BenQ HT3550 با قیمت ۱۶۹۹ دلار و TK850 با قیمت ۱۶۹۹ دلار، از نظر مشخصات، ویژگیها و طراحی فیزیکی تقریباً یکسان هستند. اما تفاوتهای اندک آنها، آنها را از نظر عملکرد کاملاً متفاوت میکند. به طور خلاصه، HT3550 طیف رنگ وسیعتر و دقت رنگ بهتری ارائه میدهد و آن را به گزینهای ترجیحی برای تماشای فیلم در اتاق تاریک تبدیل میکند. TK850 روشنایی بسیار بالاتری با میزان روشنایی ۳۰۰۰ انسی لومن به جای ۲۰۰۰ لومن ارائه میدهد که آن را به گزینهای بهتر برای جایگزینی تلویزیون در اتاقی با نور محیطی تبدیل میکند. اگر این چیدمان آشنا به نظر میرسد، ممکن است به این دلیل باشد که نسل قبلی هر مدل بنکیو ، HT2550 و TK800، نیز برای ارائه این کاربردهای خاص در نظر گرفته شده بودند.
BenQ HT3550 vs BenQ TK850

BenQ HT3550

BenQ TK850
هر دو ویدئو پروژکتور TK850 و HT3550 بر اساس تراشه DMD با اندازه 0.47 اینچ ساخته شدهاند که از فناوری تغییر سریع پیکسل XPR ساخت TI برای نمایش 3840x2160 پیکسل روی صفحه استفاده میکند و هر دو از HDR پشتیبانی میکنند. آنها حتی از لامپ یکسانی استفاده میکنند، به این معنی که با روشنایی یکسانی شروع به کار میکنند. تفاوت در لومنها در درجه اول به انتخاب چرخ رنگ مربوط میشود. پنل سفید روی چرخ RGBW مدل TK850 نور بیشتری را برای افزایش روشنایی تصویر عبور میدهد، در حالی که چرخ RGBRGB مدل HT3550 دقت رنگ بهتر و طیف وسیعتری را ارائه میدهد.
برای اطلاعات بیش تر در مورد TK850 می توانید مقاله تخصصی بررسی ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ TK850 4K را مطالعه کنید.
مشخصات مشترک بین این دو ویدئو پروژکتور شامل نسبت کنتراست 30000:1 (روشن/خاموش کامل با فعال بودن دیافراگم پویا)؛ سیستم صوتی داخلی یکسان؛ و لنز زوم 1.3x یکسان برای ایجاد محدودههای فاصله پرتاب، جابجایی لنز و تغییر عمودی 10 درصدی لنز است. این تنها چند تفاوت کلیدی بین این دو باقی میگذارد.
تفاوتهای کلیدی در مشخصات و ویژگیها
طیف رنگ.
بنکیو HT3550 از نظر طیف رنگ، برندهی بیچونوچرای این دو است. این ویدئو پروژکتور در حالت D. Cinema، طیف رنگ Rec.709 را به میزان ۱۰۰٪، در حالت Cinema، ۹۷٪ Rec.709 (با روشنایی بالاتر) و در نسخه از پیش تعریفشدهی حالت User، ۹۵٪ DCI-P3 را پوشش میدهد. TK850 تنها ۹۸٪ پوشش Rec.709 (در حالت Cinema) را پوشش میدهد و BenQ رتبهای برای پوشش DCI-P3 آن منتشر نمیکند.
دقت رنگ.
یکی از نشانههای تفاوت در دقت رنگ بین این دو ویدئو پروژکتور بنکیو ، تفاوت ادعاهای BenQ برای هر یک از آنهاست. این شرکت میگوید HT3550 از همان ابتدا Delta E را برای رنگهای کمتر از ۳ ارائه میدهد. (Delta E معیاری برای دقت است. Delta E 3 یا کمتر معمولاً خیلی کم در نظر گرفته میشود که قابل توجه نباشد.) همچنین برای هر HT3550 که عرضه میکند، کالیبراسیون کارخانهای انجام میدهد و گزارش کالیبراسیون را همراه با ویدئو پروژکتور ارائه میدهد. بنکیو میگوید که کالیبراسیون کارخانهای TK850 را نیز انجام میدهد، اما ادعای خاصی در مورد دقت رنگ آن ندارد و گزارش کالیبراسیون کارخانهای برای هر واحد ارائه نمیدهد. همچنین توجه داشته باشید که برای به دست آوردن بهترین دقت رنگ برای TK850، مجبور شدم کنترل رنگ درخشان DLP را روی 0 تنظیم کنم که روشنایی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. (به توضیحات بعدی در مورد کالیبراسیون مراجعه کنید.)

روشنایی.
TK850 از نظر روشنایی تقریباً HT3550 را شکست میدهد. برای شروع، میزان روشنایی ۳۰۰۰ انسی آن ۵۰٪ بیشتر از ۲۰۰۰ لومن HT3550 است. و اگرچه رنگها در حالت Bright در TK850 در مقایسه با معادل HT3550 کمی رنگپریده هستند، اما تصویر قابل مشاهدهتر است، زیرا آن گرایش سبز قابل توجهی را که در حالت Bright در HT3550 نشان داده میشود، ندارد.
حتی با نادیده گرفتن روشنترین حالتها، TK850 روشنتر از این دو است. با تنظیمات پیشفرض، حالتهای رنگی که احتمالاً بیشتر از آنها استفاده میکنید، طبق اندازهگیریهای ما، در محدودهی تقریباً ۱۴۷۵ تا ۱۵۸۰ انسی لومن با قدرت کامل قرار دارند، در حالی که برای HT3550 این محدوده تقریباً ۵۵۰ تا ۷۸۵ لومن است که بسته به حالتهایی که مقایسه میکنید، ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد برتری برای TK850 است. TK850 در حالت اقتصادی حتی روشنتر از HT3550 در حالت قدرت کامل است، با محدودهای تقریباً ۱۰۰۰ تا ۱۰۶۵ لومن برای حالتهای اتاق نشیمن، سینما و ورزش TK850.
هر دو ویدئو پروژکتور همچنین حالت سکوت را ارائه میدهند که تغییر پیکسل XPR تراشه تصویربرداری را خاموش میکند و وضوح را به آرایهی اصلی ۱۹۲۰x۱۰۸۰ DMD کاهش میدهد تا عملکرد بیصداتری داشته باشد. باورش سخت است که کسی برای یک ویدئو پروژکتور 4K هزینه اضافی بپردازد و سپس ویژگی 4K را خاموش کند. اما اگر قصد انجام این کار را دارید، توجه داشته باشید که حالت Silence در TK850، که کمنورترین حالت آن است، هنوز از هر یک از حالتهای رنگی HT3550 به جز حالت Bright با تغییر به سبز، روشنتر است.

اندازه تصویر.
با نادیده گرفتن روشنترین حالتها، بار دیگر تفاوت روشنایی بین دو ویدئو پروژکتور به تفاوت بسیار زیادی در اندازه تصویر قابل استفاده با تنظیمات پیشفرض تبدیل میشود. در اتاقی با نور محیطی کم تا متوسط، مانند یک اتاق نشیمن با چراغهای روشن در شب، TK850 به اندازه کافی روشن است تا یک صفحه نمایش تقریباً ۱۰۰ تا ۱۱۵ اینچی با گین ۱.۰ را روشن کند حداقل با استفاده از دستورالعملهای SDR و بسته به حالت رنگ و سطح نور دقیق. برای دستیابی به روشنایی تصویر یکسان، HT3550 حتی با جنس صفحه نمایش ۱.۳ به یک صفحه نمایش ۷۰ تا ۹۰ اینچی محدود میشود.
در یک اتاق تاریک، با استفاده از حالتهای کالیبره شده با هر ویدئو پروژکتور، روشنایی تصویر برای هر دو مشابه است و برای یک صفحه نمایش تقریباً ۱۱۰ اینچی با گین ۱.۳ در توصیه مرسوم ۱۶ فوت-لامبرت (ft-L) برای مشاهده SDR مناسب است.
تاخیر ورودی.
برای هر دو ویدئو پروژکتور، تأخیر ورودی در وضوح 1080p حتی برای بازیهای معمولی هم کمی طولانی است، اما HT3550 در این امتیاز کمی بهتر عمل میکند و حدود 60 میلیثانیه است در حالی که TK850 حدود 82 میلیثانیه است. تأخیر اندازهگیری شده در وضوح 4K برای HT3550 به حدود 50 میلیثانیه کاهش مییابد که بسیاری آن را برای بازیهای معمولی قابل قبول میدانند. تأخیر اندازهگیری شده TK850 در وضوح 4K، تا 86.5 میلیثانیه است.
مقایسه تصاویر
مشاهده 1080p/SDR.
برای مقایسههای کنار هم، ابتدا هر دو ویدئو پروژکتور 4k را کالیبره کردم و سپس انواع دیسکهای بلوری و همچنین فیلمها و برنامههای تلویزیونی ضبط شده را در نتفلیکس تماشا کردم. با استفاده از یک اسپلیتر، توانستم تصاویر را در همه موارد برای SDR، HDR و 3D به طور همزمان ببینم. همچنین مقایسهها را هم در یک اتاق تاریک و هم با نور محیطی معمول یک اتاق نشیمن در شب انجام دادم.
برای مشاهده در اتاق تاریک با وضوح 1080/SDR، همانطور که انتظار میرفت، HT3550 تصویر برتر را ارائه داد، که عمدتاً به دلیل کنتراست بهتر و سیاهیهای تیرهتر بود، که در کنار هم باعث افزایش جزئی اما قابل توجه حس سهبعدی میشد.
اگر به خودی خود بررسی شود، TK850 در هر سه امتیاز به اندازه کافی خوب عمل کرد، بنابراین اکثر مردم تصویر را بیش از حد قابل قبول و بدون هیچ نقص آشکاری ارزیابی میکنند. با این حال، در مقایسه با یکدیگر، به عنوان مثال، رنگ سیاه در صحنههای تاریکتر بار در فیلم «مرد ایرلندی»، در TK850 در مقایسه با رنگ سیاه در تصویر HT3550 خاکستری به نظر میرسید و کنتراست به اندازه کافی پایینتر بود تا تصویر کلی در مقایسه با تصویر HT3550 کمی رنگپریده به نظر برسد.
کنتراست پایینتر TK850 همچنین منجر به این میشود که رنگها در هر کلیپی که من تماشا کردم، چه در صحنههای تاریک و چه در صحنههای روشن، نسبت به HT3550، اشباع کمتری داشته باشند، از فیلم «مرد ایرلندی» گرفته تا آهنگ و رقص آغازین در بزرگراه در فیلم «لا لا لند» که پر از رنگهای اصلی چشمنواز است و محتوای انیمیشنی در فیلم «زندگی مخفی حیوانات خانگی». HT3550 همچنین رنگ مشکی تیرهتر خود را در لوگوی یونیورسال با پسزمینه ستارهای و همچنین در صفحات عنوانبندی با پسزمینههای مشکی به نمایش گذاشت.

ماهیت تفاوتهای رنگی بین دو ویدئو پروژکتور بسته به جنس ماده متفاوت بود. به عنوان مثال، در فیلم «مرد ایرلندی» رنگها به طور قابل توجهی بین آنها متفاوت بود، که این تفاوت در چهرهها بیشتر مشهود بود. اما هر دو ویدئو پروژکتور در محدوده واقعبینانهای بودند، بنابراین بدون مرجعی برای مقایسه، نمیدانستید کدام یک، اگر هم باشد، به نسخه اصلی نزدیکتر است. از سوی دیگر، اکثر رنگها در صحنه ابتدایی فیلم «لا لا لند» مطابقت داشتند و فقط اشباع رنگ بود که متفاوت بود.
همانطور که از دو ویدئو پروژکتور با لنز و تراشه تصویربرداری یکسان انتظار میرود، تصاویر سطوح یکسانی از جزئیات را ارائه دادند. هر دو همچنین فوکوس یکنواختی را در کل صفحه نمایش ارائه دادند.
چراغها را روشن کنید و مزیت به TK850 تغییر میکند. در حالتهای کالیبره شده، هیچ یک از ویدئو پروژکتورها در غیاب صفحه نمایش ALR در برابر نور محیط مقاومت خوبی نداشتند و محو شدن جزئیات سایه و اشباع رنگ مورد انتظار را در سطوح پایین روشنایی تصویر نشان دادند. با این حال، پس از تغییر به حالتهای رنگی روشنتر با استفاده از تنظیمات پیشفرض، و با وجود اینکه سطوح سیاه هنوز برای هر دو ویدئو پروژکتور رنگپریده بودند، روشنایی بالاتر TK850 کنتراست و اشباع رنگ به وضوح بهتری را در صحنههای تاریکتر ارائه داد. در صحنههای روشن با نور محیطی، HT3550 کنتراست و اشباع رنگ کمی بهتری ارائه داد، اما در آن تصاویر تفاوت کمی بین این دو وجود داشت.
همچنین چیزی که به نفع TK850 برای استفاده در نور محیط کمک میکند این است که روشنترین حالت HT3550 دارای گرایش آشکار به رنگ سبز است که قبلاً ذکر شد، در حالی که حالت Bright در TK850 رنگ بسیار قابل قبولتری را مطابق با استانداردهای اکثر مردم ارائه میدهد. این امر حالت Bright در TK850 را به گزینهای بسیار قابل استفاده در مواقعی که به روشنایی اضافی نیاز است، تبدیل میکند.
مشاهده UHD/HDR.
بارزترین تفاوت بین دو ویدئو پروژکتور برای مشاهده UHD/HDR در یک اتاق تاریک، همانند مشاهده SDR بود سیاهی بسیار تیرهتر برای HT3550 همراه با کنتراست و حس سهبعدی بهتر در صحنههای تاریک. به عنوان مثال، در نمایش میدانهای ستارهای در فیلم مریخی، HT3550 پسزمینه بسیار تیرهتری برای فضا نسبت به TK850 ارائه داد و کنتراست بهتری با ستارههای درخشان و فضاپیمای سفید داشت.
در صحنهی تاریک همیشگی من در فیلم بتمن علیه سوپرمن، وقتی بروس وین جوان غار خفاشهای آینده را پر از خفاشها کشف میکند، سطح سیاهی برای HT3550 بسیار تاریکتر بود و باعث میشد چشمان قرمز و درخشان خفاشها در مقایسه بسیار روشنتر باشند. هر دو جزئیات سایه تقریباً یکسانی را نشان میدادند، اما کنتراست بسیار بیشتر در تصویر HT3550 آن را بسیار دراماتیکتر میکرد.
مانند مواد SDR، تفاوت رنگها بین این دو از یک فیلم به فیلم دیگر و حتی از یک صحنه به صحنهی دیگر در همان فیلم متفاوت بود، اما آنها به اندازهای به هم نزدیک بودند که بدون اندازهگیری یا تصویر مرجع، هیچ راهی برای تشخیص اینکه کدام دقیقتر است، وجود نداشت.
برای مثال، در صحنههای ابتدایی فیلم بتمن آغاز میکند، نسخه TK850 از دیوارهای زندان، خاکستری خنثیتری داشت، در حالی که هر دو ویدئو پروژکتور، تُنهای بدنی بسیار نزدیکی را برای چهرههای کریستین بیل و لیام نیسون ارائه دادند. در صحنه بعدی که بروس وین در پای کوهی که باید از آن بالا برود، رها میشود، لکههای آبی در آسمان ابری در تصویر TK850 به جای خاکستری مایل به آبی، به وضوح آبیتر هستند و چمن کمی سبز تیرهتر است. و در رقص ابتدایی فیلم لا لا لند، رنگهای تقریباً تمام ماشینها و لباسها بین دو ویدئو پروژکتور هنگام مشاهده در حالت HDR متفاوت بود، اما هر دو رنگ اشباع و روشن خوبی را ارائه دادند، حتی برای رنگ زرد، که اغلب برای ویدئو پروژکتورهای DLP دشوار است.
.jpg)
تفاوت رنگ بین دو ویدئو پروژکتور در حالت HDR در فیلم La La Land کاملاً مشهود بود، اگرچه هر دو روشن و پر جنب و جوش بودند. (عکس: Lionsgate)
این باور رایج که ویدئو پروژکتورها باید برای HDR به مشاهده در اتاق تاریک محدود شوند، در مورد هر دو مدل صادق است. حتی وقتی اندازه تصویر را روی صفحه نمایش 1.0 گین خود به حدود 65 اینچ کاهش دادم، سطوح پایین تا متوسط نور محیط، رنگ را محو کرد و کنتراست و حس سهبعدی را از هر دو ویدئو پروژکتور گرفت، به خصوص در صحنههایی مانند فضاپیما در مقابل یک میدان ستارهای در فیلم مریخی. بین این دو، روشنایی بالاتر TK850 (192 نیت در صفحه نمایش 90 اینچی 1.0 گین من در مقابل 119.9 نیت) به آن اجازه میدهد تا در برابر نور محیط کمی بهتر عمل کند، اما هیچ یک از ویدئو پروژکتورها به اندازه کافی روشن نیستند که بتوانند وعده HDR را با یک تصویر بزرگ در نور محیط محقق کنند.
همچنین توجه داشته باشید که مانند HT3550، TK850 دارای دیافراگم خودکار است، حتی اگر به اندازه HT3550 سیاه تیره تولید نکند. همچنین محدود بودن به حداکثر عمق رنگ ۸ بیتی با سیگنالهای ۳۸۴۰x ۲۱۶۰ و ۶۰ هرتز از دیگر ویژگیهای مشترک این دو است. با استفاده از انیمیشن آزمایشی ۱۰ بیتی HDR Grayscale قابل دانلود ProjectorCentral که پردازش ۱۰ بیتی را از ورودی تا تصویر تأیید میکند، نشانههایی از نواری شدن تصویر را در هر دو ویدئو پروژکتور مشاهده کردم. با این حال، در هیچ یک از محتوای ویدیویی و فیلمی که برای آزمایش استفاده کردم، هیچ گونه مصنوع نواری شدن تصویر را در هیچ یک از آنها مشاهده نکردم.
مشاهده سهبعدی.
هر دو مدل TK850 و HT3550 از کیفیت Full HD 3D پشتیبانی میکنند و هر دو تصاویر بسیار قابل مشاهدهای با رنگهای اشباعشده زیبا، بدون تداخل در آزمایشهای من و فقط سطح معمول مصنوعات حرکتی مرتبط با سهبعدی برای ویدئو پروژکتورهای نسل فعلی ارائه میدهند. هر دو همچنین برای مشاهده سهبعدی راحت در تاریکی با تصویر 90 اینچی با نسبت تصویر 16:9 و صفحه نمایش 1.0-gain به اندازه کافی روشن بودند. با این حال، بین این دو، TK850 انتخاب بهتری برای سهبعدی است. تصویر نه تنها به طور قابل توجهی روشنتر است، بلکه رنگ مشکی آن خنثیتر است و باعث میشود رنگ مشکی HT3550 در مقایسه با آن قرمزتر به نظر برسد. روشنایی بیشتر TK850 همچنین کنتراست تصویر را کمی بهتر میکند.
نتیجهگیری
انتخاب بین BenQ TK850 و BenQ HT3550 آسان است و دقیقاً با توصیههای BenQ مطابقت دارد. اگر ویدئو پروژکتوری برای اتاق تاریک میخواهید و با فرض اینکه میتوانید اندازه صفحه نمایش مورد نظر خود را با خروجی نور محدودتر HT3550 روشن کنید، این ویدئو پروژکتور خانگی انتخاب واضحی است. برای محتوای SDR، این ویدئو پروژکتور رنگ دقیقتری را همراه با سیاهیهای تیرهتر و همچنین کنتراست عالی و حس سهبعدی با توجه به قیمت ارائه میدهد. همچنین با این قیمت، عملکرد فوقالعادهای در HDR دارد. و اگرچه از همان ابتدا در هر یک از این عوامل امتیاز بالایی کسب میکند، اما برای کسانی که میخواهند برای انجام این کار وقت بگذارند، تنظیم آن برای کیفیت تصویر بهتر آسان است.
TK850 همچنین میتواند برای ارائه رنگ دقیق در اتاق تاریک کالیبره شود، اما بدون همان سطح سیاهی تیره و کنتراستی که HT3550 ارائه میدهد. از سوی دیگر، اگر به ویدئو پروژکتوری نیاز دارید که در اتاق نشیمن در برابر نور محیط مقاوم باشد، روشنایی بالای آن در مقایسه با HT3550 برای تولید کنتراست و اشباع رنگ خوب، به ویژه در صحنههای تاریکتر، بسیار مهمتر است.
اگرچه هیچ ویدئو پروژکتوری در این محدوده روشنایی انتخاب قانعکنندهای برای تماشای محتوای HDR با چراغهای روشن نیست، روشنایی TK850 به آن در HDR نیز نسبت به HT3550 برتری میدهد. و هر دو ویدئو پروژکتور به دلیل اینکه چقدر خوب ورودی SDR و HDR را با تنظیمات پیشفرض مدیریت میکنند، شایسته تقدیر هستند. به طور خلاصه، بین این دو، HT3550 را برای یک محیط سینمای خانگی تاریک سنتی و TK850 را برای تماشای ورزش، برنامههای تلویزیونی و فیلم در اتاق نشیمن خود انتخاب کنید.
نکات کالیبراسیون
برای آزمایشهای مقایسهای، هر دو ویدئو پروژکتور را با استفاده از نرمافزار CalMan Ultimate، یک متر Xrite iPro2 و یک مولد سیگنال Murideo Six-G کالیبره کردم. ما کالیبراسیون HT3550 را به طور مفصل در بررسی مستقل HT3550 خود پوشش دادیم. به طور خلاصه، ویدئو پروژکتور از همان ابتدا دقت رنگ خوبی ارائه میداد که بسیاری از افراد، اگر نگوییم اکثر آنها، آن را بیش از حد قابل قبول میدانند. کاربران سختگیرتر میتوانند به راحتی ورودی SDR را با کمی تغییر جزئی در روشنایی، کنتراست، گاما، گین RGB و تنظیمات مدیریت رنگ بهبود بخشند.

طرح کنترل در بالای هر دو مدل HT3550 و TK850 یکسان است.
برای ورودی HDR با HT3550، من گین و آفست RGB را برای بهبود مقیاس خاکستری تنظیم کردم و تنظیمات مدیریت رنگ را برای بهبود دقت رنگ تنظیم کردم. اما، همانطور که در بررسی مستقل بحث شد، این کار برخی از جنبههای تصویر را بهبود بخشید در حالی که به برخی دیگر آسیب رساند. اینکه آیا تصویر قبل یا بعد از کالیبراسیون را ترجیح میدهید، بستگی به این دارد که آیا ترجیح میدهید جزئیات سایه بهتری در صحنههای تاریک (با کالیبراسیون کارخانهای) یا اشباع رنگ بهتری در صحنههای روشنتر داشته باشید. من اساساً همین تجربه را با نمونه دوم HT3550 که برای این مقایسه استفاده کردم، داشتم.
مانند HT3550، TK850 تصویری با کیفیت بسیار بالا را از همان ابتدا ارائه میدهد. خطاهای رنگ اندازهگیری شده برای ورودی SDR با تنظیمات پیشفرض بسیار بالاتر از HT3550 بود، اما هنوز هم بدون اندازهگیری یا تصویر مرجع برای مقایسه، قابل توجه نبودند. با استفاده از حالت سینما به عنوان نقطه شروع، نتوانستم هیچ تنظیمات مدیریت رنگی پیدا کنم که خطا را برای اکثر رنگها در هر جایی نزدیک به هدف دلتا ۳ دریافت کند تا اینکه Brilliant Color را روی ۰ تنظیم کردم، که روشنایی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
خاموش کردن Brilliant Color، چهار رنگ از شش رنگ اصلی و فرعی را به سطح مطلوبی از دقت رساند. همچنین تنظیم دو رنگ باقیمانده را آسان کرد. تنها تغییرات دیگری که باید اعمال میکردم، گاما، روشنایی، بهره و افست بود. با این حال، پس از اتمام کالیبراسیون، روشنایی را تنها ۴۲۹ لومن و اوج روشنایی تصویر را ۱۶.۴ فوت-لامبرت ۵۶ نیت روی صفحه نمایش ۹۰ اینچی با گین۱.۰ اندازهگیری کردم. این بدیهی است که دلیل انتخاب روشنایی بالاتر TK850 را رد میکند.
برای HDR، نتوانستم تنظیمات پیشفرض TK850 را بهبود ببخشم. تنظیم تنظیمات مدیریت رنگ هیچ تاثیری بر خطای رنگ برای اکثر رنگها نداشت و خاموش کردن Brilliant Color که به طور پیشفرض روشن است، خطاها را هم برای روشنایی و هم برای رنگ افزایش داد، بنابراین بهتر است آن را روشن بگذارید.
فراتر از آن، تغییر کنترل روشنایی HDR TK850 بیشترین تاثیر را بر دقت رنگ و روشنایی داشت. اما از آنجا که هیچ استانداردی برای تسلط بر محتوا وجود ندارد، منابع مختلف به تنظیمات روشنایی HDR متفاوتی نیاز دارند و شما معمولاً میخواهید هر تنظیماتی را که بهترین تصویر را برای آنچه در آن لحظه تماشا میکنید به شما میدهد، انتخاب کنید. من تنظیمات پیشفرض 0 را برای اکثر منابعی که با آنها آزمایش کردم، انتخاب خوبی یافتم. من روشنایی ویدئو پروژکتور را در حالت HDR آن حدود 1400 لومن و روشنایی تصویر را 192 نیت (56 فوت-لامبرت) اندازهگیری کردم.
اندازهگیریها
روشنایی. با استفاده از بازترین تنظیمات زاویه برای لنزهای زوم، میزان انسی لومن اندازهگیری شده برای حالتهای نرمال (قدرت کامل) و اقتصادی در هر حالت رنگی برای هر ویدئو پروژکتور به شرح زیر بود:
BenQ HT3550 ANSI Lumens
اقتصادی |
عادی |
حالت |
1202 |
1575 |
Bright |
541 |
708 |
Vivid TV |
599 |
785 |
Cinema |
422 |
553 |
D.Cinema |
559 |
732 |
Silence |
BenQ TK850 ANSI Lumens
اقتصادی |
عادی |
حالت |
1359 |
2544 |
Bright |
998 |
1476 |
Living Room |
1042 |
1542 |
Cinema |
1067 |
1579 |
Sports |
755 |
1117 |
Silence |
سایر اندازهگیریهای کلیدی به شرح زیر بود:
BenQ TK850 |
BenQ HT3550 |
اندازهگیری |
9% |
8% |
افت نور لنز زوم |
67% |
63% |
یکنواختی روشنایی (زوم عریض) |
67% |
67% |
یکنواختی روشنایی (تله فوتو کامل) |
86.5 ms |
47-51 ms |
کمترین میزان تأخیر ورودی اندازهگیری شده (4K) |
82-83 ms |
60-61 ms |
کمترین میزان تأخیر ورودی اندازهگیری شده (1080p) |
30dB/28dB |
30dB/28dB |
میزان نویز فن (عادی/اقتصادی) |
صدای فن.
همانطور که رتبهبندیها نشان میدهد، هر دو ویدئو پروژکتور صدای فن تقریباً یکسانی ارائه میدهند. هر دو نوعی صدای ثابت ارائه میدهند که برای هر کسی که به صدا حساسیت خاصی ندارد، تمایل به محو شدن در پسزمینه دارد و هر دو وقتی روی حالت اقتصادی به جای حالت عادی تنظیم میشوند، کمی ساکتتر هستند. حالت سکوت در هر دو ویدئو پروژکتور کمی صدا را کاهش میدهد، اما آنقدر نیست که تفاوت زیادی ایجاد کند. حالت ارتفاع بالا در هر دو مورد به اندازه کافی بلند است که اکثر مردم نوعی عایق صوتی میخواهند.
اتصالات

اتصالات بنکیو HT3550

اتصالات بنکیو TK850
بنکیو HT3550 و TK850 هر دو موارد زیر را ارائه میدهند:
HDMI 2.0b، HDCP 2.2 (دو عدد)
USB نوع A 3.0 (برای کارتخوان و ارتقاء میانافزار)
USB نوع A (فقط برای شارژ)
USB نوع Mini B (برای ارتقاء میانافزار)
تریگر ۱۲ ولت DC (فیش مینی ۳.۵ میلیمتری)
گیرنده مادون قرمز (۲ عدد، جلو/بالا)
خروجی صدا (۲ عدد، فیش مینی استریو ۳.۵ میلیمتری، S/PDIF اپتیکال)
RS-232 (پورت D-sub 9 پین، نری؛ برای کنترل)