ورود | ثبت نام
021-68221
سبد خرید
0
سبد خرید
تعداد
عنوان محصول
ثبت سفارش
محصولی در سبد خرید شما نیست !
برای اضافه کردن محصول یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید
دسته بندی محصولات
  • 611
  • سعید مصباحی
  • 12 مرتبه
مقایسه‌ی ویدئو پروژکتورهای BenQ HT3550 و Epson Home Cinema 4010

مقایسه‌ی ویدئو پروژکتورهای BenQ HT3550 و Epson Home Cinema 4010

1404/05/29

گذشته از پشتیبانی از محتوای HDR با کیفیت 4K UHD (3840 x 2160) و استفاده از تغییر پیکسل با تراشه‌های 1080p اصلی برای دستیابی به وضوح بالاتر روی صفحه، BenQ HT3550 با قیمت 1499 دلار و Epson Home Cinema 4010 که در لیست 1999 دلاری قرار دارند اما در زمان نگارش این مطلب (آگوست 2019) با قیمت 1799 دلار موجود است وجه اشتراک چندانی ندارند. نکته قابل توجه این است که HT3550 از یک تراشه DLP استفاده می‌کند و تغییر پیکسل چهار فاز آن، 3840x2160 پیکسل کامل تولید می‌کند، در حالی که 4010 بر اساس فناوری 3LCD ساخته شده است و تنها نیمی از پیکسل‌های آن را روی صفحه نمایش می‌دهد.

 

BenQ HT3550 vs Epson Home Cinema 4010

چیزی که مدل ۴۰۱۰ در آستین دارد در کنار مدل اساساً یکسان ویدئو پروژکتور اپسون  Epson Pro Cinema 4050 برای بازار یکپارچه‌سازهای تجاری این است که تعداد پیکسل‌های موجود در یک تصویر، تنها عامل تعیین‌کننده میزان جزئیات قابل مشاهده یا کیفیت کلی تصویر نیست. کیفیت لنز، کنتراست و محدودیت‌های چشم انسان در تشخیص جزئیات نیز در این امر دخیل هستند. می‌توانید بررسی مستقل BenQ HT3550 و بررسی Epson HC 4010 را به‌طور جداگانه مطالعه کنید. در اینجا نگاهی به تفاوت‌های کلیدی بین آنها می‌اندازیم، که با مشخصات و ویژگی‌ها شروع می‌شود و سپس مشاهدات حاصل از مقایسه مستقیم کیفیت تصویر ارائه می‌شود.

 

تفاوت‌های کلیدی در مشخصات و ویژگی‌ها

فناوری تصویربرداری.

اساسی‌ترین تفاوت بین این دو این است که  ویدئو پروژکتور اپسون EPSON Home Cinema 4010  بر اساس فناوری 3LCD ساخته شده است در حالی که Benq HT3550 بر اساس یک تراشه DLP ساخته شده است تفاوتی که به هر کدام مزیت کوچکی نسبت به دیگری می‌دهد.

طراحی سه تراشه‌ای 4010 تضمین می‌کند که نمی‌تواند مصنوعات رنگین‌کمانی ایجاد کند. HT3550 می‌تواند. اگر به این مصنوعات حساسیت خاصی دارید یا نمی‌دانید که آیا دارید یا نه، حتماً HT3550 را از منبعی بخرید که بازگشت رنگ را آسان می‌کند، تا بتوانید خودتان آن را آزمایش کنید.

مزیت HT3550 این است که ایجاد رنگ با استفاده از یک تراشه واحد تضمین می‌کند که نمی‌تواند رنگ‌های اصلی را به هم بریزد، که این امر برای 4010 سه تراشه‌ای امکان‌پذیر است. منوهای 4010 این مشکل را با تنظیمات مربوط به تراز تراشه حل می‌کنند، اما این به معنای تنظیمات بالقوه اضافی است که لازم نیست با HT3550 نگران آن باشید.

جابجایی پیکسل.

هر دو ویدئو پروژکتور بر اساس تراشه‌های 1080p اصلی ساخته شده‌اند و هر دو از تغییر پیکسل برای افزایش وضوح مؤثر روی صفحه نمایش استفاده می‌کنند. اما در حالی که HT3550 برای هر فریم چهار مجموعه پیکسل ارائه می‌دهد، 4010 فقط دو مجموعه برای هر فریم ارائه می‌دهد و تعداد پیکسل‌های آن فقط نصف است.

مشخص می‌شود که این تفاوت چندان مهم نیست. نه تنها چشم انسان در فاصله معمول نشستن از صفحه نمایش، محدودیت‌هایی در میزان جزئیات قابل تفکیک دارد، بلکه لنز باکیفیت ۴۰۱۰ و 4K PRO-UHD اپسون مجموعه‌ای از ویژگی‌های طراحی‌شده برای افزایش جزئیات به راحتی هر تفاوتی را جبران می‌کنند. توانایی واقعی تفکیک جزئیات در تصویر  برخلاف وضوح در تعداد پیکسل‌ها  برابر یا بهتر از جزئیاتی است که در اکثر ویدئو پروژکتورهای ۴K، از جمله به طور خاص HT3550، خواهید دید.

 


لنزها.

لنز تمام شیشه‌ای ۱۰ عنصری، ۸ گروهی HT3550 کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما بنکیو ادعای خاصی در مورد آن ندارد. اپسون لنز تمام شیشه‌ای ۱۵ عنصری ۴۰۱۰ را به عنوان یک لنز با کیفیت بالا و تقریباً بدون نقاط داغ یا انحرافات رنگی تبلیغ می‌کند. این تفاوت تا حدودی در اندازه‌گیری‌های یکنواختی روشنایی آن، تقریباً ۸۱٪، در مقایسه با ۶۳٪ تا ۶۷٪ برای HT3550، بسته به تنظیمات زوم، نشان داده می‌شود.

BenQ-HT3550-Front

روشنایی.

مدل ۴۰۱۰ در مقایسه با مدل HT3550 که روشنایی ۲۰۰۰ لومن دارد، روشنایی بالاتری را ارائه می‌دهد. همچنین در آزمایش‌های ما، محدوده روشنایی وسیع‌تری را ارائه داد: ۵۸۸ تا ۲۶۲۱ انسی لومن ، بسته به تنظیمات رنگ و حالت پاور، در مقایسه با ۴۲۲ تا ۱۵۷۵ انسی لومن برای BenQ HT3550. این محدوده بزرگتر، آن را برای طیف وسیع‌تری از اندازه‌های صفحه نمایش و سطوح نور محیط مناسب می‌کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که فناوری ۳LCD مدل ۴۰۱۰ به این معنی است که روشنایی رنگ و روشنایی سفید یکسانی را با تمام تنظیمات رنگ ارائه می‌دهد. روشنایی رنگ HT3550 در حالت‌های Vivid TV و Cinema، ۹۰٪ یا بیشتر از روشنایی سفید آن بود، اما سایر حالت‌ها تنها ۷۰٪ تا ۷۶٪ روشنایی داشتند، به این معنی که تصاویر رنگی در این حالت‌ها به اندازه‌ای که از یک ویدئو پروژکتور LCD با همان روشنایی انتظار دارید، روشن نخواهند بود.

نسبت کنتراست.

مدل ۴۰۱۰ نسبت کنتراست بالاتری را ارائه می‌دهد، ۲۰۰۰۰۰:۱ در مقایسه با ۳۰۰۰۰:۱ برای HT3550 (با استفاده از دیافراگم خودکار در هر دو مورد). با این حال، به خاطر داشته باشید که هیچ استاندارد صنعتی برای گزارش نسبت کنتراست وجود ندارد و این اعداد به ندرت می‌توانند برای موارد بسیار بیشتری از مقایسه مدل‌های یک برند استفاده شوند.

طیف رنگ.

مدل ۴۰۱۰ در حالت رنگ سینمای دیجیتال، ۱۰۰٪ طیف رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد. مدل HT3550 در نسخه از پیش تعریف شده حالت کاربر، ۹۵٪ DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

محدوده پرتاب.

زوم ۲.۱ برابری مدل ۴۰۱۰، محدوده پرتاب بسیار بزرگتری نسبت به HT3550 با زوم ۱.۳ برابری به آن می‌دهد. نکته مهم‌تر این است که HT3550 در درجه اول برای نصب با برد کوتاه‌تر از مدل ۴۰۱۰ طراحی شده بود و این دو محدوده همپوشانی زیادی با هم ندارند. برای مثال، برای یک تصویر با قطر ۱۰۰ اینچ، محدوده فاصله پرتاب برای HT3550 تقریباً ۸.۲۵ تا ۱۰.۷۵ فوت است در حالی که برای ۴۰۱۰ حدود ۹.۸ تا ۲۰.۷۵ فوت است. بسته به اندازه صفحه نمایشی که می‌خواهید استفاده کنید و اینکه آیا محدودیت‌های فیزیکی در مورد فاصله قرار دادن ویدئو پروژکتور از صفحه نمایش وجود دارد یا خیر، ممکن است هر یک از آنها را برای اتاق نامناسب بدانید. برای یافتن محدوده‌های اندازه صفحه نمایشی که قصد استفاده از آن را دارید، ماشین حساب ویدئو پروژکتور BenQ HT3550 و ماشین حساب ویدئو پروژکتور Epson Home Cinema 4010 را در ProjectorCentral بررسی کنید.

کنترل لنز: تغییر مکان، افست و حافظه.

با فرض اینکه محدوده فاصله پرتاب هیچ یک از ویدئو پروژکتورها آن را برای نیازهای شما منتفی نمی‌کند، 4010 در انعطاف‌پذیری تنظیمات، بدون شک برنده است. تغییر مکان عمودی بزرگ لنز آن (+/-96%)، آن را برای نصب سقفی، قفسه کتاب در انتهای اتاق یا میز زیر پایین صفحه نمایش به یک اندازه مناسب می‌کند، در حالی که تغییر مکان افقی +/-47% به شما امکان می‌دهد آن را به طور قابل توجهی در سمت چپ یا راست خط مرکزی عمودی صفحه نمایش قرار دهید. تغییر مکان عمودی HT3550 (+10%) برای یک میز کوتاه درست زیر صفحه نمایش یا یک پایه سقفی بالای آن طراحی شده است. هیچ تغییر مکان افقی وجود ندارد.


علاوه بر محدوده زوم و تغییر مکان بسیار بزرگتر، 4010 در مقایسه با کنترل دستی HT3550، کنترل برقی برای زوم و تغییر مکان نیز ارائه می‌دهد. همچنین 10 موقعیت حافظه ارائه می‌دهد که استفاده از 4010 را برای تنظیم ارتفاع تصویر ثابت (CIH) آسان می‌کند تا بتوان بدون نیاز به لنز آنامورفیک، بین نسبت‌های تصویر 16:9 و 2.4:1 جابجا شد.

حداکثر وضوح ورودی.

حداکثر وضوح ورودی برای 4010، 4096 در 2160 پیکسل است که مشخصات کامل DCI 4K را پوشش می‌دهد. برای HT3550، حداکثر 3840 در 2160 پیکسل یا مشخصات UHD است. این تفاوت احتمالاً برای اکثر مصرف‌کنندگانی که محتوای UHD امروزی را تماشا می‌کنند، قابل توجه نخواهد بود.

محدوده دینامیکی بالا.

هر دو ویدئو پروژکتور از HDR10 پشتیبانی می‌کنند. HT3550 همچنین از HLG، استاندارد نوظهور برای پخش تلویزیونی و منابع پخش آنلاین، پشتیبانی می‌کند.

Epson-Home-Cinema-4010-2r

پهنای باند HDMI.

مدل HT3550 شامل دو پورت HDMI 2.0b با پهنای باند کامل ۱۸ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از مدیریت حق چاپ HDCP 2.2 است که برای اکثر محتوای 4K مورد نیاز است. ۴۰۱۰ در این مورد کمی محدود است. دو پورت HDMI 1.4 آن تنها پهنای باند ۱۰.۲ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند و فقط یکی از HDCP 2.2 پشتیبانی می‌کند. پهنای باند پایین‌تر، پخش ۴۰۱۰ را به حداکثر سیگنال‌های 4K/24 هرتز با پردازش رنگ ۱۰ بیتی، ۴:۲:۲ برای HDR یا 4K/60 هرتز با پردازش رنگ تا ۱۲ بیتی، ۴:۴:۴ برای SDR محدود می‌کند. نکته قابل توجه این است که ۴۰۱۰ از 4K/60 هرتز با HDR پشتیبانی نمی‌کند، که برای برخی از گیمرها مهم است.


تأخیر ورودی.

تأخیر ورودی اندازه‌گیری شده در ۱۰۸۰p برای HT3550 تقریباً ۶۰ میلی‌ثانیه بود که اکثر مردم آن را کمی کند می‌دانند. مدل ۴۰۱۰ حدود ۲۹ میلی‌ثانیه بود که هنوز برای گیمرهای حرفه‌ای خیلی کند است، اما برای اکثر بازی‌های معمولی به راحتی کافی است. برای ورودی ۲۱۶۰p، تأخیر HT3550 کمی بهتر و حدود ۵۰ میلی‌ثانیه است. ما اندازه‌گیری برای ۴۰۱۰ در ۴K نداشتیم، زیرا با تستر تأخیر Bodnar 4K کار نمی‌کرد، که به پورت‌های HDMI با پهنای باند کامل ۱۸ گیگابیت بر ثانیه نیاز دارد.

لامپ.

لامپ HT3550 هم عمر مفید بالاتری دارد و هم هزینه تعویض کمتری نسبت به لامپ ۴۰۱۰. در حالت‌های نرمال ۴۰۰۰ ساعت، اقتصادی ۱۰۰۰۰ ساعت و SmartEco ۱۵۰۰۰ ساعت عمر می‌کند، در مقایسه با ۳۵۰۰ ساعت در حالت پرقدرت، ۴۰۰۰ ساعت در حالت متوسط و ۵۰۰۰ ساعت در حالت اقتصادی برای اپسون. هزینه تعویض لامپ HT3550، تا ۱۲۹ دلار است، در حالی که هزینه تعویض لامپ ۴۰۱۰، ۳۰۰ دلار است..

صدا.

یک مزیت واضح، هرچند کوچک، برای HT3550 این است که شامل صدای داخلی است، چیزی که 4010 فاقد آن است. برای یک سینمای خانگی، در هر دو صورت به یک سیستم صوتی خارجی نیاز خواهید داشت. اما اگر ویدئو پروژکتوری می‌خواهید که بتوانید برای شب فیلم در حیاط خلوت از آن استفاده کنید، HT3550 با وزن 9.2 پوند نه تنها به طور قابل توجهی کوچکتر و سبک‌تر از 4010 با وزن 24.7 پوند است، بلکه مجموعه بلندگوهای استریو 5 واتی داخلی به این معنی است که لازم نیست یک سیستم صوتی جداگانه را به حیاط خلوت ببرید تا با آن همراه باشد.


HT3550 همچنین ممکن است به لطف خروجی‌های صوتی نوری 3.5 میلی‌متری و S/PDIF، نصب سیستم صوتی خارجی در سینمای خانگی آسان‌تر باشد. 4010 هیچ خروجی صوتی ندارد.


گارانتی.

قیمت HT3550 شامل دوره گارانتی طولانی‌تری است، 3 سال به جای 2 سال 4010.

مقایسه تصاویر

مشاهده 1080p/SDR.

برای محتوای SDR با کیفیت 1080p، هر دو ویدئو پروژکتور را کالیبره کردم و با استفاده از یک اسپلیتر، دو ویدئو پروژکتور را در کنار هم مقایسه کردم و همان فیلم‌هایی را که برای بررسی‌های جداگانه بررسی کرده بودیم، تماشا کردم. تفاوت بین این دو را می‌توان به راحتی در دو جمله خلاصه کرد: تصویر SDR مدل HT3550 خوب به نظر می‌رسید. تصویر SDR مدل 4010 بهتر به نظر می‌رسید. تقریباً در هر معیار کیفیت تصویر، مدل 4010 امتیاز بالاتری کسب کرد. واضح‌ترین تفاوت این بود که مدل 4010 کنتراست و حس سه‌بعدی بسیار بهتری را در صحنه‌های روشن و تاریک ارائه می‌داد. مدل HT3550 به سطح سیاه تیره‌تری رسید، اما فقط در پس‌زمینه‌های کاملاً سیاه، مانند میدان ستاره‌ای در برخی از فیلم‌های علمی تخیلی، مستندهای فضایی و لوگوی یونیورسال پیکچرز در ابتدای فیلم Oblivion، نمایش داده می‌شد. حتی در آن زمان، مدل 4010 با کنتراست بالاتر به لطف سفیدی‌های روشن ستاره‌های نقطه‌ای، تأثیر بصری بیشتری داشت. در کنار کنتراست بهتر، مدل ۴۰۱۰ جزئیات سایه را بهتر نمایش می‌داد. در صحنه‌های روشن مانند رقص آغازین فیلم «لا لا لند»، چهره رقصندگان که با پس‌زمینه‌ای روشن، روشن شده بودند، جزئیات بیشتری را نشان می‌داد، همانطور که در نماهایی که شامل فضای داخلی خودرو بودند، این اتفاق افتاد. و در صحنه‌های شب، از جمله صحنه‌ای از جاده‌ای که با چراغ‌های خیابان روشن شده بود، جزئیات سایه بیشتری را در جنگل‌های تاریک کنار جاده نشان داد.

دقت رنگ نیز در مدل ۴۰۱۰ بهتر بود، به لطف اینکه رنگ‌ها هم روشن‌تر از HT3550 بودند و هم به آنچه که من می‌دانم باید به نظر برسند، نزدیک‌تر بودند. به عنوان مثال، در صحنه ابتدایی فیلم La La Land، در مدل HT3550، تشخیص تفاوت بین یک تی‌شرت آبی تیره روی یک رقصنده و یک تی‌شرت سبز تیره روی دیگری دشوار بود. در مدل ۴۰۱۰، به لطف رنگ‌های روشن‌تر، این تفاوت کاملاً مشهود بود.


نکته مثبت دیگر در مدل ۴۰۱۰ این است که این مدل در تشخیص جزئیات عملکرد بهتری داشت که بخش عمده آن به لطف ویژگی بهبود تصویر اپسون است که در کنار تغییر پیکسل ۱۰۸۰p آن کار می‌کند. در صورت تنظیم مناسب، می‌تواند وضوح ظاهری را در اکثر فیلم‌ها بدون ایجاد مصنوعات واضح افزایش دهد. 

برخلاف HT3550 که همیشه تغییر پیکسل را با ورودی 1080p به جز در حالت تصویر Silence فعال می‌کند، 4010 به شما امکان می‌دهد آن را خاموش کنید. با پخش‌کننده Blu-ray که مجبور به وضوح 1080p بود، تصویر 4010 با تغییر پیکسل و خاموش بودن بهبود تصویر، فوکوس کمی نرم نشان داد که به HT3550 یک مزیت کوچک اما قابل توجه می‌داد.

روشن کردن فقط تغییر پیکسل، تفاوت را از بین برد، بنابراین دو ویدئو پروژکتور از نظر وضوح تصویر کاملاً با هم مطابقت داشتند. تنظیم بهبود تصویر روی Preset 1 به ویدئو پروژکتور 4010 کمی برتری داد و تنظیم آن روی Preset 5، برتری بسیار قابل توجهی به آن بخشید، تا جایی که به راحتی می‌شد ته ریش تام کروز و جزئیات عنبیه‌اش را در نماهای نزدیک در فیلم Oblivion دید. تصویر HT3550 به طور قابل توجهی نرم‌تر بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که تنظیم بهبود تصویر 4010 روی Preset 5 بالاترین تنظیمات آن می‌تواند به برخی از محتواها مصنوعات بالقوه نامطلوبی اضافه کند.

در سناریوی محتمل‌تر، اجازه دادن به پخش‌کننده Blu-ray شما برای برقراری اتصال 3840 در 2160، که 4010 را مجبور به قفل کردن تغییر پیکسل می‌کند، ویدئو پروژکتور 4010 حتی با خاموش بودن حالت بهبود تصویر، در تفکیک جزئیات کمی برتری داشت. مزیت بهبود تصویر در Preset 5 اساساً مشابه اتصال 1080p بود.

تماشای 4K UHD/HDR.

با محتوای 4K HDR، اسپلیتر من نمی‌توانست همزمان با هر دو ویدئو پروژکتور ارتباط HDR برقرار کند و مجبور شدم از مقایسه‌های A-B استفاده کنم. این باعث می‌شود تشخیص تفاوت‌های ظریف نسبت به مقایسه‌ی پهلو به پهلو دشوارتر باشد، اما همچنان تفاوت‌های واضحی بین این دو وجود داشت.

همانطور که در بررسی مستقل HT3550 ذکر شد، HT3550 با محتوای HDR رنگ‌های زنده‌تر یعنی به طور واضح روشن‌تر نسبت به محتوای SDR ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، تی‌شرت‌های سبز تیره و آبی تیره که با دیسک 1080p فیلم La La Land تقریباً یکسان به نظر می‌رسند، با دیسک UHD/HDR به راحتی به عنوان آبی و سبز قابل تشخیص بودند. مهم‌تر از آن، این بهبود به اندازه‌ای بود که من هیچ تفاوت رنگی آشکاری بین دو ویدئو پروژکتور ندیدم. هر دو رنگ اشباع شده و روشن خوبی ارائه دادند که با آنچه که می‌دانم باید در صحنه‌هایی که با آنها آشنا هستم، به نظر برسد، مطابقت داشت.

در صحنه‌های تاریک، رنگ مشکی تیره‌تر HT3550 به آن در HDR مزیتی می‌داد که در SDR نداشت. برای مثال، در جنگل‌های اطراف جاده‌ای که با چراغ‌های خیابان روشن شده بود در فیلم La La Land جزئیات بیشتری نسبت به 4010 نشان می‌داد و به نسخه HDR از میدان ستاره‌ها در لوگوی Universal در فیلم Oblivion جلوه بصری بیشتر و کنتراست بالاتری نسبت به 4010 ارائه می‌داد. همچنین به HT3550 کمک کرد تا در صحنه‌های تاریک، حس سه‌بعدی بهتری نسبت به 4010 داشته باشد.

از سوی دیگر، مدل ۴۰۱۰ در نمایش نقاط برجسته عملکرد بهتری داشت. برای مثال، در صحنه‌های ابتدایی فیلم Oblivion، جزئیات بیشتری از خورشید که از میان لایه‌های پیچیده ابرها کاملاً قابل مشاهده نبود، نشان می‌داد. در صحنه‌هایی که سطوح روشنایی متوسط تا روشن غالب بودند، کنتراست و حس سه‌بعدی در هر دو ویدئو پروژکتور به اندازه‌ای مشابه بود که با مقایسه‌های A-B، تشخیص اینکه کدام یک عملکرد بهتری دارد، دشوار بود. نگاهی دقیق نشان داد که ۴۰۱۰ در هر دو امتیاز کمی بهتر بود.

مقایسه وضوح و جزئیات با محتوای ۴K HDR و محتوای ۱۰۸۰p SDR که توسط پخش‌کننده Blu-ray به ۴K ارتقا یافته بود، یکسان بود. ۴۰۱۰ با خاموش بودن حالت بهبود تصویر، عملکرد کمی بهتری داشت و با روشن بودن آن، به ویژه در سطوح از پیش تعیین‌شده بالاتر، عملکرد به مراتب بهتری داشت.

 

نتیجه‌گیری

با دامنه زوم وسیع و قابلیت تغییر لنز؛ زوم، تغییر و فوکوس خودکار؛ و حافظه ذخیره‌سازی برای آسان‌تر کردن تنظیمات CIH، اپسون هوم سینما ۴۰۱۰ ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به بنکیو HT3550 با قیمت نه چندان بیشتر ارائه می‌دهد. این باعث می‌شود که حداقل بتوان گفت ارزش خرید بهتری داشته باشد. اما این موضوع آن را در همه موارد به انتخاب مناسبی تبدیل نمی‌کند، و نه فقط به این دلیل که ممکن است نخواهید بیشتر هزینه کنید.

اگر ترکیب اندازه اتاق و اندازه صفحه نمایشی که می‌خواهید استفاده کنید، دامنه فاصله پرتاب بالقوه را به چیزی کوتاه‌تر یا بلندتر از همپوشانی کوچک بین دامنه‌های پرتاب ۳۵۵۰ و ۴۰۱۰ محدود می‌کند، انتخاب شما به هر کدام که با نیازهای اتاق شما مطابقت دارد محدود می‌شود. به طور مشابه، اگر ویدئو پروژکتوری می‌خواهید که بتوانید برای یک شب فیلم در حیاط خلوت از آن استفاده کنید، ۳۵۵۰ انتخاب بسیار بهتری است. این ویدئو پروژکتور بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر از ۴۰۱۰ است و همچنین شامل صدای داخلی نیز می‌شود.

با فرض اینکه هیچ یک از این مشکلات انتخاب شما را کنترل نمی‌کند، اپسون ۴۰۱۰ انعطاف‌پذیری بیشتری در محل قرارگیری ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد ویدئو پروژکتور را در یک پایه سقفی، میز کوتاه یا قفسه کتاب در انتهای اتاق و همچنین در سمت چپ یا راست صفحه نمایش مرکزی قرار دهید. HT3550 بهتر است به یک پایه سقفی یا یک میز کوتاه و محل قرارگیری در خط مرکزی محدود شود. روشنایی بالاتر و طیف وسیع‌تر روشنایی ۴۰۱۰ با تنظیمات مختلف، آن را برای طیف وسیع‌تری از اندازه‌های صفحه نمایش و سطوح نور محیط مناسب می‌کند.

مقایسه کیفیت تصویر چندان قطعی نیست. ۴۰۱۰ تجربه مشاهده بهتری را برای محتوای SDR با کیفیت ۱۰۸۰p، با رنگ دقیق‌تر، کنتراست بهتر و جزئیات بیشتر ارائه داد. اما با محتوای ۴K HDR، این دو بسیار به طور مساوی‌تری با هم مطابقت دارند. هر کدام مزایایی نسبت به دیگری دارند و اینکه کدام یک را بیشتر دوست دارید، به این بستگی دارد که ترجیح می‌دهید کدام یک را به خطر بیندازید. همچنین در نظر داشته باشید که HT3550 از استاندارد محدوده دینامیکی بالای HLG برای منابع پخش و تلویزیون‌های پخش آینده پشتیبانی می‌کند که 4010 فاقد آن است.

همه این موارد به 4010 یک مزیت کلی می‌دهد، به خصوص اگر به انعطاف‌پذیری در قرارگیری آن نیاز دارید، تنظیمات CIH می‌خواهید یا انتظار دارید که در طول مدت زمانی که انتظار دارید آن را داشته باشید، عمدتاً محتوای SDR را تماشا کنید. اما اگر به این ویژگی‌های اضافی نیازی ندارید، بیشتر به محتوای HDR اهمیت می‌دهید تا محتوای SDR، پشتیبانی HLG را برای منابع پخش می‌خواهید و نمی‌خواهید پول اضافی خرج کنید، HT3550 هنوز هم با توجه به قیمتش یک انتخاب فوق‌العاده است.

اتصالات و اندازه‌گیری‌ها

اتصالات بنکیو HT3550

HDMI 2.0b (هر دو با HDCP 2.2) (دو عدد)
USB نوع A 3.0 (قابلیت خواندن رسانه و ارتقاء میان‌افزار)
USB نوع A (فقط برای شارژ)
USB نوع Mini B (فقط برای سرویس)

تریگر ۱۲ ولت DC (فیش مینی ۳.۵ میلی‌متری)
گیرنده مادون قرمز (جلو/بالا) (۲ عدد)
خروجی صدا (فیش مینی استریو ۳.۵ میلی‌متری، S/PDIF اپتیکال) (۲ عدد)
RS-232 (پورت ۹ پین D-sub، نری؛ برای کنترل)

BenQ-HT3550-Connections

اتصالات اپسون HC 4010

HDMI 1.4 (یکی با HDCP 2.2) (دو عدد)
USB نوع A (فقط برای کابل HDMI اپتیکال، حداکثر جریان 300 میلی‌آمپر)
USB (برای بی‌سیم و میان‌افزار)
Mini USB (فقط برای سرویس)

LAN (RJ-45)
کامپیوتر/D-sub 15 پین
RS-232c (D-sub 9 پین)
خروجی ماشه (مینی جک 3.5 میلی‌متری) 12 ولت DC، حداکثر 200 میلی‌آمپر

Epson-HC4010-connections

روشنایی.

هر دو ویدئو پروژکتور حالت‌های قدرت کامل (عادی یا زیاد) و اقتصادی (یا ECO) را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، مدل ۴۰۱۰ یک حالت قدرت متوسط بین این دو ارائه می‌دهد. میزان انسی لومن اندازه‌گیری شده برای هر ویدئو پروژکتور، با استفاده از تنظیمات زاویه دید کامل برای لنز در هر دو مورد، برای هر ترکیبی از حالت رنگ و سطح قدرت به شرح زیر بود:

BenQ HT3550 ANSI Lumens

اقتصادی عادی حالت
1202 1575 Bright
541 708 Vivid TV
599 785 Cinema (REC. 709)
422 553 D.Cinema
559 732 Silence


Epson Home Cinema 4010 ANSI Lumens

اقتصادی متوسط بالا حالت
1703 2088 2621 Dynamic
1108 1356 1704 Bright Cinema
1162 1422 1787 Natural
588 723 904 Cinema 
1000 1225 1539 B&W Cinema
603 742 928 Digital Cinema

سایر اندازه‌گیری‌های کلیدی برای هر ویدئو پروژکتور به شرح زیر بود:

Epson HC 4010 BenQ HT3550 اندازه‌گیری
۲۶٪ ۸٪ افت نور لنز زوم
۸۱٪ ۶۳٪ یکنواختی روشنایی (زوم عریض)
۸۱٪ ۶۷٪ یکنواختی روشنایی (تله فوتو کامل)
ناموجود ۴۷-۵۱ میلی‌ثانیه کاهش تأخیر ورودی اندازه‌گیری شده (4K)
۲۸.۴ میلی‌ثانیه ۶۰-۶۱ میلی‌ثانیه کاهش تأخیر ورودی اندازه‌گیری شده (1080p)

توجه داشته باشید که ویدئو پروژکتور ۴۰۱۰ در آزمایش‌های ما به دلیل پهنای باند محدود ورودی‌های HDMI ویدئو پروژکتور، با سیگنال تستر تأخیر Bodnar 4K کار نکرد. همچنین توجه داشته باشید که افت نور لنز زوم بسیار بالاتر ثبت شده توسط اپسون، متناسب با قابلیت زوم بسیار طولانی‌تر آن است.


صدای فن.

بنکیو حالت عادی HT3550 را ۳۰ دسی‌بل و حالت اقتصادی را ۲۸ دسی‌بل ارزیابی می‌کند. رتبه اپسون برای HC 4010 در حالت High Power، تا ۳۱ دسی‌بل و در حالت ECO، تا ۲۰ دسی‌بل است. همانطور که رتبه‌بندی‌ها نشان می‌دهند، هر دو حالت HT3550 و همچنین حالت High HC 4010 به اندازه کافی بلند بودند که در لحظات آرام از هر جایی در یک اتاق کوچک شنیده شوند. حالت‌های Mid و Eco HC 4010 در یک اتاق آرام به سختی قابل شنیدن بودند.


بنکیو و اپسون هر دو استفاده از حالت ارتفاع بالا را در ارتفاع تقریباً ۵۰۰۰ فوت و بالاتر (۴۹۲۱ فوت برای بنکیو) توصیه می‌کنند. اگر نیاز دارید از حالت ارتفاع بالا با هر یک از تنظیمات قدرت HT3550 یا با تنظیمات بالای HC 4010 استفاده کنید، ممکن است بخواهید نوعی عایق صوتی را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، برای HC 4010، لنز زوم ۲.۱ برابر ممکن است به شما امکان دهد ویدئو پروژکتور را در فاصله دورتری از بینندگان نصب کنید، اگر اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.