اپسون LS9000 مدل جدیدی از ویدئو پروژکتورهای پرو سینما اپسون است که برای نصبکنندگان سفارشی و علاقهمندان به سینمای خانگی طراحی شده است. این ویدئو پروژکتور تعادلی بین قیمت و عملکرد برقرار میکند و در نهایت تصاویر روشن، پر جنب و جوش و دقیقی را که کاربران از اپسون انتظار دارند، ارائه میدهد. ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EH-LS9000 به عنوان یک نقطه ورود عالی به دنیای ویدئو پروژکتورهای با کارایی بالا عمل میکند و قیمتی جذاب، مجموعهای از ویژگیهای قوی و عملکرد کلی قوی را ارائه میدهد.
Epson LS9000

اپسون محصول جدید خود را در ۳۱ جولای ۲۰۲۵ معرفی کرد و اولین نمایش عمومی آن در Audio Advice Live 2025 در رالی، کارولینای شمالی انجام شد. LS9000 که با در نظر گرفتن یکپارچهسازان سفارشی و علاقهمندان به سینمای خانگی طراحی شده است، قصد دارد تجربهای ممتاز از نمایش را در عین ارائه عملکرد و انعطافپذیری بالا بدون صرف هزینه گزاف ارائه دهد.
LS9000 که سنت اپسون در ارائه روشنایی بالا با ارزش استثنایی را ادامه میدهد، از این قاعده مستثنی نیست. این ویدئو پروژکتور شامل ویژگیها و عملکردی است که کاربران از ویدئو پروژکتورهای اپسون انتظار دارند، مانند فناوری نمایشگر ۳LCD، قابلیتهای بازی چشمگیر، پشتیبانی از HDR10+ و لنز کاملاً موتوریزه همه در حالی که قیمت بسیار رقابتی خود را حفظ میکند.
مزایا
منبع نور لیزر حالت جامد با دوام بالا
پوشش خوب گاموت
عملکرد بیصدا
پشتیبانی از HDR10+
پوشش لنز موتوری
پشتیبانی از 4K/120Hz
کنترل IP
معایب
بدون پشتیبانی از 3D
کف مشکی کمی بایاس آبی دارد
بدون نگاشت تُن پویا
بدون پشتیبانی از ALLM
ویژگیها
اپسون LS9000، بخشی از خط تولید پریمیوم پرو سینما اپسون، جدیدترین محصول این شرکت در سال 2025 است که با هدف جذب تولیدکنندگان سفارشی و علاقهمندان به سینمای خانگی عرضه میشود. این محصول، راه ویدئو پروژکتورهای موفق سری Q اپسون مانند QB1000 که در دسامبر 2024 توسط ProjectorCentral بررسی شد و QL7000 که در آوریل 2025 بررسی شد را دنبال میکند. اپسون با LS9000، یک محصول قوی دیگر را به خط تولید خود اضافه میکند و حضور خود را در بازار ویدئو پروژکتورهای با کارایی بالا تقویت میکند.
پرو سینما LS9000 با قیمت پیشنهادی تولیدکننده رقابتی 3999 دلار، نسبت قیمت به عملکرد بسیار خوبی را در دسته ویدئو پروژکتورهای 4K ارائه میدهد. در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورهای هم رده ، LS9000 متمایز است. یکی از بزرگترین نقاط قوت اپسون، توانایی آن در ارائه کیفیت تصویر عالی و روشنایی بالا است. اگرچه LS9000 به اندازه برخی از مدلهای قبلی خود روشن نیست، اما همچنان به طور کلی از نظر روشنایی از بسیاری از ویدئو پروژکتورهای 4K رده بالا اغلب با هزینه کمتر بهتر عمل میکند.

LS9000 دارای 2200 ISO Lumens است و اندازهگیریهای ما این موضوع را تأیید کرد و افزایش 3.04 درصدی را برای مجموع 2269 ISO Lumens در حالت تصویر پویا ثبت کرد.
LS9000 دارای موتور ویدئو پروژکتور 3LCD سه تراشهای اپسون است که از تراشههای LCD جداگانه برای قرمز، سبز و آبی استفاده میکند تا روشنایی رنگی بالا و تصاویر پر جنب و جوش را ارائه دهد. LS9000 که با منبع نور True Laser Diode Array اپسون کار میکند، تا 20000 ساعت کارکرد تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری را ارائه میدهد که بخشی از آن به دلیل طراحی حرارتی خنکشده با بخار و همچنین منبع نور لیزر حالت جامد است.
این یک ویدئو پروژکتور 4K UHD است که از تغییر پیکسل از طریق یک صفحه شیشهای Dual-Axis Precision Shift برای دستیابی به وضوح کامل 4K UHD با ابعاد 3840 × 2160 (8.29 میلیون پیکسل) روی صفحه استفاده میکند و تصویری روشن، واضح و دقیق تولید میکند. اگرچه از پنلهای LCD 4K اصلی استفاده نمیکند، کیفیت تصویر عالی است اکثر کاربران به سختی میتوانند آن را از یک سیگنال 4K واقعی تشخیص دهند.
LS9000 همچنین از پردازنده تصویر ZX اپسون بهره میبرد که رنگ، کنتراست، HDR، درونیابی فریم و بهبود وضوح را مدیریت میکند. این امر منجر به تصویری واضح و پر جنب و جوش با عملکرد کلی قوی میشود. با این حال، یکی از موارد قابل توجه، نگاشت پویای تُن است ویژگیای که میتوانست ویدئو پروژکتور را از خوب به عالی ارتقا دهد (نگاشت پویای تُن یک ویژگی ارتقا یافته است که در ویدئو پروژکتور QB1000 اپسون موجود است).

LS9000 طراحی بدنه خود را با مدلهای قبلی مانند LS11000، LS12000 و QB1000 جدیدتر به اشتراک میگذارد. این ویدئو پروژکتور شامل تغییر لنز کاملاً موتوری، زوم و فوکوس خودکار و یک پوشش لنز موتوری است یک ویژگی مورد علاقه که در ویدئو پروژکتورهای منتخب اپسون یافت میشود. LS9000 با نسبت پرتاب 1.35 تا 2.84، از اندازههای مختلف تصویر از 50 اینچ تا 300 اینچ به صورت مورب پشتیبانی میکند. تغییر لنز عمودی سخاوتمندانه ±96.3٪ و تغییر افقی ±24٪ امکان گزینههای نصب انعطافپذیر را فراهم میکند.
بدنه آشنا، ابعاد مشابه سایر مدلهایی که از همین طراحی استفاده میکنند را حفظ میکند، ابعاد 20.5x7.6x17.6 اینچ (WHD) و وزن تقریبی 28 پوند.
LS9000 با پشتیبانی از نمایش از جلو و عقب در پیکربندیهای سقفی یا رومیزی، به اندازه کافی همهکاره است تا در انواع تنظیمات سینمای خانگی یا حرفهای قرار گیرد. اصلاح کیستون ±30 درجه نیز موجود است، اگرچه معمولاً توصیه میشود تا حد امکان از تنظیم کیستون خودداری کنید تا کیفیت تصویر بهینه حفظ شود.
برای تعیین فاصله پرتاب مناسب برای اندازه صفحه نمایش مورد نظر خود، میتوانید از ماشین حساب پروژکتور سنترال اپسون LS9000 استفاده کنید.

LS9000 عملکرد بازی بسیار خوبی را ارائه میدهد و از گیمپلی تا 4K/120Hz پشتیبانی میکند. این دستگاه دارای دو پورت HDMI 2.1 با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه است که یکی از آنها از eARC در ورودی HDMI 2 پشتیبانی میکند. یکی از پیشرفتهای قابل توجه نسبت به مدلهای قبلی این است که LS9000 اکنون از سازگاری بهبود یافته در 4K/120Hz پشتیبانی میکند و HDR 12 بیتی را در 4:2:0 و HDR 10 بیتی را در 4:4:4 میپذیرد. متأسفانه، از ALLM (حالت تأخیر خودکار کم) پشتیبانی نمیکند. باز هم، این ویژگی دیگری است که مختص مدل رده بالای سری Q اپسون، ویدئو پروژکتور QB1000، است.
در طول آزمایش، LS9000 در هر دو حالت 4K/60Hz و 4K/120Hz به تأخیر 22 میلیثانیه دست یافت و آن را به انتخابی مطمئن برای بازیهای معمولی تبدیل میکند.
علاوه بر این، LS9000 اکنون پشتیبانی قویتری از سیستمهای اتوماسیون خانگی مانند Crestron، Control4 و سایر موارد ارائه میدهد. همچنین شامل سازگاری کنترل IP با PJLink و رابط کاربری گرافیکی وب است.
کنترل از راه دور با نور پس زمینه که همراه دستگاه ارائه میشود، همان طراحی مدلهای قبلی خود را حفظ کرده و همچنان بسیار کاربردی و پاسخگو است و به کاربران امکان میدهد به سرعت و به طور موثر به تمام ویژگیهای کلیدی ویدئو پروژکتور دسترسی پیدا کنند.
عملکرد
حالتهای رنگ.
LS9000 پنج حالت تصویر ارائه میدهد: پویا، زنده، سینمایی روشن، سینمایی و طبیعی. نامگذاری و تنظیمات در هر دو حالت SDR و HDR یکسان است، به این معنی که هرگونه تنظیمی که در یک حالت تصویر انجام شود، بین دو محدوده دینامیکی منتقل میشود.
تمام حالتهای تصویر موجود در LS9000 بسیار کاربردی هستند و کنترلهای کالیبراسیون کامل از جمله حالت پویا را ارائه میدهند که به ویژه مفید است زیرا از انتقال کامل محو شدن به سیاهی پشتیبانی میکند. کنترلهای اصلی شامل کنتراست، روشنایی، اشباع رنگ، ته رنگ و وضوح است. علاوه بر این، ویدئو پروژکتور تنظیمات افست و گین، کنترلهای تعادل سفیدی 11 نقطهای و یک سیستم مدیریت رنگ کامل (CMS) را برای تنظیم دقیق رنگ، اشباع و درخشندگی رنگهای اصلی و فرعی ارائه میدهد.

کنترلهای گاما نیز موجود هستند و با مقادیر موجود در مدلهای قبلی، از جمله QB1000، سازگار هستند. مقادیر از پیش تعیینشده شامل ۲، ۱، ۰، -۱ و -۲، همراه با یک گزینه سفارشی برای تنظیمات سفارشیتر هستند.
LS9000 از همان ابتدا عملکرد خوبی دارد و حالت تصویر طبیعی، تصویر بسیار دقیقی را در هر دو حالت SDR و HDR ارائه میدهد. حالت سینما نیز عملکرد تحسینبرانگیزی دارد. با این حال، برای محتوای HDR، بسته به صحنه، ممکن است تنظیمات HDR10/HDR10+ برای کاهش بریدگی تصویر ضروری باشد.
همانطور که قبلاً اشاره شد، همه حالتهای تصویر، تصویری قابل تماشا بدون تمایل بیش از حد به سبز یا آبی تولید میکنند. این امر امکان استفاده از حالتهای Vivid یا Dynamic را برای تصویری روشنتر بدون به خطر انداختن قابل توجه دقت رنگ فراهم میکند.
برای کاربرانی که ترجیح میدهند کالیبراسیون کامل انجام ندهند، توصیه میکنم با حالت تصویر طبیعی شروع کرده و آن را مطابق با ترجیحات شخصی تنظیم کنید. این تنظیمات را میتوان در حافظه تصویر ذخیره کرد. همین رویکرد را میتوان برای محتوای HDR نیز اعمال کرد، به این صورت که تنظیمات در یک حافظه تصویر دوم ذخیره میشوند و امکان جابجایی سریع و آسان بین پیکربندیهای SDR و HDR دلخواه را فراهم میکنند.
من LS9000 را با نرمافزار کالیبراسیون Calman Ultimate از Portrait Displays، یک اسپکترورادیومتر Colorimetry Research CR-300، یک رنگسنج Colorimetry Research CR-100 و یک ژنراتور Murideo 8K Seven کالیبره کردم. LS9000 با اندازه صفحه نمایش مورب ۱۰۰ اینچی روی یک پرده نمایش Stewart Filmscreen StudioTek 130 G4 کالیبره شد. اندازهگیریهای معمول خود را برای تأیید آنچه در مشاهده OOTB قبل از کالیبراسیون دیدم، انجام دادم.
اندازهگیریهای قبل از کالیبراسیون برای LS9000 میانگین خطاهای DeltaE (dE) تقریباً ۲.۲ را نشان داد، با حداکثر خطاها تا ۳.۹. این نتایج در مقیاس خاکستری، فرآیند اشباع ۱۰٪ و الگوهای بررسی رنگ در مقیاس بزرگ سازگار بود. در HDR، خطاها کمی متفاوت بودند و انحرافات قابل توجهتری در رنگ و اشباع وجود داشت اگرچه خوشبختانه اکثر آنها قابل اصلاح بودند.
پوشش گاما LS9000 برای DCI-P3، 87.57٪ (xy) و 90.51٪ (uv) اندازهگیری شد، در حالی که پوشش BT.2020 به 64.04٪ (xy) و 67.45٪ (uv) رسید. اگرچه پوشش کامل DCI-P3 ارجحیت داشت، LS9000 مطابق انتظار و مطابق با سایر ویدئو پروژکتورهای اپسون عمل کرد.
نسبت کنتراست LS9000 تقریباً 1950:1 (کاملاً روشن/کاملاً خاموش) اندازهگیری شد، بسته به حالت تصویر و تنظیمات. به عنوان مثال، حالت "طبیعی" به 1700:1 نزدیکتر شد، در حالی که حالت "پویا" بدون اصلاح به کمی بیش از 2000:1 رسید.
کالیبراسیون با هدف قرار دادن نقطه سفید خاکستری خنثی استاندارد صنعتی D65 با استفاده از کنترلهای بهره، تنظیمات تراز سفیدی 11 نقطهای و یک سیستم مدیریت رنگ کامل (CMS) انجام شد.

خطاهای DeltaE پس از کالیبراسیون بهبود چشمگیری نشان دادند. در SDR، میانگین مقیاس خاکستری 0.9 dE و حداکثر 2.2 dE بود. میانگین گاموت رنگ 0.5 و حداکثر 0.8 dE بود. یک بررسیکننده رنگ بزرگ 150+ تکهای، میانگین 0.7 dE و حداکثر 2.2 dE را اندازهگیری کرد. فرآیند اشباع در 10٪ میانگین 0.5 dE و حداکثر 0.9 dE را نشان داد. نتایج HDR پس از کالیبراسیون، میانگین 3.9 dE و حداکثر 10.1 dE را به دلیل کمبود روشنایی نشان داد، در حالی که خطاهای فضای رنگ به دلیل کمبود پوشش گاموت بیشتر بود.
دستگاههایی که من برای بررسی محتوا پس از کالیبراسیون استفاده کردم، پخشکننده Blu-ray 4K Ultra HD پاناسونیک UB820 بود.
1080p/SDR.
اولین فیلمی که برای تماشای SDR از طریق Blu-ray انتخاب کردم، Oblivion بود. LS9000B به خوبی از پس فیلم برآمد و رنگ پوست طبیعی را برای جک و ویکتوریا به تصویر کشید. تصویر را با سفیدی خالص و جزئیات محیطی واضح ارائه داد.

اپسون LS9000 رنگ پوست طبیعی، سفیدی خالص و وضوح بالایی ارائه میداد، اما هنگام پخش Oblivion، قبل از تثبیت تصویر، برای لحظهای هایلایتهای زیادی داشت (منبع عکس: Universal Pictures، Relativity Media، و Monolith Pictures)
در حالی که LS9000B به طور کلی در این فیلم عملکرد تحسینبرانگیزی داشت، صحنهای که برجسته بود، صحنهای بود که جک به صندلی بسته شده بود و بیچ در حالی که با او صحبت میکرد، سیگار میکشید. در این صحنه، کنتراست بومی پایینتر ویدئو پروژکتور قابل توجه بود. وقتی دوربین از بیچ به جک برمیگشت، چهره جک قبل از اینکه تصویر تثبیت شود و درست به نظر برسد، دچار بریدگی شدید تصویر میشد. گذشته از این مشکل، عملکرد LS9000B در کل قوی بود.
4K/HDR10.
فیلم بعدی که برای تماشا انتخاب کردم، موآنا با کیفیت 4K UHD Blu-ray بود. صحنهای که روی آن تمرکز کردم زمانی بود که مادربزرگش موآنا را به غار میبرد. تصویر به طور کلی چشمگیر به نظر میرسید، با هایلایتهای واضح از مشعلها که پس از زدن طبل توسط موآنا روشن میشدند.
این به سکانس "ما راه را میدانیم" منتقل شد که عالی به نظر میرسید. رنگهای آبی آب به طور خاص دقیق بودند و هم آب و هم ابرها وضوح و جزئیات فوقالعادهای را نشان میدادند. کل صحنه پر جنب و جوش بود و در سراسر آن، بازتولید رنگ و وضوح عالی بود.

هنگام پخش موآنا، LS9000 تصویری چشمگیر با هایلایتهای واضح، تُنهای آبی دقیق و رنگ و وضوح عالی تولید کرد (منبع عکس: استودیو انیمیشن والت دیزنی)
علاوه بر این، در لحظهای که مادربزرگ موآنا داستان مائویی را برایش تعریف میکند و او دستش را دور جواهر حلقه میکند حالت تصویر پویا (Dynamic) محو کامل به سیاهی را اجرا میکند، که همیشه نکتهی مثبتی است.
4K/HDR.
سپس، فیلم زندگی مخفی حیوانات خانگی (The Secret Life of Pets) را از طریق بلوری 4K UHD تماشا کردم. در طول این تماشا، لازم دیدم تنظیمات Scene Adaptive Gamma و HDR10 را تنظیم کنم تا بریدگیهای قابل توجهی که در صحنههای مختلف ظاهر میشد را برطرف کنم. این موضوع از منوی اصلی و در لحظاتی مانند زمانی که گیجت (Gidget) تیبریوس (Tiberius) را آزاد کرد، قابل توجه بود.
تنظیماتی که هنگام تماشای موآنا به خوبی کار کرده بودند، در اینجا منجر به بریدگی بیشتر شدند به ویژه در عناصری مانند ابرها و سایر هایلایتهای روشن. پس از افزایش تنظیمات HDR10 به بین 10 تا 12، تصویر بخش زیادی از جزئیات و عمق از دست رفته خود را بازیابی کرد. اینجاست که نگاشت پویای تُن میتوانست یک ویژگی خوشایند باشد.
هنگامی که تنظیمات HDR10 به درستی تنظیم شدند، تصویر به طور کلی خوب به نظر میرسید - هنوز هم روشن، با بازتولید رنگ و جزئیات ثابت. با این اوصاف، احساس کردم که کمی عمق تصویر کم است، احتمالاً به دلیل کنتراست پایینتر.
4K/HDR10.
آخرین فیلمی که تماشا کردم جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد با کیفیت 4K UHD از طریق بلوری بود. LS9000B در کل عملکرد خوبی داشت و رنگ، جزئیات و رندرهای هایلایت خوبی ارائه میداد. برای مثال، در صحنهی آغازین که سربازان طوفان به روستا حمله میکنند و رگههای آتش بلستر در سراسر صفحه نمایش پخش میشود، تصویر پویا و جذاب به نظر میرسید.

جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد رنگ، جزئیات و رندرهای هایلایت خوبی داشت، اما در برخی صحنهها پوستری شدن تصویر ضعیف بود (منبع عکس: لوکاسفیلم، بد ربات پروداکشنز، استودیوهای والت دیزنی)
پس از حمله، وقتی بال ایکس پو نابود میشود و صحنه به غلتیدن BB-8 بر روی یک تپه شنی منتقل میشود، کمی پوستری شدن تصویر در آسمان قابل مشاهده بود. خوشبختانه، این مشکل ادامه پیدا نکرد. در صحنههای بعدی مانند زمانی که ری BB-8 را نجات میدهد و آنها با هم فرار میکنند هیچ پوستری شدن تصویر وجود نداشت.
در طول تماشا هیچ مشکل دیگری مشاهده نشد. LS9000B در کل فیلم را به خوبی مدیریت کرد و تصویر بسیار دلپذیری ارائه داد.
نتیجهگیری
LS9000 یک ویدئو پروژکتور قوی است که در تمام زمینههای کلیدی، از جمله کیفیت تصویر، پردازش و بازی، مطابق انتظار عمل کرده است. با قیمت پیشنهادی تولیدکننده 3999.00 دلار، در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورهای رده بالا در همان محدوده قیمت، به ویژه از نظر ویژگیها و روشنایی، به گزینهای جذاب تبدیل میشود.
در حالی که عملکردی مشابه مدلهای قبلی خود ارائه میدهد، اما به اندازه LS11000 یا LS12000 روشن نیست.
با این حال، LS9000 چند مزیت قابل توجه را به همراه دارد. به عنوان مثال، از عمق بیت بالاتر با سیگنال 3840x2160 @120Hz پشتیبانی میکند و با سیستمهای اتوماسیون خانگی و کنترل وب سازگاری دارد. این ویژگیها به انعطافپذیری بیشتر و پتانسیل ادغام پیشرفته کمک میکنند و LS9000 را به انتخابی جذاب برای بسیاری از کاربران تبدیل میکنند.
با این حال، فقدان یک راهکار نگاشت پویای تُن، یک نقص قابل توجه است اگر وجود داشت، LS9000 را به یک انتخاب عالی تبدیل میکرد. اگرچه این موضوع نمیتواند مانعی برای خرید باشد، اما با توجه به حجم محتوای HDR که ممکن است از HDR10+ پشتیبانی نکنند، ذکر این نکته ضروری است. نگاشت رنگ پویا در حال حاضر واقعاً باید به عنوان یک ویژگی استاندارد در نظر گرفته شود.
کاربرانی که از HDR10+ در صورت وجود استفاده میکنند یا از یک پردازنده ویدیویی خارجی استفاده میکنند، احتمالاً فقدان نگاشت رنگ پویا را از دست نخواهند داد. با این حال، کسانی که این کار را نمیکنند، ممکن است نیاز داشته باشند که تنظیمات را بسته به محتوای تماشا شده به صورت دستی تنظیم کنند.
مشکل دیگر LS9000، کف مشکی آن است که کمی ته رنگ آبی دارد مشکلی که در مدلهای قبلی آن و همچنین به میزان کمتری در QB1000 سری جدید Q دیده میشود. اگرچه همه متوجه آن نمیشوند یا از آن ناراحت نمیشوند، اما چیزی است که خریداران بالقوه باید از آن آگاه باشند.
در نهایت، LS9000 ارزش قیمت به عملکرد عالی را ارائه میدهد. در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورها با خروجی لومن مشابه، روشنتر است، تأخیر ورودی کمی پایینتری برای بازی دارد، از HDR10+ پشتیبانی میکند و موارد دیگر. این مزایا، آن را به یک محصول قوی در خط تولید ویدئو پروژکتورهای اپسون و یک گزینه عالی برای مبتدیان برای کسانی که به تازگی به دنیای ویدئو پروژکتورها وارد شدهاند و میخواهند یک ویدئو پروژکتور با عملکرد خوب از یک برند معتبر داشته باشند، تبدیل میکند. LS9000 قطعاً برای هر کسی که میخواهد بدون سرمایهگذاری مالی قابل توجه، وارد دنیای ویدئو پروژکتورها شود، ارزش بررسی دارد.
اندازهگیریها
روشنایی.
اپسون LS9000 دارای روشنایی 2200 ایزو لومن است. روشنترین حالت تصویر، Dynamic است که 2269 انسی لومن اندازهگیری شده است که تقریباً 3.04٪ بیشتر از مشخصات ذکر شده اپسون است.
Epson LS9000 ANSI Lumens
LD Power 100 |
SDR/HDR |
2,269 |
Dynamic |
1,656 |
Vivid |
1,543 |
Bright Cinema |
1,520 |
Cinema |
1,475 |
Natural |
افت نور لنز زوم.
افت نور LS9000 هنگام تغییر از وسیعترین حالت زوم به طولانیترین حالت تلهفوتو، ۳۷.۰۲٪ بود.
یکنواختی روشنایی.
اپسون LS9000 که یک تصویر مورب ۱۰۰ اینچی را نمایش میدهد، در هر دو حالت زوم زاویه باز و زوم تلهفوتو، منجر به یکنواختی روشنایی اندازهگیری شده ۸۵٪ شد. روشنترین قسمت صفحه نمایش، قسمت میانی پایین و کمنورترین قسمت، قسمت چپ بالای صفحه بود. تفاوت روشنایی در یک صفحه سفید کامل قابل توجه نبود، اما در صفحه نمایشهای خاکستری کامل با روشنایی کمتر، کمی قابل توجه بود.
صدای فن.
اپسون میزان نویز فن را ۲۲ تا ۳۰ دسیبل دسیبل اعلام کرده است. با استفاده از نرمافزار Room EQ Wizard و میکروفون Umik-1، کف نویز محیطی اتاق سینمای من ۳۳.۳ دسیبل است. LS9000 در تنظیمات قدرت لیزر زیر و در فاصله سه فوت، در دسیبل زیر اندازهگیری شد. بالاترین نویز قابل شنیدن اپسون LS9000 پس از افزایش لیزر از ۹۰٪ به ۹۵٪ شروع میشود. این مقادیر بسیار بالاتر از مشخصات اپسون هستند؛ محیط آزمایش و تجهیزات آزمایش ممکن است دلیل اختلاف در اندازهگیریها باشند.
لیزر ۱۰۰٪
چپ: ۳۷.۱ دسیبلآمپر
عقب: ۳۶.۸ دسیبلآمپر
راست: ۳۷.۲ دسیبلآمپر
جلو: ۳۷.۳ دسیبلآمپر
بالا: ۳۶.۴ دسیبلآمپر
لیزر اقتصادی ۶۰٪
چپ: ۳۴.۱ دسیبلآمپر
عقب: ۳۴.۱ دسیبلآمپر
راست: ۳۴ دسیبلآمپر
جلو: ۳۴.۴ دسیبلآمپر
بالا: ۳۴.۲ دسیبلآمپر
تأخیر ورودی.
اندازهگیریهای تأخیر ورودی ما با استفاده از پردازش سریع تصویر انجام شد (تأخیر ورودی که با روش اپسون اندازهگیری شد، زیر 20 میلیثانیه بود).
1080p/60Hz = 41ms
1080p/120Hz = 29ms
4K/60Hz = 22ms
4K/120Hz = 22ms
اتصالات

HDMI 2.1 (x2؛ HDCP 2.3؛ 40Gbps FRL: 10G@4L؛ eARC روی HDMI 2)
RJ45 LAN 100 base Tx (فقط کنترل)
USB 2.0 نوع A (حداکثر توان خروجی 300 میلیآمپر؛ برای کابلهای HDMI نوری با منبع تغذیه اضافی، بدون پخش رسانه)
USB 2.0 نوع A (انتقال برق 5 ولت، 2.0 آمپر؛ بهروزرسانیهای میانافزار - بدون پخش رسانه)
مینی USB (فقط سرویس)
RS232 (1 عدد)
تریگر 12 ولت DC
تنظیمات نهایی
SDR
Light Output: 80%
Color Mode: Natural
Brightness: 50
Contrast: 50
Color Saturation: 50
Tint: 50
Sharpness
Standard: 3
Thin Line Enhancement: 1
Think Line Enhancement: 1
White Balance
Color Temp: 6500K
G-M Correction: 4
Custom
Offset R: 50
Offset G: 50
Offset B: 50
Gain R: 50
Gain G: 48
Gain B: 50
مقیاس خاکستری
آبی |
سبز |
قرمز |
سطح تنظیم |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 11 |
|
10 |
1 |
Adjustment Level 10 |
1 |
2 |
2 |
Adjustment Level 9 |
1- |
0 |
1 |
Adjustment Level 8 |
1 |
0 |
1 |
Adjustment Level 7 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 6 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 5 |
2- |
0 |
2- |
Adjustment Level 4 |
3- |
0 |
3- |
Adjustment Level 3 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 2 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 1 |
درونیابی فریم: خاموش
کنتراست پویا: سرعت بالا
بهبود تصویر: خاموش (به دلخواه کاربر)
گامای تطبیقی صحنه: خاموش (به دلخواه کاربر)
گاما: -2
تنظیم کننده رنگ
Brightness |
Saturation |
Hue |
رنگ |
50 |
48 |
50 |
قرمز |
50 |
52 |
49 |
سبز |
50 |
46 |
53 |
آبی |
50 |
50 |
50 |
فیروزهای |
50 |
50 |
50 |
سرخابی |
50 |
50 |
50 |
زرد |
HDR
Light Output: 100%
Color Mode: Dynamic
Brightness: 50
Contrast: 50
Color Saturation: 50
Tint: 50
Sharpness
Standard: 3
Thin Line Enhancement: 1
Think Line Enhancement: 1
White Balance
Color Temp: 9
G-M Correction: 7
Custom
Offset R: 50
Offset G: 50
Offset B: 50
Gain R: 50
Gain G: 26
Gain B: 25
مقیاس خاکستری
آبی |
سبز |
قرمز |
سطح تنظیم |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 11 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 10 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 9 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 8 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 7 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 6 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 5 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 4 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 3 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 2 |
0 |
0 |
0 |
Adjustment Level 1 |
درونیابی فریم: خاموش
کنتراست پویا: سرعت بالا
بهبود تصویر: خاموش (به دلخواه کاربر)
گامای تطبیقی صحنه: ۴-۸ (به دلخواه کاربر)
گاما: ۰
تنظیمکننده رنگ
Brightness |
Saturation |
Hue |
رنگ |
50 |
37 |
51 |
قرمز |
50 |
46 |
37 |
سبز |
50 |
46 |
47 |
آبی |
50 |
41 |
56 |
فیروزهای |
50 |
47 |
43 |
سرخابی |
50 |
47 |
46 |
زرد |
محدوده دینامیکی: ۳-۱۲ (به دلخواه کاربر)