ویدئو پروژکتور Hisense L9Q به لطف کیفیت ساخت عالی، پوشش طیف رنگی چشمگیر، بازتولید دقیق رنگ، عملکرد صوتی قابل توجه، پشتیبانی از تمام فرمتهای HDR و قابلیتهای بازی قوی، یک ویدئو پروژکتور بسیار قوی است. L9Q با روشنایی بالای خود که قادر به روشن کردن صفحات نمایش بزرگ است، چیزهای زیادی برای ارائه دارد و آن را به انتخابی بسیار جذاب برای کاربران در بازار ویدئو پروژکتور UST تبدیل میکند.
Hisense L9Q

هایسنس L9Q که در ژوئن 2025 عرضه شد، ویدئو پروژکتور فوق کوتاهبرد پرچمدار جدید این شرکت است. L9Q که با درخشانترین مدل خود تا به امروز، خط تولید تلویزیونهای لیزری هایسنس را تقویت میکند، به گونهای طراحی شده است که ضمن حفظ عملکرد قوی در زمینههایی مانند صدا و بازی، تجربه سینمایی ممتازی را ارائه دهد. هایسنس L9Q با قیمت پیشنهادی 5999.99 دلار، خود را به عنوان یکی از درخشانترین ویدئو پروژکتورهای UST لیزری RGB موجود در بازار امروز معرفی میکند و 5000 انسی لومن روشنایی ، تأخیر ورودی کم برای بازی، پوشش کامل طیف رنگی BT.2020، پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ و سازگاری با اندازه صفحه نمایش تا 200 اینچ مورب را ارائه میدهد. برای بسیاری، هایسنس L9Q میتواند همان ویدئو پروژکتور UST باشد که منتظرش بودهاند.
مزایا
منبع نور لیزر RGB حالت جامد
بسیار روشن
اپلیکیشن مجاز Netflix
پشتیبانی از Dolby Vision
پشتیبانی از HDR10+
دقت رنگ خوب
تاخیر کم برای بازی
پوشش گاموت Rec.2020
پشتیبانی از سه بعدی
پشتیبانی از HDMI 2.1
پشتیبانی از 4k/120Hz
معایب
کنترلهای تا حدودی خشن برای کالیبراسیون
مشخصات کنتراست رعایت نشده
کمی لکههای لیزری
ویژگیها
ویدئو پروژکتور Hisense L9Q که در ژوئن 2025 عرضه شد، جدیدترین محصول از خط تولید ویدئو پروژکتورهای Laser TV UST هایسنس است. L9Q به عنوان مدل پرچمدار، در جایگاه یک محصول ممتاز قرار دارد و در زمان بررسی این مطلب، قیمت ممتاز آن 5999.99 دلار (بر اساس قیمت پیشنهادی سازنده) است. همانطور که از یک دستگاه رده بالا انتظار میرود، L9Q کیفیت ساخت عالی و عملکرد چشمگیری را نشان میدهد.
L9Q دارای موتور لیزر دیجیتال LPU 2.0 هایسنس است، یک منبع نور حالت جامد که از لیزرهای RGB استفاده میکند و ویدئو پروژکتور را قادر میسازد تا بیش از 25000 ساعت روشنایی بالا را با 5000 انسی لومن و پوشش 110٪ از فضای رنگی BT.2020 ارائه دهد. در طول آزمایش، ما 5185 انسی لومن را در روشنترین حالت تصویر، یعنی Vivid، اندازهگیری کردیم نتیجهای که 3.57٪ بیشتر از مشخصات 5000 لومنی هایسنس است. پوشش طیف رنگی اندازهگیری شده L9Q هنگام نگاشت به فضای رنگی BT.2020 به 95.6٪ (xy) و 97.17٪ (uv) رسید.
L9Q هنگام تنظیم روی حالت فیلمساز، طیف رنگی BT.2020، P3 و Rec.709 را به خوبی در فضای رنگی بزرگتر ردیابی کرد. دقت رنگ کاملاً خوب بود، احتمالاً به دلیل گواهینامههای Pantone Validated و Pantone SkinTone Validated ویدئو پروژکتور، که تضمین میکنند رنگها و تنهای پوست دقیق و طبیعی به نظر برسند.
L9Q دارای یک تراشه DLP 0.47 اینچی Texas Instruments است که آن را به یک ویدئو پروژکتور 1080p اصلی تبدیل میکند که از تغییر پیکسل برای دستیابی به وضوح کامل 4K UHD با وضوح 3840x2160 استفاده میکند. این ویدئو پروژکتور تصویری فوقالعاده واضح و دقیق ارائه میدهد که تشخیص آن از 4K اصلی دشوار است. با این حال، از آنجایی که L9Q یک ویدئو پروژکتور DLP تک تراشهای است، ممکن است اثر رنگینکمان برای برخی از بینندگان قابل مشاهده باشد. در طول آزمایش، متوجه یک اثر رنگینکمانی بسیار ملایم در برخی از هایلایتها و زیرنویسها شدم.
علاوه بر این، مقدار کمی لکه لیزر مشاهده کردم که عمدتاً در نواحی سفید تصویر قابل مشاهده بود.

نسبت کنتراست L9Q برابر با ۵۰۰۰:۱ ذکر شده است. در اندازهگیریهای ما، L9Q به نسبت کنتراست ۳۹۰۰:۱ دست یافت که کاملاً خوب است، هرچند از رقم مشخصشده کمتر است. با این حال، هنگام استفاده از تقویتکننده روشنایی، L9Q میتواند به مشخصات نامی خود برسد اگرچه تصویر به شدت متمایل به سبز میشود و آن را برای مشاهده دقیق نامناسب میکند. در حالی که L9Q به طور کامل به ادعای کنتراست خود نمیرسد، عملکرد کلی کنتراست آن همچنان عالی است.
با نسبت پرتاب ۰.۱۸:۱، L9Q میتواند یک تصویر ۸۰ اینچی را از فاصله تنها ۲.۲ اینچی از دیوار و تا یک تصویر عظیم ۲۰۰ اینچی را از فاصله ۲۱.۰۶ اینچی نمایش دهد. به لطف خروجی نور قوی و پشتیبانی از اندازههای صفحه نمایش بزرگتر، L9Q میتواند یک تصویر سینمایی چشمگیر و فراگیر ارائه دهد.
راهاندازی سریع و سرراست است. L9Q دارای چهار پایه ترازبندی دو عدد در جلو و دو عدد در عقب است و از قابلیت Auto Screen Fit (تنظیم خودکار صفحه نمایش) که با استفاده از دوربینهای داخلی، تصویر را روی دیوار یا صفحه نمایش قرار میدهد، تصحیح خودکار کیستون و تصحیح دستی کیستون با تنظیمات ۴ یا ۸ نقطهای پشتیبانی میکند. فوکوس موتوری آن نیز بسیار دقیق است و به کاربران امکان میدهد تا به سرعت تصویر واضحی را تنظیم کنند. شایان ذکر است که هنگام فعال بودن حالت DLP Turbo، هر دو ویژگی کیستون و سهبعدی غیرفعال میشوند، زیرا این حالت برای دستیابی به کمترین تأخیر ورودی برای بازی مورد نیاز است، که L9Q در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد. در آزمایش ما، تأخیر در ۶۰ هرتز برای وضوح ۱۰۸۰p، تا ۲۷ میلیثانیه و برای وضوح ۴K، تا ۳۵ میلیثانیه، در وضوح ۱۰۸۰p/۱۲۰ هرتز، ۱۶ میلیثانیه، در وضوح ۴K/۱۲۰ هرتز، ۱۸ میلیثانیه و در وضوح ۱۰۸۰p/۲۴۰ هرتز، ۸ میلیثانیه اندازهگیری شد.
ویدئو پروژکتور L9Q با وزن 28.4 پوند (11.8 کیلوگرم) و ابعاد 24.6x6.5x12.5 اینچ (WHD) در سمت بزرگتر و سنگینتر قرار دارد، بنابراین L9Q ممکن است کمی بزرگتر از سایر ویدئو پروژکتورهای UST موجود باشد. L9Q که از نصب در جلو و عقب، میز یا سقف پشتیبانی میکند، نباید مشکلی در نصب در اکثر چیدمانها داشته باشد. برای راهنمایی در مورد نصب، به ProjectorCentral Hisense L9Q projection calculator مراجعه کنید.

L9Q از سیستم عامل گوگل تیوی استفاده میکند که بسیاری از کاربران با آن آشنا هستند. کسانی که با آن آشنا نیستند، به سرعت با رابط کاربری روان و ساده آن سازگار میشوند. این سیستم طیف گستردهای از ویژگیهای مورد انتظار کاربران را ارائه میدهد، از جمله کرومکست، دستیار گوگل و دسترسی به فروشگاه گوگل پلی برای برنامهها. L9Q همچنین شامل برنامههای پخش داخلی دارای مجوز رسمی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس، مکس، هولو، پرایم ویدیو و بسیاری دیگر است که از طریق فروشگاه گوگل پلی در دسترس هستند.
این پیادهسازی گوگل تیوی در L9Q به درستی فضاهای رنگی و محدودههای دینامیکی را تشخیص میدهد و در صورت نیاز به طور خودکار بین SDR و HDR جابجا میشود تا محتوا را در فضای رنگی مناسب نمایش دهد. به همین دلیل، نیازی به دستگاه پخش خارجی مانند اپل تیوی یا فایر تیوی نیست سیستم داخلی محتوا را به درستی مدیریت میکند. علاوه بر این، L9Q از Dolby Vision، HDR10+، HDR10، IMAX Enhanced و HLG پشتیبانی میکند.
L9Q اتصال ورودی/خروجی گستردهای را با پورتهای فراوان ارائه میدهد تا حتی سختگیرترین کاربران را نیز راضی کند. این دستگاه شامل چهار پورت HDMI است: دو پورت HDMI 2.1 با سرعت کامل ۴۸ گیگابیت بر ثانیه که از ۴K در ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکنند و دو پورت HDMI 2.0 که eARC در پورت HDMI 3 موجود است. پیادهسازی متفکرانهی هایسنس به کاربران این امکان را میدهد که کنسولهای بازی نسل فعلی، مانند Xbox Series X یا PlayStation 5، را برای عملکرد ۴K/120 هرتز به پورتهای HDMI 2.1 متصل کنند، در حالی که پورت HDMI 2.0 را برای eARC بدون اشغال اتصالات پهنای باند بالاتر رزرو میکنند. علاوه بر این، سه پورت USB وجود دارد یک USB 3.0، یک USB 2.0 و یک USB Type-C.
ورودی/خروجی باقی مانده شامل یک پورت LAN RJ45، یک خروجی نوری SPDIF و یک اتصال آنتن RF است. اگرچه در ویدئو پروژکتورهای UST نسبتاً غیرمعمول است، اما این به کاربران امکان میدهد یک کابل کواکسیال یا آنتن OTA را برای تماشای تلویزیون زنده متصل کنند. L9Q همچنین با Control4 سازگار است و امکان ادغام در سیستمهای اتوماسیون خانگی را برای کنترل یکپارچه فراهم میکند.

سیستم صوتی داخلی L9Q توسط Devialet، یک شرکت فناوری صوتی فرانسوی که در سال ۲۰۰۷ در پاریس تأسیس شد، ساخته شده است. از زمان تأسیس، Devialet بلندگوها و آمپلیفایرهای رده بالا تولید کرده است. Hisense با Devialet همکاری کرد تا یک سیستم بلندگوی ۶.۲.۲ برای L9Q توسعه دهد که شامل شش بلندگوی جلو، دو بلندگوی رو به بالا و دو ساب ووفر است و در مجموع ۱۱۶ وات خروجی صدا ارائه میدهد. صدای تولید شده توسط L9Q کامل و قوی است و باس قوی و جزئیات واضحی را ارائه میدهد. در حالی که کیفیت کلی صدا چشمگیر است - و L9Q از Dolby Atmos و DTS:X پشتیبانی میکند جایگزین کاملی برای یک سیستم صوتی اختصاصی سینمای خانگی نیست، اگرچه میتواند به راحتی با برخی از ساندبارها رقابت کند.
L9Q همچنین از پخش سهبعدی با استفاده از عینکهای سهبعدی DLP-Link فعال پشتیبانی میکند. عملکرد در حالت سهبعدی قوی است و من هنگام تماشای کلیپهایی از How to Train Your Dragon و Megamind هیچ تداخلی مشاهده نکردم. به لطف خروجی نور بالای L9Q، تصویر همچنان روشن باقی ماند و تجربهای لذتبخش را برای علاقهمندان به تصاویر سهبعدی تضمین کرد.
علاوه بر این، L9Q شامل یک ریموت مادون قرمز/بلوتوث با نور پس زمینه است که دسترسی راحت به عملکردهای ضروری در سیستم منو را فراهم میکند. این ریموت دارای دکمههایی برای جابجایی بین پروفایلهای کاربری گوگل تیوی، فعال کردن دستیار گوگل، اجرای برنامهها، انتخاب ورودیها، تنظیم تنظیمات و کنترل صدا است. همچنین شامل یک دکمه مورد علاقه قابل تنظیم است که کاربران میتوانند آن را به ورودیها، برنامهها یا یک عملکرد دلخواه اختصاص دهند.
عملکرد
حالتهای تصویر.
L9Q در مجموع ۲۲ حالت تصویر چشمگیر را در هر دو فرمت SDR و HDR ارائه میدهد. مشابه سایر ویدئو پروژکتورهای Hisense UST، مانند PX3 Pro که Projector Central در سپتامبر ۲۰۲۴ آن را بررسی کرد، L9Q هفت حالت تصویر برای SDR، هشت حالت برای HDR، سه حالت برای Dolby Vision، چهار حالت برای HDR10+ و یک حالت اضافی برای محتوای سهبعدی ارائه میدهد.
هر حالت امکان تنظیمات و کالیبراسیون مستقل را فراهم میکند. حالتهای SDR موجود شامل Vivid، Standard، Sports، PC/Game، Energy Saving، Theater و Filmmaker هستند. در HDR، نامهای حالتهای مشابه با پیشوند "HDR" استفاده میشوند، به جز PC/Game که به "HDR Game" تبدیل میشود. یک حالت "IMAX Enhanced" اضافی نیز در HDR موجود است. برای HDR10+، حالتها با پیشوند "HDR10+" برچسبگذاری شدهاند Vivid، Game، Standard و Theater. حالتهای Dolby Vision از قرارداد نامگذاری Dolby Vision Bright، Dolby Vision Dark و Dolby Vision Custom پیروی میکنند.
گزینههای تنظیم تصویر پایه شامل کنتراست، سطح سیاهی (که معمولاً به عنوان روشنایی شناخته میشود)، رنگ و رنگمایه است. کنتراست و سطح سیاهی در منوی Laser Luminance قرار دارند، در حالی که رنگ و رنگمایه در منوی Color یافت میشوند. کنترلهای وضوح در منوی Clarity قرار دارند.

کنترلهای کالیبراسیون پیشرفته ارائه شدهاند، از جمله کنترل تعادل رنگ سفید ۲ نقطهای برای تنظیم Gain و Offset، و همچنین یک کنترل ۲۰ نقطهای که امکان تنظیمات را با افزایش ۵٪ فراهم میکند. علاوه بر این، یک سیستم مدیریت رنگ کامل (CMS) برای تنظیم دقیق رنگهای اولیه و ثانویه، همراه با کنترلهای کالیبراسیون گاما ۲۰ نقطهای در دسترس است.
من متوجه شدم که کنترلهای کالیبراسیون ارائه شده در تنظیمات خود بسیار نامنظم هستند. آنها باید دقیقتر شوند تا امکان تنظیم دقیق فراهم شود. علاوه بر این، کنترلهای ۲۰ نقطهای در حالتهای تصویر HDR به طور مؤثر عمل نکردند و به جز در چند نقطه تنظیم، تغییر قابل مشاهدهای ایجاد نکردند.
حالتهای تصویر اولیه (OOTB) به طور کلی خوب بودند، اگرچه برخی از حالتها از دمای رنگ سردتر استفاده میکردند که منجر به سوگیری آبی قابل توجهی میشد. حالتهای Filmmaker و Theater در OOTB کاملاً خوب بودند و دقیقترین و طبیعیترین تصاویر را ارائه دادند.
من کالیبراسیون را با اندازهگیری حالت تصویر Filmmaker با مقادیر پیشفرض آن با استفاده از نرمافزار کالیبراسیون Calman Ultimate از Portrait Displays، یک اسپکترورادیومتر Colorimetry Research CR-300، یک رنگسنج Colorimetry Research CR-100 و یک ژنراتور Murideo 8K Seven آغاز کردم. L9Q با صفحه نمایش ۱۲۰ اینچی Elite Screens Kestrel Tab-Tension 2 CLR کالیبره شد.
اندازهگیریهای پیش از کالیبراسیون، خطاهای dE (DeltaE) پایینی داشتند. (DeltaE معیاری است که برای تعیین خطای قابل مشاهده استفاده میشود. مشخص شده است که هر چیزی بیش از dE برابر با ۳ قابل مشاهده است، هر چیزی بیش از ۲.۳ برای چشمهای آموزشدیده تفاوت قابل توجهی است و هر چیزی کمتر از ۲.۳ در حالت ایدهآل نباید با چشم دیده شود.) اندازهگیریهای پیش از کالیبراسیون Grayscale در Filmmaker، خطاهای dE بین میانگین ۲.۳dE و حداکثر ۳.۴dE داشت. نقاط رنگی طیف رنگ برای فضای رنگی Rec.709 دارای خطاهایی با میانگین ۲.۱dE و حداکثر ۳.۶dE بودند. خطاهای بزرگ بررسی رنگ با میانگین ۱.۴dE و حداکثر ۳.۴dE مشاهده شد و فرایندهای اشباع، خطای میانگین ۱.۶dE تا حداکثر ۳.۲dE داشتند. هنگامی که روشنایی در اندازهگیریها لحاظ نشد، فضای رنگی BT.2020 و P3 نتایج مشابهی داشتند.
با استفاده از کنترلهای تراز سفیدی برای تنظیمات، من نقطه سفید خاکستری خنثی D65 استاندارد صنعت تولید را با استفاده از کنترلهای Gain و Offset موجود، کنترلهای تراز سفیدی 20 نقطهای و CMS هدف قرار دادم.
خطاهای پس از کالیبراسیون برای Rec.709 به طور کلی بهبود یافتند. Grayscale به طور متوسط 0.3dE و حداکثر 0.7dE، large color checker به طور متوسط 0.8dE و حداکثر 2.6dE و 10% saturation sweeps به طور متوسط 0.7dE و حداکثر 2.7dE بود. HDR grayscale به طور متوسط 0.9dE با حداکثر 1.5dE و large color checker به طور متوسط 1.02dE و حداکثر 2.44dE بود، زمانی که روشنایی در اندازهگیریها لحاظ نشده بود.
دستگاههایی که من برای بررسی محتوا پس از کالیبراسیون استفاده کردم، پخشکننده Blu-ray پاناسونیک UB820 بود.
1080p/SDR.
اولین فیلمی که تماشا کردم Oblivion با کیفیت Blu-ray و فرمت SDR بود که در کل خوب به نظر میرسید. تصویر واضح و با جزئیات کامل بود، با سفیدیهای تمیز و رنگهای دقیق پوست. در طول تماشا، وقتی جک روی کوه نشسته بود و به گیاه آب میداد، متوجه لکههای لیزری کوچکی در آسمان شدم. اگرچه جزئی بود، اما به دلیل مقدار سفیدی موجود در آسمان، لکههای لیزری قابل توجه بودند. این اثر در صحنه بعدی نیز قابل مشاهده بود، زمانی که او با دوچرخه در زمینهای بایر میچرخید. بعداً، وقتی جک به کتابخانه رسید، کنتراست همچنان قوی باقی ماند و من هیچ نوسانی در روشنایی در طول صحنه مشاهده نکردم، اگرچه کمی اثر رنگینکمانی روی نورهای زبالهها مشاهده کردم. گذشته از این موارد کوچک و نادر، L9Q در طول تماشا عملکرد خوبی داشت.

تلویزیون L9Q هنگام پخش فیلم Oblivion کمی لکه لیزری داشت (منبع عکس: Universal Pictures)
UHD/HDR.
فیلم بعدی که تماشا کردم، زندگی مخفی حیوانات خانگی با کیفیت 4K Blu-ray بود. تصویر پر جنب و جوش، روشن و واضح بود، با رنگهای اشباع شده زیبا و حس عمق چشمگیری به لطف کنتراست L9Q. در حالی که کیفیت کلی تصویر خوب بود، برخی از جزئیات حتی با فعال بودن نگاشت تنالیته پویا، بریده شده به نظر میرسیدند. این موضوع در صحنهای که گیجت با تیبریوس روی پشت بام صحبت میکند، بیشتر قابل توجه بود، زیرا بسیاری از جزئیات ریز در خز او وجود نداشت. مشکل مشابهی در صحنه فاضلاب با خرگوش ظاهر شد، جایی که بافت و تمایز معمول در خز وجود نداشت. گذشته از این موارد، همه چیز به زیبایی رندر شد و L9Q ارائه کلی دلپذیری را ارائه داد.
UHD/Dolby Vision.
آخرین فیلمی که تماشا کردم، ماتریکس با کیفیت Dolby Vision از طریق 4K Blu-ray بود، که به طور خاص بر اتاق سفید و صحنههای پس از آن تمرکز داشت. اتاق سفید ظاهری تا حدودی نویزی داشت، شبیه لکههای لیزر یا دانههای سنگین فیلم، که در سایر قسمتهای فیلم وجود نداشت. وقتی مورفئوس و نئو به بیابان منتقل شدند و نماهای مختلفی از آسمان ظاهر شد، آسمان هیچ نشانهای از پوستری شدن نداشت. در صحنهی بعدی، وقتی مورفئوس با نئو در اتاقش صحبت میکند، جزئیات سایه در سراسر سکانسهای تاریکتر قوی باقی ماند. صحنههایی با عناصر عمدتاً سفید، مانند برنامهی پرش و اتاق سفید، به دلیل اثر لکه، برای L9Q کمی چالشبرانگیزتر بودند. با این حال، صحنههای دیگر در کل به خوبی رندر شدند.

صحنههای عمدتاً سفید برای L9Q یک چالش بودند و ظاهری تا حدودی نویزدار شبیه لکههای لیزر یا دانههای فیلم از خود نشان میدادند (منبع عکس: Warner Bros. Pictures)
نتیجهگیری
هایسنس L9Q به لطف کیفیت ساخت عالی، پوشش طیفی چشمگیر، بازتولید دقیق رنگ، عملکرد صوتی قابل توجه، پشتیبانی از تمام فرمتهای HDR و قابلیتهای بازی قوی، یک ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک بسیار قوی است. L9Q با روشنایی بالای خود که قادر به روشن کردن صفحات نمایش بزرگ است، چیزهای زیادی برای ارائه دارد و آن را به انتخابی بسیار جذاب برای کاربران در بازار ویدئو پروژکتور UST تبدیل میکند.
در حالی که قیمت بالا است، عملکرد آن با آن مطابقت دارد و در نهایت از نظر ارزش قیمت به عملکرد، کاملاً منطقی است. بسیاری از ویدئو پروژکتورهای UST میتوانند از صفحات نمایش ۱۵۰ اینچی یا بزرگتر پشتیبانی کنند، اما اغلب فاقد روشنایی لازم برای روشن کردن کامل آنها هستند به خصوص هنگامی که با صفحات نمایش با بهره منفی جفت میشوند. اینجاست که L9Q به لطف ۵۰۰۰ انسی لومن خود میدرخشد. همین امر به تنهایی باعث میشود که برای خریداران بالقوهای که به دنبال تجربه صفحه نمایش بزرگتر هستند، ارزش بررسی داشته باشد.
L9Q در کل عملکرد خوبی دارد، هرچند هنوز در برخی زمینهها جای بهبود دارد. نسبت کنتراست، اگرچه خوب است، اما در حالتهای تصویر استاندارد، زمانی که از حالت تقویت روشنایی بالا استفاده نمیشود، از مشخصات ذکر شده هایسنس کمتر است، که باعث ایجاد یک سوگیری سبز شدید میشود. در حالت ایدهآل، در حالتی مانند Filmmaker، که تصویر هم قابل مشاهده و هم دقیق باقی میماند، به نسبت کنتراست مشخص شده دست مییابد. علاوه بر این، کنترلهای کالیبراسیون میتوانند اصلاح شوند، زیرا بیش از حد درشت هستند و فاقد جزئیات لازم برای تنظیمات دقیق هستند.
ویژگیهای اضافی، مانند آنتن RF داخلی، برای کاربرانی که قصد استفاده از آنها را دارند، نکته خوبی است.
با تصویر روشن و واضح، با توجه به عملکرد کلی قوی L9Q، نکته منفی کمی در مورد آن وجود دارد. در حالی که قیمت ممکن است برای برخی بالا باشد، ظاهر و حس عالی دستگاه همراه با عملکرد عالی آن ،آن را به ویدئو پروژکتوری تبدیل میکند که علاقهمندان جدی باید هنگام خرید UST در لیست کوتاه خود داشته باشند.
اندازهگیریها
روشنایی.
Hisense L9Q دارای روشنایی ۵۰۰۰ انسی لومن است. روشنترین حالت تصویر در هر دو حالت SDR و HDR، Vivid/HDR Vivid بود. این حالت تصویر ۵۱۸۵ انسی لومن اندازهگیری شد که ۳.۵۷٪ بالاتر از مشخصات ۵۰۰۰ لومنی Hisense است. با توجه به تفاوت در اندازهگیریهای دستی معمول برای ویدئو پروژکتورهای فوق کوتاهبرد، برخی از اندازهگیریها ممکن است کمی بالاتر یا پایینتر از مشخصات منتشر شده باشند.
Hisense L9Q ANSI Lumens
| سطح درخشندگی لیزر ۱۰ |
حالت SDR/HDR |
| 5185 |
Vivid/HDR Vivid |
| 4854 |
Standard/HDR Standard |
| 4674 |
Sports/HDR Sports |
| 4905 |
PC/Game/HDR Game |
| 4616 |
Energy Saving/HDR Energy Saving |
| 4372 |
Theater/HDR Theater |
| 4672 |
Filmmaker Mode/HDR FMM |
| 5061 |
IMAX Mode |
یکنواختی روشنایی.
Hisense L9Q که یک تصویر مورب ۱۰۰ اینچی را نمایش میدهد، منجر به یکنواختی روشنایی اندازهگیری شده ۷۸٪ شد. روشنترین قسمت صفحه نمایش، بخش میانی-بالا و کمنورترین قسمت، بخش چپ-پایین بود. تفاوت روشنایی در یک صفحه سفید کامل قابل توجه نبود و هنگام مشاهده محتوا نیز قابل توجه نبود.
صدای فن.
Hisense L9Q در زمان بررسی، مشخصات منتشر شدهای برای نویز صوتی نداشت. با استفاده از نرمافزار Room EQ Wizard و میکروفون Umik-1، کف نویز محیطی اتاق سینمای من ۳۳.۳ دسیبل است. Hisense L9Q حداکثر ۳۵.۱ دسیبل را برای نویز صوتی در تمام حالتهای تصویر و تنظیمات روشنایی اندازهگیری کرد. اندازهگیریها در فاصله تقریباً سه فوت از دستگاه انجام شد.
چپ: ۳۵.۱ دسیبل
راست: ۳۵.۰ دسیبل
عقب: ۳۴.۴ دسیبل
تأخیر ورودی.
اندازهگیری تأخیر ورودی هنگام استفاده از حالت توربو DLP روشن و حالت نرخ تازهسازی بالا برای ۱۲۰ هرتز:
۱۰۸۰p/60 = میلیثانیه۲۷ - حالت توربو DLP روشن و حالت نرخ تازهسازی بالا روشن
۱۰۸۰p/120 = میلیثانیه ۱۶ حالت توربو DLP روشن و حالت نرخ تازهسازی بالا روشن
۱۰۸۰p/240 = میلیثانیه ۸ - حالت توربو DLP روشن و حالت نرخ تازهسازی بالا روشن
۲۱۶۰p/60 = میلیثانیه ۳۵ - حالت توربو DLP روشن و حالت نرخ تازهسازی بالا روشن
۲۱۶۰p/120 = میلیثانیه ۱۸ - حالت توربو DLP روشن و حالت نرخ تازهسازی بالا روشن
اتصالات

HDMI 2.1 (x2؛ 48Gbps؛ HDCP 2.3)
HDMI 2.0 (x2؛ HDCP 2.2؛ eARC HDMI 3)
USB 2.0 نوع A (x1؛ 5V-0.5A؛ Media Reader)
USB 3.0 نوع A (x1؛ 5V-1A؛ Media Reader)
USB Type-C (x1)
RF Antenna (x1)
1 RJ45 Lan port
S/PDIF (x1 Optical output)
WiFi 6e (802.11 ax)
Bluetooth