱۰ فوتی من، محدوده زوم، کل عرض صفحه نمایش‌ها را از ۸۷ تا ۱۱۲ اینچ پر می‌کند که اساساً نسبت زوم مشخص شده ۱.۳:۱ را تأیید می‌کند. اگرچه این نسبت منطقی به نظر می‌رسد، اما کمتر از بسیاری از ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی است. همچنین لازم بود ViewSonic را حدود ۵ فوت (حدود ۵ متر) نزدیک‌تر به صفحه نمایشم نسبت به آنچه معمولاً با ویدئو پروژکتور مرجع فعلی‌ام، JVC DLA-X790، نیاز دارم، قرار دهم.

پیچیدگی بیشتر در نصب این بود که LS700-4K دارای زاویه پرتاب عمودی ثابت و شیب‌داری به سمت بالا از وسط لنز است، بنابراین باید نسبت به صفحه نمایش برای نصب رومیزی پایین یا برای نصب سقفی وارونه، بالاتر از صفحه نمایش باشد. به عنوان مثال، پخش یک تصویر ۱۰۰ اینچی با نسبت ۱۶:۹ از روی میز، مستلزم آن است که مرکز لنز ۲.۷ اینچ پایین‌تر از پایین صفحه نمایش قرار گیرد. اگر نمی‌توانید ویدئو پروژکتور را در ارتفاع دقیق قرار دهید، می‌توانید از اصلاح کیستون عمودی LS700-4K (+/- ۴۰٪) به عنوان جایگزینی برای عدم تغییر لنز استفاده کنید. اما این باید آخرین راه حل برای هرگونه مشاهده جدی باشد، زیرا اصلاح کیستون هم وضوح و هم معمولاً روشنایی را تا حدی کاهش می‌دهد (بسته به میزان استفاده). برای اطمینان از اینکه گزینه‌های تنظیم LS700-4K در شرایط شما کار می‌کنند، می‌توانید محاسبه‌گر پرتاب پروژکتور ViewSonic LS700-4K پروژکتور سنترال را بررسی کنید تا محدوده فواصل پرتاب را برای اندازه صفحه نمایش خود پیدا کنید. دفترچه راهنمای کاربر، که در صفحه محصول ViewSonic LS700-4K پروژکتور سنترال موجود است، انحراف عمودی را برای اندازه‌های مختلف تصویر ارائه می‌دهد.

در مورد من، از دو صفحه نمایش برای بررسی‌ام استفاده کردم، در درجه اول یک صفحه نمایش Elite با عرض ۸۷ اینچ (قطر ۱۰۰ اینچ) و نسبت تصویر ۱۶:۹ (گین ۱.۰) و به طور خلاصه، یک صفحه نمایش Stewart Filmscreen Studiotek 130 با عرض ۹۶ اینچ (قطر ۱۰۴ اینچ) و نسبت تصویر ۲.۳۵:۱ (گین ۱.۳). هر دوی آنها صفحه نمایش‌های سفید مات یکدست هستند یعنی نه سوراخ‌دار هستند و نه بافته شده برای شفافیت آکوستیک و هیچ‌کدام نور محیط را دفع نمی‌کنند. به جز مواردی که اشاره شد، تمام مشاهده و کالیبراسیون من در یک اتاق کاملاً تاریک انجام شد. هر دو صفحه نمایش قابل جمع شدن هستند و در فاصله چند اینچی از یکدیگر قرار دارند.

ViewSonic-LS7004K-FrontTop

در حالی که کنترل‌های فیزیکی محدودی در بالای ویدئو پروژکتور قرار دارند، منوی اصلی روی صفحه شامل حالت رنگ (فیلم، کاربر ۱، کاربر ۲، روشن‌ترین، ورزشی، استاندارد و بازی)، روشنایی، کنتراست، دمای رنگ (کاربر، ۶۵۰۰ کلوین، ۷۵۰۰ کلوین، ۹۳۰۰ کلوین)، کاهش نویز و بزرگنمایی دیجیتال است. همچنین کنترل‌های تعادل رنگ سفید، قابل تنظیم در تنظیم دمای رنگ کاربر، و یک سیستم مدیریت رنگ کامل (CMS) وجود دارد. اما تنظیمات تعادل رنگ سفید فقط برای Gain (سطح بالای RGB) است. هیچ کنترل تعادل رنگ سفید RGB Bias (سطح پایین) وجود ندارد، یک حذف قابل توجه و تنها یکی از سرنخ‌های بسیاری که نشان می‌دهد LS700-4K به عنوان یک ویدئو پروژکتور طراحی شده برای تجارت شروع به کار کرده است. (با این حال، ViewSonic می‌گوید که RGB Bias بعداً از طریق به‌روزرسانی سیستم عامل اضافه خواهد شد.) هیچ کنترل وضوحی وجود ندارد و در حالی که کنترل‌های اشباع (رنگ) و ته رنگ سراسری در منو ظاهر می‌شوند، در تمام حالت‌های رنگی که من امتحان کردم، خالی و غیرقابل دسترسی بودند. گفته می‌شود این کنترل‌ها فقط برای سیگنال‌های YUV در دسترس هستند.

یک منوی تنظیمات پیشرفته، کنترل‌هایی برای نسبت ابعاد، درون‌یابی فریم (روان‌سازی حرکت)، تنظیم HDMI (کامل، محدود، خودکار) و برخی اطلاعات محدود در مورد سیگنال منبع، از جمله وضوح و تنظیمات فرمت سه‌بعدی آن، ارائه می‌دهد. بله، LS700-4K سه‌بعدی را پشتیبانی می‌کند.

رنگ درخشان، که توسط Texas Instruments توسعه داده شده است، مدت‌هاست که ویژگی‌ای است که در ویدئو پروژکتورهای DLP ارائه می‌شود. من در طول این بررسی از آن استفاده کردم و قبل از کالیبراسیون، آن را روی حداکثر (10) تنظیم کردم. بدون آن، ویدئو پروژکتور حتی در حالت HDR به سطح روشنایی معقول در حالت فیلم نمی‌رسید.

 

حالت‌های رنگ

در حالت رنگ «فیلم» که بیشتر برای استفاده در سینمای خانگی مناسب است، یک فیلتر در مسیر نور قرار می‌گیرد تا طیف رنگ را بهینه کند. ویوسونیک این را فناوری اختصاصی فیلتر Notch خود می‌نامد (اگرچه سایر تولیدکنندگان ویدئو پروژکتور، مانند JVC، از تکنیک فیلتر مشابهی استفاده می‌کنند). نقطه ضعف این فیلتر، کاهش قابل توجه روشنایی است؛ ما در حالت Brightest به میزان ۲۸۴۴ انسی لومن و در حالت Movie به میزان تنها ۹۷۴ انسی لومن دست یافتیم. ویوسونیک می‌گوید که فناوری Cinema SuperColor آن می‌تواند در این حالت فیلم فیلتر شده به ۹۹.۷٪ رنگ Rec.709 دست یابد، اگرچه ویدئو پروژکتور هیچ ادعایی در مورد پوشش فضای DCI-P3 یا BT.2020 گسترش یافته مورد استفاده برای ۴K/HDR ندارد.

اندازه‌گیری‌ها و کالیبراسیون‌های من با استفاده از نرم‌افزار اندازه‌گیری CalMAN از Portrait Displays، همراه با یک رنگ‌سنج Klein K-10A که در مقابل یک اسپکترورادیومتر Photo Research PR-650 پروفایل‌بندی شده است، و یک مولد الگوی تست Fresco Six-G از Murideo/AVPro انجام شد.

از همان ابتدا، ویوسونیک در بالای سفید یا زیر سیاه، اطلاعاتی که برای تنظیم صحیح کنترل‌های روشنایی و کنتراست لازم است، ویدئو تولید نمی‌کرد. تنها در صورتی که منبع برای ارائه RGB (در محدوده سطح ویدئو ۱۶-۲۳۵) تنظیم شده باشد و تنظیمات HDMI در منوی تنظیمات پیشرفته ویدئو پروژکتور روی Full تنظیم شده باشد، می‌توان سطوح مناسب ویدئوی سیاه و سفید را نمایش داد و شما را قادر به تنظیم تنظیمات صحیح روشنایی و کنتراست کرد. اکثر منابع ویدئویی مصرفی دیگر به طور پیش‌فرض به جای سیگنال RGB، ویدئوی کامپوننت YCbCr تولید می‌کنند و اکثر ویدئو پروژکتورهای مصرفی می‌توانند به درستی از آن استفاده کنند. برخی از دستگاه‌های منبع ممکن است حتی فرمت رنگ RGB (16-235) را ارائه ندهند، اما هم در پخش‌کننده Blu-ray Ultra HD Oppo من و هم در مولد سیگنال Murideo قابل انتخاب بود. ویدئو پروژکتورهای تجاری معمولاً انتظار دارند RGB را از یک کامپیوتر به جای YCbCr رایج در دنیای منابع ویدئویی ببینند. این یکی دیگر از نشانه‌های DNA تجاری LS700-4K بود.

با اعمال این تغییرات، متوجه شدم که برای مشاهده SDR، حالت رنگ «فیلم»، اگرچه خیلی روشن نیست، اما دقیق‌ترین تصاویر را تولید می‌کند. اما قبل از کالیبراسیون، حتی در حالت فیلم، نتایج چندان خوب نبودند. دلتا E یک معیار شایستگی برای دقت در اندازه‌گیری‌های ویدیویی است. اعداد کمتر از ۳.۰ - برخی معتقدند ۴.۰ - عموماً از ایده‌آل قابل تشخیص نیستند و مقادیر تا ۱۰، در حالی که قابل مشاهده هستند، بعید است که بیننده معمولی را دچار مشکل کنند. مقادیر SDR پیش از کالیبراسیون ViewSonic برای تراز سفیدی از ۶.۱ در روشنایی ۲۰٪ تا ۱۲.۳ در ۹۰٪ متغیر بود. دلتا E برای نقاط رنگ اولیه و ثانویه به حداکثر ۱۳.۷ (در ثانویه فیروزه‌ای) رسید. پس از کالیبراسیون، تراز سفیدی دلتا E از ۲۰٪ تا ۹۰٪ روشنایی ۴.۶ یا کمتر بود، اما در ۱۰۰٪ ۱۴.۹ بود. کالیبراسیون نقطه رنگ، در آبی، بالاترین مقدار ۴.۲ و در سایر رنگ‌ها، حداکثر ۳.۸ را تولید کرد. گاماهای اندازه‌گیری شده نزدیک به تنظیمات ترجیحی من یعنی ۲.۲ یا ۲.۳۵ باقی ماندند (۱.۸، ۲.۰ و ۲.۵ نیز موجود است، به علاوه Cubic و sRGB - که من با دو مورد آخر آشنا نیستم).

بیشتر نتایج کالیبراسیون در یک سطح اشباع ثابت اندازه‌گیری می‌شوند. برای SDR این مقدار معمولاً ۷۵٪ است. اما یک فرآیند اشباع نشان می‌دهد که رنگ یک صفحه نمایش در طیف وسیعی از سطوح اشباع چقدر دقیق بازتولید می‌شود. فرآیند اشباع SDR پس از کالیبراسیون در ViewSonic نتایج رضایت‌بخش اما ناامیدکننده‌ای به همراه داشت نتیجه‌ای که برای این آزمایش دشوار نادر نیست. یک آزمایش Color Checker که Delta E را در ده‌ها رنگ مختلف دنیای واقعی اندازه‌گیری می‌کند نه فقط رنگ‌های اصلی (RGB) و ثانویه (CMY) که در آزمایش‌های استاندارد اندازه‌گیری می‌شوند نتایج نسبتاً ضعیفی را به همراه داشت، با میانگین Delta E 5.4 و حداکثر ۱۵.۵.

ViewSonic-LS7004K-Top

عملکرد

مشاهده SDR.

من محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) را از منابع 1080i و 1080p (Full HD) مشاهده کردم و اجازه دادم ویدئو پروژکتور در ارتقاء آنها به 4K افتخار کند. ویدئو پروژکتور به طور تمیز به وضوح 4K خود ارتقا داد و فقط کمی با عدم ارتقاء به اندازه یک پخش کننده Blu-ray Oppo Ultra HD کمی افت کیفیت داشت. اما تفاوت‌ها فقط در الگوهای تست تخصصی قابل مشاهده بودند، هرگز در محتوای برنامه واقعی مشاهده نشدند. یکنواختی صفحه نمایش از نظر ذهنی خوب بود (به بخش اندازه‌گیری‌ها در انتهای بررسی مراجعه کنید) و من هیچ پوستری شدن یا کانتورینگ کاذبی مشاهده نکردم، اگرچه همیشه این امکان وجود دارد که محتوایی که تماشا نکرده‌ام باعث ایجاد آن شود.

ViewSonic-LS7004K-remote

در حالت رنگ فیلم، نتایج کالیبراسیون پس از کالیبراسیون، روشنایی مطلوبی ایجاد نکرد و سطح سیاه ویدئو پروژکتور نیز چندان چشمگیر نبود. پس از کالیبراسیون، حداکثر سطح سفید در صفحه نمایش ViewSonic LS7004K remotemy Elite، 12.93 فوت-لامبرت (44 نیت) با سطح سیاه 0.038 فوت-لامبرت بود، که نسبت کنتراست کامل 340:1 را در خارج از صفحه نمایش نشان می‌دهد. به دنبال روشنایی مفیدتری از ویدئو پروژکتور، کنتراست پس از کالیبراسیون (حداکثر سفید) را به 25 افزایش دادم. این کار سفیدها را به لبه برش منتقل کرد، اما این افزایش ارزشش را داشت؛ در این سطوح اوج روشنایی، هر نیت طلایی است. پس از آن تنظیم، حداکثر سطح سفید 14.8 فوت-لامبرت (کمی بیش از 50 نیت) بود. این در طولانی‌ترین تنظیمات حداقل زوم (کوچکترین تصویر) بود. با تغییر زوم به وسیع‌ترین حالت، در حالی که ویدئو پروژکتور را برای حفظ اندازه تصویر بدون تغییر حرکت می‌دادم، سطح سفیدی اوج ۱۵.۵ فوت-لامبرت یا ۵۳ نیت تولید شد. اما من برای تمام مدت تماشایم از حداقل تنظیم زوم استفاده کردم؛ محل ویدئو پروژکتور در فاصله دورتر کمتر مزاحم بود. همه این نتایج نشان دهنده عدم تنظیمات کالیبراسیون کامل ویدئو پروژکتور، از جمله کنترل‌های گسترده‌تر تعادل رنگ سفید، است. کنترل‌های Gain به تنهایی برای ویدئو  پروژکتوری با جاه‌طلبی‌های جدی در زمینه ویدیو کافی نیستند.


با این وجود، تصاویر ViewSonic، در طیف وسیعی از مواد SDR، اعداد را به چالش کشیدند. مشاهده منفی اصلی من، پس از کالیبراسیون، این بود که رنگ‌های روشن گوشت اغلب کمی آفتاب‌سوخته به نظر می‌رسیدند. اما کاهش حدود ۵ درصد از تنظیم کالیبراسیون کنترل تعادل رنگ سفید Red Gain در اکثر مواد منبع، نتایج قابل قبولی را به دست آورد.

تمام منابع من از دیسک بلوری بودند. کیت و لئوپولد یک کمدی رمانتیک دست کم گرفته شده در سال ۲۰۰۱ است که با یک مک‌گافین هوشمندانه سفر در زمان قاب گرفته شده است، اگرچه داستان در کل بیشتر از علمی تخیلی، غیرواقعی است. وقتی برای اولین بار آن را در پخش کننده Oppo خود بارگذاری کردم، واکنشم این بود: "وای، خیلی رنگ قهوه‌ای به نظر می‌رسد." سپس به یاد آوردم که صحنه‌های ابتدایی آن به دهه ۱۸۷۰ برمی‌گردد و رنگ صورتی عمدی است. وقتی ماجرا به زمان حال منتقل می‌شود، رنگ‌ها خنثی‌تر هستند. همانطور که آزمایش بررسی رنگ نشان داد، احتمالاً ۱۰۰٪ دقیق نبوده‌اند. اما بدون رنگ‌آمیزی که این انتقال عالی را انجام داده یا کارگردان، هیچ کس احتمالاً آنها را اشتباه نمی‌دید. رنگ‌های گوشت، اگرچه همیشه دقیق نبودند، اما باورپذیر بودند. همچنین جای تعجب نبود که وضوح جزئیات عالی بود، و بافت‌های پوست و لباس هر روزنه و رشته‌ای را به شکلی که DLP به طور مداوم در آن سرآمد است، نشان می‌دادند.


فیلم Life of Pi یکی دیگر از فیلم‌های عالی Blu-ray است که به طور کلی روی ViewSonic چشمگیر بود. رنگ‌ها از صحنه‌های ابتدایی در هند تا پهنه آبی وسیع اقیانوس خالی اما همیشه تهدیدآمیز، درست به نظر می‌رسیدند. رنگ‌های پوست روی شخصیت‌های اصلی هندی ذاتاً کمی تیره‌تر از رنگ‌های صورتی قفقازی روی قهرمانان کیت و لئوپولد بودند، بنابراین هرگز به چشم من بد نمی‌آمدند. صحنه‌های تاریک نیز با توجه به سطح سیاهی اندازه‌گیری شده ضعیف LS700-4K کمی بهتر از حد انتظار به نظر می‌رسیدند، که احتمالاً به این دلیل است که سیاهی‌ها اغلب توسط چشم که به هایلایت‌های روشن‌تر در همان نما کشیده می‌شود، پوشانده می‌شدند. در صحنه‌ای که Pi هنگام خیره شدن به اقیانوس تاریک دچار توهم می‌شود، چشمان شما توسط موجودات دریایی روشن در پیش‌زمینه از سیاهی اعماق اقیانوس منحرف می‌شود.

اما در اینجا و در صحنه‌های مشابه، خیلی طول نمی‌کشد تا متوجه شوید که رنگ‌های سیاه این ویدئو پروژکتور به جای سیاه جوهری، به وضوح خاکستری متوسط هستند. سکانس‌های غار تاریک در فیلم پرومتئوس، یکی از دموهای صحنه تاریک که اغلب استفاده می‌کنم، هرگز در ViewSonic واقعاً زنده نشدند. اگرچه همیشه می‌توانستم جزئیات کافی را در صحنه‌های تاریک تشخیص دهم تا صحنه را دنبال کنم، اما همین منابع را در نمایشگرهای بهتر دیده‌ام و می‌دانم که وقتی رنگ‌های سیاه و کنتراست یک نمایشگر عمیق و غنی باشند، چیزی بیش از فهم ساده، بخشی از تجربه است. این موضوع در مورد نوارهای سیاه روی فیلم‌های صفحه عریض نیز صادق است. هرچه آنها، مانند اینجا، بیشتر قابل مشاهده باشند، نه تنها بیشتر حواس شما را پرت می‌کنند، بلکه توجه شما را به سیاهی‌های ناقص در خود تصاویر نیز جلب می‌کنند. انصافاً، هیچ سیاهی پخش شده‌ای نمی‌تواند با کنتراست موجود در بهترین تلویزیون‌های صفحه تخت برابری کند، به همین دلیل است که من معمولاً از صفحه نمایش ۲.۳۵:۱ برای فیلم‌های صفحه عریض استفاده می‌کنم (هرچند اینجا نه). سپس نوارهای سیاه از ناحیه صفحه فعال می‌افتند و نامرئی می‌شوند و کنتراست ذهنی خود تصاویر را افزایش می‌دهند، اگرچه در واقعیت هرگز کامل نیستند.

Prometheus still

پرومتئوس (منبع: فاکس قرن بیستم)

گاهی اوقات منبع نور لیزر LS700-4K در پاسخ به یک تصویر کاملاً تاریک، معمولاً در حالت محو شدن بین صحنه‌ها، کاملاً خاموش می‌شد. اما این حالت ناپایدار بود و هیچ مزیتی در سطح سیاه یا کنتراست ارائه نمی‌داد. بیشتر یک حواس‌پرتی بود.

منصفانه بگویم، من هرگز سطح سیاه و کنتراست را به عنوان یک نقطه قوت DLP نیافته‌ام. همچنین در حالت رنگ فیلم ViewSonic که تنها حالت رنگی است که می‌توانم برای بهترین رنگ توصیه کنم، در مشاهده واقعی از روشنایی نسبتاً محدود آن منصرف نشدم. چشم تنظیم می‌شود و در حالی که این حالت در ابتدا کم نور به نظر می‌رسید (ویدئو پروژکتور مرجع من به راحتی می‌تواند از خروجی SDR ViewSonic فراتر رود)، وقتی بهترین تنظیمات را انتخاب کردم و از آن در یک اتاق کاملاً تاریک استفاده کردم، قابل قبول بود. در واقعیت، تعداد کمی از سینماها می‌توانند از اوج روشنایی ViewSonic فراتر روند (به استثنای IMAX و Dolby Cinema) و بسیاری از سینماها بسیار کمتر ارائه می‌دهند.

مشاهده HDR.

متأسفانه، من هرگز نتوانستم به چیزی نزدیک به یک تصویر با محدوده دینامیکی بالا قابل قبول در ویوسونیک دست یابم. در هیچ تنظیماتی که امتحان کردم، تصویر HDR آن از نظر کنتراست و وضوح به اندازه تصویر SDR با همان جنس، دلپذیر نبود. مشکل با عدم وجود تنظیمات کامل تراز سفیدی در ویدئو پروژکتور برای استفاده در کالیبراسیون (این موارد برای HDR حتی از SDR نیز حیاتی‌تر هستند) تشدید می‌شد. من همچنین بی‌وقفه تلاش کردم، اما موفق نشدم، تا تنظیماتی پیدا کنم که حتی از راه دور با HDR10 EOTF (تابع انتقال الکترواپتیکی - یعنی منحنی گاما برای HDR) مطابقت داشته باشد.

این ویدئو پروژکتور سه تنظیم برای EOTF ارائه می‌دهد: کم، متوسط و زیاد. اما قرار است EOTF در سطوح خاصی ثابت باشد. هیچ امکانی برای تنظیمات دلخواه کاربر وجود ندارد. یک نمایشگر یا به منحنی پایبند می‌ماند یا نه، تا زمانی که روشنایی به نقطه برش اجتناب‌ناپذیر برسد. اما LS700-4K به طور مداوم از تولید حداکثر خروجی کافی برای نزدیک شدن به EOTF صحیح، بسیار عقب می‌ماند. در بیشتر محدوده روشنایی، به طور چشمگیری کم‌نورتر از حد معمول بود. بدون یک EOTF نسبتاً مفید، هیچ دلیلی برای تلاش برای کالیبراسیون کامل رنگ وجود نداشت، حتی اگر کنترل‌های کالیبراسیون موجود ویدئو پروژکتور برای این کار کافی بودند.

من اوج خروجی را در حالت فیلم اندازه‌گیری کردم: ۵۵.۶ نیت در ۱۰۰ درصد. این تقریباً مشابه SDR است و حتی بدون در نظر گرفتن منحنی ضعیف EOTF به سختی برای HDR خوب کافی است. من اوج تا حدودی بهتری معادل ۱۱۴ نیت (حدود ۳۳ فوت-لامبرت) را در حالت استاندارد اندازه‌گیری کردم که برای یک ویدئو پروژکتور بد نیست. اما باز هم، EOTF ضعیف مانع از رسیدن به آن نوع کنتراست HDR قوی شد که ما با این فرمت مرتبط می‌دانیم و بهترین ویدئو پروژکتورها به آن دست می‌یابند.


برخی منابع (از جمله پخش‌کننده‌های Blu-ray اوپو UHD) تنظیماتی را ارائه می‌دهند که HDR را در یک منبع ۴K/HDR خاموش می‌کند در حالی که رنگ پیشرفته Ultra HD را حفظ می‌کند، با فرض اینکه نمایشگر قادر به نمایش آن است. من این را امتحان کردم و نتیجه بهتر از زمانی بود که ویدئو پروژکتور یک flag HDR را در محتوا می‌بیند و با تنظیمات HDR خودکار خود اجرا می‌شود. اما حتی در آن زمان، با شکست HDR، LS700-4K هرگز به خوبی پخش یک دیسک UHD به نظر نمی‌رسید، همانطور که از یک دیسک SDR با همان جنس انجام می‌داد. از آنجایی که یک دیسک 4K با HDR حذف شده، اثر منحنی EOTF را حذف می‌کند، باید چیز دیگری در اینجا اتفاق بیفتد که تصویر فقط 4K (بدون HDR) را محدود می‌کند. اما از آنجایی که این یک بررسی است و نه یک پروژه تحقیقاتی در مورد HDR، تحقیقات من باید به همین جا ختم می‌شد.

 

مشاهده سه‌بعدی.

در حالت سه‌بعدی، تمام تنظیمات استاندارد LS700-4K قفل شده‌اند. شما نمی‌توانید حالت رنگی را انتخاب کنید و هیچ تغییر قابل توجهی در تصویر ایجاد کنید. تنها چیزی که در دسترس است چند کنترل در منوی پیشرفته است. اما با این تنظیمات پیش‌فرض که احتمالاً بهینه شده‌اند، تصاویر سه‌بعدی ویدئو پروژکتور بسیار تاریک و دارای سایه بودند و تماشای آنها برایم ناراحت‌کننده بود.

مشاهده در نور محیط.

بیشتر انتقادات من در بالا مربوط به استفاده از LS700-4K به عنوان ویدئو پروژکتور سینمای خانگی در یک اتاق کاملاً تاریک است. اما به عنوان یک دستگاه چند منظوره، که لیزر با عمر طولانی آن یک ویژگی کلیدی است و استفاده ویدیویی آن به ارائه‌های کوتاه تجاری و فقط تماشای گاه به گاه فیلم محدود می‌شود، باید جذابیت گسترده‌ای داشته باشد.

برای ارزیابی اینکه تصویر LS700-4K در کنترل نور محدود موجود در یک اتاق جلسه چقدر خوب خواهد بود، آن را با انواع محتوای SDR در شرایطی که آن محیط را تقلید می‌کنند، آزمایش کردم. من در مورد ایوان روشن در یک خانه ساحلی یا یک اتاق آفتابگیر صحبت نمی‌کنم، که هیچ یک برای هیچ ویدئو پروژکتوری مناسب نیستند، بلکه صرفاً نور کافی برای حرکت آزادانه، امکان مراجعه به مواد کاغذی، یادداشت‌برداری و تعامل آسان با دیگران است.

صفحه نمایشی با بهره کمی بالاتر از Elite (1.0) من برای این نوع مشاهده مفید بود. استفاده از حالت رنگی روشن‌تر از Movie یک مزیت دیگر نیز داشت  فدا کردن رنگ بهینه برای روشنایی بیشتر. وقتی صفحه نمایش Elite با گین ۱.۰ را به Stewart Studiotek 130 با گین ۱.۳ تغییر دادم، بدون اینکه اندازه تصویر را تغییر دهم، و همچنین حالت رنگ استاندارد را انتخاب کردم، اوج روشنایی به ۴۳ فوت-لامبرت (حدود ۱۴۷ نیت) افزایش یافت. اگر تغییر به صفحه نمایش موجود امکان‌پذیر نباشد، تغییر حالت رنگ از Movie به Standard به تنهایی بیش از نیمی از این افزایش را ایجاد کرد. (این نتایج با تنظیمات حالت Standard به شرح زیر به دست آمد: Brightness 45، Contrast 25، Color Temperature 6500K و Gamma 2.2.)

حالت رنگ Brightest کمی روشن‌تر از Standard بود، اما تغییر رنگ آن به سمت سبز به وضوح قابل مشاهده بود که بسته به محتوا ممکن است برای برخی قابل توجه باشد. حالت رنگ Standard نیز به سمت سبز متمایل می‌شود، اما تغییر آن نسبت به حالت Brightest نامحسوس‌تر است و هرگز آزاردهنده نیست.

تنظیمات حالت استاندارد من برای مشاهده در نور محیط، از نظر رنگ کالیبره نشده بود، اما رنگ‌ها از باورپذیر تا خوب متغیر بودند. من تمام نیمه دوم سوپربول اخیر را با دو چراغ اتاق روشن روشن تماشا کردم (که در کنار صفحه نمایش قرار داشتند و نور آنها مستقیماً به آن نمی‌تابید). اگرچه رنگ‌ها در این وضعیت کمی نامناسب بودند (اما نه آنقدر که بینندگان غیر حساس متوجه شوند)، اما می‌توانستم هر چیزی را که برای دنبال کردن حرکت لازم بود، در این و سایر تصاویر با روشنایی یکنواخت ببینم. هرگونه از دست دادن رنگ غنی‌تر و دقیق‌تر حالت فیلم کم‌نورتر و کنتراست برتر (هرچند هنوز محدود) آن، زمانی که نور اتاق برای استفاده‌های معمولی یا کاری مورد نیاز است، کمتر مهم است. من همچنین حالت ورزشی را امتحان کردم که تقریباً بین استاندارد و روشن‌ترین سطح سفید قرار دارد. جلوه اضافی آن در سوپربول خوشایند بود و ممکن است توسط برخی از بینندگان برای تماشای ورزش در یک اتاق با نور مناسب ترجیح داده شود. اما در سایر برنامه‌های روشن که در همان محیط مشاهده شدند، قطعاً ته رنگ سبز رنگی را نشان می‌داد که در رنگ‌های گوشتی کاملاً مشهود بود البته نه به اندازه حالت روشن‌ترین.


من توانستم کامپیوتر ویندوز ۱۰ خود را از طریق VGA به ViewSonic متصل کنم و مدتی را صرف بررسی حروف کوچک و ریز روی دو برنامه کامپیوتری که مرتباً از آنها استفاده می‌کنم، کردم، یکی از آنها نرم‌افزار CalMAN است که برای کالیبراسیون ویدیو از آن استفاده می‌کنیم. متن از فاصله دور به راحتی خوانده می‌شد و هرگونه نرمی جزئی که دیدم به وضوح مربوط به وضوح خروجی پایین ۱۰۲۴x۷۶۸ کامپیوتر من بود. خروجی کامل ۱۰۸۰p یا ۴K برای گرافیک کامپیوتری باید در هر محیط تجاری زیبا و واضح به نظر برسد.

ViewSonic-LS7004K-Front

 

نتیجه‌گیری

منبع نور لیزر حالت جامد ViewSonic LS700-4K یک ویژگی جذاب برای یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی 4K است که تنها 2100 دلار قیمت دارد. در زمان نگارش این مطلب در اوایل فوریه 2020، این ویدئو پروژکتور ارزان‌ترین ویدئو پروژکتور سینمای خانگی UHD با محرک لیزری در پایگاه داده ProjectorCentral است و پس از کنار گذاشتن برخی مدل‌های تخصصی 4K و برد فوق کوتاه که اخیراً عرضه شده‌اند، برای یافتن یک ویدئو پروژکتور لیزری 4K سنتی برد بلند دیگر، باید به سراغ JVC LX-NZ3 با قیمت 3699 دلار بروید.

با این حال، اگرچه عدم نیاز به تعویض دوره‌ای لامپ آن ممکن است جذاب باشد، اما اگر کاربرد شما حول محور ویدیو در محیط سینمای خانگی باشد، نمی‌توانم به راحتی LS700-4K را به عنوان جایگزینی برای یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی مبتنی بر لامپ نسل جدید در محدوده قیمت آن توصیه کنم. با کمی کالیبراسیون، تصاویر SDR با کیفیت 1080p روی LS700-4K در سینمای اتاق تاریک من بسیار خوب به نظر می‌رسید، البته روشنایی آن کمتر از آن چیزی بود که برخی در حالت رنگ بهینه آن ترجیح می‌دهند. اما کنتراست متوسط و عدم توانایی آن در نمایش تصاویر 4K HDR - از جمله عدم توانایی در استفاده از طیف رنگی گسترده که امروزه در فیلم‌های HDR استفاده می‌شود نشان می‌دهد که می‌توانید با یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی اختصاصی که با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها طراحی شده است، بهتر از این ویدئو پروژکتوری که به نظر می‌رسد ریشه در یک ویدئو پروژکتور تجاری دارد، عمل کنید.

با این اوصاف، وقتی به عنوان یک ویدئو پروژکتور تجاری در نظر گرفته شود و عمدتاً برای ارائه‌هایی با استفاده گاه به گاه از ویدیوی SDR استفاده شود، نورپردازی لیزری ارائه شده در اینجا هنوز هم با قیمت بسیار خوبی ارائه می‌شود و سایر حالت‌های رنگی LS700-4K خروجی بسیار بالاتری را برای شرایط نوری محیطی با حساسیت کمتر به رنگ و نور زیاد ارائه می‌دهند. نه تنها این، بلکه اندازه و وزن نسبتاً جمع و جور آن در بین ویدئو پروژکتورهای لیزری، و لنز پرتاب متوسط و زاویه پرتاب عمودی تند آن، برای تنظیمات موقت اداری که در آن ویدئو پروژکتور ممکن است مرتباً از کمد یا مکان‌های مختلف به داخل و خارج از آن منتقل شود، مناسب است.

با توجه به اینکه من در HDR LS700-4K ضعفی پیدا کردم، که ممکن است نیازی به آن نداشته باشید، یک جایگزین قوی برای بررسی می‌تواند ViewSonic LS700HD باشد که قبلاً به آن اشاره شد. این مدل خواهر اساساً همان ویدئو پروژکتور است که موتور نور لیزری نیز ارائه می‌دهد، اما با وضوح 1080p. اگرچه ما فرصتی برای مقایسه آن با LS700-4K نداشتیم، اما با قیمت فعلی آن که تنها ۱۳۹۹ دلار است، در بین ویدئو پروژکتورهای لیزری از هر نوع، واقعاً مقرون به صرفه است.

 

اندازه‌گیری‌ها

روشنایی.

با تنظیم LS700-4K روی روشن‌ترین حالت تصویر، تنظیم کنترل منبع نور لیزری روی حالت عادی (روشنایی ۱۰۰٪) و قرار دادن لنز زوم در بازترین حالت، نمونه ما ۲۸۹۱ لومن ارائه داد. این مقدار کمتر از مشخصات کامل ۳۳۰۰ انسی لومن آن است، اما طبق گفته ViewSonic در محدوده تلرانس‌های تولیدی پذیرفته شده قرار دارد. حالت فیلم، که دقیق‌ترین حالت برای استفاده در سینمای خانگی در اتاق تاریک بود، فیلتری را فعال می‌کند که به دستیابی به محدوده رنگ Rec.709 مشخص شده کمک می‌کند، اما روشنایی را به طور چشمگیری به ۹۰۴ لومن کاهش می‌دهد، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است. حالت استاندارد، با ۱۶۷۷ لومن در آزمایش ما، برای شرایط روشنایی عادی روز توصیه می‌شود. فعال کردن تنظیم منبع نور اقتصادی (Eco Light Source) برای کاهش ۲۰٪ مصرف برق تعیین شده است. ما در نمونه خود کاهش ۲۷٪ (۷۳٪ مصرف برق) را اندازه‌گیری کردیم. در زیر اندازه‌گیری‌های مربوط به همه حالت‌های رنگ در تنظیمات مصرف برق عادی و اقتصادی آمده است.

 

ViewSonic LS700-4K ANSI Lumens

اقتصادی عادی حالت
2,110 2,891 Brightest
1,224 1,677 Standard
1,625 2,226 Sports
1,245 1,706 Game
660 904 Movie
1,689 2,313 User 1
1,667 2,284 User 2


 

افت نور لنز زوم.

همانند تمام ویدئو پروژکتورها، تغییر لنز زوم از حالت کاملاً باز به حالت طولانی‌تر (تله فوتو) باعث مقداری افت نور می‌شود. برای LS700-4K، این تغییر منجر به افت 11.2 درصدی روشنایی شد.

یکنواختی روشنایی.

یکنواختی روشنایی 68 درصد اندازه‌گیری شد، نتیجه‌ای متوسط اما قابل قبول که در ویدئو پروژکتورهای ارزان قیمت غیرمعمول نیست. اندازه‌گیری‌های 9 نقطه‌ای LS700-4K روشنایی نسبتاً ثابتی را به صورت افقی در سراسر صفحه نمایش در هر ارتفاع صفحه نمایش نشان داد، اما با پیشرفت تصویر از بالا به پایین صفحه، شدت آن افزایش یافت. با وجود اندازه‌گیری‌ها، هیچ نقطه کانونی یا تغییر یکنواختی آشکاری در الگوهای آزمایشی یا هر ماده زنده‌ای مشاهده نشد.

تاخیر ورودی.

LS700-4K، همانطور که با یک تستر 1080p Leo Bodnar اندازه‌گیری شد، در حالت‌های فیلم یا بازی زمان تاخیر 66.3 میلی‌ثانیه را تولید کرد. این مقدار برای اکثر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی متوسط و برای بازی‌های معمولی قابل قبول است، اما برای رقابت‌های جدی، جایی که گیمرهای حرفه‌ای معمولاً به دنبال تأخیر ورودی در حدود ۱۶ میلی‌ثانیه یا کمتر هستند، بسیار کند است. ما دستگاه اندازه‌گیری مناسبی برای آزمایش تأخیر ورودی ۴K در دسترس نداشتیم.


صدای فن.

در هنگام روشن شدن، صدای فن ویدئو پروژکتور بالاتر از حد متوسط است. اما به زودی کاهش می‌یابد و این ویدئو  پروژکتور را به یک ویدئو پروژکتور نسبتاً بی‌صدا در یک اتاق بزرگ تبدیل می‌کند. اندازه‌گیری‌های معمولی که در حالت قدرت معمولی از تقریباً شش فوت از دریچه جانبی انجام شد، ۳۶ دسی‌بل را نشان داد. فعال کردن حالت Eco سطح صدا را حدود ۲ دسی‌بل کاهش می‌دهد، و اضافه کردن گزینه High Altitude به حالت معمولی (که بالاتر از ۱۵۰۰ متر / ۴۹۲۱ فوت توصیه می‌شود) حدود ۶ دسی‌بل اضافه می‌کند و می‌تواند به نوعی عایق صوتی نیاز داشته باشد.

 

اتصالات

ViewSonic-LS7004K-Connections

HDMI (دو عدد، یک HDMI 2.0/HDCP 2.2، یک HDMI 2.0/HDCP 1.4)
USB 2.0، نوع A (برای رسانه)
شبکه اترنت (RJ45)
خروجی صدا (3.5 میلی‌متر)
ورودی صدا (3.5 میلی‌متر)

RS-232 (کنترل)
ورودی VGA (x2، 15 پین)
خروجی VGA (15 پین)
ورودی ویدئو کامپوزیت (RCA)
مینی USB (فقط سرویس)

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.